ارتباط مستقیم با 30565 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
تدریس ریاضی رجبی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس مقاله موفقیت تحصیلی بهتر است روز کنکور چگونه باشیم؟

بهتر است روز کنکور چگونه باشیم؟

به اشتراک گذاری

بهتر است روز کنکور چگونه باشیم - فقط یک قدم تا برگزاری چهل‌وسومین کنکور باقی مانده است، بنابراین از چگونگی استفاده بهینه از کمتر از 24 ساعت باقی مانده تا برگزاری این آزمون که زمانی از آن به عنوان غول یاد می‌شد، می‌پردازیم.
پیشنهاد ویژه ایران مدرس:
توصیه های مهم برای کنکوری ها برای موفقیت در کنکور


به گزارش سرویس «دانشگاهی»‌ خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سازمان سنجش در آخرین روز باقی مانده تا برگزاری آزمون سراسری 92، به کنکوری‌ها توصیه می‌کند که روز قبل از آزمون را به استراحت و تفریح بپردازید و در این هنگام، دیگر مطالعه را کنار بگذارید، زیرا در این ساعات آخر، مطالعه فقط استرس شما را بیشتر می‌کند و هیچ ثمری برایتان نخواهد داشت.
بنابراین در این روز به شناسایی دقیق‌ و کامل حوزه امتحانی خود بپردازید، برای انجام این کار بهتر است که به شناسایی حوزه امتحانی‌تان از روی نقشه شهر یا منطقه محل سکونتتان اکتفا نکنید، به ویژه در شهرهای بزرگ یا بسیار بزرگ مانند تهران، به خودتان زحمت داده و با حرکت به سوی حوزه آزمون خود، شخصا به شناسایی مسیر رفت و آمد و همین‌طور خطوط تاکسیرانی، اتوبوسرانی و ... بپردازید تا فردا هنگام خروج از خانه با خاطری آسوده به سمت محل برگزاری کنکور حرکت کنید.
سعی کنید که در این یک روز باقی مانده تا کنکور، اوقات خود را در کنار خانواده سپری کرده و در این کانون گرم، آرامش لازم برای حضور در جلسه آزمون سراسری را برای خود فراهم کنید.


مشاهده لیست مدرسین کنکور: تدریس خصوصی کنکور


از پناه بردن به افکار وسواس‌گونه راجع به همه چیز به ویژه موفق شدن یا نشدن در آزمون سراسری به شدت پرهیز کنید. مراقب باشید که برای موفقیت در آزمون فردا به فکری باز و ذهنی پویا و پرنشاط نیاز دارید، پس آن را پریشان نکنید.
شب کنکور حتما غذای کافی اما سبک بخورید و از خوردن غذاهایی که تابحال نخورده‌اید یا آن دسته از غذاهایی که دارای چربی زیاد و میزان نشاسته بالایی هستند، خودداری کنید، زیرا صبح آزمون معده شما سنگین خواهد بود و چه بسا در عملکردتان سرجلسه کنکور تاثیر منفی داشته باشد، همچنین از مصرف مواد کافئین‌دار که موجب بالا رفتن اضطراب می‌شود، خودداری کنید، همچنین شب کنکور زودتر از شب‌های پیش از آن و به اندازه کافی بخوابید تا سر جلسه آزمون خواب‌آلود نباشید.
پیشنهاد می شود مقاله
چگونه برای کنکور برنامه ریزی کنیم را هم بخوانید.
روز آزمون سراسری چگونه باشیم؟
- صبح روز آزمون حداقل یکی دو ساعت زودتر از روزهای قبل از خواب برخیزید.
- برای بیدار شدن بی‌دغدغه از خواب،‌ می‌توانید به یکی از اعضای خانواده بسپارید که شما را بیدار کند تا آن که نگران شنیدن زنگ ساعت باشید.
- اگر به استحمام روزانه عادت دارید، حتما قبل از خوردن صبحانه و خروج از خانه، برای شروع یک صبح با نشاط، این کار را انجام دهید.
- صبحانه‌تان را که باید شامل مواد مغذی و قندی مثل مربا، کره و عسل باشد، به طور کامل میل کنید تا از جهت خون‌رسانی به قوای فکری شما در جلسه آزمون خللی ایجاد نشود.
- وسایلی که در روز برگزاری آزمون باید به همراه خود داشته باشید، شامل شناسنامه یا کارت ملی عکس‌دار، کارت ورود به جلسه، مداد مشکی نرم به تعداد کافی، پاک‌کن و تراش است، ضمنا از بردن وسایلی چون تلفن همراه یا ماشین حساب و ... خودداری کنید.


مطالعه این مقاله هم مفید است: مهمترین عوامل موفقیت در کنکور رتبه های برتر کنکور 97 از زبان خودشان


- یک بطری متوسط آب یا آبمیوه شیرین با خود به جلسه آزمون ببرید تا هنگام تشنگی یا افت فشار خون از آنها استفاده کنید.
- با کفش و لباس مناسب، راحت و خنک در جلسه آزمون حضور یابید.
- یک ساعت پیش از آغاز آزمون، در حوزه امتحانی خود حضور پیدا کنید و احتمال بروز ایجاد مشکلاتی در مسیر حوزه امتحانی چون ترافیک و ... را در نظر بگیرید.
- آزمون خود را با یاد خدا آغاز کنید و برای آرامش به او پناه ببرید.
- پرسش‌ها را به دقت بخوانید و سپس به انتخاب «درست‌ترین» ‌گزینه هر پرسش بپردازید.
- مواظب باشید که اگر پاسخ سوالی را نمی‌دانستید، به طور حدسی و تصادفی به انتخاب یکی از چهار گزینه نپردازید، زیرا در صورت انتخاب پاسخ غلط، نمره منفی برایتان منظور خواهد شد، همچنین که اگر به سوالی پاسخ نداده‌اید، در پاسخنامه اشتباها در جای سوال قبلی که به آن پاسخ نداده‌اید، گزینه‌ای را سیاه نکنید، بلکه کنار شماره سوال در پاسخنامه علامت بگذارید تا دچار اشتباه نشوید.



مطالعه مقاله دانلود راهبردهای موفقیت در کنکور را هم پیشنهاد می کنیم.


- وقت لازم برای پاسخ به هر سوالی را در نظر داشته باشید و سعی کنید با پاسخ به پرسش‌های آسان‌تر در آغاز، زمانی را برای پاسخ دادن به پرسش‌های دشوار پس‌انداز کنید و در آخر به حل سوالات دشوارتر بپردازید.


آمار بازدید: 643 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image