ارتباط مستقیم با 30592 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
ایران مدرس اخبار سایر اخبار محصول جدید خانه زیلوی جهاد دانشگاهی یزد رونمایی شد

محصول جدید خانه زیلوی جهاد دانشگاهی یزد رونمایی شد

محصول جدید خانه زیلوی جهاد دانشگاهی یزد در گردهمایی معاون آموزشی جهاد دانشگاهی سراسر کشور و با حضور رئیس جهاد دانشگاهی و مسئولان استان یزد رونمایی شد.


به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، معاون آموزشی جهاد دانشگاهی یزد، ظهر امروز در مراسم رونمایی از محصول جدید خانه زیلوی جهاد دانشگاهی یزد اظهار داشت: این محصول که یک نوع روکش صندلی خودرو با استفاده از بافته سنتی زیلو است، در خانه زیلوی میبد طراحی و آماده تولید انبوه شده است که پیش تولید انبوه آن در سال آینده انجام می‌شود.

محمدرضا دهقانی افزود: از آنجا که شرکت‌های خودروساز موظف به استفاده از صنایع دستی در تولیدات خود هستند، پیش‌بینی می‌شود این محصول با همکاری این شرکت‌ها، بازار خوب و مناسبی را پیش روی داشته باشد.

وی با بیان این که خانه زیلو جهاد دانشگاهی یزد مجموعه‌ای از فعالیت‌های پژوهشی، آموزشی، تولیدی و تجاری‌سازی را در کنار هم دارد، عنوان کرد: خانه زیلو با فعالیت خود در زمینه هنر زیلو، الگوی جدیدی از کارآفرینی را بر اساس داشته‌ها و مواریث فرهنگی ایجاد کرده که می‌تواند به عنوان الگویی موفق برای احیا و تجاری سازی صنایع دستی در کشور مطرح شود.

وی ابراز امیدواری کرد: حاصل همکاری جهاد دانشگاهی یزد، میراث فرهنگی کشور و شرکت‌های خودروساز داخلی، رشد روز افزون این نوع از کارآفرینی باشد.

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی کشور نیز در این مراسم با اشاره به تدوین برنامه پنجم توسعه جهاد دانشگاهی اظهار داشت: در تدوین این برنامه از رویکردهای سند چشم‌‌انداز جهاد دانشگاهی همچنین طرح آمایش آموزش عالی کشور به عنوان اسناد بالادستی استفاده شده است.

محسن قرنفلی خاطرنشان کرد: در این برنامه جهت‌گیری‌‌های طرح آمایش آموزش عالی مانند کارآفرینی، تقاضا محوری و ارتقا کیفیت آموزش نیز مورد توجه قرار گرفته است که امیدواریم در دو روز این گردهمایی به نتایج خوبی منتج شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: جهاد دانشگاهی در حوزه آموزش به همراه حوزه‌‌های فرهنگی، پژوهشی و اشتغال، فعالیت‌‌های مختلفی را انجام می‌دهد و با سایر دستگاه‌های اجرایی کشور بر این اهتمام است تا در راستای تحقق اهداف چشم‌‌انداز 20 ساله کشور گام بردارد.

وی با اشاره به چشم‌انداز کشورمان در افق 1404 ادامه داد: در راس این چشم‌ انداز، موضوع کسب جایگاه نخست منطقه از لحاظ توسعه علم و فناوری پیش‌‌بینی شده که اقتضای این هدف بزرگ، داشتن نیروی‌های انسانی کارآمد، متخصص و کارآفرین است به همین دلیل وظیفه مراکز علمی و دانشگاهی در این زمینه بسیار خطیر است.

رئیس جهاد دانشگاهی نیز در این مراسم با تاکید بر این که هزینه کردن برای امر آموزش یک سرمایه‌گذاری برای کاری ماندگار است، اظهار داشت: آموزش با برنامه و در بستری مناسب منجر به توسعه و پیشرفت کشور خواهد شد.

حمیدرضا طیبی با اشاره به این که نیمی از مشاغل امروزی شاید در 50 سال پیش وجود نداشتند، خاطرنشان کرد: این حاصل سرعت توسعه و رشد تکنولوژری در دنیای امروز است به طوری که به عنوان نمونه بر اساس برخی یافته‌ها، عمر مفید دانش در رشته‌‌های مهندسی تنها 16 ماه است.

وی تاکید کرد: باید توجه داشت که آموزش و پرورش در قالب یک بستر مناسب و با برنامه ‌ریزی منجر به توسعه و پیشرفت خواهد شد، موضوعی که متاسفانه به دلایلی در کشورمان موفق عمل نشده است به نحوی که امروزه بسیاری از فارغ ‌التحصیلان کشورمان به دلیل انجام ندادن آموزش بر اساس تقاضا و یا شاید کیفیت نامناسب آموزش، بی‌بهره از شغل هستند.

طیبی، دو عنصر وحدت ملی و توجه به توانمندی‌های بومی را در این برنامه ‌ریزی مهم خواند و یادآور شد: البته توجه به توانمندی‌‌های غیر بومی و خارج کشور برای انتقال تکنولوژی، امری قابل تامل است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان یزد و رئیس دانشگاه علم و هنر استان یزد نیز در این مراسم اظهار داشت: ترکیب روحیه جهادی با پشتکار یزدی‌‌‌ها باعث شده تا جهاد دانشگاهی یزد به عنوان یکی از نهاد‌های انقلابی در استان، موثر و سازنده عمل کند.

سید حبیب الله میرغفوری با بیان این که جهاد دانشگاهی از مولدهای مبارک انقلاب است، بیان کرد: جهاد دانشگاهی را می‌توان از رویش‌هایی موثر و تعیین‌کننده در کل کشور و از بازوان توانمند نظام در بسیاری از عرصه‌ها خواند.

میرغفوری در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: ‌مجموعه جهاد دانشگاهی استان یزد در سال 1373 با یک نفر شروع به کار کرد و امروز با تلاش جهادگران با بیش از 250 نفر پرسنل در حال خدمت به حوزه ‌های پژوهشی، آموزشی و فرهنگی است.

وی عنوان کرد: جهاد دانشگاهی استان یزد در حوزه پژوهشی دارای سه گروه پژوهشی شامل گروه‌ های پژوهشی سرامیک صنعتی، نانو مواد و مطالعات بوم‌ شناسی حیات وحش و تنوع زیستی و چهار مرکز خدمات تخصصی مشتمل بر مراکز خدمات تخصصی خاک و مصالح ساختمانی، تشخیص طبی، مطالعات اجتماعی و اقتصادی و نیز توسعه مدیریت است.

رئیس جهاد دانشگاهی یزد از 19 اختراع ثبت شده و ارائه بیش از 150 مقاله علمی ISI و همچنین تجهیز آزمایشگاه تشخیص طبی واحد به مدرن‌ ترین تجهیزات آزمایشگاهی خبر داد.

آمار بازدید: 184 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image