ارتباط مستقیم با 30559 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس آیلتس بهرامی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
ایران مدرس کتاب ديدگاه هاي کليدي در مديريت

ديدگاه هاي کليدي در مديريت

ديدگاه هاي کليدي در مديريت
مولف: استوارت کرينر مترجم: محمد علي حسيني نژاد انتشارات: دفتر پژوهش‌هاي فرهنگي معرفی شده توسط: admin

در اين کتاب آرا نظريه پردازان بزرگ مقوله مديريت پيرامون موضوعات نو و حساسي در دنياي جديد مديريت بررسي مي شود.



در این کتاب آراء نظریه پردازان بزرگ مقوله مدیریت پیرامون موضوعات نو و حساسی از جمله :

دنیای جدید مدیریت

دنیای جدید سازمان

پدیدآوردن و بکار بستن استراتژی

راه های نو برای مدیریت بر انسانها

انقلاب در کیفیت

بازآفرینی بازاریابی

رهبری

آموختن و توسعه

مدیریت جهانی

به بحث و بررسی گذاشته شده اند. آن دسته از اندیشمندان بزرگی که در حوزه مدیرت صاحب نظر بوده و دارای آثار برجسته ای می باشند و همراه آثار و تئوریهایشان در این کتاب مورد اشاره و بررسی قرار گرفته اند عبارتند از:

هنری فایول ، ریچارد پاسکال ، پیتر دراکر ، هنری فورد ، چارلز هندی ، هنری میتزبرگ ، آبراهام مازلو و ...

از جمله نکات ارزنده دیگر این کتاب وجود ضمیمه انتهای کتاب می باشد که بطور فهرست وار مختصری از بیوگرافی دانشمندان ذکر شده را به همراه کتاب های برجسته آنها لیست نموده است. اما سوای ساختار اشاره شده از نکات مهم این کتاب ترجمه خوب و روان مترجم آن محمد علی حسین نژاد می باشد.

در این کتاب بخشهایی از پیشگفتار کتاب به جملاتی اشاره می کند که در واقع بطور ضمنی نشان دهنده نیت اصلی نویسنده می باشد ، آنجا که می خوانید"تئوری چیزی است که دانشجویان دوره های فوق لیسانس موسوم به MBA ، در مدرسه عالی مدیریت فرا می گیرند. این دوره ها شامل ایده آل ها و پژوهشهای موردی و خشک و خسته کننده و فاقد نزدیکی و فوریت لازم موجود در دنیای واقعی مدیریت هستند ، دوره های تئوریکی که از جانمایه زندگی در بستر عینیت تهی اند." و در ادامه می خوانید" حق با مدیران است. مدیریت فعلیت است و نه نظریه پردازی." در پس این بیان انتقادی از مدارس مدیریت به ناگاه پاراگراف بعدی اینگونه آغاز می شود"اما مدیریت بدون اندیشه هیچ نیست. جورج بین رییس مدرسه عالی بازرگانی لندن ، اظهار می دارد که (( هیچ چیز عملی تر از یک تئوری خوب وجود ندارد))". ودر نهایت نتیجه می گیرد که " تصمیم گیری به همان اندازه که براساس شم و غریزه است باید براساس اندیشه و نظر باشد. بدون نظر و اندیشه مدیران از بحرانی به بحران دیگر می غلتند." در واقع سراسر کتاب اشاره به نبرد تاریخی و معاصر بین مدیران شرکت ها و نظریه پردازان مدارس عالی مدیریت دارد. بنظر می آید هدف نویسنده که بسیار درست و عقلانی نیز می باشد برقراری یک دیدگاه متعادل مبتنی بر تئوری های استنتاج شده از محیط های عملی می باشد. تئوریهایی که بتوانند گره از مشکلات عرصه عمل باز نمایند و کاربردی و ثمر بخش باشند.

این کتاب پر است از مثال های غنی و عملی که تاثیر زیادی بر حک شدن تئوریهای ذکر شده بر مغز خواننده دارد. اگرچه این کتاب لبریز از نظرات و نوشته های نغذ در باب مدیریت و گاها شکل فلسفی آنست، اما بواسطه نثر قوی و ترجمه روان اثر، فراگیری و به خاطر سپردن مطالب آن نسبت به سایر کتب مشابه سهل تر می باشد. از جمله نکات مهم دیگر این کتاب وجود بانک عظیمی از منابع و کتاب های مهم مدیریت در حوزه های مختلف منابع انسانی ، استراتژیک و ... در بخش های مختلف کتاب و در میان فصول می باشد. من مطالعه این کتاب را به همه علاقه مندان حوزه مدیریت بویژه دانشجویان MBA توصیه می کنم ، چرا که این کتاب بارها اشاره بر کوچک شدن سازمانها و حذف مدیریت های میانی و علاقه مندی بیشتر سازمانها به مدیران با تواناییها و مهارت های عملی است که قادر به رهبری بجای مدیریت باشند. شما باید بدانید دیگر در هیچ جای دنیا مانند دهه 80 میلادی صرف داشتن مدرک MBA ، عامل پیدا کردن یک کار نان و آب دار نیست. پس بجای فکر کردن به مدرک فارغ التحصیلی خود باید به فکر توسعه مجموعه ای از توانایی ها در حوزه های مختلف مدیریت باشید و گویا تنها راه حیاتی و ضروری که به بیان نویسنده برای این منظور الزامی است یادگیری مداوم مدیر و سازمان بطور توامان می باشد.
منبع: iranmba.blogfa.com



مديريت در نزد اكثر مديران عمل است و نه انديشه . هنگامي كه آنها به دست آوردي نايل مي شوند ، توليد تازه اي را با موفقيت راهي بازار مي كنند ، ركورد جديدي در فروش به دست مي آورند و يا بر شمار مشتري هايشان مي افزايند ، لذت مي برند و انگيزه آنها براي كار و فعاليت باز هم بيشتر مي شود .


زباني كه به كار مي برند مستقيم و صريح و مشتاقانه است و نتيجه نهايي و جان كلام را در بردارد .

به نظر آنها مديريت يك امر انفعالي ، قابل تحصيل ، و هنري نيست كه از پشت ميزنشيني به دست آيد ، بلكه فعاليتي است كنش مند كه در لحظه اتفاق مي افتد .

مديريت مربوط به زندگي در همين جا و همين زمان است .
منبع:www.iketab.com


آمار بازدید: 697 بار
ثبت نظر درباره کتاب
Security Image

دانلود کتاب درسی