ارتباط مستقیم با 30457 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی ایران مدرس
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس اخبار اخبار کارشناسی حذف فارغ التحصیلان نخبه دوره کارشناسی از تسهیلات نظام وظیفه/ اعطای تسهیلات به سه گروه

حذف فارغ التحصیلان نخبه دوره کارشناسی از تسهیلات نظام وظیفه/ اعطای تسهیلات به سه گروه

معاون فرهنگی و امور فرهنگی از پیشنهاداتی برای مشمولان تسهیلات نظام وظیفه خبر داد و گفت: با توجه به آسیب‌هایی که در اعطای تسهیلات نظام وظیفه به نخبگان ایجاد شده بود پیشنهاد شد که علاوه بر دانشجویان دوره کارشناسی، فارغ التحصیلان این دوره نیز از مشمولان این تسهیلات حذف شوند.

دکتر سید حسن حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر، تسهیلات نظام وظیفه را یکی از تسهیلات جذاب برای نخبگان توصیف کرد و افزود: این تسهیلات علاوه بر آنکه برای استعدادهای برتر و نخبگان جذاب است، در عین حال برای کشور نیز مفید خواهد بود؛ چراکه در این تسهیلات اینکه به جای اینکه این افراد به خدمت نظام مقدس وظیفه بروند، پروژه تحقیقاتی را در راستای نیازهای کشور اجرایی خواهند کرد.

معاون فرهنگی و برنامه ریزی بنیاد ملی نخبگان با تاکید بر اینکه در سال‌های اخیر چند هزار پروژه تحقیقاتی در قالب این تسهیلات اجرایی شده است، اظهار داشت: در عین حال اعطای این تسهیلات با آسیب‌هایی همراه بود که در این راستا بنیاد ملی نخبگان به دنبال رفع این آسیب‌ها بوده است.

وی با اشاره به برخی از این آسیب‌ها خاطر نشان کرد: یکی از این آسیب‌ها آن بود که برخی از افرادی که پروژه نظام وظیفه را می گذراندند همزمان دانشجو نیز بودند. وظیفه اصلی دانشجو خوب درس خواندن و خوب پژوهش کردن است که این امور با اجرای پروژه تحقیقاتی با هم تلاقی پیدا می‌کرد به این معنا که دانشجویان مشمول این تسهیلات هم باید پروژه نظام وظیفه را می گذراندند و هم به کار اصلی خود رسیدگی می‌کردند.

حسینی ادامه داد: این امر موجب اعتراض استادان دانشگاه شد و این همزمانی را موجب مختل شدن ادامه تحصیلات این دانشجویان دانستند.

وی از ارائه پیشنهادی برای رفع این مشکل خبر داد و یادآور شد: پیشنهادی در این زمینه به کمیسیون دائمی هیأت امنای بنیاد ملی نخبگان ارائه شد.

حسینی به جزئیات این پیشنهاد اشاره کرد و ادامه داد: دانشجویان دوره کارشناسی قبلا از مجموعه مشمولان تسهیلات نظام وظیفه حذف شده بودند و پیشنهاد شده است که "فارغ التحصیلان" دوره کارشناسی نیز از دایره مشمولان تسهیلات نظام وظیفه حذف شوند.

معاون فرهنگی و امور فرهنگی این پیشنهاد را در راستای ارتقای سطح اعطای این تسهیلات ذکر کرد و اظهار داشت: با این ارتقا این تسهیلات مشمول دانشجویان دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری می‌شود که با مجوز و تاییدیه اساتید راهنما اعطا خواهد شد و به این ترتیب تلاقی تحصیلات و پروژه‌های تحقیقاتی دانشجویان اتفاق نخواهد افتاد.

وی با تاکید بر اینکه این تسهیلات مشمول نخبگان حوزوی نیز خواهد شد، ادامه داد: تاکنون آیین نامه نخبگان حوزوی نهایی نشده است ولی در صورتی که آیین نامه نخبگان حوزوی تصویب شود آنها نیز می‌توانند از این تسهیلات بهره مند شوند.

جزئیات اعطای تسهیلات به نخبگان

بر اساس آیین نامه بنیاد ملی نخبگان شرایط اعطای تسهیلات نظام وظیفه به مشمولان به شرح ذیل است:

شرایط دوره کارشناسی ارشد
معدل حداقل 17 یا دانش آموخته رتبه اول رشته
ارائه توصیه نامه از استاد راهنمای دوره کارشناسی ارشد و یک توصیه نامه از یک عضو هیات علمی دانشگاه محل تحصیل
احراز یکی از شرایط زیر:
انتشار یا پذیرش نهایی یک مقاله کامل به عنوان نفر اصلی
مشارکت در نظریه پردازی با اعلام مراجع ذیصلاح و تایید بنیاد
داشتن نقش موثر در حل یک معضل راهبردی و یا کاربردی مورد نیاز کشور

شرایط دوره دکتری معدل حداقل 17 در دوره کارشناسی ارشد و دکتری
ارائه یک توصیه نامه از استاد راهنمای دوره دکتری
احراز یکی از شرایط زیر:
انتشار یا پذیرش نهایی دو مقاله کامل مرتبط با رساله دکتری
مشارکت موثر در نظریه پردازی
داشتن نقش برجسته در حل یک معضل کاربردی و یا راهبردی مهم در مورد نیاز کشور

آمار بازدید: 351 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image