ارتباط مستقیم با 30554 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
ایران مدرس اخبار اخبار بورسیه دلیل مصاحبه مجدد از متقاضیان بورسیه معترض/ دیگر پذیرش بورسیه بدون آزمون نداریم

دلیل مصاحبه مجدد از متقاضیان بورسیه معترض/ دیگر پذیرش بورسیه بدون آزمون نداریم

مدیرکل بورس و اعزام دانشجویان سازمان امور دانشجویان با تاکید بر اینکه تمامی افرادی که در فرآیند بورس هستند باید آزمون علمی بگذرانند، گفت: دیگر پذیرش بدون آزمون در بورس وجود ندارد.


دکتر احمد غلامی در گفتگو به خبرنگار مهر، درباره اعتراض برخی از متقاضیان بورس که برای آنها مصاحبه علمی قرار داده شده، افزود: اینکه افرادی می گویند مصاحبه مجدد برای آنها گذاشته شده است و می گویند غیرقانونی است باید به این نکته توجه کنند که این افراد آزمون نداده اند. پس می توان گفت پذیرش همه آنها هم باطل است، در صورتی که تنها از آنها مصاحبه علمی به عمل می آید.

وی افزود: پس این کار خلاف قانون نیست. این افراد در مکانیسمی که فراخوان داده شده وارد شده اند. برخی از آنها مصاحبه شده اند و برخی دیگر هم نه، شرایط همه این افراد بررسی شده و به عده ای از آنها که شرایط شان رضایت بخش نبوده اعلام شده است 2 راه دارند. یک راه این است که اصلا حکم برای آنها صادر نشود و یک راه دیگر هم این است که مصاحبه مجدد علمی از آنها صورت گیرد.

غلامی خاطرنشان کرد: نکته جالب این است که این افراد خودشان پیش از این به نحوه مصاحبه علمی اعتراض داشتند بنابراین مقرر شد که مصاحبه دوباره انجام شود و اساتید می آیند مصاحبه را انجام می دهند و کاملا هم مصاحبه علمی است.

وی اظهار داشت: اینکه می گویند به آنها اعلام شده است که مدارک بیاورند و این یعنی فرایند پذیرش بورس به پایان رسیده صحیح نیست. این تنها بخشی از پروسه است. افراد مدارک را می آورند، جایابی و پذیرش دانشگاه را می آورند اما همه اینها مسیر پذیرش آنها تا امضای حکم است و تا حکم بورس صادر نشود هیچ کس بورسیه محسوب نمی شود.

مدیرکل بورس و اعزام دانشجویان سازمان امور دانشجویان یادآور شد: علت مصاحبه مجدد این است که در فرآیند صدور حکم برخی از افراد بعضا احساس شد که نیاز به بررسی مجدد و مصاحبه علمی وجود دارد. ضمن اینکه فردی که می خواهد هیات علمی شود نباید از مصاحبه علمی ترسی داشته باشد.

وی اضافه کرد: دلیل این مصاحبه مجدد این است که این افراد یا معدل شان پایین است، یا دانشگاه و معدل شان در سابقه علمی پایه ضعیف بوده است و یا سابقه علمی خوبی نداشته اند که باید شفاف سازی شود.

غلامی تاکید کرد: دستگاه های قانونی زیادی وجود دارند که بر این موضوع کنترل دارند. مصاحبه علمی یک فرآیند قانونی است و حتی 10 بار هم می تواند انجام شود و کسی که توانایی علمی دارد هیچ نگرانی نباید از این بابت داشته باشد.

وی درباره اینکه چرا پیش از این مصاحبه انجام نمی شد، گفت: بدون اینکه بخواهیم همدیگر را و زحمات گذشتگان را زیر سوال ببریم بر این نکته تاکید می کنم که ما از دیدگاه خودمان می خواهیم کیفیت کارمان را بالا ببریم.

مدیرکل بورس و اعزام دانشجویان سازمان امور دانشجویان اظهار داشت: اگر کسی گفت این مصاحبه علمی نبوده و مصاحبه سیاسی بوده است و سوال تخصصی نبود و آدمی که مصاحبه کرد صلاحیت نداشت بعد آن وقت می توانیم به شما پاسخ دهیم. اما ما از دانشگاه ها و اساتید آنها برای انجام مصاحبه ها دعوت کرده ایم که در همان رشته تخصصی مصاحبه را انجام دهند لذا اگر فرد توانمندی کافی را در این حوزه داشته باشد مصاحبه هم را می گذراند.

وی یادآور شد: از سال 93 فرایند بورس با آزمون است و در آینده هم ممکن است مصاحبه علمی باشد. ضمن اینکه بورس داخل فعلا مسکوت است.

غلامی با اشاره به افرادی که از برگزاری مصاحبه برای بورس معترض هستند، گفت: این افراد زمانی که در فراخوان شرکت کردند برای بورس خارج بوده اند و بعد تبدیل به بورس داخل شده اند.

وی با بیان اینکه دیگر تبدیل بورس خارج به داخل نداریم، گفت: پذیرش در بورس باید یک معیاری داشته باشد که آزمون و مصاحبه علمی از جمله این معیارها است.

مدیرکل بورس تاکید کرد: وزارت علوم هیچ کس را بدون آزمون پذیرش نخواهد کرد و افراد باید حتما آزمون بدهند. همانطور که بورس خارج هم از مسیر نیمه متمرکز آزمون دکتری می گذرد و باید آنجا آزمون دهند.

آمار بازدید: 258 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image