ارتباط مستقیم با 30559 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
beikmohammadlou
تدریس آیلتس بهرامی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه پیام نور برنامه های دانشگاه پیام نور برای اصطلاح "آموزش راه دور"/ ادامه پذیرش در رشته های فنی و مهندسی

برنامه های دانشگاه پیام نور برای اصطلاح "آموزش راه دور"/ ادامه پذیرش در رشته های فنی و مهندسی

رئیس دانشگاه پیام نور با ذکر توضیحاتی درباره اصطلاح " آموزش راه دور"، تاکید کرد که پذیرش دانشجو را در رشته های فنی مهندسی و سایر رشته ها ادامه خواهد داد.




ابوالفضل فراهانی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره تصمیمات دانشگاه پیام نور برای ادامه روند پذیرش دانشجو در رشته های فنی مهندسی که چندیست انتقاداتی را به دنبال دارد با ارائه توضیحاتی، اظهار داشت: چنانچه زیرساختهای آموزش به درستی فراهم شود، نظام آموزش راه دور و آموزش به سبک مجازی، توانمندی آموزش در تمام رشته ها از جمله فنی مهندسی، علوم انسانی، دروس با ماهیت مهارتی و نظری را دارد.

وی با بیان اینکه اصل توانمندی آموزش راه دور برای آموزش رشته های مختلف دانشگاهی یک اصل شناخته شده در عرصه آموزش عالی دنیا به شمار می آید، ادامه داد: بر این اساس، دانشگاه پیام نور باید خود را تجهیز و آماده برای تامین زیرساختهای لازم به منظور ارائه خدمات کند؛ علاوه بر این، دانشگاه در رویه توسعه خود به ارتقای توسعه کیفی، ایجاد زیرساختها، تامین منابع درسی و ابزارهای آموزش را به شکل برنامه ریزی شده ای ترغیب می کند.

رئیس دانشگاه پیام نور با اشاره به یک تغییر در نگاه این دانشگاه، خاطرنشان کرد: از این پس یک رشته به طور کامل دارای آموزش مجازی نیست اما در مجموعه دروس رشته های مختلف ،آموزش مجازی یا راه دور را ادامه می دهیم. هر قدر دروس به سمت مهارتی شدن و حل تمرین سوق می یابد از آموزش حضوری و برای دروس نظری از آموزش راه دور کمک می گیریم.

فراهانی با تاکید بر اینکه دانشگاه پیام نور پذیرش دانشجو در رشته های فنی مهندسی، علوم، کشاورزی، علوم انسانی و هنر را استمرار می بخشد، اظهار داشت: در پنج گروه آموزشی معمول، استمرار پذیرش دانشجو طبق روال قبلی برقرار است و دانشگاه پیام نور برابر اساسنامه خود مجاز به پذیرش دانشجو در تمام رشته ها و مقاطع است.

وی تاکید کرد: این دانشگاه تاکنون خارج از اساسنامه عمل و از مقررات حاکم عدول نکرده است. پیام نور یک دانشگاه دولتی است و مطابق مقررات وزارت علوم عمل می کند و اگر وزارتخانه هم به عدم کفایت دانشگاه در اجرایی شدن رشته ای برسد پذیرش دانشجو در آن رشته را متوقف نمی کند.

این مقام مسئول دانشگاه پیام نور، درباره اصطلاح " آموزش راه دور " که در اساسنامه این دانشگاه ذکر شده، گفت: معنای اصطلاح " آموزش راه دور " به معنی عدم برگزاری کلاس درس نیست، پیام نور متناسب با شرایط هر درس، کلاس تشکیل می دهد تا جایی که تشخیص دهد وظیفه آموزش را به خود فراگیر منتقل می کند و کلاسی برگزار نمی شود.

فراهانی همچنین درباره تجهیز این دانشگاه به ابزار و امکانات آزمایشگاهی برای رشته های فنی مهندسی، خاطرنشان کرد: زمانی بود که دانشگاه پیام نور امکانات آزمایشگاهی و کارگاهی نداشت ولی دانشگاه سرمایه گذاری کلانی در ایجاد آزمایشگاهها حتی در مراکز دور دست کشور کرده است. به عنوان مثال امکاناتی که آزمایشگاههای برخی واحدهای دور دست دانشگاه پیام نور دارند از نظر کیفی قابل قیاس با آزمایشگاههای دانشگاههای دولتی نیست.

آمار بازدید: 233 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image