ارتباط مستقیم با 30596 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
آموزشگاه
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
beikmohammadlou
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه توسعه دانشگاه شریف روی دست اندازهای مالی

توسعه دانشگاه شریف روی دست اندازهای مالی

طرح توسعه دانشگاه شریف که چند سالیست موضوع بحث و گفت وگوی اعضای دانشگاه است این روزها با مشکلات جدی روبرو است.


طرح توسعه دانشگاه شریف در محدوده بزرگراه شهید همت و آزادگان قرار دارد در زمین 100 هکتاری که تا یک دهه قبل در تصرف نیروی انتظامی بود و اما از سال 80 به بعد حدود 60 هکتارش آزاد و به دانشگاه تحویل داده شد.

براساس طرح توسعه دانشگاه شریف، ساختمان مرکزی دانشگاه از خیابان آزادی منتقل نمی‌شود و تنها بخش تحصیلات تکمیلی و امور پژوهشی به پردیس علمی پژوهشی همت منتقل می‌شود.

سیدرضا نقی نسب مدیر طرح‌های عمرانی دانشگاه صنعتی شریف درباره آخرین وضعیت طرح توسعه دانشگاه به خبرنگار ایسنا می‌گوید: 17 هکتار از زمین‌های در دست دانشگاه در معابر آزاد راه تهران- شمال و منطقه قرار دارد، اما برای مابقی 43 هکتار مصوبات و طراحی‌های لازم از شورای معماری و شهر سازی اخذ شده و کمیسیون ماده 5 هم برای ساخت 380 هزار مترمربع بنا مجوز صادر کرده است.

مشکلات مالی و مشخص نبودن زمان دقیق ساخت و اتمام پروژه از مشکلات پیش‌روی طرح توسعه دانشگاه شریف است که نقی‌نسب بیان می‌کند و ادامه می‌دهد: مستلزمات قانونی طرح اعم از نقشه و سایت پلان انجام شده و بخش‌های دیگر هم در حال انجام است.


در مقابل این اظهارات، رضا روستاآزاد رئیس دانشگاه شریف که در تیر ماه 92 خبر از توقف طرح توسعه داده بود، امروز از تغییر سیاست دانشگاه درباره این طرح خبر می‌دهد و به ایسنا می‌گوید: طرح توسعه دانشگاه قرار بود با اعتبارات عمومی اجرا می‌شود. اما حالا حتی نمی‌توان اسمش را توسعه گذاشت بلکه امروز بحث اصلی ساماندهی فعالیت‌ها در زمین‌های پراکنده دانشگاه است.

وی در عین حال از بودجه ناکافی اختصاص یافته به آموزش عالی انتقاد و کم بودن سهم آموزش عالی و دانشگاه از بودجه کل کشور را بی توجهی به دانشگاه قلمداد می‌کند.

به گفته رییس دانشگاه صنعتی شریف برهمین اساس بر لزوم تخصیص بودجه به طرح توسعه دانشگاه تاکید دارد و می‌گوید: تنها برای خرید زمین‌ها و املاکی که مابین زمین‌های دانشگاه قرار دارد، حدود 500 میلیارد تومان پول نیاز است.

هرچند کمبود بودجه طرح پردیس دانشگاه مسئولان این دانشگاه را به سمت جلب مشارکت‌های فارغ‌التحصیلان قدیمی شریف و برگزاری همایشی در این جهت سوق داد که به گفته روستا آزاد، این برنامه با حضور فارغ‌التحصیلان سال‌های 45 تا 48 برگزار شد و طی آن برنامه‌ها و چشم‌اندازهای دانشگاه تبین و تشریح شد و حتی قول‌های مشارکت و وعده‌هایی نیز از دانش‌آموخته‌های قدیمی گرفتیم.

ساخت خوابگاه در پردیس همت از دیگر پروژه‌های طرح توسعه دانشگاه شریف است تا دانشجویان خوابگاهی مجبور به سکونت در خوابگاه‌های ساختمان مرکزی نباشند که روستاآزاد درباره آن نیز می‌گوید: پردیس همت مخصوص دانشجویان تحصیلات تکمیلی و دکترا و همچنین پژوهشکده‌هاست و به دلیل حجم بالای دانشجویان و فعالیت‌های پژوهشی، تعاملات بین‌المللی زیادی خواهد داشت پس باید مهمانسرایی را برای حضور مهمانان و خوابگاهی برای راحتی دانشجویان تحصیلات تکمیلی پردیس همت تاسیس شود البته تمام این برنامه‌ها در صورتی است که اعتبار تخصیص یابد هرچند هنوز از هیچ نهادی قول مساعدت و همکاری به دانشگاه شریف نرسیده است و منتظریم.

آمار بازدید: 259 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image