ارتباط مستقیم با 30454 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی ایران مدرس
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس آیلتس بهرامی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس اخبار سایر اخبار تحصیل مناسب و پرمحتوا نیازمند امکانات و توجه مسئولان آموزشی است

تحصیل مناسب و پرمحتوا نیازمند امکانات و توجه مسئولان آموزشی است

جمعی از دانشجویان دانشگاه آزاد واحد سنندج، تحصیل مناسب و پرمحتوا را نیازمند وجود امکانات لازم و توجه مسئولان آموزشی بیان کردند و خواستار رسیدگی به مشکلات موجود در حوزه آموزشی شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، تحصیل از قدیم‌الایام یکی از لازمه‌های پیشرفت افراد و جوامع بوده و افراد به تناسب توان و استعداد خود به فراگیری علم و دانش پرداخته‌اند امروزه با توجه به پیشرفت‌های جوامع و علاقه بیش از پیش افراد در کسب علم و دانش شاهد رشد مراکز آموزشی به ویژه در مقاطع عالی و همچنین افزایش تعداد محصلان و دانشجویان هستیم.

توسعه مراکز علمی و افزایش تعداد دانشجویان در تمامی جوامع به ویژه در کشور ما ایران موجب پیشرفت‌های متعدد در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی، هنری، اقتصادی و غیره شده است.

استان کردستان نیز با داشتن مراکز متعدد دانشگاهی و افزایش تعداد دانشجویان دختر و پسر در رشته‌های مختلف تحصیلی و در مقاطع متفاوت شاهد شکوفایی استعدادهای جوانان و رغبت آنها در افزایش سطح سواد علمی و کسب علوم روز است.

اما نبود امکانات کافی در مراکز آموزشی متاسفانه منجر به ایجاد دغدغه‌های تحصیلی برای دانشجویان شده و این امر میل و انگیزه آنها را در بالابردن میزان تحصیلات کاهش می‌دهد.

اخیراً با توجه به تماس‌های تعدادی از دانشجویان دانشگاه آزاد و نامه‌هایی که از سوی آنها در خصوص مشکلات تحصیلی به خبرگزاری فارس رسیده است، خبرگزاری فارس را بر آن داشت تا گزارشی در این خصوص تهیه نماید که آنچه در ذیل می‌آید چکیده‌ای از مطالبات و خواسته‌های دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج از مسئولان است.

آریا محمدی از دانشجویان این دانشگاه طی سخنانی به خبرنگار خبرگزاری فارس گفت: متاسفانه برخی از دروس که باید به صورت عملی برگزار شوند بدون حضور در کارگاه یا آزمایشگاه به صورت تئوری برگزار و دانشجویان آنطور که باید نمی‌توانند مفهوم درس را بفهمند و به طور کامل آموزش ببینند.

وی افزود: برخی مواقع دانشجویان مجبور می‌شوند با آوردن امکانات شخصی خود به سر کلاس از جمله لپ‌تاپ و کامپیوتر از امکانات خود برای یادگیری بهتر استفاده کنند که این امر علیرغم پرداخت شهریه دروس عملی انجام و دانشگاه هیچ توجهی به دروس عملی ارائه شده دانشجویان و نحوه برگزاری آنها ندارد.

این دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج یادآور شد: دانشجویانی که در رشته‌های فنی مثلا مهندسی نرم‌افزار کامیپوتر مشغول تحصیلند لازم است با حضور در آزمایشگاه و یا کارگاه‌های عملی دروس خود را بگذرانند تا سواد لازم را در رشته مورد نظر تحصیلی کسب کنند.

این دانشجو اضافه کرد: در طول دوره تحصیلی دروسی به دانشجویان ارائه می‌شود که به صورت واحدهای عملی و نظری باید توسط دانشجو گذرانده شود و دانشجو نیز شهریه را در این راستا باید پرداخت کند اما دانشگاه پس از دریافت شهریه بدلیل نبود امکانات دروس را صرفا به صورت نظری به دانشجو ارائه می‌دهند.

شیدا احمدی، یکی دیگر از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج نیز بیان کرد: دانشجویان فارغ‌التحصیل دوره کاردانی ناپیوسته رشته‌های مرتبط با کارشناسی مجبور به گذراندن دروس جبرانی هستند در حالی که دانشجویانی که در مقطع کاردانی با رشته مرتبط، مقطع کارشناسی خود را در دانشگاه‌های دیگر طی می‌کنند هیچ دروس جبرانی به آنها ارائه نمی‌شود و مسئولان دانشگاه نیز در این خصوص هیچ توضیحی به دانشجویان ارائه نمی‌دهند.

وی همچنین به عدم متمرکز بودن کلاس‌های دانشگاه اشاره کرد و گفت: برنامه‌ریزی نادرست دروس و واحدهای ارائه شده در طول ترم نیز یکی دیگر از دغدغه‌هایی است که دانشجویان با آن مواجهند.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج اضافه کرد: پراکنده بودن دروس در مراکز آموزشی مختلف و در مناطق مختلف شهر تردد دانشجویان را دچار مشکل کرده و باعث شده که دانشجویان نتوانند در بسیاری از مواقع به کلاس درس برسند و هیچ هماهنگی بین کلاس‌های درسی وجود ندارد.

ثبت نام بیش از 65 نفری دانشجویان در یک کلاس درس عدم برنامه‌ریزی درست کلاس‌های درسی و کم بودن گروه‌های درسی از جمله دیگر مشکلاتی بود که توسط جمعی دیگر از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج مطرح شد.

خبرگزاری فارس نیز در راستای پیگیری مطالبات دانشجویان این دانشگاه سوالات خود را از ابتدای اسفندماه 92 طی نامه‌ای به دانشگاه آزاد ارسال کرده است اما متاسفانه علیرغم پیگیری‌های مکرر هیچ پاسخی تاکنون از سوی مسئولان این دانشگاه به خواسته‌های دانشجویان داده نشد.

آنچه که مورد توجه است حضور روزافزون دانشجویان در مراکز دانشگاهی مختلف استان کردستان است و افزایش تعداد جوانان در این مراکز نمود بارزی از علاقه و انگیزه آنها به سمت کسب علم و دانش است و ضروری است که مسئولان نیز به تناسب حضور روزافزون جوانان به سمت مراکز علمی امکانات و فضا را آنچنان که شایسته نسل پویا و فعال این مرز و بوم است فراهم نمایند تا شاهد رشد علم و در نهایت شکوفایی استعدادهای جوانان و افزایش سطح سواد آنها باشیم.

آمار بازدید: 124 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image