ارتباط مستقیم با 30602 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
beikmohammadlou
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
ایران مدرس اخبار سایر اخبار ممیزی در اختصاص وام به دانشجویان نداریم

ممیزی در اختصاص وام به دانشجویان نداریم

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت با اشاره به مجهز بودن 35 دانشگاه علوم پزشکی به پورتال دانشجویی جهت تقاضای وام، گفت: دانشجویان کم بضاعت و مستعد در اولویت دریافت وام هستند.



فرهاد جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار«دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، درباره تسهیلات جدیدی که این صندوق برای سال آینده در نظر گرفته است، تصریح کرد: تعداد دانشجویان گروه پزشکی در چند سال‌ گذشته 15 تا 30 درصد افزایش پیدا کرده است که این افزایش دانشجو در کنار کاهش میزان بودجه صندوق باعث دامن زدن بحران مالی صندوق رفاه دانشجویان شده است.


وی ادامه داد: بحران مالی صندوق رفاه این صندوق را وادار کرده است که تعداد بهره‌مندان از تسهیلات را کاهش دهد.


جعفری با بیان اینکه ملاک تعلق تسهیلات در صندوق رفاه وزارت بهداشت به دانشجویان در اولویت قرار دادن دانشجویان کم بضاعت و مستعد است، خاطرنشان کرد: با این حال صندوق جهت ارائه تسهیلات به دانشجویان هیچ نوع ممیزی را اعمال نمی‌کند و تعیین و معرفی افراد جهت دریافت وام در اختیار دانشگاه‌ها است.


رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت گفت: صندوق رفاه نمی‌تواند شناخت کاملی از دانشجویان علوم پزشکی 31 استان کشور داشته باشد و این در حالی است که دانشگاه‌ها می‌توانند این شناخت را از دانشجویان خود به دست آورند و سیاست صندوق در این زمینه عدم اعمال سختگیری و غربالگری است. بنابراین ترجیح می‌دهد حتی دانشجویانی که واجد شرایط لازم نیستند، بتوانند از تسهیلات بهره ببرند و هیچ دانشجوی واجد شرایطی از دریافت آن محروم نشود.


وی با تاکید بر اینکه با وسیع کردن دایره شمول تسهیلات، دانشجویان می‌توانند با مشقت کمتری تحصیل کنند، درباره نظارت صندوق رفاه به نحوه معرفی دانشجویان از سوی دانشگاه، تصریح کرد: ضمن بازدیدهای منظمی که صندوق از دانشگاه‌ها به عمل می‌آورد، بنده به عنوان رئیس‌ صندوق اصرار دارم به هر دانشگاهی که وارد می‌شوم جلسه‌ای بدون حضور مسوولان با دانشجویان داشته باشم تا آنها بتوانند مشکلاتشان را به راحتی مطرح کنند، علاوه بر این ایمیل صندوق نیز در اختیار همه دانشگاه‌های علوم پزشکی و دانشجویان قرار گرفته است، بنابراین اگر دانشگاه بخواهد علی هذا افرادی را جهت دریافت هر گونه تسهیلات مورد توجه قرار دهد، در صورت اطلاع صندوق این امر پیگیری خواهد شد.


جعفری با اشاره به راه‌اندازی پورتال دانشجویی جهت تقاضای وام و سایر تسهیلات از صندوق رفاه، اظهار کرد: روال گذشته تقاضای تسهیلات این بود که دانشجو به کارشناس مربوطه در دانشگاه تقاضای وام می‌داد و دانشگاه پس از جمع کردن تقاضا، آن را به صندوق ارسال می‌کرد؛ اما با راه‌اندازی پورتال دانشجویی صندوق رفاه تنها کافی است هر متقاضی با مراجعه به سیستم آن برای تسهیلات مورد نظر نام‌نویسی کند و به این شکل دانشگاه تنها می‌تواند در مورد متقاضیان اظهارنظر کند و تصمیم‌گیری نهایی در مورد اعطای وام بر عهده صندوق رفاه است.


به گفته وی، در حال حاضر از بین 72 دانشگاه علوم پزشکی و واحدهای بین‌الملل آن، 35 دانشگاه علوم پزشکی و 11 واحد بین‌الملل مجهز به این پورتال هستند.

آمار بازدید: 325 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image