ارتباط مستقیم با 30586 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
beikmohammadlou
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه
تدریس ریاضی رجبی
ایران مدرس اخبار اخبار کارشناسی ارشد دریافت هزینه‌های گزاف از داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد را متوقف کنید

دریافت هزینه‌های گزاف از داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد را متوقف کنید

جنبش عدالتخواه دانشجویی در نامه خود خطاب به رئیس سازمان سنجش اعلام کرد: مبالغ هنگفتی که از داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد جهت تغییر حوزه و اصلاح کد رشته امتحانی اخذ می‌شود که باعث انصراف تعدادی از داوطلبین شده است را متوقف کنید.


به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، جنبش عدالتخواه دانشجویی در نامه خود خطاب به رئیس سازمان سنجش کشور اعلام کرد: مبالغ هنگفتی که از داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد جهت تغییر حوزه و اصلاح کد رشته امتحانی اخذ می‌شود باعث انصراف تعدادی از داوطلبین از انجام آزمون به دلیل عدم توان پرداخت هزینه شده است.



متن کامل نامه جنبش عدالتخواه دانشجویی به شرح ذیل است:

«جناب آقای خدایی

ریاست محترم سازمان سنجش آموزش کشور

با سلام

در پی برنامه برگزاری آزمون کارشناسی ارشد در روزهای جاری، مطلع شدیم جهت تغییر حوزه امتحانی و نیز تغییر اصلاح کد رشته امتحانی داوطلبان، مبالغ هنگفتی از داوطلبان اخذ می‌شود که مدت‌ها پس از آغاز اصلاح اطلاعات به داوطلبان اعلام‌شده و به اذعان نمایندگان سازمان سنجش در برخی باجه‌های رفع نقص استانی، باعث انصراف تعدادی از داوطلبین از انجام آزمون به دلیل عدم توان پرداخت هزینه شده است.

با پیگیری این موضوع از طریق ریاست کمیسیون آموزش مجلس، ضمن عدم رد اصل این موضوع در تماس‌های انجام‌شده ایشان با سازمان سنجش، اعلام شد که مبالغ دریافت شده جهت تغییر حوزه امتحانی به داوطلبین بازگردانده خواهد شد!

با توجه به در جریان بودن آزمون در این روزها، ضمن بیان اینکه مجال تحقیق کامل‌تر راجع به موضوع توسط این تشکل نبوده، درخواست رسیدگی و پاسخگویی هر چه سریع‌تر به موارد ذیل را داریم:

1- در صورت عدم صحت قانونی بودن دریافت این هزینه‌ها، خواستار اقدام هر چه سریع‌تر، اطلاع‌رسانی لازم، تمهیدات لازم برای داوطلبین متقاضی مذکور، برخورد با خاطیان و پاسخگو بابت این اقدامات در زیرمجموعه مدیریتی‌تان هستیم.

2- در صورت صحت موضوع، درحالیکه مجموع هزینه لازم ثبت‌نام برای آزمون 17 هزار و800 تومان است، دریافت مبلغی حدوداً سه برابر کل هزینه ثبت‌نام (52 هزار و 500 تومان) برای تغییر در اطلاعات ثبت نامی چه توجیهی می‌تواند داشته باشد؟ آیا این به معنای فراموش کردن جایگاه خود به عنوان نهادی دولتی که فلسفه وجودی و وظیفه‌اش، انجام بهتر خدمات به داوطلبین است و سرمایه محوری ناشیانه آن سازمان نیست؟

3- حتی در صورت موجه بودن دریافت هزینه برای موردی مثل تغییر و اصلاح کد رشته امتحانی، چنین هزینه گزافی و اعلام آن در بیش از 10 روز پس از فعالیت باجه‌های رفع نقص چه منطقی می‌تواند داشته باشد؟

4- در صورت قانونی بودن دریافت وجوه بابت تغییر حوزه امتحانی، درحالیکه تغییر تاریخ آزمون توسط سازمان سنجش (که البته اقدامی بجا بوده)، دلیل عدم امکان حضور بسیاری از داوطلبین در حوزه‌های ثبت نامی سابق است، سازمان سنجش به چه حق و منطقی اقدام به دریافت هزینه (صرف نظر از این هزینه سنگین) از داوطلبین خواستار تغییر حوزه امتحانی می‌کند؟

5- در مورد اظهار نظر جالب انجام‌شده مبنی بر بازگردانده شدن هزینه‌های دریافتی بابت تغییر حوزه امتحانی و نیز اظهارات نمایندگان استانی سازمان سنجش مبنی بر ابلاغ بخشنامه از روز 22 بهمن (وسط روز تعطیل و آخرین روز اصلاح اطلاعات) برای دریافت این هزینه از متقاضیان و تماس با داوطلبین متقاضی قبل از آن برای اخذ این وجوه، چه پاسخی برای این بی انضباطی های مدیریتی دارید؟

6- در حالی که همین موضوع باعث تشویش روانی داوطلبین متقاضی در آستانه آزمون، اجبار برای حضور در حوزه سابق و عدم شرایط مناسب احتمالی برای این امر و حتی انصراف برخی از داوطلبین از آزمون شده، چه پاسخی به این فجایع مدیریتی و بازی با سرنوشت داوطلبین می‌دهید؟ چه پاسخی به داوطلبین مذکور و چه تمهیداتی برای داوطلبین متقاضی احتمالی که منصرف از آزمون شده‌اند خواهید داشت؟»

آمار بازدید: 255 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image