ارتباط مستقیم با 30453 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی ایران مدرس
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس آیلتس بهرامی
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
ایران مدرس مقاله موفقیت تحصیلی تاثیرات دعا و مناسک مذهبی در ایام امتحانات

تاثیرات دعا و مناسک مذهبی در ایام امتحانات

به اشتراک گذاری

یک روانشناس به دانشجویانی که این روزها در حال و هوای امتحانات پایان ترم قرار دارند توصیه کرد که از ارتباط با دوستان دارای افکار بد دوری کنند و در مقابل مصرف ادویه و بهره گیری از دعا و مناسک مذهبی را به آنان پیشنهاد داد.

پیشنهاد ویژه ایران مدرس: 6 خطایی که شانس قبولی در امتحانات را کاهش می‌دهند

دکتر حسین ابراهیمی مقدم در گفتگو با خبرنگار مهر، به دانشجویانی که هم اکنون در ایام پایان ترمهای دانشگاه قرار دارند توصیه هایی ارائه کرد.

تاثیرات مصرف قند در روزهای امتحان

این استادیار دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه انسان موجودی حسی، روانی، اجتماعی و معنوی است و باید در روزهای امتحان هم این 4 بعد به درجه مطلوبی رسیده باشند، افزود: از نظر زیست شناسی فیزیولوژی بدن انسان طوری تنظیم شده که مغز برای حل کردن مسائل، نیاز به دریافت سوخت مناسب و مورد ترمیم قرارگرفتن دارد. سوخت مناسب قند است که اگر به نوعهای متفاوت در اختیار بدن قرار گیرد و بدن هم از اکسیژن مناسبی برخوردار باشد، می تواند این قند را به خوبی به مصرف برساند.

پیشنهاد می شود مقاله
تاثیر مصرف صبحانه بر حافظه در روزهاي امتحان را هم بخوانید.


ورزشها، خوردن عسل و شکلات به جای تخم مرغ

این روانشناس همچنین به دانشجویان توصیه کرد که در صبحهای امتحان مصرف غذاهای سنگین یا مواد پروتئینی مثل تخم مرغ پیشنهاد نمی شود بلکه خوردن عسل یا به همراه داشتن شکلات می تواند تاثیرات بهتری داشته باشد.

مدیر گروه روانشناسی دانشگاه آزاد همچنین استفاده از ورزشها و نرمشهایی را که اکسیژن رسانی می کنند به دانشجویان توصیه و تاکید کرد که شنا، پیاده روی و نفس عمیق کشیدن به اکسیژن رسانی کمک بیشتری می کند.

تاثیرات دعا و مناسک مذهبی

این روانشناس در ادامه گفتگوی خود با مهر، به تاثیرات مثبت دعا و انجام مناسک مذهبی در ایام امتحانات نیز اشاره کرد و اظهار داشت: دعا، انجام مناسک مذهبی و ایجاد ارتباط با اشخاصی که جنبه معنوی بیشتری دارند مقدار زیادی به آرامش قبل از امتحان کمک می کند، حتی برقراری ارتباط با اشخاصی که در دانشجو احساس مثبت ایجاد می کنند، می تواند برای وی احساس امنیت روانی ایجاد کند.

وی در عین حال، استفاده از ادویه را هم به دانشجویان در این روزهای پر استرس توصیه کرد.

مطالعه مقاله راهکارهایی برای کاهش استرس امتحانات هم می تواند مفید باشد.

قطع ارتباط با دوستان بخیل و حسود

دکتر ابراهیمی مقدم در ادامه این پیشنهاد را هم به دانشجویان کرد که در این روزها از رابطه با آدمهای حسود و بخیل و کسانی که تمایلی به موفقیت دیگران ندارند، پرهیز کنند.

وی همچنین تاکید کرد دانشجو می تواند از فضا، زمان و مکان امتحان برای خود تصویر ذهنی مثبت ایجاد کند و در عوض از فکر کردن درباره این مسائل که در امتحان شکست می خورد، بپرهیزد و از سوی دیگر از عبارات تلقینی مثبت استفاده کند.

استراحت خوب فراموش نشود

این روانشناس بهره بردن از خواب کافی و مناسب را به دانشجویان گوشزد کرد و گفت: استراحت و خواب کافی نباید نادیده گرفته شود، در حالیکه بسیاری از افراد سعی می کنند از نهایت زمان خود استفاده و خوابشان را دچار مشکل کنند، در حالیکه مغز برای سازماندهی افکار و ترمیم، نیاز به خواب خوب و مناسب دارد.

پیشنهاد می کنیم این مقاله خوب را هم بخوانید:
رمز موفقیت در درس خواندن چیست

شب امتحان لباس راحت تن کنید و سوار ترن برقی نشوید

دکتر ابراهیمی مقدم گفت: شب امتحان، شب درس خواندن نیست و باید زود به خواب رفت و لباس راحت بر تن کرد. حتی نباید غذای سنگین خورد و به مکانهای خاص که هیجان انگیز هستند، مراجعه نکرد. عده ای بودند که شب امتحان سوار ترن برقی شدند که هیجان ناشی از این موضوع، هنگام امتحان برای آنان دردسر ساز شد.

منبع: خبرگزاری مهر

کلمات کلیدی: تاثیر دعا در امتحانات، موفقیت در امتحانات، تاثیر اعتقادات مذهبی در امتحانات، تاثیر دعا در موفقیت تحصیلی، موفق شدن در امتحانات

برای موفقیت در امتحانات می توانید از مدرسین خصوصی هم کمک بگیرید: مشاهده لیست کامل مدرسین خصوصی


آمار بازدید: 7214 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image
نظرات کاربران
نازنین سه شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۶

خوب بود

علی سه شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۴

سلام کلماتتون خیلی عالی بود

فائزه آدينه ۰۳ آبان ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۸

سلام مطالبتون عالی بود من همه ی مطالب رو روی کامپیوترم کپی کردم و ازشون استفاده کردم ممنون از این همه توجه به نظرات

مسعود دوشنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۴

بد نبود.

مسعود دوشنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۱

خیلی سطح مطالب گفته شده ابتدایی بود.....

منصوره يکشنبه ۲۰ امرداد ۱۳۹۲ - ۰۱:۱۷

سایت شما بی نظیر ترین سایت است.>>>..>......>