ارتباط مستقیم با 30602 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی بهمن آبادی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه
ایران مدرس مقاله کنکور چگونه در شیمی کنکور موفق باشیم و درصد بالایی بزنیم؟

چگونه در شیمی کنکور موفق باشیم و درصد بالایی بزنیم؟

به اشتراک گذاری

در این بخش در رابطه با نحوه مطالعه شیمی کنکور و چگونگی کسب درصد بالا در این درس توضیحاتی ارائه می گردد. شیمی یکی از دروس مهم در کنکور است (خصوصا برای رشته های ریاضی فیزیک و علوم تجربی) و کسب درصد بالا در آن می تواند به بهتر شدن رتبه و افزایش تراز کمک زیادی بکند.



پیشنهاد ویژه ایران مدرس: دانلود جزوه آموزشی «ساختارهای مهم شیمی کنکور»

برای موفقیت در شیمی کنکور باید در مرحله اول برای یادگیری خود درس وقت بگذارید. اگر سعی کنید خیلی سریع سراغ تست زنی بروید و بدون انکه کتاب درسی را مطالعه کرده باشید فقط تست بزنید مجموعه ای از اطلاعات را خواهید داشت که بر روی یک پایه و اساس محکم قرار نگرفته است. یادگیری درس از طریق تست زنی روش خوبی نیست و در بسیاری از موارد باعث سردرگمی می گردد. وقتی تستی را کار می کنید اگر مبحث مربوط به آن را قبلا مطالعه کرده باشید با توجه به مطالبی که در ذهن دارید به ان پاسخ می دهید و با توجه به مطالب کلی ای که بلد هستید به تست پاسخ می دهید. اما اگر مطلب مربوط به ان تست را قبلا در کتاب شیمی مطالعه نکرده باشید سعی می کنید از جوابی که برای تست ارائه شده است مطلب را به صورت کلی یاد بگیرید و این نوع یادگیری درس درست نیست. زیرا نکته ای که در مورد آن تست صدق می کند ممکن است برای تست دیگری صادق نباشد. بنابراین نباید سعی کنید از روی تست های کنکور برداشت کلی داشته باشید. بلکه باید ابتدا درس را خوب بخوانید و کلیت مطالب را آموزش ببینید و در ادامه تست بزنید.



مطالعه کنید: بهترین روش خواندن شیمی برای کنکور



کسب درصد بالای شیمی کنکور

درست است که تست زنی برای موفقیت در شیمی کنکور و کسب درصد بالا در آن کاملا لازم است اما صدها تست را هم اگر کار کنید اگر پایه و مبنای محمکی نداشته باشد و قبل از آن درس را خوب یاد نگرفته باشید می تواند نتیجه بسیار خوبی نداشته باشد. افرادی که درس شیمی را برای کنکور فقط با تست زنی یاد می گیرند فقط به تست هایی می توانند پاسخ دهند که مشابه تست های خودشان باشد که قبلا کار کرده اند. اگر تستی کمی متفاوت باشد نمی توانند به آن پاسخ دهند. ولی اگر ابتدا کتاب درسی شیمی را به صورت پایه ای و مفهومی بخوانید و خوب یاد بگیرید و هنوز اگر کلاسهای مدرسه تمام نشده است در کلاسها شرکت کنید و در ضمن در ادامه به اندازه کافی تمرین و مسئله حل کنید، بعد از طی این مراحل تست زنی برای درس شیمی هم بسیار موثر و مفید خواهد بود. برای یادگیری بهتر هر درسی و برای کسب درصد بالا در کنکور تست زنی کاملا لازم است ولی لازم است به صورتی که گفته شد روی تست ها کار کنید. بنابراین به صورت خلاصه می توان گفت روند مناسب برای موفقیت در شیمی کنکور به صورت مقابل است: شرکت در کلاسهای شیمی و خواندن متن کتاب درسی، حل تمرین و مسئله، تست زدن برای تسلط بیشتر و مرور مداوم.





حتما بخوانید: نحوه مطالعه شیمی برای کنکور

اگر می خواهید در درس شیمی در کنکور موفق باشید کتاب درسی را دست کم نگیرید. شیمی یک درس نیمه تحلیلی و نیمه حفظیات است. ممکن است تست هایی که در کنکور مشاهده می کنید حالت حفظی داشته باشد و یا لازم باشد مسئله ای را حل کنید و تحلیلی را انجام دهید. بنابراین باید تلاش کنید در هر دو زمینه عملکرد خوبی داشته باشید. مرور برای موفقیت در کنکور بسیار مهم است. در برنامه روزانه و هفتگی خودتان مرور را هم در نظر داشته باشید. حضور ذهن در کنکور حرف اول را می زند. اگر تمامی مطالب درس شیمی را نصفه نیمه بلد باشید خیلی مفید نیست ولی اگر 50 درصد آن را به صورت کامل یاد بگیرید به نسبت حالت نصفه نیمه بلد بودن نتیجه بهتری خواهید گرفت. پس اگر 60 یا 70 درصد مطالب را هم می خوانید سعی کنید به صورت صد در صدی بر ان مسلط باشید. این خیلی مهم است. تسلط بر درس حرف اول را در موفقیت در کنکور می زند. کتاب درسی را خوب بخوانید و نکات آن را بلد باشید. در مرحله اول قبل از تست زنی باید به خوبی بتوانید تمرینات کتاب را حل کنید. کتابهای زیادی را دور خودتان جمع نکنید. خیلی از این کتاب به آن کتاب نپرید. کتاب درسی بهترین منبع برای یادگیری است. اگر در ایام تحصیل درس شیمی را خوب نخوانده اید و پایه درسی شما در این درس قوی نیست می توانید از کلاسهای تدریس خصوصی استفاده کنید (برای مشاهده لیست کامل مدرسین و اساتید تدریس خصوصی بر روی عبارت تدریس خصوصی و برای مشاهده مدرسین شیمی متوسطه، کنکور و دانشگاهی بر روی عبارت تدریس خصوصی شیمی کلیک کنید).



موفقیت در شیمی کنکور

کلاسهای تدریس خصوصی هم برای موفق شدن در شیمی کنکور می تواند خیلی موثر باشد. البته به شرطی که این کلاسها را با یک مدرس خوب و با تجربه داشته باشید. مدرسی که خودش در شیمی کنکور قبلا نتیجه خوبی گرفته است (مثلا بالای 80 یا 90 درصد شیمی را زده باشد) می تواند به شما کمک زیادی بکند. برای رفع اشکال، یادگیری بهتر درس، آموزش نکات کنکوری، نحوه تست زنی صحیح درس شیمی و .... می توانید از مدرسین شیمی کنکور کمک بگیرید. نکته دیگری که باید در نظر داشته باشید این است که برای استفاده از فرمولهای میانبر و نکات کنکوری که بعضا در بعضی از کتابها ارائه شده است و یا تعدادی از مدرسین ادعا می کنند خودشان ابداع کرده اند احتیاط لازم را به عمل آورید. هر نکته و روش میانبری را بدون دلیل نپذیرید. ممکن است تعدادی از فرمولها و روش های ابتکاری برای تست های خاصی جواب بدهد و شما را به بیراهه بکشاند. اگر درستی روشی بر پایه علم و بر پایه مطالب و فرمولهای ارائه شده در کتاب تایید شد و در ضمن روشی بود که سریعتر شما را به پاسخ می رساند استفاده از ان ایرادی ندارد. به هر حال در نظر داشته باشید روابط و فرمولهای ارائه شده در کتاب شیمی همواره درست است و برای هر تستی پاسخ درست را به شما می دهد. اما فرمولها و روابط ارائه شده در کتابهای کمک آموزشی، سایتهای و کانالهای تلگرامی را باید با دقت مورد استفاده قرار دهید و درستی آنها قبلا برای شما تایید شده باشد.



این مقاله خوب را هم از دست ندهید: نحوه مطالعه درس شیمی برای کنکور

با توجه به مطالب ارائه شده، برای موفقیت در شیمی کنکور ابتدا کتاب درسی را خوب بخوانید و تمرین و مسئله حل کنید؛ مفاهیم را خوب درک نمائید، تست های کنکور معتبر بزنید و برای مرور درس هم به اندازه کافی وقت بگذارید. استفاده از کلاسهای تدریس خصوصی برگزار شده توسط مدرسین کنکور مجرب و کتابهای کمک اموزشی معتبر هم می تواند مفید و موثر باشد.



دانلود فایل شامل ترفندهایی برای حفظ کردن و به خاطر سپردن جدول تناوبی - سری 5

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 3495 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image