ارتباط مستقیم با 30559 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
ایران مدرس مقاله موفقیت تحصیلی چگونه امتحان ریاضی را بیست شویم

چگونه امتحان ریاضی را بیست شویم

به اشتراک گذاری

در این بخش توضیحاتی در زمینه نحوه بیست شدن و 20 گرفتن در امتحان ریاضی ارائه می گردد. اگر می خواهید در امتحان ریاضی بیست شوید و در این درس موفق باشید و نمره اول کلاس را بگیرید ادامه این مطلب را بخوانید.

در سایت ایران مدرس (همین سایت) توضیحات بسیار کاملی در رابطه با نحوه 20 گرفتن و بیست شدن در درس ریاضی ارائه شده است. به عنوان مثال مقاله چگونه در درس ریاضی 20 بگیریم؟ (برای این مقاله نظرات بسیاری هم ثبت شده است و مقاله بسیار خوبی است) یا چگونه در امتحان ریاضی 20 بگیریم در این زمینه بسیار مفید است. اگر می خواهید در درس ریاضی بیست شوید باید در طول ترم درس ریاضی را بسیار عالی بخوانید. دانش آموز یا دانشجویی که در درس ریاضی و یا هر درس دیگری بیست می گیرد در این درس تقریبا هیچ اشکالی ندارد. شما نیز باید تصمیم بگیرید تمامی اشکالات خودتان را برطرف کنید. تعدادی از اشکالات ممکن است به ترمها و سالهای قبل برگردد و ممکن است در بعضی از موارد هم در درس ریاضی همین ترم اشکالاتی داشته باشید. در هر صورت با تلاش و کوشش در طول ترم و خوب درس خواندن باید سعی کنید این اشکالات را برطرف کنید. استفاده از کلاسهای تدریس خصوصی هم برای رفع اشکال و نزدیک شدن به هدف 20 گرفتن می تواند بسیار مفید باشد.



برای مشاهده لیست مدرسینی که در زمینه تدریس خصوصی ریاضی فعالیت دارند بر روی عبارت تدریس خصوصی ریاضی کلیک کنید.

برای بیست شدن در درس ریاضی به نظم و برنامه ریزی نیاز دارید. باید در مرحله اول به صورت واقعی بخواهید این اتفاق بیافتد. اگر اوایل ترم یک بار تصمیم بگیرید که 20 شوید و بعد آن را کنار بگذارید فایده ندارد. باید روی تصمیم خودتان پافشاری کنید و برای رسیدن به آن برنامه ریزی نمائید. روی برگه کاغذی بنویسید من مطمئن هستم نمره ریاضی من این ترم بیست است و آن را به دیوار اتاق خودتان بزنید. اجازه بدهید به صورت دائمی در معرض دید شما باشد. اگر ترمهای قبل نمره ریاضی شما حدود 10 و 11 بوده است اینکه بخواهید یک باره 20 شوید شاید کمی دور از دسترس باشد. البته اگر خودتان بخواهید باز هم امکان آن وجود دارد. اگر در این درس خیلی قوی نیستید می توانید در دو مرحله به هدف بیست شدن در درس ریاضی برسید. مثلا این ترم نمره خودتان را به بالای 16 برسانید و ترم بعد 20 بگیرید. اگر همیشه در حد متوسط بوده اید می توانید همین ترم بالاترین نمره را بگیرید.



مطالعه این مقاله عالی را هم از دست ندهید: 20 راهکار برای بیست شدن در درس ریاضی !

چگونه ریاضی 20 شویم





به هر حال، رسیدن به هر هدفی از یک تصمیم شروع می شود. باید تصمیم بگیرید این اتفاق برای شما بیافتد. البته به صورت مداوم هم باید روی آن کار کنید. به خودتان بیشتر از ترمهای قبل نظم بدهید. اگر کارهایی که ترمهای قبل انجام داده اید باعث شده است در درس ریاضی نمره خیلی خوبی بگیرید خوب همان را ادامه دهید. اگر نتیجه خوب نبوده است روند را تغییر دهید. منظم تر شوید و با تلاش و پشتکار بیشتری درس بخوانید. از افرادی که در درس ریاضی و در تحصیل به صورت کلی موفق بوده اند مشورت بگیرید. در ردیف های جلوی کلاس بنشینید و با افرادی که در درس موفق هستند نشست و برخاست داشته باشید. این افراد هم معمولا در ردیف های جلوی کلاس می نشینند. برای بیست گرفتن در درس ریاضی و یا در هر درس دیگری باید در مجموعه ای از زمینه ها عملکرد خوبی داشته باشید. در کلاسهای خودتان حضور مرتب داشته باشید و خوب گوش دهید و سوال بپرسید. نوشتن جزوه در کلاسهای ریاضی به افزایش تمرکز شما کمک زیادی می کند.

برای اینکه در درس ریاضی نمره خوبی بگیرید و در درس و تحصیل به صورت کلی موفق باشید باید باورهای خودتان در مورد خودتان را کم کم تغییر دهید. ممکن است ترمهای قبل به علت آموزش نامناسب، شرایط نامناسب کلاسهای درسی، خوب تدریس نکردن مدرس و معلم، درس نخواندن خودتان و نداشتن انگیزه برای اینکه خوب درس بخوانید و یا هر عامل دیگری نمرات خوبی نگرفته باشید. این نمرات پایین شاید شما را به این باور رسانده باشد که زیاد باهوش نیستید و نمی توانید جزو افرادی باشید که در درس و تحصیل موفق هستند. در حالی که اصلا اینطور نیست و همانطور که گفته شد شما به این دلیل نمرات خوبی نگرفته اید که تصمیم جدی برای این کار نداشته اید و از توانایی های خودتان به اندازه کافی استفاده نکرده اید. اگر تصمیم بگیرید و درست عمل کنید مطمئن باشید توانایی های ذهنی شما آنقدر زیاد است که نه تنها می توانید در درس ریاضی نمره خوبی بگیرید حتی نمره بیست را هم می توانید کسب کنید. بنابراین باورهای خودتان در رابطه با مقدار توانایی هایی که دارید را تغییر دهید و بدانید که شما به اندازه کافی باهوش هستید و تنها لازم است تصمیم بگیرید، هدف گذاری کنید و با نظم و برنامه ریزی پیش بروید.



مطالعه این مقاله هم مفید است: چرا تدریس خصوصی ریاضی برای یادگیری بهتر ریاضی مفید است؟



بیست شدن در امتحان ریاضی

مجموعه ای از عوامل که می تواند برای گرفتن نمره خوب ریاضی شما مفید و موثر باشد شامل حضور مرتب در کلاسهای مدرسه یا دانشگاه، حضور فعال در کلاسها و نوشتن جزوه مناسب و سوال پرسیدن، درس خواندن در طول ترم و مرور و حل تمرین و مسئله به اندازه کافی، استفاده از کلاسهای تدریس خصوصی برای رفع اشکال و افزایش تسلط بر درس، مطالعه کتاب درسی و در اولویت قرار دادن آن به نسبت کتابهای کمک آموزشی، رفع اشکال و اجازه ندادن به اینکه هیچ اشکالی باقی بماند و .... است. با در نظر گرفتن موارد ذکر شده می توانید در درس ریاضی بیست شوید. نمونه سوالات امتحانی هم دید بسیار خوبی به شما می دهد و باعث می شود در جلسه امتحان راحت تر از پس سوالات بربیائید.



مطالعه مقاله چگونه ریاضی بخوانیم؟ هم در این زمینه بسیار مفید و موثر است.

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 2819 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image