ارتباط مستقیم با 30564 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
تدریس خصوصی بهمن آبادی
ایران مدرس اخبار اخبار تحقیق و پژوهش رشد تحقیقات علمی و پژوهشی دانشگاهیان

رشد تحقیقات علمی و پژوهشی دانشگاهیان

رئیس دانشگاه بوعلی ‌سینا با اشاره به وجود 4.5 میلیون دانشجو در کشور و 60 هزار عضو هیئت علمی، گفت: با این ظرفیت عظیم، چرا باید تحقیقات علمی و پژوهشی ما کم باشد؟

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمدعلی زلفی‌گل امشب در جمع دانشجویان دانشگاه بوعلی‌سینا و مراسم جشن هسته‌ای با بیان اینکه باید با برنامه‌ریزی درست و اصولی برای پیشرفت کشور تلاش کرد، اظهار داشت: دانشجویان جامعه به عنوان قشر فرهیخته و تأثیرگذار، باید نسبت به وضعیت کشور و اتفاقات آن حساس باشند.

وی با تأکید بر اینکه باید نعمت جوانی را قدر دانست گفت: در این دوران می‌توان ضمن خودسازی، به شکوفایی علم و دانش کشور کمک کرد.

رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا خطاب به دانشجویان اظهار کرد: باید مدارج عالی تحصیلی را طی کرده و عضوی مؤثر برای تعالی و پیشرفت نظام مقدس جمهوری اسلامی باشیم.

وی با بیان اینکه خلق ثروت از طریق دانش میسر است، ابراز داشت: متأسفانه فرهنگ غلطی در جامعه ما رواج یافته به این معنا که احترامی برای ثروتمندان قائل نیستیم در صورتی که نباید چنین باشد.

زلفی‌گل در تشریح این مطلب، با بیان اینکه حساب این دسته از ثروتمندان را از رانت‌خواران جدا می‌کند، گفت: منظور من ثروتمندان و افراد متمکنی هستند که بدون رانت‌خواری و زد و بند و با استفاده از فکر و خلاقیت خود، به این ثروت دست یافته‌اند و می‌توانند در پیشرفت کشور نقش‌آفرین باشند.

*کشورهای بی‌بهره از علم، برده می‌شوند

وی با بیان اینکه ایران اسلامی دارای منابع انسانی قوی و کارآمد است، تصریح کرد: برخورداری از امکانات و منابع طبیعی کم‌نظیر از دیگر ظرفیت‌های ایران اسلامی است که باید با مدیریت درست نسبت به استفاده بهینه از این منابع برای پیشرفت کشور اقدام شود.

رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا با اشاره به وجود 4.5 میلیون دانشجو در کشور و 60 هزار عضو هیئت علمی ادامه داد: با این ظرفیت عظیم، چرا باید تحقیقات علمی و پژوهشی ما کم باشد؟.

وی با بیان اینکه با گذشت 35 سال از پیروزی انقلاب، نباید دیگر نفت خود را خام بفروشیم، خاطرنشان کرد: داشتن تحقیقات پژوهشی درست و البته هدفمند در ارتباط برای حل مسائل و مشکلات کشور موجب دستیابی به اهداف پیش رو می‌شود.

زلفی‌گل برخورداری از علم و دانش را بسیار بااهمیت و اثرگذار دانست و در ادامه ابراز داشت: کشورهای بی‌بهره از علم و دانش، همواره نیازمند دیگر کشورها هستند که امر، آنها را با مشکلات بسیاری مواجه می‌کند.

وی اضافه کرد: کشورهای فاقد علوم و دانش‌های به روز، نه تنها مجبور به اطاعت از کشورهای دیگر هستند که فرهنگ آنها نیز آرام آرام رو به استحاله و نابودی می‌رود.

رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا در پایان سخنانش از شهدای هسته‌ای به عنوان نخبگان کشور یاد کرد و ابراز داشت: باید همواره مسیر این عزیزان را پیمود و برای توسعه و پیشرفت کشور تلاش کرد.

آمار بازدید: 259 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image