ارتباط مستقیم با 30457 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس آیلتس بهرامی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی ایران مدرس
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه
beikmohammadlou
تدریس خصوصی بهمن آبادی
ایران مدرس اخبار اخبار علوم پزشکی آمادگی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برای اجرای پزشک خانواده (16 دی 92)

آمادگی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برای اجرای پزشک خانواده (16 دی 92)

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: تغییرات ایجاد شده در مدیریت دانشگاه‌ها، اعتراض به روش‌ها و عملکردهای دولت پیشین در هشت سال گذشته است و تغییر در مدیریت مجموعه گسترده‌ای مانند دانشگاه علوم پزشکی اصفهان قطعا به ایجاد تحول در روش‌های گذشته منجر خواهد شد.



به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه اصفهان،‌ غلامرضا اصغری در نخستین نشست خبری خود با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه کسری بودجه شدید، مهمترین واقعیت پیش روی نظام سلامت استان است، اظهار کرد: بخشی از این کسری مطالبات ده‌ها میلیارد تومانی است که از سال 1391 باقی مانده که مطالبات سال 1392 نیز به آن اضافه شده است.


وی با بیان اینکه مهم‌ترین علت به وجود آمدن چنین بدهی ، مشکلات اقتصادی کشور بوده است و این مشکلات در تمام استان‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی دیده می شود، ادامه داد: متاسفانه بدهی به پرسنل بیمارستا‌ن‌ها بر کیفیت ارایه خدمات درمان تاثیر می‌گذارد و وجود چنین کسری بودجه‌ای مانع از استخدام نیروهای جدید،‌ جایگزینی تجهیزات و امکانات خواهد شد.


سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه خوشبختانه مشکلات مالی تاثیر چندانی بر سیستم بهداشتی استان نداشته است و اصفهان همچنان به عنوان یکی از استان‌های پیشرو کشور در این زمینه مطرح است،‌ تصریح کرد: بیشترین مشکل کسری بودجه به دلیل هزینه‌های زیاد، فوریت و ملموس بودن در سطح جامعه در بخش درمان ایجاد شده است.


اصغری خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در حال حاضر 23 هزار پرسنل دارد و تغییر در مدیریت چنین مجموعه بزرگی حداقل منجر به ایجاد تحول در روش‌های گذشته خواهد شد و تغییرات جدید بر اساس سیاست‌های دولت تدبیر و امید ایجاد خواهد شد و یکی از مهم‌ترین اصول آن صداقت و شفافیت است.


وی ادامه داد: تیم مدیریتی جدید دانشگاه تلاش می‌کند برای اصلاح نظام سلامت استان بر اساس واقعیت‌های موجود و نه خیالات گام بردارد و تمام تغییرات و اقدامات آن بر اساس مطالعات کارشناسی و بر مبنای صداقت انجام خواهد شد.


سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: در حال حاضر 34 روز از آغاز فعالیت تیم مدیریتی جدید دانشگاه علوم پزشکی اصفهان می‌گذرد و نخستین اقدام این تیم، شناخت وضعیت موجود بوده است تا با استفاده از این شناخت برنامه‌ریزی صحیح انجام شود و تغییرات چندانی هنوز در بدنه سیستم ایجاد نشده است اما سایر مدیران نیز تغییر خواهند کرد.



سیاست مدیران جدید حذفی نیست


اصغری اضافه کرد: شورای مشاوران و سیاستگذاری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تشکیل شده است و تلاش می‌شود از تجربه تمام مدیران و معاونان پیشین دانشگاه استفاده مطلوب شود و سیاست مدیریت جدید حذف افراد نیست، بلکه استفاده از توان آن‌ها برای برنامه‌ریزی صحیح است.


وی با اشاره به اینکه نگاه رسانه باید به واقعیت نظام سلامت نزدیک و نباید دچار القائات و توهمات شود، گفت: سال گذشته 75 هزار بیمار از بیمارستان الزهرا (س) خدمت دریافت کردند که بخشی از آن‌ها بهبود یافتند و مهم‌ترین بحث نوع خدمتی است که ارایه می‌شود و این خدمت‌رسانی حتی برای بیماران صعب العلاج که بر اساس آمار جهانی 50 درصد آن‌ها قابل درمان نیستند، وجود دارد.


سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه بحث درمان یک شمشیر دولبه است که در برخی موارد می‌تواند به سلامت صدمه بزند، اضافه کرد: شاخص‌های جهانی برای سطح بندی خدمات پزشکی تعریف شده است و امکانات پزشکی بر اساس این شاخص در مناطق مختلف توزیع می‌شود، اما متاسفانه برخی امکانات در استان اصفهان بر اساس فشارهای سیاسی و منطقه‌ای و نه کارشناسی ایجاد شده و رسانه می‌تواند جامعه را نسبت به این مشکلات آگاه کند تا بیماران بهترین خدمت رسانی را دریافت کنند.


اصغری با اشاره به اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در سال 1392 دانشگاه درحدود 400 میلیارد تومان اعتبار دولتی و بیش از 500 میلیارد تومان نیز از بیمارستان‌های وابسته دریافت کرده است.


در تمام محلات اصفهان مرکز بهداشت تاسیس می‌شود


وی هم‌چنین با اشاره به تمرکز ارایه خدمات سرپایی در برخی خیابان‌های اصفهان تصریح کرد: این خدمات بیشتر مربوط به بخش خصوص است و این معضل نه تنها در اصفهان بلکه در سطح استان نیز وجود دارد و برای رفع آن چندین طرح پیشنهاد شده که یکی از آن‌ها ایجاد شهرک سلامت است که بخش خصوص آن را اجرا می‌کند و دانشگاه در قبال آن مسوولیتی ندارد، اما یکی از راهکاری‌هایی که دانشگاه آن را دنبال می‌کند ایجاد مراکز بهداشت در تمام محلات شهر برای ارایه خدمات دولتی است که بخشی از آن مربوط به طرح پزشک خانواده است.


سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: اصفهان این امکان را دارد که طرح پزشک خانواده را دنبال کند و به اعتقاد من بهترین راه حل برای بخش درمان اجرای این طرح به عنوان یک راهکار جهانی است و بخشی از مشکلات پیش روی آن برای اجرا مربوط به عدم تخصیص اعتبار و بخشی دیگر آن مشکلات زیر ساختی است.


اصغری با اشاره به اینکه مدیریت جدید دانشگاه کماکان اعتقاد دارد سلامت و آموزش از حقوق مردم است، تصریح کرد: دانشگاه تلاش می‌کند از ظرفیت‌های خوبی که خیران سلامت استان ایجاد کرده‌اند، استفاده کند و همکاری با خیران همچنان ادامه دارد اما برنامه‌ریزی در این خصوص جدی‌تر خواهد بود و ارایه امکانات از این طریق باید هدف‌مند شود.


وی در ادامه در خصوص دریافت تعرفه‌های غیر قانونی خاطر نشان کرد: دریافت زیر میزی به هیچ وجه قابل قبول نیست و تمام بیمارانی که هزینه‌های تحت این عنوان به پزشکی پرداخت کرده‌اند می‌توانند با ارایه شکایت تمام مبلغ پرداختی را دریافت کنند و دانشگاه موظف است هزینه‌های اضافی را به بیماران برگرداند.

آمار بازدید: 317 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image