ارتباط مستقیم با 30567 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
آموزشگاه راه ذکریا
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
beikmohammadlou
تدریس آیلتس بهرامی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه علمی کاربردی رشد سریع‌ مرکز علمی کاربردی قزوین شهرداری قزوین

رشد سریع‌ مرکز علمی کاربردی قزوین شهرداری قزوین

رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی شهرداری قزوین گفت: این مرکز با ارائه 14 رشته سریع‌ترین رشد را در بین مراکز علمی کاربردی استان داراست.


به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، دانشگاه جامع علمی کاربردی یکی از دانشگاه‌های وابسته به وزارت علوم تحقیقات و فناوری است و تنها متولی نظام آموزش عالی علمی کاربردی است که با هدف ارتقای سطح مهارت شاغلین بخش‌های مختلف اقتصادی و افزایش مهارت‌های حرفه‌ای فارغ التحصیلان مراکز آموزش که فاقد تجربه اجرایی می‌باشند تشکیل شده است.

دانشگاه جامع علمی کاربردی در راستای برآورده کردن اهداف مورد نظر، اقدام به صدور مجوز تاسیس مراکز علمی کاربردی جهت ارگان‌ها، سازمان‌ها، صنایع و اشخاص حقیقی کرده است که مرکز آموزش علمی کاربردی شهرداری قزوین نیز یکی از این مراکز است.

در این راستا و به منظور آگاهی از پیشبرد این امور با سید مهدی یدی همدانی رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی شهردار قزوین گفت‌‌و گویی ترتیب دادیم که در پی می‌آید.

فارس: دلایل به وجود آمدن این مرکز آموزشی در شهرداری قزوین چیست؟

نیاز به ارتقای هرچه بیشتر کمی و کیفی اطلاعات در هر زمینه شغلی و در هر ارگانی و به روز بودن اطلاعات کارشناسان هر مجموعه‌ نیازی است که کسی نمی‌تواند آنرا نادیده بگیرد و مجموعه شهرداری قزوین نیز از این قائده مستثنی نبوده و حتی بیش از بسیاری از نهادهای دیگر در این باب تلاش کرده و می‌‌کند.

در همین راستا شهرداری قزوین درصدد برآمد تا مرکز آموزش علمی کاربردی را برای برآوردن اهداف مذکور تأسیس کند.

فارس: این مرکز آموزشی در چه سالی تشکیل شد؟

این مرکز آموزشی در سال 1389 اقدامات لازم را برای اخذ مجوز مرکز از طریق سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین انجام داد و در شهریور همین سال با اختصاص چند کلاس از کلاس‌های آموزشی خود به عنوان کلاس‌های درسی مرکز آموزش علمی کاربردی، مرکز را تأسیس و در آبان ماه نسبت به ثبت نام دانشجو در رشته معماری در مقطع کاردانی پودمانی اقدام کرد.

فارس: مرکز آموزش علمی کاربردی شهرداری قزوین با چه سلسله مراتبی تشکیل شده است؟

در تیر ماه سال 1390 مرکز آموزش علمی کاربردی اساسنامه خود را تسلیم شورای اسلامی شهر قزوین کرد و با تصویب این اساسنامه در همان ماه مرکز به صورت مستقل و به عنوان یکی از ارکان شهرداری قزوین به ارائه خدمات آموزشی و پژوهشی پرداخت.

فارس: این مرکز در چه مکانی برپا شده است؟

با نقل مکان سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین به مکان جدید در تیر ماه سال 1390 تمام فضای فرهنگسرای شهید رجایی در اختیار مرکز آموزش علمی کاربردی قرار گرفت و با انجام تغییرات عمرانی در فضای داخلی ساختمان، فضایی مناسب برای ارائه خدمات آموزشی فراهم شد.

فارس: مرکز آموزش علمی کاربردی شهرداری قزوین از چه شورایی تشکل شده است؟

مرکز آموزش علمی کاربردی شهرداری قزوین دارای شورایی متشکل از هفت عضو است.

شهردار قزوین به عنوان رئیس شورای مرکز، دو نفر از اعضای شورای اسلامی شهر، رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استان قزوین، رئیس مرکز به عنوان عضو و دبیر جلسه، مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین، نماینده اساتید و دانشجویان به انتخاب رئیس مرکز و تایید شورای مرکزی، شورای این دانشگاه را تشکیل می‌دهند.

فارس: در خصوص فضاهای آموزشی، اداری و خدماتی این مرکز توضیحاتی بفرمایید.

مرکز علمی کاربردی شهرداری قزوین در فضایی به وسعت یک هکتار و با دو هزار متر مربع فضای مسقف آموزشی و اداری با امکانات منحصر به فردی چون سالن اجتماعات اختصاصی، کلاس دیجیتال، سایت کامپیوتری مجهز، کارگاه معماری و عمران و آتلیه نقشه کشی فضایی کاملا علمی و تخصصی را برای دانشجویان فراهم کرده است.

از جمله فضاهای آموزشی، اداری و خدماتی این مرکز سالن اجتماعات با ظرفیت 226 نفر و مساحت 250 متر مربع، شش کلاس درسی هر یک به مساحت میانگین 48 متر مربع، آتلیه معماری به مساحت 140 متر مربع، کارگاه آموزشی به مساحت 78 متر مربع است.

همچنین کلاس دیجیتال به مساحت 67 متر مربع، مرکز رایانه به مساحت 78 متر مربع، کتابخانه «مخزن/قرائت خانه برادران/قرائت خانه خواهران» به مساحت 97 متر مربع، نمازخانه به مساحت 45 متر مربع می‌توان اشاره کرد.

فارس: در خصوص رشته‌های تحصیلی ترمی و پودمانی این مرکز آموزشی توضیح دهید.

با وجود گذشت کمتر از چهار سال از تأسیس این مرکز تعداد رشته‌های این مرکز به 14 رشته در مقاطع کاردانی و کارشناسی و در دو نظام پودمانی و ترمی تشکیل شده است.

مقطع کاردانی ناپیوسته پودمانی، کاردانی حرفه‌ای روابط عمومی، کاردانی فنی معماری شهری، کاردانی فنی خدمات الکترونیکی شهر، کاردانی حرفه‌ای معماری داخلی، کاردانی فنی پیمان‌های عمرانی، کاردانی فنی نگهداری و مرمت ساختمان، مقطع کاردانی ناپیوسته ترمی از جمله رشته‌های تحصیلی این مرکز است.

همچنین کاردانی شهرسازی، کاردانی عمران امور پیمان‌ها، کاردانی حمل و نقل و ترافیک شهری مقطع کاردانی پیوسته ترمی، کاردانی کارهای عمومی ساختمان، کاردانی معماری، مقطع کارشناسی ناپیوسته پودمانی، مهندسی تکنولوژی ساختمانی، مهندسی فناوری ساختمانی، مهندسی فناوری معماری طراحی و نوسازی بافت‌های فرسوده از دیگر این رشته‌ها است.

این مرکز با ارائه این تعداد رشته سریع‌ترین رشد را در بین مراکز علمی کاربردی استان دارا است.

فارس: در این مرکز آموزشی از چه مدرسانی استفاده شده است؟

تمامی مدرسان به کار گرفته شده در مرکز آموزش علمی کاربردی شهرداری قزوین دارای حداقل مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد و دارای کد مدرسی و مجوز تدریس از دانشگاه جامع علمی کاربردی هستند.

فارس: چه اقداماتی در خصوص فعالیت‌های فرهنگی در این مرکز آموزشی صورت گرفته است؟

از جمله اقدامات صورت گرفته می‌توان به برگزاری مراسم ایام فاطمیه در سالن اجتماعات با حضور کلیه دانشجویان مرکز، برگزاری ایام رحلت سوگواری حضرت امام (ره)، برگزاری نمایشگاه فرهنگی هنری شامل عکس و کتاب و آثار حضرت امام خمینی (ره)، بازدید دانشجویان از نمایشگاه کتاب تهران، همایش‌ها، برگزاری همایش «شهر و سیمای شهری»، همکار‌ در برگزاری همایش ملی «سرویس‌های بهداشتی عمومی»، همکاری در برگزاری همایش ملی« هویت شهری قزوین» اشاره کرد.

فارس: واحد کتابخانه این مرکز آموزشی از چه امکاناتی برخوردار است؟

واحد کتابخانه مرکز آموزش علمی کاربردی شهرداری قزوین در فضایی به مساحت 97 متر مربع و با سالن‌های مطالعه ویژه خواهران و برادران با اعتباری بالغ بر 450 میلیون ریال و با بیش از چهار هزار و 500 جلد کتاب در حال ارائه سرویس به دانشجویان می‌باشد.

فارس: در خصوص وضعیت هزینه‌ها و درآمدهای مرکز آموزش علمی کاربردی شهرداری قزوین توضیح بفرمایید.

شهریه دریافتی از دانشجویان مرکز در هر ترم طبق مصوبه دانشگاه جامع علمی کاربردی مندرج در دفترچه ثبت نامی دریافت می‌شود که 85 درصد از این شهریه سهم مرکز و 15 درصد سهم دانشگاه جامع علمی کاربردی است و طی فیش‌های صادره از سامانه مالی دانشگاه جامع به حساب تمرکز درآمد وجوه اختصاصی دانشگاه جامع علمی کاربردی واریز می‌شود.

آمار بازدید: 739 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image