ارتباط مستقیم با 30591 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
beikmohammadlou
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
ایران مدرس مقاله موفقیت تحصیلی چگونه برای امتحان ریاضی درس بخوانیم و نمره خوبی بگیریم

چگونه برای امتحان ریاضی درس بخوانیم و نمره خوبی بگیریم

به اشتراک گذاری

در این بخش در رابطه با اینکه چگونه برای امتحان ریاضی درس بخوانید توضیحاتی ارائه شده است. ریاضی یکی از دروس مهم از ابتدایی تا دانشگاه است و اگر بتوانید در امتحان ریاضی موفق باشید تاثیر مثبتی بر روی معدل شما خواهد داشت و در درس و تحصیل به موفقیت های بیشتری دست خواهید یافت.



پیشنهاد ویژه ایران مدرس: چگونه امتحان ریاضی را بیست شویم

اینکه چگونه برای امتحان ریاضی درس بخوانید به این بستگی دارد که در حال حاضر که این مقاله را مطالعه می کنید تا برگزاری امتحان چقدر زمان دارید. بنابراین نحوه مطالعه برای امتحان ریاضی را در دو بخش بررسی می کنیم. اینکه در طول ترم چگونه درس بخوانید و در ضمن در ایام امتحانات چه کارهایی انجام دهید تا در امتحان ریاضی موفق باشید. این دو حالت در ادامه مورد بررسی قرار می گیرد.

1- چگونه در طول ترم برای امتحان ریاضی درس بخوانیم: همانطور که می دانید درس ریاضی درسی است که برای یادگیری بهتر و موفقیت در امتحان آن لازم است در طول ترم درس خوانده شود. برای اینکه در امتحان ریاضی عملکرد خوبی داشته باشید سعی کنید در طول ترم به این درس اهمیت بدهید. اگر کلا مطالعه درس و حل تمرین و مسئله را کنار بگذارید و فقط در ایام امتحانات به فکر این بیفتید که چگونه درس بخوانید کار شما سخت خواهد شد. نکته مهمی که وجود دارد این است که ریاضی برای اینکه خوب یاد گرفته شود به حل تمرین و مسئله نیاز دارد. اگر بخواهید بر این درس مسلط شوید لازم است در کنار شرکت مرتب در کلاسها خودتان هم درس را بخوانید و مرور کنید و تمرین و مسئله حل نمائید. استفاده از کلاسهای خصوصی ریاضی هم برای تسلط بیشتر بر درس و رفع اشکال کاملا مفید است (مشاهده کنید: لیست معلمان تدریس خصوصی ریاضی). در کلاسهای ریاضی حضور فعالی داشته باشید. به هر میزان در طول ترم و در کلاسها بهتر درس را یاد بگیرید بعدا مطالعه درس و تسلط بر آن راحت تر می شود. وقتی در کلاس حاضر هستید به هر حال وقت شما گرفته می شود. بعضی از دانش آموزان و دانشجویان برای وقت خودشان اهمیت قائل نیستند و در کلاس درس فقط وقت تلف می کنند. اگر می خواهید موفق باشید باید برای زمان خودتان ارزش قائل باشید. هیچ زمانی را در طول ترم از دست ندهید. خصوصا زمانهایی که در کلاس حضور دارید می تواند برای یادگیری بسیار مفید باشد. در این کلاسها جزوه بنویسید، سوال بپرسید و رفع اشکال کنید. وقتی حرف از نحوه درس خواندن برای موفقیت در امتحان ریاضی زده می شود نباید فقط به ایام امتحانات فکر کرد. طول ترم و چگونگی درس خواندن شما در طول ترم هم بسیار مهم است. بعد از کلاسها درس را مرور کنید و تمرین و مسئله حل کنید. عاشق یادگیری درس باشید و با انگیزه و پشتکار درس بخوانید. بهترین توصیه ای که می توان کرد این است که در طول ترم برای یادگیری ریاضی وقت بگذارید.



پیشنهاد می شود مقاله چگونه برای امتحان ریاضی تمرین کنیم و درس بخوانیم را هم بخوانید.

2- چگونه در ایام فرجه ها و ایام امتحانات برای امتحان ریاضی درس بخوانیم: اگر در حال حاضر که این مقاله را مطالعه می کنید ایام امتحانات فرا رسیده است و یا نزدیک است باز هم می توانید برای موفقیت در امتحان کارهای مثبتی را انجام دهید. البته همانطور که گفته شد اگر در طول ترم درس را خوانده باشید در ایام فرجه ها و امتحانات کار شما راحت تر خواهد بود. در این حالت می توانید نمونه سوالات امتحانی حل کنید و درس را مرور نمائید و یا یکی دو جلسه کلاس تدریس خصوصی برگزار کنید و اشکالاتی که باقی مانده است را برطرف نمائید. اگر درس را نخوانده اید و یا کم خوانده اید باید یک برنامه ریزی دقیق برای خودتان انجام دهید و کارهای دیگر را به صورت کامل کنار بگذارید تا بتوانید درس را بخوانید. در این حالت در کنار داشتن یک مدرس خصوصی ریاضی خوب می تواند برای تمام کردن سریع درس بسیار مفید باشد (برای مشاهده لیست مدرسین خصوصی ریاضی بر روی عبارت تدریس خصوصی ریاضی کلیک کنید). در کلاسهای خصوصی بر روی جزوه کلاسی تمرکز کنید و سعی کنید در زودترین زمان ممکن آن را به پایان برسانید. از تمام وقت خودتان استفاده کنید و درس را سریعتر تمام نمائید. حل نمونه سوال امتحانی و تمرین و مسئله هم تا جایی که زمان به شما اجازه می دهد لازم است. جزوه کلاسی در این ایام و در این حالت بهترین منبع برای مطالعه است چون مهمترین مطالب را دارد و در عین حال از کتاب درسی هم خلاصه تر است.





مطالعه این مقاله هم می تواند مفید باشد: 20 نکته کلیدی برای موفق شدن در امتحان ریاضی و کنکور ریاضیات

با توجه به مطالب ارائه شده، در پاسخ به سوال چگونه برای امتحان ریاضی درس بخوانیم باید گفت سعی کنید در مرحله اول در طول ترم درس را بخوانید. در ادامه در ایام امتحانات هم با تمرکز کامل درس را بخوانید و تمرین و مسئله حل نمائید. استفاده از کلاسهای تدریس خصوصی برای یادگیری بهتر و سریعتر می تواند کاملا مناسب باشد.

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 2116 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image