ارتباط مستقیم با 30457 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی ایران مدرس
آموزشگاه
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس آیلتس بهرامی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه خوابگاه دانشجویی در آستانه ریزش

خوابگاه دانشجویی در آستانه ریزش

خوابگاه دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه فردوسی مشهد که به دلیل شکست لوله، نشست کرده بود، به ادعای دانشجویان با تعمیرات غیرحرفه‌ای در معرض ریزش قرار گرفته است.




به گزارش خبرنگار«دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، فازیک خوابگاه فجر2 که ویژه دانشجویان پسر در مقطع تحصیلات تکمیلی است، براثر شکست لوله ازچندی قبل دچار نشست شده بود و مدتی است که عملیات تعمیر و ترمیم این خوابگاه آغاز شده است، اما به گفته تعدادی از دانشجویان ساکن این خوابگاه، عملیات تعمیرات با اصول غیرحرفه‌ای همراه بوده است.



یکی از دانشجویان ساکن این خوابگاه که دانشجوی رشته مهندسی عمران است در گفتگو با خبرنگار ایسنا با ادعای اینکه فعالیت کارگران با اشکالات زیادی همراه است، اظهار داشت: در این زمینه پیش از این نیز با مسئولین امور دانشجویی دانشگاه صحبت کرده بودیم که به ما گفتند «نهایتا شهید راه علم خواهید شد».

وی با بیان اینکه متاسفانه چند شب پیش براثر همین تعمیرات نامناسب نشست دیگری در ساختمان روی داد، مدعی شد: دراین پروژه ایرادات فاحش فنی و مهندسی دیده می‌شود و برای ترمیم این مکان لازم است که از مرجعی فنی و ذی‌صلاح استفاده ‌‍شود.



وی با بیان اینکه در هر سازه‌ای نیاز است تمهیداتی برای مقاوم‌سازی و جلوگیری از خسارات احتمالی در نظر گرفته شود؛ افزود: در حال حاضر حدود 60 دانشجو در این خوابگاه سکونت دارند که این مساله برایشان خطرآفرین محسوب می‌شود.



به گفته این دانشجو «مدت 5 سال است که برای پی‌گیری وضعیت نشست این ساختمان با مسئولین صحبت داشتیم، اما پس از اینکه بخشی از دیوار سالن مطالعه خوابگاه ریخته شد، عملیات ترمیم خوابگاه شروع شده است».





دانشجویان برای خوابگاه هزینه پرداخت کرده‌اند و باید از امکانات مناسبی بهره‌مند باشند




یکی دیگر از دانشجویان ساکن این خوابگاه به خبرنگار ایسنا گفت: بهتر بود که ساختمان دیگری برای ما اجاره می‌شد؛ اما راهکاری که دانشگاه برای ما در نظر داشت، افزایش تعداد ساکنان دیگر خوابگاه‌ها از دو، به سه نفر بود که این مساله به هیچ عنوان برای ما امکان‌پذیر نیست، چراکه امکانات هر اتاق برای دو نفر در نظر گرفته شده است و ما برای استفاده از اتاق‌های دونفره، هزینه داده‌ایم.





فرو ریختن بخشی از سقف‌های کاذب این خوابگاه





خوابگاه دانشجویی در آستانه ریزی


وی با اشاره به فشاری که خالی شدن «زیر پی» بر اثر حفاری به ساختمان وارد کرده است گفت: این فشار باعث ایجاد صدا در سقف شده که ناشی از فشار ساختمان به آن است واین فشار به قدری بود که باعث شد شب گذشته بخشی از سقف‌های کاذب این خوابگاه فرو ریزد.



در بازدید خبرنگار ایسنا از این خوابگاه نیز به وضوح صدای سقف‌ها که بر اثر فشار ساختمان ایجاد شده بود، شنیده می‌شد؛ همچنین در طبقه دوم این خوابگاه نیز ترک‌ها و شکاف‌های بزرگی ایجاد شده و کف خوابگاه نیز به شکل محسوسی دچار شیب شده بود. به ادعای یکی از دانشجویان، این ترک‌ها و شکاف‌ها مربوط به نشست ساختمان نبوده و بر اثر تعمیرات کنونی ساختمان ایجاد شده است.





معاون امور دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد: دستور تخلیه خوابگاه‌ داده شده است




داور شاهسونی، معاون امور دانشجویی دانشگاه فردوسی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با بیان اینکه اداره ساختمان‌ها و تاسیسات دانشگاه سال‌هاست که فعالیت‌های متنوع عمرانی دانشگاه را بر عهده دارند و تمام این مسائل براساس برنامه‌ریزی صورت می‌گیرد، اظهارکرد: ما نیز در این زمینه بیش از دانشجویان نگران هستیم.



وی ادامه داد: به هرترتیب افرادی که در امور عمرانی دانشگاه بکار گرفته می‌شوند، افراد کم‌تجربه‌ای نبوده و پیمانکاران مخصوص و مورد وثوقی عهده‌دار این عملیات هستند؛ گاهی ساختمان‌هایی در دانشگاه هستند که به علت قدمت زیاد نیاز به مرمت داشته که این نیز امری طبیعی است.



شاهسونی با بیان اینکه «این مجموعه تخلیه شده و در حال بازسازی است» عنوان کرد: فاز یک این ساختمان به طور کلی تخلیه شده و تنها برخی از دانشجویان برای خروج از خوابگاه مقاومت می‌کنند؛ یکی از بهانه‌های این دانشجویان این است که به محیط خوابگاه عادت دارند؛ با این حال عملیات تخلیه این خوابگاه تا فردا به طور کامل انجام خواهد گرفت.





بخش عمده‌ دانشجویان ازخوابگاه منتقل شده‌اند





خوابگاه دانشجویی در آستانه ریزش


معاون امور دانشجویی دانشگاه فردوسی با اشاره به تخلیه تعدادی از اتاق‌های این ساختمان، همزمان با آغاز عملیات ترمیم، اضافه کرد: بخش عمده‌ دانشجویان از این خوابگاه منتقل شده‌اند و عملیات انتقال این تعداد محدود نیز به زودی انجام خواهد پذیرفت.





رئیس امور خوابگاه‌های دانشگاه فردوسی:قسمت‌های در حال مرمت خوابگاه تخلیه شده و خالی از سکنه است




محمد محمدخانی، رئیس امور خوابگاه‌های دانشگاه فردوسی نیز در گفت‌وگویی با خبرنگارایسنا، در خصوص وضعیت مرمت خوابگاه فجر2 اظهار کرد: این تعمیرات زیر نظر مهندسین و کارشناسان اداره ساختمان دانشگاه انجام می‌گیرد و حدود 15 مهندس ساختمانی در آن فعالیت می‌کنند و ما نیز طبق نظر این کارشناسان عمل می‌کنیم.



وی ادامه داد: ما خیال‌مان از بابت توانایی این افراد در اداره ساختمان‌های دانشگاه فردوسی راحت است.



رئیس امور خوابگاه‌های دانشگاه فردوسی با بیان اینکه «تعمیرات خوابگاه فجر نیز زیر نظر اداره ساختمان‌هاست» تاکید کرد: این کارشناسان درد و درمان این ساختمان را اینگونه تشخیص داده‌اند و با سرعت در حال رسیدگی به این مساله هستند، ما فکر نمی‌کنیم این تعمیرات به شکلی غیراصولی دنبال شود.



محمدخانی در واکنش به ایرادات دانشجویان مبنی بر بکارگیری اساتید هیئت علمی دانشگاه در ترمیم این ساختمان با وجود موانع قانونی، افزود: دانشگاه مرکز تولید علم بوده و همین اساتید کار بازسازی و مرمت این بنا را برعهده دارند.



وی ادامه داد: من به عنوان رئیس امور خوابگاه‌های دانشگاه فردوسی این وظیفه را برعهده دارم که تعمیر این خوابگاه را از راه اداره ساختمان‌های دانشگاه پی‌گیری نمایم و در این زمینه از راهنمایی وی بهره جویم؛ با این حال از نظر ما مشکلی در فرایند بازسازی و تعمیر این خوابگاه وجود ندارد.



رئیس امور خوابگاه‌های دانشگاه فردوسی با اشاره به تخلیه برخی از قسمت‌های این خوابگاه، خاطرنشان کرد: با این حال ما برای رعایت نکات ایمنی برخی مسیرهای تردد در سالن‌های فاز یک خوابگاه فجر 2 را مسدود کرده‌ایم.





اگر مشکلی به نظر برسد، کل ساختمان تخلیه خواهد شد





خوابگاه دانشجویی در آستانه ریزش




محمدخانی گفت: اگر مشکلی به نظر برسد، کل ساختمان تخلیه خواهد شد؛ در حال حاضر طبقه بالای این خوابگاه به دلیل وجود همین احتمال به طور کامل تخلیه شده است.





مدیر ساختمان‌ها و تاسیسات دانشگاه فردوسی مشهد: تضمین می‌کنیم در عملیات مرمت این خوابگاه اتفاقی رخ ندهد




محمدجواد اکبرزاده، مدیر ساختمان‌ها و تاسیسات دانشگاه فردوسی نیزبه ایسنا اظهار کرد: درب دفتر اداره امور ساختمان‌های دانشگاه فردوسی به روی همه دانشجویان باز بوده و آماده پذیرش انتقادات و پیشنهادات آنان است؛ با این حال تاکنون مراجعه‌ای از سوی دانشجویان به این دفتر صورت نگرفته است.



وی افزود: وظیفه ما مقاوم‌سازی و تعمیر ساختمان‌های دانشگاه است که این خوابگاه نیز مورد تعمیر و مرمت قرار گرفته است.



مدیر ساختمان‌ها و تاسیسات دانشگاه فردوسی مشهد تاکید کرد: علت صدای سقف‌های این سازه نشستی است که پیش از این در این ساختمان رخ داده و ما تنها یا باید آن را تخریب و دوباره‌سازی می‌کردیم و یا اینکه این ساختمان مورد مقاوم‌سازی قرار می‌گرفت؛ به علت هزینه کمتر تصمیم به مقاوم‌سازی این خوابگاه گرفته شده است.



اکبرزاده تاکید کرد: اگر اتفاق خاصی در این ساختمان رخ دهد، آن را تخریب خواهیم کرد؛ اما تضمین می‌کنیم که چنین اتفاقی رخ نخواهد داد.

آمار بازدید: 283 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image