ارتباط مستقیم با 30564 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
beikmohammadlou
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه آزاد دلایل عدم شرکت دانشگاه آزاد در دور دوم برنامه بین‌المللی مبادله اعضای هیات علمی/ زیر بار تحریم نرفتیم

دلایل عدم شرکت دانشگاه آزاد در دور دوم برنامه بین‌المللی مبادله اعضای هیات علمی/ زیر بار تحریم نرفتیم

مدیرکل سابق امور بین‌الملل علوم و تحقیقات در واکنش به خبری مبنی بر عدم حضور این دانشگاه در دور دوم برنامه مبادله اعضای هیئت علمی، گفت: نمی‌توانستم توافقنامه‌ای را امضا کنم که برخی رشته‌ها در آن تحریم شده‌ بود.

سعید فرمهین فراهانی مدیرکل سابق امور بین‌الملل واحد علوم و تحقیقات در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، با ارائه توضیحات در رابطه با چگونگی برگزاری برنامه بین المللی ارسموس موندوس و عدم حضور دانشگاه آزاد در دور دوم این برنامه، گفت: در دور اول این برنامه بین المللی دانشگاه‌های تهران،‌آزاد، شهید چمران اهواز، خواجه نصیر، شهید بهشتی، دانشگاه فردوسی مشهد حضور داشتند که در دور دوم اتحادیه اروپا به صورت یکطرفه سه دانشگاه آزاد، شهید بهشتی و شهیدچمران را بدون اطلاع از برنامه خارج کرد.

وی با اشاره به اظهارات مدیر کل فعلی امور بین‌الملل واحد علوم و تحقیقات که علت عدم حضور دانشگاه آزاد در دور دوم این برنامه را عدم پیگیری صحیح مسئولان وقت دانسته است، گفت: در دور دوم این برنامه دانشگاه‌ آزاد به طور یکطرفه از سوی اتحادیه اروپا از برنامه خارج شد.

وی افزود: در آن زمان اتحادیه اروپا برای حضور دانشگاه آزاد در این برنامه بین‌المللی یکسری تحریم‌ها را به ما تحمیل کرد به طوری که در تحریم‌های عجیب و غریب تعدادی از رشته‌های فنی ما از برنامه حذف شده بود.

وی ادامه داد:‌ ما در پاسخ به این تحریم‌ها اعتراضات جدی داشته و تحریم‌ها را غیرمنصفانه اعلام کردیم ولی پاسخی از طرف اروپایی نیامد و دانشگاه آزاد بدون اطلاع از برنامه حذف شد.

فرمهین فراهانی گفت: من نمی‌توانستم پای توافقنامه‌ای را امضا کنم که برخی رشته‌ها در آن تحریم شده‌اند، آنها حتی مطالبات مالی ما را نیز به بهانه تحریم پرداخت نکرده‌اند. البته به دلیل اینکه مطالبات مالی ارزش چندانی نداشت، اعتراض شفاهی داشتیم ولی نسبت به تحریم رشته‌های فنی به صورت کتبی اعتراض کردیم.

مدیرکل سابق امور بین‌الملل واحد علوم و تحقیقات اظهار داشت: البته ما نیز پس از تحریم‌های آنها رشته علوم سیاسی را برای آنها تحریم کردیم همچنین نسبت به حذف یک طرفه اعتراضاتی داشتیم زیرا این حذف خلاف قوانین و طبق توافقنامه‌ها عمل نشد.

وی ادامه داد: از شهریور تا دی ماه سال92 که من استعفا دادم واحد بین‌الملل علوم و تحقیقات مدیرکل نداشت و من به عنوان نماینده این واحد، مسائل مربوط به این برنامه را پیگیری کردم.

فرمهین فراهانی اضافه کرد: حتی در اسفند سال 92 نیز در جلسه سلام 3 نماینده دانشگاه‌های دیگر شرکت نکردند و فقط نماینده دانشگاه آزاد در این دوره شرکت کرد.

وی افزود: البته حضور دانشگاه آزاد در این دوره در حد پیشنهاد بوده و باید به تصویب برسد.

فرمهین فراهانی عنوان کرد: یکی دیگر از اعتراضات ما به برنامه ارسموس موندوس، این مسئله بود که یکی از گروه‌های مخاطب ما در این برنامه پناهندگان ایران به خارج از کشور بودند و ما به این مسئله نیز اعتراض داشتیم.

وی افزود: به طور کلی تحریم‌های اتحادیه اروپا علت عدم حضور ما در دور دوم این برنامه بین‌المللی بود، ما زیر بار تحریم‌ها نرفتیم و علت عدم حضورمان پیشگیری نامناسب نبوده است.

آمار بازدید: 193 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image