ارتباط مستقیم با 30603 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
beikmohammadlou
تدریس آیلتس بهرامی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
ایران مدرس مقاله موفقیت تحصیلی چگونه فیزیک را یاد بگیریم

چگونه فیزیک را یاد بگیریم

به اشتراک گذاری

در این بخش در رابطه با نحوه یادگیری بهتر درس فیزیک مطالبی ارائه شده است. اگر می خواهید فیزیک را خوب یاد بگیرید (فیزیک دهم، یازدهم، دانشگاهی، کنکوری و ....)، در امتحان فیزیک موفق باشید و در فیزیک کنکور درصد بالایی بزنید مطالعه ادامه این مطلب می تواند برای شما مفید باشد.

فیزیک درس بسیار قشنگی است. اگر به یادگیری آن علاقه نشان دهید و در طول ترم برای آموزش مفاهیم آن وقت بگذارید هم پایه فیزیک شما قوی خواهد شد و هم در امتحان و کنکور نتیجه خوبی خواهید گرفت. درس فیزیک مانند درس ریاضی فرمولهایی دارد و این فرمولها را باید خوب یاد بگیرید. البته تفاوتی که وجود دارد این است که درس فیزیک به نسبت ریاضی کمی مفهومی تر است و تنها به حفظ کردن فرمولها و روابط نباید اکتفا کنید. حین یادگیری درس فیزیک و خواندن متن کتاب درسی روی مطالبی که ارائه شده است خوب فکر کنید و برای خودتان معنی و مفهوم روابط را تشریح نمائید. این روند به موفقیت شما در درس فیزیک خیلی کمک خواهد کرد. مثل این می ماند که شما از حالت مطالعه سطحی عبور کرده باشید و به عمق آن پرداخته باشید. خودتان هم بهتر می دانید وقتی درسی برای شما خوب جا می افتد برای حل یک سوال فیزیک ممکن است راه حلهای مختلفی به نظرتان برسد. اما در حالتی که فقط فرمول حفظ کرده باشید در حقیقت ابزارهای محدودی در اختیار دارید که با استفاده از آنها می خواهید مسائل مختلف را حل کنید.



مطالعه مقاله چگونه فیزیک را پایه ای یاد بگیریم هم مفید است.

با توجه به مطالب ارائه شده باید سعی کنید درس فیزیک را از همان ابتدای کار مفهومی و عمقی بخوانید. می توانید از مدرسین خصوصی فیزیک هم در این زمینه کمک بخواهید (برای مشاهده لیست مدرسین فیزیک بر روی عبارت تدریس خصوصی فیزیک کلیک کنید). اجرا کردن و عملی کردن مواردی که گفته شد به زمان نیاز دارد. پس اگر بخواهید در درس فیزیک موفق شوید باید به اندازه کافی زمان در اختیار داشته باشید. آیا اگر چند روز یا یکی دو هفته مانده به امتحان درس خواندن را شروع کنید این مواردی که گفته شد قابل اجرا است؟ خیر. پس حتما زودتر مطالعه دروس را شروع کنید. اگر از همان ابتدای ترم شروع به درس خواندن کنید بهترین حالت است.





در صورتیکه همین الان که در حال مطالعه این مقاله هستید نزدیک ایام امتحانات است باز هم می توانید نتیجه مناسبی بگیرید البته اگر درس را در طول ترم نخوانده باشید به عنوان مثال 20 گرفتن در درس فیزیک (مطالعه کنید: چگونه در درس فیزیک نمره 20 بگیریم؟) سخت خواهد بود. اگر زمان زیادی ندارید به نسبت وقتی که در اختیار دارید سعی کنید متن کتاب درسی را خوب بخوانید و تمرینات و مسائلی را برای یادگیری بهتر آن حل کنید. به هر حال بهتر است که مطالعه درس زودتر شروع شود.

برای یادگیری بهتر درس فیزیک و آموزش عمقی و مفهومی آن در طول ترم درس بخوانید. سعی کنید در کلاسهای فیزیک به صورت کامل حاضر باشید. در کلاسهای فیزیک حضور فعالی داشته باشید. در ردیف های جلوی کلاس بشینید. ردیف جلوی کلاس شاید 20 تا 30 درصد بازدهی یادگیری بالاتری داشته باشد. وقتی در ردیف های عقب نشسته اید ممکن است حتی نتوانید سوال بپرسید. ممکن است کسانی که اطراف و کنار شما نشسته اند علاقه ای به یادگیری درس نداشته باشند و سر و صدا ایجاد کنند و نتوانید خبو مطالب را متوجه شوید. اگر در کلاس درس را متوجه شوید بعدا کار شما خیلی راحت تر خواهد شد. اگر در کلاس به درس گوش نداده باشید و متوجه نشده باشید بعدا  یادگیری آن سخت تر خواهد شد. جزوه بنویسید وسعی کنید مطالب را در همان کلاس درس درک کنید. سوال بپرسید و به سوالهای دیگران و پاسخ معلم فیزیک خودتان خوب گوش دهید. مهمترین نکات را بنویسید و برای یادگیری اشتیاق داشته باشید.





حتما بخوانید: تاثیر تمرکز بر میزان یادگیری ریاضی و فیزیک

بعد از شرکت در کلاسهای فیزیک درس را مرور کنید. اگر همان روزی که در کلاس حاضر بوده اید درس را بخوانید عالی خواهد بود. حین خواندن درس نکات مهم را بنویسید. اگر سوالی دارید یادداست کنید تا بعدا بپرسید. خیلی مهم است که همان روز درس را مرور کنید. اگر خیلی خسته بودید روز بعد حتما درس را بخوانید و مثالها و تمریناتی که در کلاس حل شده است را دوباره حل کنید. در طول ترم درس بخوانید. برای خودتان برنامه ریزی داشته باشید. وقتی در طول ترم درس می خوانید فرصت می کنید مفهومی درس را یاد بگیرید. در ایام امتحانات مجبور خواهید شد سریع درس را تمام کنید. روی مباحث تفکر و تامل کنید. درس فیزیک یک درس مفهومی است و روابط و فرمولهای آن معنای فیزیک دارند. باید این مفاهیم را درک کنید و سطحی درس نخوانید. اگر اینطور عمل کنید و به عمق مطلب پی برده باشید هر سوالی را که به شما بدهند می توانید راه حلی ارائه کنید. افرادی که حفظی درس می خوانند همان سوالهایی را می توانند حل کنند که قبلا خود آن سوال یا مشابه آن را دیده اند.





در صورت لزوم از کلاسهای تدریس خصوصی هم استفاده کنید. برای مشاهده لیست مدرسین ثبت نامی در ایران مدرس (همین سایت) بر روی عبارت معلم تدریس خصوصی کلیک کنید. در این کلاسها فرصت بیشتری برای رفع اشکال و یادگیری بهتر درس وجود دارد. در ایام امتحانات نمونه سوالات امتحانی حل کنید. به این ترتیب با روند مطرح شدن سوالات امتحانی آشنا شده و با آمادگی بیشتری در امتحان شرکت خواهید کرد. کتاب درسی اصلی خودتان را در اولویت اول قرار دهید و از خواندن کتابهای کمک آموزشی غیر معتبر اجتناب کنید. تمرین و مسئله حل کنید. تا جایی که می توانید تمرین حل کنید. البته همانطور که گفته شد به صورت سطحی از کنار این تمرینات عبور نکنید و سعی کنید خود سوال و راه حل آن را درک نمائید.



پیشنهاد می شود مقاله چگونه فیزیک بخوانیم تا آن را خوب یاد بگیریم را هم بخوانید.

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 1676 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image