ارتباط مستقیم با 30456 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
آموزشگاه
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی ایران مدرس
تدریس آیلتس بهرامی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه تجمیع غیر انتفاعی‌ها به زور ممکن نیست

تجمیع غیر انتفاعی‌ها به زور ممکن نیست

رئیس اتحادیه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی با بیان اینکه تجمیع این موسسات به زور امکانپذیر نیست، گفت: تجمیع غیرانتفاعی‌ها با راه‌های تشویقی امکانپذیر است.



دکتر علی آهون منش در گفت‌وگو با خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با بیان اینکه تجمیعی که وزارت علوم می‌گوید مثل این است که چند مغازه زرگری، سبزی فروشی، خشکشویی، سوپرمارکت و ... بخواهند تبدیل به یک مغازه شوند، اظهارکرد: هر کدام از این‌ها ارزش‌های متفاوتی دارند. بنابراین اگر بخواهیم دانشگاه‌های غیرانتفاعی را تجمیع کنیم باید یک قانون تصویب شود و وزارت علوم با پیشنهاد تجمیع امکان ارائه تسهیلات به این موسسات را فراهم کند.


وی افزود: راهکار این است که هر موسسه‌ای خود را ارزیابی کرده و بر اساس قیمت روز تبدیل به نقد کند؛البته این مبلغ در اختیار خودش نباشد، بلکه با چند دانشگاه دیگر در یک حساب شخصی ریخته شود تا سرمایه خوبی جمع شود. درمقابل دولت نیز باید معادل یا دو برابر آن سرمایه به موسسات وام دراز مدت و کم بهره بدهد تا بتوانیم یک دانشگاه بخش خصوصی قوی با بنیان‌های مستحکم ایجاد کنیم.


رییس اتحادیه موسسات و دانشگاه‌های غیرانتفاعی و غیردولتی با بیان اینکه اگر وزارت علوم بخواهد می‌تواند این موضوع را در مجلس تبدیل به قانون کند، تصریح کرد: برای مثال بگویند که اگر 10 موسسه با هم تجمیع شوند ما 100 میلیارد وام به آنها می‌دهیم.


وی در خاتمه با تاکید براینکه اگر تسهیلات باشد،‌ موسسات نیز این موضوع را قبول می‌کنند، گفت: به زور نمی‌توان این کار را انجام داد و اصلا امکان ندارد؛ چرا که هیات موسس‌ها، فکرها، نیت‌ها، رشته‌ها و ... در هر دانشگاه با هم متفاوت است.

آمار بازدید: 205 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image