ارتباط مستقیم با 30585 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه راه ذکریا
ایران مدرس مقاله موفقیت تحصیلی چگونه درس فیزیک را بخوانیم

چگونه درس فیزیک را بخوانیم

به اشتراک گذاری

فیزیک یکی از دروس مهم و پایه ای در مقطع دبیرستان و دانشگاه است و به لحاظ اینکه روابطی در آن ارائه شده است مشابه درس ریاضی می باشد و از طرفی چون مسائل آن به نسبت درس ریاضی مفهومی تر است می توان گفت تا حدودی متفاوت از درس ریاضی است. در این بخش، با توجه به ویژگیهایی که درس فیزیک دارد در رابطه با پاسخ به سوال چگونه درس فیزیک را بخوانیم مطالبی ارائه می گردد.



پیشنهاد ویژه ایران مدرس: بهترین و مهمترین نکات برای آموزش و یادگیری بهتر درس فیزیک (50 راهکار مفید و موثر)

برای یادگیری بهتر درس فیزیک مواردی وجود دارد که در مورد همه ی دروس دیگر هم صدق می کند و مواردی وجود دارد که برای این درس باید به صورت اختصاصی مد نظر داشته باشید. به عنوان مثال از مواردی که برای همه ی دروس و یادگیری بهتر درس فیزیک مانند درسهای دیگر باید در نظر گرفته شود این است که در کلاسهای فیزیک حضور کامل داشته باشید. سعی کنید به هیچ وجه غیبت نکنید. در کلاسها معمولا توضیحات بسیار مفیدی به صورت مفهومی در رابطه با فرمولها و روابط درس ، مسائل و تمریناتی که حل می شود و .... ارائه می گردد. وقتی در کلاس حاضر هستید مباحث جدید را خیلی خوب می توانید یاد بگیرید. اگر غیبت کنید همه ی این موارد را باید بعدا خودتان آموزش ببینید. خواندن یک مبحث جدید کار آسانی نیست و اشکالات زیادی خواهید داشت که کسی هم نیست تا از ایشان سوال خودتان را بپرسید.



مطالعه کنید: چگونه فیزیک را یاد بگیریم

پس قدم اول همین است که در کلاسهای فیزیک حاضر باشید. البته این برای دروس دیگر هم صادق است ولی شاید مثلا اگر برای دروس عمومی در کلاس حاضر نباشید خیلی اشکالی ایجاد نشود اما برای درس فیزیک و یا دروسی مانند ریاضی و شیمی این حضور در کلاس کاملا ضروری است. نکته دیگر اینکه همینکه در کلاس حاضر باشید کافی نیست. باید حضور فعالی داشته باشید و برای یادگیری در کلاس حاضر باشید. وقتی که شما دارید بسیار ارزشمند است و حیف است که در ردیف آخر کلاس بنشینید و بدون توجه به درس زمان را از دست بدهید. اگر می خواهید بعدا خودتان راحت تر درس فیزیک را بخوانید و اشکالات کمتری داشته باشید حضور در کلاس بسیار مهم است.



چگونه فیزیک بخوانیم


به صورت منفعل در کلاس حاضر نشوید. جزوه بسیار خوبی بنویسید. این جزوه ای که در کلاس یادداشت می کنید به اندازه خود کتاب درسی مهم است. حتی شاید مهمتر از ان باشد. به هر حال جزوه ای که در کلاس یادداشت می کنید به نسبت کتاب درسی خلاصه تر است و شامل مهمترین نکات و تمریناتی است که از نظر معلم و استاد اصلی فیزیک شما دارای اهمین می باشد. دقت کنید همین استاد و معلم هم نهایتا از شما امتحان خواهد گرفت. نکته دیگر اینکه جزوه را خودتان بنویسید و به جزوه دیگران اعتماد نکنید. اگر جلسه ای به ناچار غایب بودید ایرادی ندارد جزوه را از دوستانتان بگیرید. ولی وقتی در کلاس حاضر هستید چرا خودتان جزوه ننویسید. ممکن است حین تدریس نکاتی بسیار مهم ارائه شود که دوست شما حواسش نباشد آنها را بنویسد و اگر خودتان جزوه بنویسید آنها را یادداشت کنید. بنابراین جزوه خودتان را داشته باشید. مطلب دیگری که باید در نظر بگیرید این است که خیلی هم در کلاسهای فیزیک غرق نوشتن جزوه نشوید. هم حواستان به کلاس و مطالب باشد و هم بنویسید. باید سریع نوشتن را یاد بگیرید و مهمترین مطالب را بنویسید. سعی کنید در کلاس هم درس را یاد بگیرید و هم جزوه خوبی بنویسید.



حتما بخوانید: چگونه درس فیزیک را مفهومی و پایه ای یاد بگیریم؟

با توجه به مطالب ارائه شده واضح است که در پاسخ به سوال چگونه فیزیک بخوانیم قبل از آنکه در رابطه با نحوه درس خواندن مطالبی ارائه گردد باید این نکته را در نظر داشت که حضور فعال و موثر در کلاسهای مدرسه و دانشگاه خوش قدم بسیار مهمی در یادگیری این درس است. اگر در کلاسهای فیزیک 60 یا 70 درصد درس را هم یاد بگیرید بعدا حین مطالعه فیزیک کار شما خیلی راحت تر خواهد شد. اگر در درس فیزیک اشکالات اساسی و پایه ای دارید یا خود درس را خوب متوجه می شوید ولی تمرینات را نمی توانید حل کنید و یا به هر دلیل نتوانسته اید در تعدادی از جلسات کلاس در مدرسه یا دانشگاه حاضر شوید می توانید از اساتید و مدرسین تدریس خصوصی کمک بگیرید. برای مشاهده لیست مدرسینی که در زمینه آموزش و تدریس خصوصی فیزیک فعالیت دارند بر روی عبارت تدریس خصوصی فیزیک کلیک کنید. اگر اشکالات زیادی دارید شرکت در این کلاسها را سریعتر شروع کنید و به ایام امتحانات موکول ننمائید. مطالعه درس فیزیک در طول ترم و همچنین استفاده از کلاسهای تدریس خصوصی در طول ترم هم می تواند به نسبت ایام امتحانات بازدهی بیشتری برای شما داشته باشد و راحت تر در امتحان با نمره خوب قبول شوید. بنابراین یکی دیگر از موارد مهمی که برای موفقیت در امتحان فیزیک و کنکور فیزیک باید در نظر داشته باشید این است که در طول ترم درس بخوانید.

در ادامه مطالب بیشتری در راستای پاسخ به سوال چگونه درس فیزیک را بخوانیم ارائه می شود. برای موفقیت در امتحان فیزیک یک عامل مهم شرکت مرتب در کلاسهای مدرسه یا دانشگاه و استفاده از جلسات تدریس خصوصی است که در رابطه با آن به اندازه مافی توضیح داده شد. بعد از شرکت در کلاسها نوبت به خودتان می رسد که چقدر خوب درس بخوانید. اگر بتوانید همان روزی که در کلاس حاضر بوده اید درس را مرور کنید بسیار عالی است و نتیجه خیلی خوبی خواهید گرفت. این نکته را شاید بارها و بارها شنیده باشید ولی به هر حال عمل به آن مهم است. همان روزی که در کلاس حاضر بوده اید اراده کنید و در حد یک ربع درس را بخوانید. نکات مهم را مرور کنید و اگر جایی اشکال دارید یادداشت کنید تا از مدرس فیزیک و یا معلم خصوصی خودتان بپرسید (برای مشاهده لیست کامل مدرسین تدریس خصوصی بر روی عبارت تدریس خصوصی کلیک نمائید).



نحوه مطالعه فیزیک

برای مطالعه درس فیزیک در طول ترم برنامه داشته باشید. به هر میزان برنامه شما منسجم و خوب باشد و در طول ترم با نظم بیشتری در کنار سایر دروس درس فیزیک را هم مطالعه کنید موفق تر خواهید بود. خیلی مهم است که روی زمان خودتان حساسیت داشته باشید و اینطو نباشد که در طول ترم زمانهای بسیاری را از دست بدهید ولی در ایام امتحانات سعی کنید هر طور که شده درس را به پایان برسانید. درس خواندن در طول ترم و داشتن نظم و برنامه ریزی کلید موفقیت در امتحان فیزیک و موفقیت در تحصیل به صورت کلی است.



مشاهده کنید: لیست مدرسین خصوصی فیزیک

درس فیزیک را به صورت مفهومی و عمقی بخوانید. روابط و مسائلی که در درس فیزیک مطرح می شود دور از واقعیت و انتزاعی نیست. مسائلی که در درس فیزیک حل می کنید در دنیای واقعی اتفاق می افتد. روابطی که در این درس ارائه شده است هم برای شبیه سازی همین اتفاقاتی است که به صورت واقعی می افتد. بنابراین اگر می خواهید یک فیزیکدان شوید و درس فیزیک را خوب بفهمید باید روی روابط و فرمولها و همچنین روی مسائل و تمرینات تامل و تمرکز کنید و تلاش کنید آن را درک نمائید. درس خواندن در طول ترم این مزیت را دارد که زمان کافی برای حل تمرین و مسئله و تفکر روی آنها را دارید. در ایام امتحانات اگر در طول ترم درس را نخوانده باشید فقط باید تلاش کنید آن را به پایان برسانید و به درک درستی از روابط و مسائل فیزیک نخواهید رسید. بنابراین باز هم توصیه می شود در طول ترم درس بخوانید. به اندازه کافی تمرین و مسئله حل کنید و کتاب درسی را خوب مطالعه کنید.

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 1148 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image