ارتباط مستقیم با 30460 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
آموزشگاه
تدریس ریاضی رجبی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی ایران مدرس
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
ایران مدرس مقاله مطالب عمومی چگونه بالاترین درآمد را از تدریس خصوصی کسب کنیم و موفق باشیم؟

چگونه بالاترین درآمد را از تدریس خصوصی کسب کنیم و موفق باشیم؟

به اشتراک گذاری

در این بخش در رابطه با نحوه کسب درآمد بالا از تدریس خصوصی، چگونگی بدست آوردن درامد خوب از کار و شغل تدریس و موفقیت در تدریس خصوصی مطالبی ارائه می گردد. برای کسب درامد بالا و موفقیت در تدریس خصوصی موارد زیر را در نظر داشته باشید.



پیشنهاد ویژه ایران مدرس: نحوه نوشتن آگهی تدریس خصوصی برای کسب درآمد بالاتر از کار تدریس

1- اگر به تدریس خصوصی علاقه دارید در این زمینه فعالیت کنید. برای موفقیت در هر کاری و به منظور کسب درآمد بالا از آن داشتن عشق و علاقه لازم است. اگر به تدریس خصوصی علاقه دارید در این زمینه فعالیت کنید. علاقه به کار باعث می شود عملکرد شما در این زمینه بهتر باشد، از آن لذت ببرید و در نهایت شاگردهای شما هم به درس علاقه مند شده و نتیجه بهتری خواهند گرفت. وقتی از سر علاقه به کار تدریس روی می آورید زمانی که لازم است ساعتهای زیادی این کار را انجام دهید و شاگردهای زیادی دارید، دوام شما در کار بیشتر خواهد بود و خستگی کار روی شما خیلی تاثیر نخواهد گذاشت. تمام افرادی که در زمینه کاری خودشان موفق هستند به کارشان علاقه دارند. علاقه شما به تدریس خصوصی در حرف زدن شما خودش را نشان خواهد داد و شاگردهای بیشتری ترجیح می دهند با شما کلاس داشته باشند.

2- دروس پرمتقاضی که به تدریس آنها علاقه دارید را درس بدهید. همانطور که در مقالات قبلی ارائه شده در این سایت (ایران مدرس) هم گفته شده است، برای موفقیت در کار تدریس و خوب پول درآوردن از آن سعی کنید دروسی را تدریس نمائید که در مرحله اول تعداد متقاضی بالایی داشته باشد (به عنوان مثال دروسی مانند ریاضی، فیزیک، زیست، شیمی، زبان انگلیسی، عربی، دروس دانشگاهی رشته های فنی و مهندسی، ریاضی و فیزیک دانشگاه، ریاضی مهندسی و معادلات دیفرانسیل، کامپیوتر و .... پرمتقاضی هستند) و در ضمن خودتان به آن دروس علاقه داشته باشید. اگر دقت کرده باشید باز هم بحث علاقه مطرح است. اگر از تدریس فیزیک به نسبت تدریس خصوصی ریاضی بیشتر لذت می برید و مطالب فیزیک را بیشتر دوست دارید در این زمینه فعالیت بیشتری داشته باشید. دروسی که خودتان در دوره متوسطه و دانشگاه در آن دروس عملکرد بهتری داشتید را برای فعالیت در زمینه تدریس خصوصی انتخاب کنید. البته باید این دروس برای تدریس متقاضی داشته باشند. به عنوان مثال وقای در گوگل عبارت تدریس خصوصی را جستجو می کنید یکی از پیشنهادهای خود گوگل تدریس خصوصی زبان انگلیسی است و این نشان می دهد افراد زیادی متقاضی تدریس این درس هستند.

3- همیشه در اوج امادگی باشید و خصوصا جلسه اول تدریس عالی عمل کنید. حقیقتی که باید آن را بپذیرید این است که در کلاسهای خصوصی (حداقل در جلسات اول تدریس) شما نفوذ و اعتباری که یک مدرس یا معلم در کلاسهای مدرسه و دانشگاه دارد را ندارید. در این کلاسها شما باید به صورت مداوم رضایت شاگردهای خودتان را در نظر داشته باشید. خصوصا در جلسه اول باید عملکرد عالی ای داشته باشید. در کلاسهای خصوصی شاگردهای شما بدون تعارف اگر خوب عمل نکنید معلم دیگری را جایگزین شما خواهند کرد. هم باید خوب تدریس کنید و بر درس به صورت کامل مسلط باشید و هم باید مطالبی را ارائه کنید که برای شاگرد شما مفید باشد. در بسیاری از موارد مدرس و معلم خصوصی درس را خیلی خوب بلد است ولی مطالبی را ارائه می کند که برای شاگردش خیلی سطح بالا است و یا خیلی سطح پایین و خسته کننده می باشد. فقط خوب بلد بودن درس مهم نیست. باید هوشمندانه عمل کنید. حین تدریس سوالاتی را از شاگرد خودتان بپرسید تا خوب متوجه شوید که آیا مطالبی که ارائه می کنید در راستای خواسته های ایشان است و آیا مطالب ارائه شده برای شاگرد شما مفید می باشد یا نه. اگر مطالبی که ارائه می شود در راستای اهداف و خواسته های شاگردهای شما نباشد و آنها احساس کنند در کلاس وقتشان تلف می شود، حتی اگر عالی تدریس کنید، کلاسها کنسل خواهد شد.



مطالعه کنید: تدریس خصوصی بازارکار و درامد خوبی دارد؟


4- به کار تدریس خصوصی متعهد باشید و نتیجه گرفتن شاگردهایتان برایتان مهم باشد. ویژگی متعهد بودن به کار تدریس خصوصی بسیار مهم است. اگر به کار تدریس متعهد باشید، شاگردهای شما آن را درک می کنند و والدینشان هم این را خواهند فهمید. متعهد بودن شما به تدریس خصوصی به این معنی است که شما فقط هدف خودتان را ارائه درس و گرفتن مبلغی بابت آن قرار نداده اید و به نتیجه گرفتن شاگردهایتان علاقه مند هستید و هر کاری را برای نتیجه گرفتن آنها انجام می دهید. در حقیقت وظیفه مدرسین خصوصی به نتیجه رساندن شاگردهایشان است و ارائه درس فقط بخشی از آن است. از هیچ تلاشی برای نتیجه گرفتن شاگردهای خودتان دریغ نکنید و تلاش کنید موفق شوند. این در نهایت به نفع خودتان است و شاگردهای این ترم شما اگر خوب نتیجه بگیرند پیش شما برخواهند گشت.



درآمد تدریس خصوصی

5- در همین سایت (ایران مدرس) آگهی تدریس خودتان را ثبت کنید. یکی از بهترین راهکارها برای جذب شاگرد و کسب درآمد بالا از تدریس خصوصی ثبت آگهی تدریس در همین سایت (ایران مدرس) است. در بالای همین صفحه بر روی عضویت در سایت کلیک کنید و پس از ثبت نام تبلیغات تدریس خودتان را درج نمائید. به این ترتیب آگهی تدریس خصوصی شما در معرض دید هزاران متقاضی تدریس قرار خواهد گرفت. ثبت آگهی تدریس در این وب سایت کاملا رایگان است و تنها در صورت تمایل می توانید تبلیغ خودتان را ویژه کنید. ایران مدرس تا سال 97 نزدیک به 18000 مدرس ثبت نامی دارد و بزرگترین و پربازدیدترین سایت تدریس ایران است.



برای مطالعه بیشتر در زمینه نحوه ثبت آگهی تدریس خصوصی پربازده و مفید که در نهایت منجر به جذب شاگرد شود مقاله 20 عامل موثر و کلیدی برای ثبت آگهی تدریس خصوصی پربازده را مطالعه کنید.

6-در صورت تمایل تبلیغات تدریس خصوصی خودتان را ویژه کنید. همانطور که گفته شد، درج آگهی تدریس در ایران مدرس کاملا رایگان است. ولی به هر حال می توانید آگهی تدریس خصوصی خودتان را ویژه کنید و جایگاه آن را ارتقا دهید. آگهی های ویژه در تمامی صفحات ایران مدرس بالاتر از آگهی های رایگان نمایش داده شده و در ضمن، در بخش کنکور ایران مدرس و در کنار جزوات آموزشی، نمونه سوالات امتحانی، تست کنکور و ... هم به تناسب موضوع نمایش داده خواهند شد. آگهی تدریس خصوصی ویژه از نظر متقاضیان تدریس خصوصی هم اعتبار بالاتری دارد و نشان می دهد شما در کار تدریس جدی تر هستید و در نتیجه احتمال جذب شاگرد آن بالاتر می باشد. ثبت تبلیغات تدریس ویژه در ایران مدرس مستلزم پرداخت هزینه است که در بخش تعرفه (برای مشاهده اینجا کلیک کنید) توضیح داده شده است. هزینه ثبت آگهی تدریس خصوصی در ایران مدرس به نسبت روزنامه، تراکت و ... بسیار مناسب تر است.

7- برای دروس تدریسی خودتان در همین سایت جزوه ثبت کنید. امکان دیگری که در ایران مدرس برای مدرسین فراهم شده است و از طریق کنترل پنل به آن دسترسی دارید امکان ثبت جزوه است. می توانید با اسم خودتان جزوه ثبت کنید. به این ترتیب بازدید صفحه آگهی شما افزایش می یابد. چرا که در صفحه جزوه درج می شود که این جزوه توسط شما درج گردیده است و کاربر به صفحه آگهی شما هدایت می گردد. در ضمن، در جزوه خودتان می توانید شماره تماس و مشخصات خودتان را ثبت کنید تا اگر شخصی جزوه را دانلود کرد و به خدمات تدریس نیاز داشت با شما تماس بگیرد.



حتما بخوانید: چگونه درآمد بالاتری از تدریس خصوصی کسب کنیم؟

8- از شاگردهایتان بخواهید در همین سایت برای شما نظر ثبت کنند. شاگردهای فعلی شما می توانند در صفحه آگهی تدریس شما در ایران مدرس نظرات خودشان را درج کنند و به این ترتیب صفحه تبلیغ شما هم برای گوگل بهینه تر می شود و هم برای جذب شاگردهای جدید این نظرات می تواند موثر باشد. در کنترل پنل می توانید این نظرات را مشاهده کرده و به آنها پاسخ دهید تا پاسخ شما هم نمایش داده شود. نظرات مثبت شاگردهای قبلی شما به شدت در جذب شاگردهای جدید موثر است.



موفقیت در تدریس و درامد بالا

9- در سایت تدریس ریاضی و ایران کنکور هم تبلیغات خودتان را درج نمائید. علاوه بر ایران مدرس، می توانید تبلیغات تدریس خودتان را به صورت رایگان و یا ویژه در سایتهای www.tadris-riazi.com و یا www.irankonkur.com هم درج کنید. سایت تدریس ریاضی برای ثبت تبلیغات در زمینه تدریس خصوصی ریاضی بسیار مفید است و سایت ایران کنکور هم برای ثبت آگهی در زمینه تدریس دروس کنکوری، مشاوره و انتخاب رشته کنکور و .... می تواند کاملا موثر باشد. سایتهای معرفی شده کاملا آموزشی هستند وبرای تبلیغات تدریس کاملا مناسب می باشند. البته متن آگهی شما در این سایتها بهتر است یکسان نباشد تا از نظر گوگل معتبر به حساب بیاید. در ضمن سعی کنید متن آگهی تدریس شما کمتر از 300 کلمه نباشد.

10- پشتیبان و حمایتگر شاگردهایتان باشید. افرادی که در کلاسهای تدریس خصوصی شرکت می کنند شاید بیشتر از آنکه به ارائه درس نیاز داشته باشند به مشاوره، راهنمایی، پشتیبانی و حمایت نیاز دارند. سعی کنید در هر حال و تا روز امتحان و یا کنکور از شاگردهای خودتان حمایت کنید. به آنها مشاوره بدهید و در برنامه ریزی کمک کنید. هر کاری که از دست شما بر می آید برای نتیجه گرفتن آنها انجام دهید.

11- شاگردهایتان را به سمت درس خواندن و مطالعه هدایت کنید. نکته مهم دیگری که برای موفقیت در تدریس خصوصی و کسب درآمد بالا باید مد نظر قرار دهید این است که افرادی که شما به عنوان شاگرد در کلاسهای خصوصی با آنها سر و کار دارید معمولا به درس خواندن عادت ندارند. این افراد شاید کلا فقط در ایام امتحانات درس خوانده اند. بنابراین اگر به حال خودشان رها شوند مسلما درس نمی خوانند و همان شرکت در کلاسهای تدریس خصوصی را هم خیلی سخت می دانند. بنابریان شما باید تلاش کنید با دادن تمرین و مسئله و سخت گیری در حد منطقی و جدیت شاگردهایتان را به سمت درس خواندن هدایت کنید و در آنها عادتهای مثبتی را به وجود آورید. شاگردهای خودتان را به حال خودشان رها نکنید و کاری کنید که درس بخوانند.

12- ارزیابی را فراموش نکنید. یکی از مهمترین مراحل در کار تدریس خصوصی ارزیابی است. ارزیابی نشان می دهد که کلاسهای خصوصی چقدر موفق بوده است. ارزیابی را برای پایان کلاسها که دیگر وقتی برای جبران ندارید باقی نگذارید. در طول کلاسها با سوال پرسیدن و تمرین دادن و بررسی حل آن و ... ارزیابی را انجام دهید. اگر از نتایج راضی نیستید نحوه تدریس را تغییر دهید و یا کاری کنید شاگرد شما بیشتر فعالیت کند.



مطالعه این مقاله هم مفید است: ثبت نام برای تدریس خصوصی در سامانه و مرجع تدریس خصوصی ایران



درآمد مدرسین

13- آگهی خودتان را در سایتهای مختلف متفاوت از هم و در ضمن قانع کننده بنویسید. همانطور که گفته شد، برای خوب نتیجه گرفتن از آگهی اینترنتی برای جذب شاگرد باید تبلیغات شما در سایتهای مختلف متفاوت از هم باشد. ممکن است مضمون آن یکی باشد ولی به هر حال برای هر سایت به صورت جداگانه آگهی جدیدی بنویسید که متفاوت از سایتهای دیگر باشد. به این ترتیب متن آگهی شما از نظر گوگل تکراری به حساب نیامده و در نتایج جستجوی آن در جایگاه خوبی قرار می گیرد. متن آگهی های خودتان را کامل و قانع کننده بنویسید تا کاربران پس از مشاهده آن تمایل داشته باشند با شما تماس بگیرند.



مطالعه کنید: نحوه نوشتن متن آگهی تدریس خصوصی برای جذب شاگرد بیشتر

14- به صورت مداوم دروس تدریسی خودتان را مطالعه کنید. در یک سطح باقی نمانید. اگر اینطور باشد اطلاعات شما به تدریج کهنه و قدیمی خواهد شد. به صورت مداوم پیشرفت کنید. سوالهای و تمرینات جالب تری پیدا کنید. متن درس را مرتب مرور کنید. یک سوتی در کلاسهای خصوصی می تواند باعث کنسل شدن آن گردد. پس همیشه آماده باشید. روشهای موثر و پربازده تدریس را یاد بگیرید.

15- کار اضافه انجام دهید و غیر قابل جایگزین گردید. کمی بیشتر در کلاسهای تدریس خصوصی بمانید. به صورت تلفنی مشاوره بدهید. همیشه در دسترس باشید. نمونه سوالات امتحانی و یا خلاصه جزوه به شاگردهایتان بدهید. همیشه به فکر این باشید که چگونه با ارائه خدمات بهتر شاگردهای خودتان را به موفقیت نزدیکتر کنید. ارائه کارها و خدمات اضافه ای که از شما انتظار نمی رود باعث می شود شاگردهای شما به شما وفادار باشند و شما غیر قابل جایگزین خواهد شد.

16- کلاس نیمه خصوصی هماهنگ کنید. روش دیگری که برای کشب درآمد بالاتر از تدریس خصوصی وجود دارد استفاده از کلاسهای نیمه خصوصی است. اگر شما برای یک جلسه تدریس به عنوان مثال 50 هزار تومان دریافت می کنید در کلاسهای نیمه خصوصی برای هر نفر می توانید مبلغ 35 هزار تومان در نظر بگیرید و در نهایت هر جلسه 70 هزار تومان در یک کلاس دو نفره دریافت خواهید کرد. به این ترتیب از لحاظ مالی هم به نفع شما خواهد بود و هم به نفع شاگردهای شما.



کسب درامد از تدریس

17- در صورت امکان دو جلسه تدریس را یکی کنید. اگر مسیر کلاس برای شما خیلی دور است می توانید هر بار که به منزل شاگرد خودتان می روید به جای یک جلسه، دو جلسه کلاس برگزار کنید و البته بین جلسات استراحت کافی را در نظر داشته باشید. به این ترتیب وقت شما در مسیر کمتر تلف خواهد شد و بازدهی کار شما افزایش خواهد یافت.

18- جزوه کلاسی و کتاب درسی را در کلاسهای خودتان استفاده کنید. جزوه ای که شاگردهای شما در کلاسهای مدرسه و دانشگاه یادداشت کرده اند بهترین منبع برای استفاده در کلاسهای تدریس خصوصی است. چون هم دقیقا مطالبی را دارد که مد نظر استاد و معلم اصلی درس است و هم خلاصه می باشد. برای حل تمرین و مثال های بیشتر هم بهتر است از کتاب درسی اصلی استفاده شود.

19- روش های مختلف جذب شاگرد را امتحان نمائید. برای موفقیت در کار تدریس خصوصی باید تعداد شاگرد بالایی داشته باشید. البته حفظ رضایت شاگردهایتان هم به همان اندازه مهم است. برای جذب شاگردهای بیشتر روشهای مختلف جذب شاگرد که در مقاله
راهکارهای مختلف جذب شاگرد و کسب درآمد از تدریس خصوصی به خوبی توضیح داده شده است را در نظر داشته باشید.

20- کلاسهایی که به شما نزدیکتر هستند را قبول کنید. در اوایل کار ممکن است هر تماسی که با شما برای کلاسهای خصوصی گرفته می شود را قبول کنید و شاید بعضا پیش آمده باشد که برای یک کلاس یک ساعت و نیمه حدود 3 ساعت رفت و برگشت در راه بوده باشید. به تدریج که تعداد شاگردهای شما بیشتر شد هر کلاسی را قبول نکنید. کلاسهای را بپذیرید که به شما به لحاظ مکانی نزدیکتر هستند. به این ترتیب وقت شما در مسیر رسیدن به کلاس کمتر تلف شده و در روز می توانید تعداد جلسات بیشتر و در نتیجه درآمد بالاتری بدست آورید.



چگونگی جذب شاگرد و نحوه کسب درامد از تدریس خصوصی

با توجه به مطالب ارائه شده، برای موفقیت در تدریس خصوصی و کسب درآمد بالا از آن باید موارد متعددی را در نظر داشته باشید که از آن جمله می توان به انتخاب درست دروس تدریسی، امتحان کردن راهکارهای مختلف جذب شاگرد، متعهد بودن به کار تدریس و تلاش برای به نتیجه رساندن شاگردها و .... اشاره کرد.

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 1263 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image