ارتباط مستقیم با 30563 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
آموزشگاه
beikmohammadlou
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس مقاله موفقیت تحصیلی چگونه ریاضی را سریع یاد بگیریم

چگونه ریاضی را سریع یاد بگیریم

به اشتراک گذاری

در این بخش مطالبی در زمینه آموزش و یادگیری ریاضی در زمان کم و یادگیری بهتر و سریع تر ریاضی ارائه شده است. اگر می خواهید درس ریاضی را سری تر یاد بگیرید ... اگر قصد دارید در درس ریاضی موفق شوید و در امتحانات و کنکور موفق باشید .... اگر به ریاضی علاقه دارید اما ترمهای قبل عملکرد خوبی نداشته اید و قصد دارید با مطالعه پربازده و موثر این درس سریع تر پیش بروید و در امتحان و کنکور و یا هر آزمون دیگری موفق باشید .... در هر صورت، ادامه این مطلب را بخوانید.



پیشنهاد ویژه ایران مدرس: چرا کلاسهای تدریس خصوصی برای آموزش سریعتر و مفهومی تر دروس مفید است؟

قبل از آن که به اصل بحث پرداخته شود و بخواهیم نکاتی را در زمینه چگونگی یادگیری سریع و در زمان کم درس ریاضی بیان کنیم لازم است نکات دیگری هم مطرح شود. درس ریاضی ذاتا درسی است که برای اموزش و یادگیری به زمان نیاز دارد. در این بخش اگر در رابطه با آموزش سریع این درس مطالبی ارائه می گردد منظور این است که چگونه نسبت به حالت معمول خودش، با استفاده از روشهای پربازده و موثر درس ریاضی را در زمان کمتری آموزش ببینید. برای یادگیری درس ریاضی در حقیقت یکی از مهمترین معیارها این است که به آن وقت اختصاص دهید و در طول ترم سعی کنید درس را بخوانید. حتما برای خودتان هم پیش آمده است درسی را که فقط در ایام فرجه ها و امتحانات مطالعه می کنید بعد از امتحان اصلا به یاد نمی آورید. یعنی مطلبی که در زمان کم اموزش دیده شده باشد و خوب در ذهن شما جا نیافتاده باشد و به دلیل کمبود وقت نتوانسته باشید به اندازه کافی روی آن تفکر و تامل کنید و تمرین و مسئله حل نمائید به سرعت هم فراموش خواهد شد. بنابراین اگر در حال حاضر که این مقاله را مطالعه می کنید هنوز تا ایام امتحانات وقت باقی است از همین امروز شروع کنید و درس بخوانید. خوب است که از روش های موثرتر و پربازده تر استفاده کنید و با تمرکز بالاتری درس بخوانید تا سریع تر پیش بروید ولی به هر حال، برای یادگیری بهتر درس ریاضی اختصاص وقت به آن و حل تمرین و مسئله و خواندن متن کتاب درسی کاملا لازم است.



مطالعه کنید: راه های یادگیری سریع ریاضی

یکی از راهکارهایی که می تواند به شما در یادگیری سریع درس ریاضی در زمان کمتر کمک کند این است که در کلاسهای ریاضی در مدرسه یا دانشگاه شرکت کنید. شاید انتظار شنیدن چنین مطلبی را نداشته اید. ولی به هر حال مطلبی را که در مدت 1 ساعت و نیم در کلاس یاد می گیرید اگر بخواهید بعدا خودتان مطالعه کنید مطمئن باشید که زمانی بیش از 3 ساعت از شما خواهد گرفت و آن هم معلوم نیست که چند درصد از درس را به درستی یاد بگیرید و چه اشکالاتی داشته باشید و آیا بتوانید از پس برطرف کردن اشکالات بربیائید یا نه. بنابراین شرکت در کلاسهای تدریس ریاضی لازم است و به شما در صرفه جویی در وقت و یادگیری بهتر و سریعتر درس کمک می کند. البته این در صورتی درست است که در کلاس حضور کامل و فعال داشته باشید. اگر در کلاس چرت بزنید، با دوستانتان حرف بزنید، حواستان پیش میهمانی دیشب باشد و یا در آن ردیف های اخر جای دنجی برای خودتان پیدا کنید و با گوشی موبایل مشغول باشید نه تنها رس را سریعتر و بهتر آموزش نمی بینید بلکه زمان زیادی را هم از دست خواهید داد. اینطور نباشد که فقط به خاطر حضور غیاب در کلاس حضور داشته باشید. بلکه برای یادگیری درس و آموزش ریاضی در کلاس حاضر شوید و از این فرصت به خوبی استفاده کنید.





راهکار دیگری که برای اموزش سریع تر ریاضی در زمان کمتر وجود دارد و می تواند در وقت شما صرفه جویی کند این است که بعد از کلاسهای ریاضی (کلاسهای مدرسه و یا حتی جلسات تدریس خصوصی)  درس را مرور کنید. دقت کنید یکی از عواملی که می تواند باعث اتلاف وقت شما شود این است که مطالبی که در اوایل ترم خوب بلد بودید را در اواسط و یا اواخر ترم فراموش کنید و مجبور باشید دوباره مطلب را از اول بخوانید. وقتی در برنامه درسی خودتان مرور را قرار می دهید (هم بعد از برگزاری کلاسهای ریاضی و هم در زمان های بعد به صورت مداوم) مطالبی که یاد گرفته اید را فراموش نخواهید کرد و در نتیجه بعدا که می خواهید برای امتحان میان ترم و یا پایان ترم درس بخوانید خواهید دید که مطالب را تا حد بسیار خوبی بلد هستید و فقط با یک مطالعه ساده همه ی مطالب را به یاد خواهید آورد. پس سعی کنید در طول ترم مرورهای منظمی را برای خودتان در نظر بگیرید و درس را مرور نمائید. خوب است که حین مطالعه درس بعد از کلاسها، در دفترچه کوچکی مهمترین مطالب را یادداشت نمائید تا بعدا هر جا که وقت شد درس را بخوانید و مرور نمائید.





حتما این مقاله را هم بخوانید: شیوه مطالعه صحیح و درست درس ریاضی و کسب نمره 20 در ریاضیات

اگر در درس ریاضی اشکالات زیادی دارید و زمان زیادی هم تا ایام امتحانات باقی نمانده است می توانید از کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی هم استفاده نمائید. کلاسهای خصوصی ریاضی حتی به نسبت کلاسهای مدرسه و دانشگاه هم برای یادگیری و آموزش بهتر و سریعتر درس ریاضی مفید تر است. البته این گفته به این معنی نیست که در کلاسهای مدرسه و دانشگاه شرکت نکنید و فقط کلاسهای خصوصی را در نظر داشته باشید. در کلاسهای گروهی هم سوال و جوابهایی رد و بدل می شود و توضیحاتی ارائه می گردد که می تواند برای یادگیری ریاضی و یا هر درس دیگری کاملا مفید باشد. در ضمن کسی که قرار است از شما امتحان بگیرد و جزوه ای که قرار است از آن امتحان گرفته شود، استاد و معلم اصلی شما در مدرسه و دانشگاه و جزوه ای است که در کلاس یادداشت کرده اید. بنابراین کلاسهای مدرسه و دانشگاه کاملا مهم است و حتما در آنها حضور فعال داشته باشید. اما کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی به نوع دیگری برای اموزش در زمان کم می تواند مفید باشد. فرض کنید در درس ریاضی اشکالات زیادی داشته باشید. راهکارهایی که برای رفع این اشکالها وجود دارد چیست؟ ممکن است بخواهید با یکی از دوستانتان به صورت دو نفره درس بخوانید و با هم اشکالات را برطرف کنید. البته بعضا این روش هم خوب است ولی وقتی نزدیک ایام امتحانات هستید و زمان برای شما مهم است این روش ممکن است خیلی مناسب نباشد. در ضمن شاید دوست شما هم در همان حد و اندازه خود شما درس را بلد باشد و بنابراین صد در صد به جوابهایی که به سوالات می دهید نمی توان اطمینان کرد. اگر بخواهید با استفاده از کتابهای کمک آموزشی و فیلم آموزشی و ... هم رفع اشکال کنید، باز هم می گوییم، خصوصا وقتی در ایام امتحانات می خواهید سریع رفع اشکال نمائید، پیدا کردن اشکال در یک کتاب و یا در یک فیلم طولانی کار ساده ای نیست و در ضمن از فیلم و کتاب نمی توانید سوال بپرسید و اگر جایی را متوجه نشدید بخواهید که برای شما بیشتر توضیح دهد. با توجه به مطالب گفته شده، در این حالت استفاده از کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی بهترین و پربازده ترین روش است. خصوصا در ایام امتحانات که رفع اشکال سریع خیلی مهم است و به مدرس و استاد اصلی خودتان هم دسترسی ندارید. برای مشاهده لیست مدرسینی که در زمینه اموزش و تدریس خصوصی ریاضی ششم، هفتم، هشتم، نهم، ابتدایی، متوسطه اول و دوم، ریاضیات دانشگاهی، هندسه، جبر، حسابان، گسسته و .... در تهران، کرج و یا هر جای ایران فعالیت دارند بر روی عبارت لیست مدرسین تدریس خصوصی ریاضی کلیک کنید. در همین سایت (ایران مدرس) کاملترین لیست مدرسین ریاضی و سایر دروس را می توانید مشاهده کنید و با در درست داشتن اطلاعات کافی از رزومه مدرسین، نرخ کلاسهای خصوصی و ... معلم خصوصی مورد نظر خودتان را انتخاب نمائید.



پیشنهاد می شود مقاله نحوه استفاده بهینه از کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی را هم بخوانید.





کلاسهای تدریس خصوصی مزیتهای زیادی دارد. در کلاسهای خصوصی می توانید اشکالاتی که حین مطالعه درس و حل تمرین و مسئله و .... برای شما ایجاد شده است را برطرف کنید. کلاسهای تدریس خصوصی خوبی ای که دارد این است که دقیقا با سطح معلومات شما قابل تنظیم است. در کلاسهای مدرسه و دانشگاه معلم یا استاد ریاضی مباحثی که مد نظر خودش است را ارائه می کند و ممکن است برای شما سطح بالا باشد و یا چون از قبل بلد هستید خسته کننده به نظر برسد. در کلاسهای خصوصی اگر درس را خوب بلد نیستید مدرس شما از مباحث اولیه و پایه ای شروع می کند و اگر خودتان درس را بلد هستید سوالهای سطح بالا و نمونه سوال امتحانی برای شما حل خواهد کرد. خلاصه اینکه وقت شما اصلا تلف نخواهد شد و با توجه به وضعیت تحصیلی ای که دارید اشکالات شما سریعتر و در کمترین زمان ممکن حل می شود. کلاسهای تدریس خصوصی را در کنار کلاسهای اصلی خودتان داشته باشید و از آن به عنوان یک فرصت عالی برای یادگیری استفاده کنید. اگر در کلاسهای ریاضی شرکت کردید این کلاسها را جدی بگیرید و درس بخوانید و تمرین و مسئله حل نمائید. برای یادگیری ریاضی در زمان کم مهم است در زمانهایی که مطالعه می کنید با تمرکز بالا درس بخوانید و از هر عاملی که باعث می شود حواس شما پرت شود اجتناب نمائید. محل مشخصی برای مطالعه داشته باشید تا تمرکز شما بیشتر شود. به صورت مداوم و در طول ترم درس بخوانید تا پیشرفت شما سریعتر اتفاق بیافتد. اگر به صورت منقطع درس بخوانید و زمانهایی درس بخوانید و بعد برای مدت مشخصی آن را کنار بگذارید و بعد دوباره شروع کنید، چون بعضی از مباحث را فراموش خواهید کرد حین مطالعه پیشرفت کندتری خواهید داشت و اشکالات زیادی را باید همواره برطرف کنید.



نحوه هماهنگ کردن با معلم های تدریس خصوصی ریاضی

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 22613 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image