ارتباط مستقیم با 30458 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی ایران مدرس
آموزشگاه راه ذکریا
آموزشگاه
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
ایران مدرس مقاله مطالب عمومی بهترین راهکارها برای موفقیت در تدریس خصوصی، جذب شاگرد بیشتر و کسب درآمد بالا

بهترین راهکارها برای موفقیت در تدریس خصوصی، جذب شاگرد بیشتر و کسب درآمد بالا

به اشتراک گذاری

در این بخش در رابطه با بهترین راهکارها برای موفقیت در تدریس خصوصی، جذب شاگرد بیشتر و کسب درآمد بالا از کار و شغل تدریس خصوصی به صورت پاره وقت و یا تمام وقت توضیحاتی ارائه می گردد. اگر می خواهید در زمینه تدریس خصوصی موفق عمل کنید مطالعه این متن می تواند کاملا مفید و موثر باشد.



پیشنهاد ویژه ایران مدرس: 100 نکته برای موفقیت در تدریس خصوصی

قبل از آن که سراغ راهکارهای عملی برای موفقیت در کار و شغل تدریس خصوصی برویم بد نیست کمی در رابطه با ویژگی های شخصیتی افراد موفق در کار تدریس و یا هر کار دیگری حرف بزنیم. در واقع اگر شخصی که محدودیت های ذهنی زیادی دارد بخواهد فقط با مطالعه چند راهکار در کار خود و نتایجی که می گیرد تغییرات بزرگی ایجاد کند، مطمئنا به نتیجه نمی رسد. به عنوان مثال در مقاله درآمد بالای 10 میلیون تومان در ماه با تدریس خصوصی ریاضی در رابطه با نحوه کسب درامد ده میلیون تومان در ماه از تدریس ریاضی حرف زده شده است. در نظر بگیرید این رقم برای یک فرد خیلی رقم بزرگی باشد و با ذهنیتی که دارد پیش خودش حداکثر کسب درآمد 2 میلیون تومان در ماه از تدریس خصوصی ریاضی را ممکن بداند. در این حالت باوری که ایشان دارد تمامی راهکارهای ارائه شده در مقاله را پس می زند و اصلا به موارد گفته شده در آن اعتنایی نخواهد کرد. پس باید بدانیم که در بسیاری از موارد سطح درامد بدست آمده از کار تدریس خصوصی را باورهای خودمان و اعتقاد و ذهنیتی که داریم تعیین می کند نه وضعیت کلی کار. خوب ممکن است در یک ترم تقاضا برای تدریس کمی بیشتر باشد و یا کمی کمتر. در این حالت هم یک معلم خصوصی درآمدش در بازه یک تا دو میلیون تومان کم و زیاد خواهد شد و دیگری در بازه 8 تا 10 میلیون تومان. بحث اصلی این است که شما خودتان چه ذهنیت و باوری دارید و فکر می کنید چقدر می توان از کار تدریس خصوصی درآمد بالایی داشت؟





شاید انتظار داشتید در این مقاله به صورت مستقیم سراغ روشهای موفقیت در تدریس خصوصی برویم و خیلی سریع بهترین راهکارها گفته شود. ولی به هر حال مهمتر از ان این است که خودتان چطور فکر می کنید و برای کسب چه میزان درآمد در ماه برنامه ریزی شده اید. در ترمهای گذشته، هر ترم از کار تدریس چقدر درآمد کسب نموده اید؟ اگر به صورت منظم و دقیق برای کسب درآمد بالاتر از تدریس خصوصی برنامه ریزی نکنید و تغییرات مثبتی ایجاد ننمائید همان روند ادامه پیدا خواهد کرد. قبل از آن که راهکارهای مختلف برای موفقیت در تدریس خصوصی و کسب درآمد بالاتر را مطالعه کنید کمی روی این فکر کنید که ترمهای قبل چه درآمدی کسب کرده اید (به صورت میانگین) و تصمیم دارید این ترم و ترمهای بعد چه درآمدی کسب کنید. به تدریج اهداف افزایشی برای خودتان در نظر بگیرید و هر ترم به نسبت ترمهای قبل پیشرفت کنید. اگر ترمهای قبل به صورت متوسط 2 میلیون تومان در ماه از کار تدریس درآمد کسب کرده اید مثلا می توانید هدف خودتان را به این شکل قرار دهید که این ترم به صورت متوسط 2 میلیون و پانصد هزار تومان در ماه درآمد داشته باشید. پس این تصمیم گیری در مرحله اول بسیار مهم است. نتایجی که شما در نهایت می گیرید به دو عامل بستگی دارد یکی این که خودتان چه ذهنیت، شخصیت و باورهایی دارید و دیگری اینکه وضعیت کار تدریس در شهر محل سکونت شما چگونه است. اگر روی اولی (عوامل درونی) خوب کار کنید و باورهای خودتان را بسازید می توانید کاملا موثر عمل کنید. درست است که روی بعضی از عوامل بیرونی کنترلی وجود ندارد ولی یک شخصیت قوی و مصمم و با اراده در هر شرایطی می تواند به اهداف خودش برسد. به این بستگی دارد که چقدر روی خودتان و باورهای خودتان کار کرده باشید.



مطالعه این مقاله هم مفید است: چگونگی درج تبلیغات تدریس خصوصی با بازدهی بالا برای جذب شاگرد





بعد از انجام مراحل فوق و تعیین هدف مشخص و واضح برای اینکه چقدر قصد دارید از کار تدریس خصوصی درآمد کسب کنید، سراغ بهترین راهکارها برای موفقیت در تدریس خصوصی، جذب شاگرد بیشتر و کسب درآمد بالا می رویم. در این وب سایت (ایران مدرس) در رابطه با موفقیت در تدریس (مقاله چگونه در کار و شغل آموزش و تدریس خصوصی موفق تر باشیم؟ را بخوانید) ، نحوه جذب شاگرد و پیدا کردن شاگرد خصوصی (مقاله چگونه شاگرد خصوصی جذب کنیم (15 راهکار جذب شاگرد) را مطالعه کنید) و کسب درآمد بالا از تدریس خصوصی (مقاله چگونه درآمد خودمان از تدریس خصوصی را دو برابر کنیم؟ را بخوانید) مقالات و مطالب زیادی ارائه شده است. در این بخش هم به صورت خلاصه در این زمینه توضیحاتی ارائه می گردد. اگر در جستجوی بهترین راهکارها برای موفقیت در تدریس خصوصی هستید باید در هر زمینه ای بهترین کار ممکن را انجام دهید. زمینه های کلیدی و مهم در کار تدریس شامل جذب شاگرد، انتخاب دروس تدریسی، نحوه تدریس و به نتیجه رساندن شاگردها، نحوه تعیین قیمت کلاسهای خصوصی، افزایش بازدهی کار و .... است.

در رابطه با روشهای مختلف جذب شاگرد در همین سایت و در مقاله ای که معرفی شد توضیحات کامل ارائه شده است. بهترین روش برای جذب شاگرد مطمئنا استفاده از تبلیغات اینترنتی و درج آگهی تدریس در سایتهای تخصصی تبلیغات تدریس مانند همین سایت (ایران مدرس) است. در این روش شما به صورت رایگان (و یا در صورت تمایل به صورت ویژه) می توانید آگهی تدریس خودتان را ثبت نمائید. تبلیغات تدریس خصوصی شما در کل کشور دیده خواهد شد و محدودیت زمانی و مکانی ندارد. حتی به صورت آنلاین می توانید از سایر شهرهای کشور کلاس خصوصی و یا مشاوره پروژه و ... جذب کنید. در این روش به نسبت همکاری با آموزشگاههای تدریس خصوصی درآمد بالاتری خواهید داشت. چرا که قیمت کلاسها را خودتان تعیین می کنید و در ضمن لازم نیست هر جلسه 30 یا 40 درصد مبلغ حق التدریس را به آموزشگاه پرداخت نمائید.





در زمینه انتخاب دروس تدریسی خودتان بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که دروسی را برای فعالیت در زمینه کار تدریس در نظر بگیرید که اولا متقاضیان بالایی داشته باشد (ریاضی، فیزیک، شیمی، زبان انگلیسی، عربی، زیست شناسی، نرم افزارهای مختلف، دروس دانشگاهی، موسیقی، خوشنویسی و ....) و ثانیا خودتان هم به آن دروس علاقه داشته باشید. در این صورت هم مسلط تر عمل خواهید کرد، هم از کار تدریس لذت می برید و در نهایت شاگردهای شما هم بهتر نتیجه خواهند گرفت. اگر به درسی علاقه داشته باشید مطالعه آن هم برای شما راحت تر خواهد بود و با آمادگی بیشتری در کلاس حاضر خواهید شد.

برای موفقیت در کار تدریس خصوصی در نهایت باید بهترین کاری که برای شاگردهای خودتان می توانید انجام دهید را در نظر داشته باشید. همانطور که در مقالات قبلی ارائه شده در همین سایت (ایران مدرس) گفته شده است، کار اصلی یک مدرس تدریس خصوصی فقط ارائه درس نیست. شما باید با ارائه راهکارهای موثر، ارائه راهنمایی و مشاوره و برنامه ریزی و ... شاگردهای خودتان را به سمت موفقیت در تحصیل هدایت کنید. هدف نهایی خودتان را نتیجه گرفتن شاگردهایتان قرار دهید و اگر شاگردهای شما خوب نتیجه بگیرند هم ترمهای بعد برای سایر دروس خودشان پیش شما بر خواهند گشت و هم افراد دیگری را به شما معرفی خواهند نمود. اکر هوای شاگردهایتان را داشته باشید و هدف نهایی شما موفقیت آن ها در درس و تحصیل و امتحان باشد مطمئنا خود شما هم در کار تدریس خصوصی موفق خواهید بود و درآمد بالایی کسب خواهید کرد.



مطالعه نمائید: نحوه کسب درآمد بالاتر و بیشتر از کار تدریس خصوصی





در رابطه با قیمت و نرخ کلاسهای خصوصی هم باید سعی کنید بهترین عملکرد را داشته باشید. شاید باید کمی سعی و خطا کنید تا ببینید با توجه به درسی که تدریس می کنید و شهر محل سکونت شما و سایر عوامل چه قیمتی برای کلاسهای خصوصی مناسب است. می توانید لیست مدرسین ثبت نامی در همین سایت را مشاهده کنید ( بر روی عبارت معلم خصوصی کلیک نمائید) و قیمتهایی که مدرسین ثبت نموده اند را ببینید و با توجه به آن برای کلاسهای خودتان نرخ جلسات را تعیین نمائید. در این زمینه مطالعه مقاله قیمت تدریس خصوصی ، نرخ و هزینه کلاسهای تدریس خصوصی هم مفید است. قیمتها را آنقدر بالا در نظر نگیرید که به سختی بتوانید شاگرد جذب کنید و از طرفی آن قدر کم هم در نظر نگیرید که با وجود برگزاری کلاسهای زیاد باز هم درامد شما قابل توجه نشود. برای افزایش بازدهی کار خودتان می توانید کلاسهای نیمه خصوصی برگزار کنید. شاگردهایی را قبول کنید که به محل سکونت شما نزدیک تر هستند تا وقت شما در مسیر رسیدن به کلاس و برگشت از آن خیلی تلف نشود.

با توجه به مطالب گفته شده برای موفقیت در تدریس خصوصی و کسب درآمد بالا در مرحله اول باید روی باورهای خودتان کار کنید و با در نظر گرفتن هدفهای مشخص برای هر ترم درآمدی که می خواهید را یادداشت کنید. در ادامه با توجه به موارد ذکر شده در زمینه جذب شاگرد، انتخاب دروس تدریسی و ... بهترین عملکرد را داشته باشید.

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 654 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image