ارتباط مستقیم با 30597 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه تغییر و تحولات در ساختار دانشگاه فرهنگیان

تغییر و تحولات در ساختار دانشگاه فرهنگیان

سرپرست دانشگاه فرهنگیان از تغییر و تحولات در ساختار دانشگاه فرهنگیان خبر داد که از مهمترین آن می توان از تأسیس معاونت نظارت، سنجش و تضمین کیفیت به عنوان ششمین معاونت این دانشگاه، نام برد.


به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا، مهرمحمدی در جمع رؤسای پردیس‌ها و مراکز آموزش عالی ضمن تبریک فرا رسیدن بهار و ابراز امیدواری که سال جدید، سالی نیکو برای دانشگاه فرهنگیان باشد، ایجاد معاونت نظارت، سنجش و تضمین کیفیت دانشگاه را، نماد دغدغه کیفیت نامید و گفت: تصمیم مهمی مبنی بر تأسیس معاونت نظارت، سنجش و تضمین کیفیت به عنوان معاونت ششم دانشگاه اتخاذ شده که پیش بینی و ایجاد این معاونت، نقطه امیدی برای دانشگاه فرهنگیان به حساب می آید، این معاونت نماد دغدغه کیفیت است که به شخصه به آن بسیار دل بسته ام.


وی، افزود: اینکه بخواهیم کیفیت را مورد عنایت و سنجش قرار دهیم و به نقاط ضعف خود پی برده و در صدد رفع آن ها بربیایم، نیازمند معاونتی مستقل در سازمان به نام معاونت نظارت، سنجش و تضمین کیفیت دانشگاه هستیم.


مهرمحمدی، همچنین به استقرار لایه استانی اشاره کرد و گفت: استقرار لایه استانی نیز، اقدامی تحولی و تدبیری خلاق در بهینه سازی تشکیلات است و تضمین کننده منافع کلان دانشگاه به حساب می آید. با شکل گیری این لایه استانی، یک گام بزرگ در راستای تحقق اهداف اساسنامه بر می داریم که طی آن مراکز ما به عنوان مراکز آموزش عالی، هویت پردیسی پیدا خواهند کرد.


وی، با بیان این مطلب که مراکز در استقرار لایه استانی، هراسی از تهدید هویت خود نداشته باشند، خطاب به رؤسای مراکز آموزش عالی دانشگاه، گفت: در هیچ قسمت از اساسنامه دانشگاه، نامی از مراکز آموزش عالی به میان نیامده، ضمن اینکه وزارت علوم هم، چیزی به عنوان مرکز را به رسمیت نمی شناسد. شکل گیری لایه استانی باعث می شود تا مراکز ما، طبق ضوابط و قوانین دانشگاه، هویت پردیسی پیدا کنند.


دکتر مهر محمدی، خاطرنشان کرد: هرچند پس از آن، ممکن است هویت سازمانی مستقل مراکز از بین برود، اما مدیران مراکز نباید برای چنین موضوعی دغدغه داشته باشند و در برابر استقرار این لایه ها، مقاومت کنند؛ زیرا با تشکیل لایه استانی، هدف های مهمی را نشانه رفته ایم.


وی، با اشاره به اهداف مورد نظر دانشگاه که با استقرار لایه استانی محقق خواهد شد، افزود: تنش ذاتی کنونی در تشکیلات دانشگاه که به دلیل دوگانگی پردیس و مرکز به وجود آمده، با استقرار لایه استانی از بین خواهد رفت، ضمن اینکه هزینه فیزیکی، روحی و روانی دانشگاه، با این اقدام قابل دوام نیست، همچنین با وجود این که فعلا ضوابط، اجازه اعطای هویت دانشکده ای را به مراکز آموزش عالی به ما نمی دهد، اما هیچ استبعادی ندارد که در آینده این موضوع، به تصویب وزارت علوم رسیده و مراکز، هویت دانشکده ای و پردیسی پیدا کنند.


سرپرست دانشگاه فرهنگیان، در بخش دیگری از سخنان خود گفت: توسعه فرهنگی و نوآوری های ارزشمند در ارتباط با توسعه فرهنگی، یکی از محورهای مهم تحول در دانشگاه است، این تلاش فرهنگی و تربیتی، به هیچ وجه نباید با الزام و اجبار همراه شود؛ زیرا اجبار، ضد فرهنگ است و نتیجه معکوسی را به دنبال خواهد داشت؛ هر چه فعالیت ما، در حوزه فرهنگی ارتباط بیشتری با ارزش های ما پیدا می کند، ضرورت صیانت از آن فعالیت از آفتِ اجبار و الزام، بیشتر می شود؛ به همین دلیل، نباید اجازه دهیم فعالیت های فرهنگی، به خصوص فعالیت های ارزشی، به الزام رسیده و خاصیت تربیتی خود را از دست دهد. امروز این نگرانی برای ما وجود دارد که مبادا اقدامات ارزشی، به پای رفتارهای ناسنجیده تربیتی ذبح شود. همه ما در کسوت مربی هستیم و مبرهن است که با این جایگاه نمی توان در مسیر الزام و اجبار گام برداشت.


سرپرست دانشگاه فرهنگیان، در پایان، از توسعه تحصیلات تکمیلی، برگزاری جلسات هیأت امنای دانشگاه، با حضور وزیر آموزش و پرورش، پشتیبانی کمیسیون تعلیم و تربیت از اجرای اساسنامه دانشگاه، امضای تفاهم نامه با وزارت علوم و سازمان ورزش و جوانان و رایزنی برای امضای تفاهم نامه با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، ساماندهی نیروهای غیرموظف، تکوین گفتمان تربیت معلم، تحول در حوزه راهنمایی و مشاوره، استقرار دبیرخانه انتصاب مدیران، اتخاذ تدابیر مؤثر برای افزایش سطح پاسخگویی در بعد کمی و کیفی در سازمان مرکزی، توسعه فعالیت های بین الملل برنامه های ناظر بر توانمندسازی مدرسان و استادان دانشگاه، اجرای سیستم جذب نیروی متخصص از طریق فراخوان عمومی و تعیین تکلیف 35 واحد تربیتی و اسلامی به عنوان رئوس برنامه های در دست اجرای دانشگاه فرهنگیان نام برد.

آمار بازدید: 256 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image