ارتباط مستقیم با 30568 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
آموزشگاه
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس آیلتس بهرامی
ایران مدرس مقاله کنکور چگونه در کنکور 1402 و 1403 ریاضی را درصد بالایی بزنیم؟

چگونه در کنکور 1402 و 1403 ریاضی را درصد بالایی بزنیم؟

به اشتراک گذاری

اگر می خواهید در کنکور 1402 و 1403 درس ریاضی را خوب بزنید و برای آن درصد بالایی کسب نمائید در این بخش توصیه هایی در این زمینه ارائه شده است. درس ریاضی برای رشته های ریاضی و تجربی و بسیاری از رشته های کار و دانش و فنی و حرفه ای و حتی در مقطع ارشد و دکتری برای موفقیت در کنکور بسیار مهم است و اگر بتوانید در این درس درصد خوبی کسب کنید می توانید به کسب تراز خوب و رتبه خوب در کنکور امیدوار باشید. اگر می خواهید در درس ریاضی در کنکور 1402 و 1403 و یا در کنکور سالهای بعد از آن درصد خوبی کسب کنید ادامه این مطلب را بخوانید.


پیشنهاد ویژه ایران مدرس: تست کنکور ریاضی
فکر می کنید برای موفقیت در ریاضی کنکور به ترتیب چه مراحلی را باید پشت سر بگذارید؟ اولین مرحله این است که درس ریاضی را به صورت مفهومی و پایه ای یاد بگیرید. فعلا تست زنی را بی خیال شوید. اگر پایه ریاضی شما قوی باشد بعدا در مرحله تست زنی هم خوب عمل می کنید. شاید بیشتر افراد سعی می کنند خیلی سریع سراغ تست زنی بروند ولی پایه قوی ای ندارند. اگر ضعف یا اشکالی در درس ریاضی برای شما باقی بماند در تمامی مراحل خودش را نشان خواهد داد. حتی اگر 500 یا 1000 تست هم کار کنید چند روز مانده به کنکور می بینید که در بعضی از تست ها اشکال دارید و یا در جلسه کنکور ممکن است تستی را ببینید که نتوانید حل کنید. اگر می خواهید در کنکور 1403 و 1402 و یا در کنکور به صورت کلی خوب عمل کنید و ریاضی را عالی بزنید مرحله اول کار این است که پایه ریاضی خودتان را قوی کنید. مباحث را به صورت عمقی یاد بگیرید و اگر اشکالی دارید سعی کنید در زودترین زمان ممکن برطرف نمائید.


 مطالعه کنید: چگونه ریاضی را برای کنکور بخوانیم
برای یادگیری پایه ای درس ریاضی راهکارهای مختلفی وجود دارد. در مرحله اول اگر کلاسهای مدرسه هنوز تمام نشده است سعی کنید به صورت کامل در کلاسها شرکت کنید. به هر میزان فعالیت شما در کلاسها بیشتر باشد و بهتر گوش دهید و سوال بپرسید و جزوه یادداشت کنید بعدا کار شما راحت تر خواهد شد. برای تست زدن عجله نداشته باشید. تست زنی مهارتی است که باید کسب کنید ولی باید قبل از کسب این مهارت خود درس را عمقی و مفهومی خوانده باشید. به این ترتیب حین تست زنی خیلی کار شما راحت خواهد شد. بعد از کلاسها درس را مرور کنید و متن کتاب درسی را خوب بخوانید. هر اشکال یا سوالی دارید یادداشت کنید تا بعدا از معلم خودتان بپرسید. اگر کلاسهای شما تمام شده است و پشت کنکوری هستید و در ضمن سوالات و اشکالات زیادی دارید سعی کنید برای رفع اشکال و یادگیری بهتر درس در کنار خودتان یک معلم خصوصی ریاضی با تجربه و خوب داشته باشید. برای مشاهده لیست مدرسینی که در زمینه تدریس ریاضی فعالیت دارند و انتخاب مدرس و معلم مورد نظر خودتان بر روی عبارت تدریس خصوصی ریاضی کلیک کنید. در ایام کنکور در کنار داشتن یک معلم خوب واقعا نعمت بزرگی است و می توانید مثلا در یک هفته تمام اشکالات خودتان که حین درس خواندن و یا حل تست و تمرین برای شما پیش آمده است را یادداشت کنید و در یک جلسه از معلم خودتان بپرسید. به هر حال این راهکار هم می تواند برای یادگیری پایه ریاضی و موفقیت در کنکور 1403 و 1402 شما در درس ریاضی کمک کند.


حتما بخوانید: چگونه ریاضی کنکور را 100 بزنیم


موفقیت در ریاضی کنکور 97 و 98
تمرین حل کردن برای یادگیری پایه ای درس ریاضی بسیار مهم است. حین تست زنی سعی می کنید سریع تر پیش بروید و چون زمان مهم است تلاش می کنید در زمان کمتری پاسخ تست را بنویسید. ولی حین تمرین و مسئله حل کردن بهتر است بر روی سوال تفکر و تامل کنید. به راه حلها فکر کنید و سعی کنید نحوه حل تمرینات و روند حل را خیلی خوب درک نمائید. تمرین حل کردن برای آموزش ریاضی و یادگیری پایه ای این درس بسیار مفید است. تا جایی که می توانید تمرین و مسئله حل کنید و تسلط خودتان را افزایش دهید.


مطالعه کنید: 10 نکته مهم برای موفقیت در ریاضی کنکور
بعد از آموزش پایه ای و مفهومی و عمقی درس ریاضی نوبت به حل تست و تست زنی می رسد. مسلما تست کار کردن برای موفقیت در کنکور کاملا لازم است. ولی همانطور که گفته شد نباید سعی کنید درس را از طریق تست زنی یاد بگیرید. یعنی متن درس را نخوانید و سعی کنید مستقیم سراغ تست زنی بروید تا بخواهید در زمان صرفه جویی کنید و از این طریق خود درس را هم متوجه شوید. این روش، روش درستی نیست. اگر فقط تست زده باشید در محدوده همین تست هایی که زده اید می توانید به سوالات کنکور پاسخ دهید. پس ابتدا درس را خوب بخوانید و تمرین و مسئله حل کنید و در مرحله بعد سراغ تست زنی بروید. همانطور که گفته شد، اگر پایه را خوب گذاشته باشید و خوب درس خوانده باشید در همان ابتدای کار بسیاری از تست ها را بلد هستید و خیلی هم آسان به نظر خواهد رسید. در این حالت سرعت پیشرفت شما بسیار خوب خواهد بود.



این مقاله خوب را هم از دست ندهید: نحوه مطالعه درس ریاضی برای کنکور و موفقیت در ریاضیات کنکوری


موفق شدن در ریاضیات کنکوری
برای موفقیت در درس ریاضی در کنکور 1403 و 1402 سعی کنید زیاد تست بزنید و در ضمن تست های استاندارد بزنید. شاید دهها کتاب برای درس ریاضی در بازار موجود باشد. شما نه لازم است همه ی تست های تالیفی موجود در این کتابها را بزنید و نه وقت می کنید همه ی این تست ها را بزنید. پس باید انتخاب کنید و تست هایی را باید بزنید که استاندارد هستند. تست های کنکور سالهای گذشته بهترین گزینه است. البته باز تست های جدیدتر بهتر است چون به هر حال سلیقه طراحان تست سال به سال تغییر می کند و مثلا بهتر است تست های سالهای 85 تا 96 را بزنید تا تست های سالهای قبل از آن را.  اگر وقت کردید همه ی تست های کنکورهای گذشته سراسری و آزاد را بزنید و حتی چند بار این تست ها را بزنید. هر چه تعداد تست هایی که می زنید بیشتر باشد بهتر است. البته باید تست زنی درست و اصولی را هم در نظر داشته باشید. در ابتدای کار اگر بر مبحثی خیلی مسلط نبودید می توانید بدون در نظر گرفتن زمان تست بزنید. 20 تا 50 تست را به این شکل بزنید. روی تست های تامل و تفکر کنید و نکات مهم را یادداشت نمائید. در ادامه برای همان مبحث تست های بیشتری بزنید و این بار زمان را هم در نظر داشته باشید. سعی کنید در زمان استاندارد تست بزنید. حین تست زنی و یا مطالعه درس ریاضی نکات مهم را یاداشت کنید تا در ایام نزدیک کنکور دوباره مرور نمائید.
با توجه به مطالب ارائه شده، به عنوان جمع بندی می توان گفت برای موفقیت در درس ریاضی در کنکور 1403 و 1402 و یا سالهای بعد از آن هم در مرحله اول باید تلاش کنید درس ریاضی را خوب و پایه ای آموزش ببینید و در مرحله بعد سعی کنید تست های کنکور استاندارد بزنید و بر مبحث به صورت کامل مسلط شوید. تسلط در کنکور مهمترین عامل موفقیت است. در جلسه کنکور زمان کمی در اختیار دارید و سوالهای زیادی باید پاسخ داده شود. در کنکور به مواردی می توانید پاسخ دهید که بر آن مسلط باشید و پایه ای آن مبحث را آموزش دیده باشید. بنابراین تلاش کنید هر مبحثی را که می خوانید در نهایت به صورت کامل بر آن مسلط شوید. نصف مباحث را بخوانید و بر آنها به صورت کامل مسلط باشید بهتر است تا همه ی مطالب را نصفه نیمه بخوانید.


چگونه ریاضی را در کنکور بالا بزنیم
منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 6385 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image