ارتباط مستقیم با 30564 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
beikmohammadlou
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
ایران مدرس مقاله موفقیت تحصیلی راه های افزایش معدل در دانشگاه

راه های افزایش معدل در دانشگاه

به اشتراک گذاری

در این بخش در رابطه با راه های افزایش معدل در دانشگاه توضیحاتی ارائه می گردد. اگر می خواهید در مقطع دانشگاه در درس و تحصیل موفق شوید و معدل خودتان را افزایش دهید ادامه این مطلب را بخوانید.



پیشنهاد ویژه ایران مدرس: موفقیت در زندگی دانشجویی و درس و تحصیل در مقطع دانشگاه

برای اینکه در مقطع دانشگاه معدل خودتان را افزایش دهید در مرحله اول باید برای انجام این کار تصمیم بگیرید و هدفی را برای خودتان مشخص کنید. سعی کنید مرحله به مرحله پیش بروید و پیشرفت کنید. به عنوان مثال اگر معدل شما همواره حدود 14 بوده است یک مرتبه نخواهید که معدل الف شوید. چون باور و پذیرش آن برای خود شما هم سخت خواهد شد و ضمیر ناخودآگاه شما آن را پس می زند. در این حالت در مرحله اول تصمیم بگیرید معدلتان را به حدود 16 برسانید و در مرحله بعد می توانید معدل الف هم داشته باشید. به هر حال به این نکته توجه کنید که یک تصمیم جدی برای این کار کاملا لازم است. برای خودتان هدفی تعیین کنید و بر روی کاغذ بنویسید. مثلا می توانید چنین جمله ای را بنویسید: معدل من این ترم بالای 16 است. این کاغذ را جایی قرار دهید که همواره در معرض دید شما باشد و هدفتان را به شما یادآوری کند. اینکه هدف واضح و مشخصی داشته باشید خیلی برای موفقیت در این کار لازم است. اینکه بخواهید معدل بالایی داشته باشید و معدل خودتان را افزایش دهید کافی نیست باید مشخص کنید می خواهید معدل شما این ترم چند باشد. این قدم اول کاملا مهم است و بر روی عملکرد کلی شما در طول ترم و کارهایی که انجام می دهید کاملا موثر است.



افزایش معدل در دانشگاه

بعد از آن که تصمیم گرفتید چه معدلی می خواهید داشته باشید و چقدر می خواهید ان را افزایش دهید نوبت به این می رسد که در جستجوی راهکارهای عملی افزایش معدل باشید. باید ببینید چه راهکارهایی موثر است. موارد زیر در این راستا می تواند مفید باشد:

- از همان ابتدای ترم درس خواندن را شروع کنید. لازم نیست مانند ایام کنکور 100 درصد وقت خودتان را به درس خواندن اختصاص دهید ولی به هرحال نباید اینطور هم باشد که تا یکی دو ماه مانده به ایام امتحانات درس خواندن را کنار بگذارید و کلا هیچ کاری انجام ندهید. در مقطع متوسطه و دانشگاه و یا هر مقطع دیگری هم درس خواندن در طول ترم برای یادگیری مفهومی و عمقی درس و برای افزایش احتمال داشتن معدل خوب کاملا لازم است. آرامش خاطری که در طول ترم وجود دارد و با استفاده از ان می توانید درسها را به خوبی متوجه شوید در ایام امتحانات یافت نمی شود. پس درس خواندن در طول ترم را به عنوان یک اصل مهم در نظر داشته باشید. به برنامه های دیگر خودتان (ورزش، تفریح و ....) هم برسید ولی درس هم بخوانید و تمرین و مسئله حل کنید.





مطالعه کنید: با استفاده از این 10 نکته معدل خودتان را افزایش دهید!

- برای اینکه معدل شما افزایش پیدا کند باید به نسبت ترمهای قبل تغییرات مثبتی را در خودتان ایجاد کنید و عادتهای خوبی را به وجود آورید. خودتان بهتر می دانید که ترمهای قبل چه عملکردی داشته اید. ممکن است کلاسهای خودتان را نصفه نیمه شرکت می کرده اید و یا تا ایام فرجه ها درس نمی خوانده اید. واضح است که چنین روندی شما را به نتیجه خوبی نمی رساند. برای موفقیت در درس و تحصیل حضور کامل در کلاسهای دانشگاه کاملا لازم است. خصوصا اینکه در مقطع دانشگاه اینطور نیست که تمام مباحث از یک مرجع مشخص تدریس شود و ممکن است استاد هر درس دو یا سه مرجع را معرفی کرده باشد. بنابراین، با حضور در کلاس به صورت کامل در جریان مطالب و سرفصل هایی که تدریس می شود قرار می گیرید و بعدا بهتر می دانید که چه مباحثی مهمتر است و از نظر استاد در اولویت قرار دارد.



معدل بالا

- فقط حضور در کلاسهای دانشگاه کافی نیست. بلکه باید حضور شما کامل باشد و به درسی که ارائه می شود توجه کنید. تعدادی از دانشجویان فقط برای بحث حضور غیاب در کلاس حاضر هستند و این اصلا فایده ای ندارد و فقط وقت تلف کردن است. در ردیف های جلوی کلاس بنشینید و با افرادی نشست و برخاست کنید که به یادگیری درس علاقه دارند. در کلاسها جزوه بنویسید و سوال بپرسید. شرکت در کلاسهای دانشگاه را فرصتی برای یادگیری در نظر بگیرید و تلاش کنید بهترین بازدهی را برای شما داشته باشد. اگر در همان کلاس درس مطالب را خوب یاد بگیرید به مقدار بسیار زیادی جلو می افتید. سعی کنید جزوه خوبی بنویسید و مهمترین نکات را یادداشت نمائید. به هر میزان در کلاس درس مباحث را بهتر یاد بگیرید بعدا کار شما برای تسلط بر آن مباحث راحت تر می شود.



مطالعه کنید: چگونه خوب امتحان بدهیم؟

- در صورت لزوم از کلاسهای تدریس خصوصی استفاده کنید (برای مشاهده لیست کامل مدرسین و اساتید تدریس خصوصی بر روی عبارت تدریس خصوصی و برای مشاهده لیست مدرسین دانشگاهی بر روی عبارت تدریس خصوصی دروس دانشگاهی کلیک کنید). کلاسهای تدریس خصوصی اگر به درستی مورد استفاده قرار گیرد می تواند مانند دوپینگ باشد و واقعا در تقویت پایه درسی شما و در نهایت افزایش معدل تاثیر فراوانی داشته باشد. در کلاسهای تدریس خصوصی می توانید هر اشکالی که دارید را بپرسید. در حضور مدرس و استاد خصوصی خودتان می توانید تمرین حل کنید تا اشکالات را به شما یادآوری کند. در این کلاسها می توانید غیبت هایی که به صورت ناخواسته در کلاسهای اصلی خودتان در دانشگاه داشته اید را جبران کنید. به هر حال استفاده از کلاسهای خصوصی را مانند یک فرصت خوب برای یادگیری ببینید و از آن استفاده کنید. بهتر است از این کلاسها هم در طول ترم استفاده شود و تا روز امتحان ادامه پیدا کند. نکته بسیار مهمی که باید در نظر داشته باشید این است که درس خواندن خودتان حتی با شرکت در کلاسهای خصوصی کاملا لازم است و نباید این تصور را داشته باشید که اگر در این کلاسها شرکت کردید دیگر لازم نیست کاری انجام دهید. اتفاقا درس خواندن و حل تمرین و مسئله باعث می شود تاثیر کلاسهای خصوصی هم افزایش پیدا کند.



چگونگی افزایش معدل

با توجه به مطالب ارائه شده، برای افزایش معدل در مقطع دانشگاه، باید موارد متعددی را در نظر بگیرید. در کلاسهای دانشگاه به صورت کامل حاضر شوید و جزوه بنویسید و تلاش کنید در همان کلاس درس مباحث را خوب یاد بگیرید. بعد از شرکت در کلاسها هم دروس را مرور نمائید و در طول ترم درس بخوانید. داشتن معدل بالا مستلزم این است که در طول ترم برای یادگیری دروس مختلف وقت بگذارید. همانطور که می دانید معدل بالا هم در بحث استخدامی و هم ادامه تحصیلی در مقاطع بالاتر و اپلای گرفتن و .... کاملا موثر است. پس با در نظر گرفتن روشهای ذکر شده سعی کنید معدل خودتان را افزایش دهید. در صورت لزوم از کلاسهای خصوصی که توسط مدرسین و اساتید تدریس خصوصی با سابقه و مجرب برگزار می شود هم استفاده نمائید. همانطور که در ابتدای این مبحث گفته شد تعیین یک هدف مشخص و واضح و اینکه بدانید می خواهید در این ترم چه معدلی داشته باشید هم بسیار مهم است و به کارهای شما راستا و جهت می دهد. در این بخش مباحثی مرتبط با راه های افزایش معدل در دانشگاه ارائه شد.



7 راهکار برای افزایش معدل

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 22875 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image
نظرات کاربران
نسرین پنج شنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۳

سلام. من ترم آخر کارشناسی روزانه هستم ولی دو درس معرفی به استاد مونده پاس کنم. معدلم بخاطر شرایطی ک پشت سر گذاشتم پایین هست و برای ادامه تحصیل لازمه ۱۶ باشه...ب هر راهی ک بگید فکر کردم. اینکه انصراف بدم دوباره کنکور بدم و واحدهایی ک نمره بالا داشتم تطبیق بزنم ولی چن تایی ک معدلم رو پایین آورده دوباره با نمره بالا پاس کنم...چون روزانه هستم تا یک سال نمیتونم کنکور بدم بعدشم یکی دو ترم احتمالا باید بخونم و دوسال طول میکشه. بنظرم معقول نیست چیکار کنم؟!