ارتباط مستقیم با 30559 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه
آموزشگاه راه ذکریا
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه علمی کاربردی تاسیس دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر در استان زنجان

تاسیس دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر در استان زنجان

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر استان زنجان از مهر ماه 93 رسما افتتاح می‌شود.


ناصر مقدم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان ضمن گرامیداشت سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، اظهار داشت: امسال در استان زنجان دویست و سی و هفتمین کانون‌ فرهنگی هنری مساجد افتتاح شده است.

وی خاطر نشان کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به عنوان مراکز فکری و فرهنگی و هنری نقش زیادی در تقویت روحیه علمی، ایثار و تقویت بنیان‌های مستحکم خانواده دارند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه خبرنگاران به عنوان چشمان بینای فرهنگ و هنر استان زنجان به شمار می‌روند، تصریح کرد: امیدواریم با کمک خبرنگاران و اصحاب رسانه این اداره کل به اهداف خود برسد.

مقدم در تشریح برنامه‌ها و سیاست‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برای سال آینده با اشاره به اینکه توسعه و تقویت نهادهای صنفی و تشکل‌های مدنی حوزه فرهنگ و هنر یکی از مهم‌ترین این سیاست‌ها به شمار می‌رود، اضافه کرد: تشکیل خانه هنرمندان استان زنجان از دیگر برنامه‌ها محسوب می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته با تشکیل خانه هنرمندان همه هنرمندان استان زنجان در این خانه عضو خواهند شد، بیان داشت: در حال حاضر زمینه تشکیل این خانه در استان فراهم شده و طی سال آینده این خانه راه‌اندازی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کاهش تصدی‌گری‌ها از طریق واگذاری برنامه‌ها و فعالیت‌ها به بخش غیر دولتی به صورت جدی توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان پیگیری می‌شود، ادامه داد: توسعه موسسات فرهنگی، هنری و قرآنی نیز از دیگر اهداف این اداره کل به شمار می‌رود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه تعامل فرهنگی با سایر استان‌ها از برنامه‌های این اداره کل است، یادآور شد: برگزاری هفته‌های فرهنگی در سایر استان‌ها و هفته فرهنگی سایر استان‌ها در استان زنجان از جمله برنامه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

مقدم با تاکید بر اینکه تلاش برای برگزاری نمایشگاه عرضه محصولات فرهنگی و هنری در استان زنجان صورت می‌گیرد، ابراز داشت: امیدواریم این زمینه طی سال آینده در استان فراهم شده و به اقتصاد فرهنگی کمک شود.

این مسئول با بیان اینکه حمایت از کتاب‌های فرهنگ و هنر به ویژه کتاب‌هایی در حوزه تاریخ زنجان از سیاست‌ها و برنامه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان به شمار می‌رود، افزود: پیوست فرهنگی حداقل در پروژه‌های بزرگ الزامی شده و در کنار پروژه‌ها، نگارخانه یا فروشگاه کتاب و سایر موارد لحاظ خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه کمک به توانمندسازی بخش خصوصی و بخش غیر دولتی در احداث مراکز فرهنگی و هنری به ویژه در موضوع پردیس سینمایی و گالری از جمله برنامه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی محسوب می‌شود، اضافه کرد: درصدد جلب مشارکت بخش غیر دولتی در برنامه‌های فرهنگی هستیم.

*زنجان فاقد شناسنامه فرهنگی است

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه در حال حاضر استان زنجان فاقد شناسنامه فرهنگی است، تصریح کرد: این استان اطلس فرهنگی ندارد و اطلاعاتی از محل‌های امکانات فرهنگی وجود ندارد.

مقدم با اشاره به اینکه سال آینده اطلس فرهنگی برای استان زنجان تهیه می‌شود، ادامه داد: ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز باید در همه شهرستان‌های استان دایر شود.

این مسئول با تاکید بر اینکه در شهرستان‌های سلطانیه، ماهنشان و ایجرود اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی وجود ندارد، اظهار داشت: طی سال آینده این اداره در هر سه شهرستان دایر می‌شود.

*برگزاری 10 کار گروه تخصصی فرهنگ و هنر در زنجان

وی با اشاره به شناسایی هنرمندان شهرستان‌ها، اذعان داشت: به منظور استفاده از نظرات هنرمندان و صاحبان فکر و اندیشه، 10 کار گروه تخصصی فرهنگ و هنر در استان زنجان طی سال آینده برگزار خواهد شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه کار گروه‌های تخصصی فرهنگ و هنر شامل کار گروه‌های شعر و داستان، تجسمی، موسیقی، مطبوعات و رسانه، کتاب و کتابخانه، سینما و ... است.

مقدم با اشاره به اینکه به منظور گسترش فعالیت‌های خود در بین مردم و استفاده از نظرات آنها، کار گروه‌های فرهنگ و جامعه نیز در استان زنجان تشکیل می‌شود، ادامه داد: این کار گروه‌ها شامل کار گروه فرهنگ و بازار، فرهنگ و مسجد، فرهنگ و صنعت و فرهنگ و بانوان می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه ساماندهی و توسعه دکه‌های مطبوعاتی یکی از برنامه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان است، افزود: در حال حاضر فقط 17 دکه مطبوعاتی در سطح استان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه موضوع دکه‌های مطبوعاتی در استان زنجان مغفول مانده است، یادآور شد: با توسعه دکه‌ها علاوه‌بر اشتغالزایی، نشریات نیز به خوبی توزیع می‌شوند.

*برگزاری جشنواره مطبوعات در استان زنجان

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان بیان داشت: جشنواره مطبوعات استان زنجان برگزار می‌شود و در صورت جلب نظر مسئولان در تهران، جشنواره منطقه‌ای مطبوعات نیز در استان زنجان برگزار خواهد شد.

مقدم اظهار داشت: دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر در استان زنجان تاسیس می‌شود.

آمار بازدید: 337 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image