ارتباط مستقیم با 30456 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه راه ذکریا
آموزشگاه
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی ایران مدرس
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
beikmohammadlou
تدریس خصوصی بهمن آبادی
ایران مدرس مقاله مطالب عمومی افزایش بازدهی کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی

افزایش بازدهی کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی

به اشتراک گذاری

اگر مدرس ریاضی هستید و قصد دارید بازدهی کلاسهای خصوصی ریاضی خودتان را افزایش دهید و در نتیجه آن شاگردهای شما رضایت بیشتری داشته باشند، در امتحان و کنکور نتیجه بهتری بگیرند و در نهایت در ترمهای بعد برای درس ریاضی سایر مقاطع دوباره کلاسهای خصوصی خودشان را با شما هماهنگ نمایند ادامه این مطلب را بخوانید.

مهمترین نکته ای که برای افزایش بازدهی کلاسهای خصوصی ریاضی خودتان می توانید مد نظر قرار دهید این است که تسلط خودتان را بر درس ریاضی افزایش دهید. از آخرین مطالعه خود شما برای یادگیری بهتر درس ریاضی و یا برای یادگیری روشهای موثرتر تدریس ریاضی چقدر می گذرد؟ آیا خودتان به صورت مداوم درس را مطالعه می کنید؟ آیا سعی می کنید که به صورت مداوم در حال پیشرفت باشید و مفاهیم را بهتر یاد بگیرید و همچنین تمرینات و مثالهای بهتری را برای حل کردن در کلاسها آماده نمائید؟ آیا روز به روز درس ریاضی را برای خودتان مفهوم تر کرده و سعی می کنید که مسلط و مسلط تر شوید؟ این نکته بسیار مهمی است. اگر به صورت کامل بر درس ریاضی مسلط باشید در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی مسلط تر هم ظاهر خواهید شد. خصوصا در جلسه اول که برای ادامه پیدا کردن و یا ادامه پیدا نکردن کلاسهای خصوصی حیاتی است این تسلط شما می تواند توجه شاگردهای شما و یا والدین آنها را به صورت کامل جذب کند به گونه ای که به هیچ قیمتی حاضر نباشند شما و کلاسهای شما را از دست بدهند. وقتی بر درس ریاضی مسلط هستید سریع تر تشخیص خواهید داد که شاگردهای شما کجاها اشکال دارند. وقتی خودتان بر درس مسلط هستید با پرسیدن یکی دو سوال از شاگردهایتان در همان جلسات اول نقطه ضعف آنها را به درستی تشخیص خواهید داد و در نتیجه در جلسات و کلاسهای خصوصی مطالبی را ارائه می کند که دقیقا برای پیشرفت آنها لازم است.



پیشنهاد می شود مقاله تسلط بر مطلب تدریسی و موفقیت در تدریس خصوصی را هم بخوانید.



وقتی بر درس مسلط هستید در زمان کمتری و در تعداد جلسات کمتری مطالب بیشتری را با کیفیت بالاتر ارائه خواهید کرد. بسیار شنیده شده است که شاگردها وقتی با یک مدرس جدید کلاس را هماهنگ می کنند گلایه ای که از مدرس قبلی دارند این است که می خواست مطالب را با سرعت پایین ارائه نماید تا تعداد جلسات بیشتر شود. البته ممکن است واقعا مدرس قبلی ایشان چنین هدفی نداشته است ولی به هر حال عدم تسلط کامل مدرس و ارائه درس در زمان طولانی با بازدهی کم شاید باعث شده است شاگرد ایشان چنین نتیجه ای بگیرد. تسلط بر درس ریاضی برای افزایش بازدهی کلاسهای شما کاملا مهم است و شاید مهمترین عامل باشد و در نحوه حرف زدن و تدریس کردن شما خودش را نشان خواهد داد و شما را از تعداد زیاد مدرسینی که درس را فقط بلد هستند و خوب مسلط نیستند متمایز خواهد کرد. - برای مطالعه در زمینه تاریخ ریاضیات بر روی این لینک کلیک نمائید.





بعد از تسلط بر درس نکات دیگری هم وجود دارد که با در نظر گرفتن آنها بازدهی کلاسهای خصوصی ریاضی شما می تواند باز هم بیشتر و بیشتر شود. برای جذب شاگردهای بیشتر و افزایش درامد خودتان از کار تدریس ریاضی می توانید تبلیغات تدریس خودتان را در همین سایت (ایران مدرس) درج نمائید (در بالای همین صفحه بر روی عضویت در سایت کلیک کنید و بعد از ثبت نام تبلیغات تدریس خودتان را به صورت رایگان یا ویژه درج کنید). نکته دیگری که برای افزایش بازدهی کلاسها باید در نظر داشته باشید این است که در کلاسهای خصوصی در همان یکی دو جلسه اول باید سعی کنید نقطه ضعف های شاگردهای خودتان را تشخیص دهید و به تناسب آن برای هر کدام از شاگردهایتان نسخه مخصوص خودش را بپیچید. شما به هر میزان خوب و با آب و تاب تدریس کنید، اگر مطالبی که ارائه می کنید مناسب شاگرد شما نباشد و باعث برطرف شدن اشکالات ایشان نشود باز هم فایده ای ندارد. ممکن است یکی از شاگردهای شما در بحث های پایه ای اشکال داشته باشد و لازم باشد چند جلسه روی این مباحث کار کنید. در حالت دیگر ممکن است شاگرد شما درس را بلد باشد ولی نحوه برخورد با مسائل و حل تمرینات و مثالها را نداند. در این حالت باید درس را به صورت خلاصه ارائه کنید و سریع سراغ حل تمرین و مسئله بروید. خلاصه اینکه به تناسب اشکالاتی که شاگردهای شما دارند عمل کنید و نه فقط بر مبنای ذهنیتی که خودتان دارید.



مطالعه کنید: پارامترهای مهم و کلیدی برای موفقیت در تدریس ریاضی و کسب درآمد بالا








نکته مهم دیگری که در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی و یا هر درس دیگری باید در نظر بگیرید تا کلاسهای شما مفید و موثر باشد این است که به صورت مداوم ارزیابی کنید، سوال بپرسید و بازخورد بگیرید. شما باید مانند یک سیستم کنترل بسته باشید که به صورت مداوم کار خودتان و نتایج کلاسهای خودتان را مورد ارزیابی قرار دهید. به صورت مداوم حین تدریس از مباحث قبلی سوال بپرسید. هر از چند گاهی سوالی به شاگرد خودتان بدهید تا حل کند. از ایشان بخواهید مطلبی را توضیح دهد. اگر نتایج رضایت بخش بود که بسیار عالی است در غیر اینصورت یا باید نحوه ارائه درس خودتان را تغییر دهید و یا تمرینات بیشتری به شاگردتان بدهید و کاری کنید که بیشتر درس بخوانند. به هر حال در این کلاسها باید مسئولیت کامل نتایج را بپذیرید. اگر کلاسهای خصوصی تضمینی دارید با والدین یا خود شاگردتان قرار داد را جوری بسته اید که حتما نتیجه مثبت بدست خواهد آمد. اما اگر کلاسهای شما حتی حالت معمولی دارد پیش خودتان فکر کنید که کلاسها تضمینی است و اگر شاگردهای شما نتیجه نگیرند پولی به شما داده نخواهد شد. همین ذهنیت را اگر داشته باید و اگر تا این اندازه به کار تدریس خصوصی ریاضی متعهد باشید مطمئن باشید که در این کار موفق خواهید بود. مهمترین ویژگی ای که می تواند منجر به موفقیت شما در تدریس شود این است که موفقیت خودتان را بر پایه موفقیت شاگردهایتان تعریف کنید و سعی کنید حتما شاگردهای شما نتیجه بگیرند. البته در کار تدریس خصوصی اتفاق می افتد که در ایام امتحانات فردی در حد یکی دو جلسه برای رفع اشکال به شما مراجعه می کند و برای نتیجه گرفتن ایشان شما خیلی کاری نمی توانید انجام دهید. هر چند در این حالت هم تمام تلاش خودتان را خواهید کرد ولی به هر حال نمی توان در یکی دو جلسه قول خاصی داد.





برای گرفتن بیشترین بازدهی از کلاسهای خصوصی ریاضی سعی کنید شاگردهای خودتان را وادار کنید درس بخوانند و تمرین و مسئله حل کنند. تنها با خوب درس دادن شما اتفاقات خوبی نمی تواند بیافتد. از اهرمهای فشاری که در اختیار دارید استفاده کنید. اگر شاگرد شما تمرین حل نمی کند و یا درس نمی خواند بگوئید که دیگر کلاس برگزار نمی کنید. از والدین کمک بخواهید. ارزیابی را در طول کلاسها انجام دهید و پیگیر درس خوادن و نتیجه گرفتن شاگردتان باشید. در کلاسهای خصوصی ریاضی و یا سایر دروس وظیف مدرس و معلم خصوصی به نتیجه رساندن شاگردهایش است و نه فقط ارائه درس. البته این نتیجه گرفتن با کمک خود شاگردهایتان اتفاق می افتد و شما باید کاری کنید که درس بخوانند و تمرین و مسئله حل کنند.



مطالعه کنید: نکات مهم در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 662 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image