ارتباط مستقیم با 30594 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
ایران مدرس مقاله موفقیت تحصیلی شرکت در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی و آموزش عمقی ریاضی

شرکت در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی و آموزش عمقی ریاضی

به اشتراک گذاری

با شرکت در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی می توانید این درس را به صورت عمقی آموزش ببینید. همه ی ما تا حد زیادی در رابطه با مزایای مطالعه و یادگیری عمقی دروس مطالبی را خوانده ایم. می دانیم اگر درسی عمقی، پایه ای و مفهومی آموزش دیده شود در نهایت هم در امتحان می توانیم نمره بهتری بگیریم و هم در کنکور برای آن درس درصد بالاتری بزنیم.



مطالعه کنید: نحوه یادگیری عمقی و مفهومی درس ریاضی با حل تمرین و مسئله



وقتی درسی سطحی خوانده می شود، نتیجه ای که در امتحان می گیرید به نوع سوالات بستگی پیدا می کند. اگر مشابه سوالات را قبلا دیده باشید ممکن است نمره خوبی بگیرید ولی سوالات کاملا متفاوت را نمی توانید حل کنید. اما اگر درسی عمقی و پایه ای آموزش دیده شده باشد از پس هر سوالی بر خواهید آمد و حداقل راه حلی را می توانید بنویسید. پس باید تلاش کرد درس ریاضی  و سایر دروس را عمقی آموزش دید. استفاده از کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی و در کنار داشتن یک مدرس ریاضی خوب می تواند به یادگیری عمقی این درس مهم کمک زیادی بکند.

برای مشاهده لیست مدرسینی که در ایران مدرس (همین سایت) در زمینه آموزش و تدریس خصوصی ریاضی از ابتدایی تا دانشگاه، ریاضیات ششم، هفتم، هشتم، نهم، دهم، یازدهم و دوازدهم، ریاضیات ابتدایی و دبستان، ریاضیات کنکور، المپیاد و ... فعالیت دارند بر روی عبارت تدریس خصوصی ریاضی کلیک کنید. با کلیک بر روی عبارت ذکر شده لیست مدرسین و اساتید خانم و آقای ریاضی را مشاهده خواهید کرد. مدرسین اطلاعات کاملی در رابطه با نحوه تدریس، سوابق تدریس، دانشگاه محل تحصیل و مدرک تحصیلی خودشان و ... ارائه نموده و با آگاهی کامل می توانید معلم مورد نظر خودتان را انتخاب نمائید. استفاده از کلاسهای خصوصی ریاضی، همانطور که گفته شد، برای یادگیری عمقی این درس می تواند کاملا مفید باشد. اگر اشکالات زیادی دارید و عملکرد شما در ترمهای قبل در این درس خوب نبوده است بهتر است هر چه زودتر شروع کنید. اگر در طول ترم هفته ای 1 یا دو جلسه کلاس داشته باشید خیلی بهتر است تا بخواهید در یکی دو هفته آخر مانده به امتحانات 10 جلسه کلاس داشته باشید. وقتی کلاسها در طول زمان برگزار می شود و در کنار شرکت در این کلاسها تمرین و مسئله حل می کنید و روی مطالب تفکر و تامل می نمائید، در این حالت درس را بهتر و عمقی تر آموزش خواهید دید.



پیشنهاد می شود مقاله تدریس خصوصی ریاضی و یادگیری بهتر و عمقی تر ریاضی را هم بخوانید.



آموزش عمقی ریاضی


حال می خواهیم کمی در مورد این مطلب که یادگیری عمقی ریاضی اصلا به چه معنی است توضیح دهیم. وقتی گفته می شود کلاسهای خصوصی و یا اصلا هر امکان خوب دیگری می تواند باعث شود درس عمقی تر یاد گرفته شود به چه معنی است؟ البته خودتان در این زمینه حتما مطالبی را در نظر دارید و می دانید تفاوت بین بلد بودن سطحی یک درس و بلد بودن عمقی آن چیست. وقتی درس ریاضی را ، به عنوان مثال، عمقی و پایه ای یاد گرفته اید به این معنی است که اینطور نیست که فقط فرمول حفظ کرده باشید. در این حالت که برای نتیجه گرفتن و موفقیت در امتحان و کنکور هم بسیار مطلوب است، روابط و فرمولها را خوب فهمیده اید و کاربرد انها را هم بلد هستید. وقتی درسی را خوب یاد می گیرید می دانید که هر رابطه و فرمول کجاها کاربرد دارد و اگر شخصی از شما بپرسد که چرا از این رابطه برای حل فلان مسئله استفاده می کنید بسیار واضح می توانید توضیح دهید به گونه ای که ایشان هم خوب مطلب را درک کند. همین توضیح آخر را می توان به عنوان یک معیار خوب برای آموزش عمقی ریاضی در نظر گرفت. اگر درس ریاضی را آنقدر خوب آموزش دیده اید که بتوانید روابط و فرمولها، نحوه کاربرد آنها، چگونگی استفاده و دلیل استفاده از هر رابطه در حل مسائل را به خوبی برای شخص دیگری توضیح دهید می توان گفت که در یادگیری عمقی این درس موفق بوده اید. برای پیشرفت در این زمینه در کلاسهای مدرسه و دانشگاه و کلاسهای تدریس خصوصی خوب به مطالب دقت کنید و اگر جایی را متوجه نشدید سوال بپرسید. وقتی مسئله و تمرین حل می کنید با خودتان حرف بزنید و روابط مورد استفاده و روند حل سوال را برای خودتان توضیح دهید.



مطالعه این مقاله هم مفید است: بازدهی بسیار خوب کلاس های تدریس خصوصی ریاضی برای گرفتن نمره خوب

در بحث یادگیری عمقی ریاضی هدف این است که شما از آموزش سطحی فرمولها عبور کنید و تلاش کنید به صورت کامل مباحث را درک نمائید. اگر در دروسی مانند هندسه، جبر و احتمال، حسابان و ... هم اشکال دارید شرکت در کلاسهای تدریس خصوصی هندسه، تدریس خصوصی جبر و احتمال، تدریس خصوصی حسابان و .... می تواند به یادگیری پایه ای شما کمک زیادی بکند. مزیت کلاسهای خصوصی این است که اگر از پایه های قبلی درس ریاضی اشکالاتی برای شما باقی مانده است در این کلاسها قابل برطرف کردن است. در کلاسهای مدرسه و دانشگاه شاید هم به خاطر کمبود وقت و هم به خاطر پاره ای از ملاحظات نتوان هر سوالی را پرسید. در کلاسهای خصوصی هر سوالی قابل پرسیدن است و حتی اگر در مباحث پایه ای مانند حد و مشتق، اتحادها، انتگرال گیری، توابع نمائی، لگاریتمی و مثلثاتی، رسم نمودارها، می نیم و ماکزیمم تابع، دامنه و برد تابع و ترکیب توابع و .... اشکال دارید می توانید سوالات خودتان را بپرسید و پایه ریاضی خودتان را قوی و قوی تر کنید (مطالعه کنید: چگونه ریاضی خود را قوی کنیم). حتما می دانید که داشتن اشکالات متعدد در درس ریاضی مانع بزرگی برای یادگیری عمقی و پایه ای این درس است. بنابراین با شرکت در کلاسهای خصوصی می توانید تمام اشکالات را برطرف کرده و در یادگیری این درس موفق باشید.



تدریس ریاضی و آموزش عمقی ریاضی

توصیه های بیشتر برای یادگیری عمقی ریاضی علاوه بر کلاسهای خصوصی: علاوه بر شرکت در کلاسهای خصوصی ریاضی موارد دیگری هم وجود دارد که با در نظر گرفتن آنها می توانید در این درس موفق تر باشید. مهمترین بحث این است که برای یادگیری ریاضی وقت در نظر بگیرید. همانطور که می دانید ریاضی درس مهمی است و آموزش پایه ای آن نه تنها برای خود درس ریاضی بلکه برای موفقیت در حل مسائل دروس دیگر مانند شیمی و فیزیک هم مهم است. در طول ترم درس ریاضی را بخوانید. ریاضی درس شب امتحانی نیست و موکول کردن ان به شب امتحان باعث می شود در بهترین حالت فقط قبول شوید و اشکالات پایه ای شما باقی بماند. در کنار شرکت در کلاسهای خصوصی خودتان هم درس بخوانید و تمرین و مسئله حل کنید. در واقع در زمانهایی که خودتان در حال تمرین حل کردن هستید و سعی می کنید مسائل را حل کنید بیشترین میزان یادگیری اتفاق می افتد. برای آموزش مفهومی و درست ریاضی تمرین حل کردن خیلی مهم است. حین تمرین حل کردن ذهن شما در حال فعالیت است و سعی می کند فرمولها و روابط را کنار هم قرار دهد تا سوالی را به نتیجه برساند.



مطالعه نمائید: کلاسهای خصوصی ریاضی، رفع اشکال و یادگیری پایه ای ریاضی



همین فرآیند به رشد توانایی های ذهنی شما خیلی کمک می کند. برنامه ریزی داشته باشید و در طول ترم به خودتان نظم بدهید و درس بخوانید. در کلاسهای ریاضی فعال باشید و سوال بپرسید و با دقت مطالب را دنبال کنید. با تلاش و پشتکار و مداومت می توانید در درس ریاضی از سطح ضعیف به متوسط و از متوسط به عالی برسید و در نهایت حتی در این درس نمره 20 هم بگیرید (مطالعه کنید: 20 راهکار برای بیست شدن در درس ریاضی !). افرادی که در درس ریاضی نمره های بالاتر از شما می گیرند و موفق هستند از شما باهوش تر نیستند. توانایی های ذهنی شما بسیار بیشتر از آن است که در کل طول عمرتان بتوانید از همه ی آن استفاده کنید. فقط کافی است که برای یادگیری درس ریاضی وقت بذارید و با انگیزه و پشتکار برای یادگیری بهتر آن تلاش کنید.

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 634 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image