ارتباط مستقیم با 30460 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی ایران مدرس
آموزشگاه راه ذکریا
آموزشگاه
تدریس ریاضی رجبی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
beikmohammadlou
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس آیلتس بهرامی
ایران مدرس مقاله کنکور چگونه فیزیک کنکور را بالا بزنیم

چگونه فیزیک کنکور را بالا بزنیم

به اشتراک گذاری

در این بخش مطالبی در رابطه با نحوه بالا زدن فیزیک کنکور و چگونگی موفق شدن در فیزیک کنکور مطالبی ارائه می شود. فیزیک یکی از دروس بسیار مهم در کنکورهای ریاضی و تجربی است و بالا زدن آن باعث می شود تراز شما خیلی افزایش یابد و در عین حال رتبه بهتری هم کسب کنید. در ادامه در رابطه با نحوه مطالعه این درس بسیار مهم برای کسب درصد بالا و موفقیت در آن توضیحاتی ارائه می شود.

بارها و بارها در همین سایت (ایران مدرس) توضیحات زیادی در رابطه با نحوه مطالعه فیزیک کنکور و چگونگی خواندن فیزیک برای امتحان ارائه شده است.



به عنوان مثال در این زمینه می توانید مقاله مهمترین عوامل برای کسب درصد بالای فیزیک کنکور و موفقیت در فیزیک کنکور یا نحوه مطالعه درس فیزیک برای آمادگی کنکور را مطالعه نمائید.



در تمامی مقالات ثبت شده در این سایت به این نکته مهم اشاره شده است که فیزیک یک درس کاملا مفهومی است و تفاوتهای پایه ای با درس ریاضی (به عنوان مثال) دارد. به هر حال، دروس ریاضی و فیزیک درسهایی هستند که هر دو روابط و فرمولهای زیادی دارند و ممکن است تصور شود این دو درس شبیه همدیگر می باشند. البته باید در نظر داشت که تفاوتهای پایه ای بین این دو درس وجود دارد. ریاضی تا حدود زیادی یک درس کاملا فرمولی است و در بسیاری از موارد شما جواب سوال را که بدست می آورید اینکه این جواب بدست آمده نشان دهنده چه پارامتری است و یا چه معنی ای می دهد را نمی دانید و در خود صورت سوال هم اشاره ای به آن نشده است. مثلا انتگرالی را محاسبه می کنید و یا یک تابع پیچیده را به شما می دهند که از آن مشتق بگیرید و یا حد آن را در نقط مشخصی محاسبه کنید. در بسیاری از موارد در درس ریاضی فقط هدف این است که شما استفاده درست از فرمولها و روابط را بدانید و بتوانید به درستی روابط را اعمال نمائید. در درس فیزیک هر رابطه ای که می خوانید، هر سوال و مسئله ای که حل می کنید و هر جوابی که بدست می آورید معنی و مفهوم فیزیکی دارد و می توان در رابطه با معنا و مفهوم ان توضیح داد. در درس فیزیک هم ممکن است لازم باشد مشتق بگیرید و یا انتگرالی را محاسبه کنید ولی به هر حال نتیجه ای که بدست می آید قابل توضیح است و معنای فیزیکی دارد. این تفاوت اساسی و پایه ای بین درسهای فیزیک و ریاضی را باید در نظر گرفت و با توجه به آن درس فیزیک را مفهومی خواند تا بتوان هم در امتحان و هم در کنکور موفق شد.



مطالعه کنید: چگونه در فیزیک کنکور بالای 80 یا 90 درصد بزنیم؟



درصد بالای فیزیک کنکور


اگر بخواهید درس فیزیک را مانند درس ریاضی بخوانید نتیجه خوبی نمی گیرید. همانطور که گفته شد برای کسب موفقیت در ریاضی کنکور کافی است بر روابط تسلط کافی داشته باشید و قواعد مشتق گیری، انتگرال گیری، رسم نمودار و ... را خوب یاد بگیرید. ولی لازم نیست نتایجی که بدست می آید را تفسیر کنید. در درس فیزیک اگر معنا و مفهوم روابط و فرمولها و خواسته مسائل و سوالات را بتوانید خوب درک کنید و بفهمید و ارتباط بین مسائل مختلف و فرمولهای فیزیکی با پدیده های واقعی موجود در جهان و طبیعت را بتوانید در ذهن خودتان برقرار نمائید کاملا به نسبت حالتی که فقط فرمول حفظ کنید موفق تر خواهید بود. چه بسا در تعدادی از تست های کنکور فیزیک اصلا نوشتن رابطه و فرمول لازم نباشد و فقط با توجه به درک و فهمی که از صورت سوال دارید بتوانید گزینه درس را انتخاب نمائید.



دانلود رایگان: تست کنکور فیزیک

مطالبی که در بالا گفته شد به خاطر سپردن فرمولهای فیزیک و حل تمرین و مسئله و تست زنی را نقض نمی کند. هدف این نیست که بگوئیم فقط سعی کنید مفاهیم را درک کنید و فرمولی را حفظ نکنید. به خاطر سپردن بسیاری از فرمولها و روابط لازم است و اتفاقا این کار را هم باید انجام دهید. خواندن متن کتاب درسی و حل تمرین و مسئله و در ادامه زدن تست های بسیار برای بالا زدن فیزیک کنکور کاملا ضروری است. اما با توجه به مطالبی که گفته شد، سعی کنید حین مطالعه درس و حل تمرین و وقتی تست کنکور می زنید و درس را مرور می کنید رسیدن به درک کامل و واقعی روابط و فرمولها را مد نظر داشته باشید. در تمامی مراحل سعی کنید درس را عمقی بفهمید و به صورت سطحی با آن برخورد نکنید. وقتی درس فیزیک را عمقی و پایه ای مطالعه می کنید در نهایت حین تست زنی هم کار شما راحت تر خواهد بود و اگر در جلسه کنکور با تست یا تست هایی مواجه شوید که قبلا ندیده اید به احتمال زیاد می توانید راه حلهایی را برای آن پیدا کنید. افرادی که قبل از خواندن متن کتاب درسی و فهم عمقی و پایه ای آن سراغ تست زنی می روند فقط می توانند تست هایی را پاسخ دهند که مشابه تست های قبلا دیده شده خودشان باشد. اگر در بعضی از بخشهای درس فیزیک اشکالات پایه ای و اساسی دارید، درس را درک نمی کنید و یا نمی توانید تمرینات را حل نمائید و به تست های آن بخش ها پاسخ دهید از مدرسین فیزیک کمک بگیرید.



برای مشاهده لیست مدرسینی که در زمینه تدریس خصوصی فیزیک متوسطه، کنکور و .... فعالیت دارند بر روی عبارت تدریس خصوصی فیزیک کلیک کنید.



موفق شدن در فیزیک کنکور

استفاده از کلاسهای تدریس خصوصی هم برای یادگیری بهتر و عمقی تر درس فیزیک روش بسیار خوبی است. اگر در زمانهایی که در کلاسهای فیزیک مدرسه شرکت کرده اید متن کتاب درسی را خوب خوانده اید و عمقی و مفهومی یاد گرفته اید که چه بهتر. در غیر اینصورت قبل از اینکه سراغ تست زنی بروید و بخواهید نکات کنکوری و مطالب کمک آموزشی و .... بخوانید باید کتاب درسی را خوب مورد مطالعه قرار دهید. اگر زمان کمی برای انجام این کار دارید از یک مدرس خصوصی فیزیک خوب کمک بگیرید. مدرسین با تجربه و با سابقه می توانند در زمان کوتاهی مطالب را برای شما توضیح دهند و مهمترین نکات را هم به شما ارائه نمایند. در واقع، شرکت در کلاسهای تدریس خصوصی فیزیک و یا دروس دیگر در ایام کنکور، با توجه به اینکه زمان اهمیت بسیار زیادی در ایام کنکور دارد، در وقت شما صرفه جویی می کند. اگر خودتان متن کتاب درسی را قبلا خوب درک نکرده باشید و بخواهید در ایام کنکور به درک درستی از آن برسید احتمالا اشکالات زیادی خواهید داشت و وقت زیادی از شما خواهد گرفت. به هر حال استفاده از کلاسهای تدریس خصوصی را هم به عنوان یک گزینه خوب برای بالا زدن فیزیک کنکور و موفقیت در آن مد نظر داشته باشید.

از جمله عوامل دیگری که می تواند نقش بسزایی در موفقیت شما در فیزیک کنکور داشته باشد مطالعه کتاب درسی است. در بسیاری از موارد دانش آموزان چون کتاب درسی به راحتی و با قیمت کم در دسترس همه قرار دارد آن را کم اهمیت تلقی کرده و سعی می کنند بدون مطالعه آن سراغ کتابهای کمک آموزشی زرق و برق دار و گرانقیمت بروند و تصور می کنند این کتابها به نسبت کتاب اصلی مطالب مفیدتری دارد. استفاده از این کتابها خصوصا اگر از انتشاراتی های معتبر باشد اشکالی ندارد ولی سعی کنید کتاب اصلی خودتان را در اولویت اول قرار دهید. متن کتاب درسی را خوب بخوانید و تمرینات آن را حل کنید. ممکن است همین نکاتی که در تمرینات کتاب وجود دارد در قالب تست کنکور در کنکور به شما داده شود. بهترین روش این است که در کلاسهای مدرسه حضور کامل داشته باشید، در صورت لزوم از کلاسهای خصوصی استفاده کنید، درس را مرور نمائید، متن کتاب درسی را خوب بخوانید و تمرین و مسئله حل کنید و در نهایت در ادامه تست های استاندارد را با رعایت روشهای درست تست زنی کار کنید. اگر این روند را در نظر داشته باشید و مراحل آن را به خوبی انجام دهید کسب درصد بالا در فیزیک کنکور و یا هر درس دیگری کاملا ممکن است.



حتما بخوانید: 10 عامل موفقیت در کسب درصد بالای فیزیک کنکور



چگونه فیزیک کنکور را بالا بزنیم

تست زنی و کار کردن تست های استاندارد هم برای بالا زدن فیزیک در کنکور بسیار مهم است. در حقیقت در کنکور تنها انجام یک کار از شما خواسته می شود و آن این است که خوب بتوانید تست ها را پاسخ دهید. بنابراین تمرین این کار قبل از شرکت در جلسه کنکور کاملا لازم است.البته این بدان معنی نیست که در ایام کنکور کار دیگری انجام ندهید و فقط تست بزنید. خوب تست زدن مقدماتی دارد و آن هم همان شرکت در کلاسها، مطالعه مفهومی درس، حل تمرین و مسئله و مرور مطالب خوانده شده و ... است. قبل از تست زدن و برای اینکه بتوانید خوب تست بزنید باید پایه کار را محکم بگذارید. شخصی که فیزیک را به صورت اصولی، مفهومی و پایه ای خوانده است و خوب درک کرده است و در ضمن تکنیکهای تست زنی اصولی را رعایت می کند و منفی نمی زند (تست هایی که نمی داند را پاسخ نمی دهد) مطمئنا در درس فیزیک درصد خوبی را کسب خواهد کرد. در مراحل اولیه کار اگر سرعت خوبی در تست زدن ندارید باید سعی کنید با تمرین زیاد سرعت پاسخگویی خودتان به تست ها را افزایش دهید. در جلسه کنکور اصلی هم مواردی را که بلد نیستید نزنید. بسیاری از دانش اموزان در جلسات کنکورهای آزمایشی درست عمل می کنند و به راحتی از کنار تست هایی که نمی دانند عبور می کنند (این کار کار درستی است) اما در کنکور اصلی متفاوت عمل می کنند و سعی می کنند به همه ی سوالات پاسخ دهند و نمرات منفی باعث می شود تست های درست آنها هم از بین برود. بنابراین سعی کنید اصول درست تست زدن را هم یاد بگیرید و تست هایی را پاسخ دهید که از بلد بودن آنها اطمینان دارید.



برای دانلود رایگان تست های کنکور فیزیک کلیک کنید: تست کنکور فیزیک

در ایام کنکور از زمان خودتان بهترین استفاده را داشته باشید. سعی کنید با برنامه ریزی و نظم پیش بروید. مثلا می توانید هر شب ساعت 12 بخوابید و ساعت 7 صبح بیدار شوید. همین یک عادت را در خودتان ایجاد کنید تا کاملا بازدهی شما افزایش پیدا کند. یا مثلا می توانید برای خودتان اینطور در نظر بگیرید که تا ساعت 12 ظهر 4 ساعت مطالعه مفید داشته باشید. البته این به ویژگی های شخصیتی افراد هم بستگی دارد. ممکن است شخصی آخر شب بین ساعت 12 تا 2 بازدهی بالایی برای مطالعه داشته باشد و صبح بخواهد 9 از خواب بیدار شود. به هر حال به خودتان نظم بدهید و سعی کنید از وقتتان بهترین استفاده را داشته باشید. تست های مهم را علامت بزنید تا بعدا مرور کنید. تست هایی که مهمتر هستند را چند بار بزنید. به هر حال در کنکور و برای کسب درصد بالا در فیزیک، ریاضی، شیمی و یا هر درس دیگری تسلط حرف اول را می زند. بر هر مبحثی که به صورت کامل مسلط باشید می توانید تست های آن را پاسخ دهید. فیزیک را مفهومی و پایه ای بخوانید و تمرین و مسئله حل کنید. تست بزنید و درس را مرور کنید. تست های استاندارد بزنید و برای تست های تالیفی که به صورت غیر عادی سخت هستند و نکات عجیب و غریبی دارند خیلی وقت نگذارید. تست های کنکور سالهای گذشته بهترین موارد هستند.

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 1415 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image