ارتباط مستقیم با 30566 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
beikmohammadlou
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
ایران مدرس مقاله موفقیت تحصیلی پیشرفت در ریاضی و فیزیک و قبولی در امتحان با نمره خوب

پیشرفت در ریاضی و فیزیک و قبولی در امتحان با نمره خوب

به اشتراک گذاری

در این بخش در رابطه با پیشرفت در ریاضی و فیزیک و قبولی در امتحان با نمره خوب، یادگیری مفهومی و پایه ای این دروس و ... توضیحاتی ارائه می شود. اگر می خواهید در دروس ریاضی و فیزیک نمره خوبی بگیرید و در امتحانات موفق باشید ادامه این مطلب را بخوانید.



پیشنهاد می شود مقاله نحوه درک بهتر مسائل فیزیک و خوب فهمیدن درس فیزیک را هم بخوانید.

دروس ریاضی و فیزیک از جنبه هایی شبیه یکدیگر هستند و در بعضی از موارد با هم متفاوت می باشند. در هر دوی این درسها مسائل و تمرینات با استفاده از یک سری از روابط و فرمولها حل می شوند و به نظر می رسد که در هر دوی این درسها در نهایت حل تمرینات و مسائلی از شما خواسته می شود. از طرفی در درس ریاضی شاید در بسیاری از مسائل فقط نحوه استفاده از فرمول، به کار بردن قواعد مشتق گیری و انتگرال گیری (
جدول انتگرالهای مهم)، رسم نمودار، گرفتن حد و .... خواسته شود و در نهایت نتایجی که بدست می آورید خیلی مفهوم مشخص و واضحی نداشته باشد. اما در درس فیزیک معمولا مسائل و تمریناتی که مطرح می گردد معنای فیزیکی دارد و در نهایت بدست آوردن یک کمیت فیزیکی از شما خواسته می شود و نتیجه بدست آمده معنی فیزیکی دارد. به همین دلیل در مقطع دانشگاه درس آزمایشگاه فیزیک وجود دارد و سعی می شود روابط ارائه شده در درس به صورت تئوری، در آزمایشگاه به صورت عملی توضیح داده شود در حالیکه درسی با نام آزمایشگاه ریاضی وجود ندارد. خود این درسها تفاوت ریاضی و فیزیک را به خوبی تشریح می کند. با توجه به مطالب ارائه شده اگر بخواهیم در زمینه نحوه مطالعه این دو درس مطالبی را ارائه نمائیم در بعضی از موارد نسخه های یکسانی برای هر دو درس می توان پیچید و در موارد دیگر باید با توجه به تفاوت های موجود برای هر کدام از این دو درس به صورت متفاوتی عمل کرد.



حتما بخوانید: چگونه در امتحان ریاضی 20 بگیریم

واضح است که برای یادگیری هر کدام از دروس ریاضی و فیزیک باید وقت بگذارید و با برنامه ریزی پیش بروید. اینکه کدامیک از این دو درس را بیشتر بخوانید به این بستگی دارد که در کدامیک اشکالات بیشتری دارید. ولی به هر حال بهتر است هر کدام از درسهای ریاضی و فیزیک را در طول ترم و در کنار سایر درسها بخوانید و مطالعه کنید و تمرین و مسئله حل نمائید. در درس ریاضی وقتی از شما خواسته می شود انتگرالی را محاسبه کنید، همانطور که گفته شد، در نهایت ممکن است در آن مسئله خاص هدف این باشد که مهارتهای انتگرال گیری شما تقویت شود و نتیجه ای که بدست می آید لزوما معنی خاصی ندارد. اما در درس فیزیک، به عنوان مثال، وقتی از رابطه سرعت بر حسب زمان انتگرال می گیرید و در واقع مساحت زیر نمودار سرعت زمان را محاسبه می کنید، نتیجه ای که بدست می آید معنی تغییر مکان را می دهد. پس این تفاوت پایه ای در درسهای ریاضی و فیزیک وجود دارد که در درس ریاضی لزوما روابط و مسائلی که مطرح می شود معنی فیزیکی خاصی ندارد (هر چند در بعضی از موارد در درس ریاضی هم ممکن است مسائلی با معنی فیزیکی خاص مطرح شود) ولی در درس فیزیک در اکثر مواقع تمریناتی که حل می شود توصیف کننده یک پدیده فیزیکی است و نتیجه بدست آمده هم معنی فیزیکی مشخصی دارد. نتیجه ای که از این بحث می توان گرفت این است که در درس ریاضی بهتر است بر روابط و فرمولها و نحوه انجام محاسبات مسلط شوید در حالیکه در درس ریاضی در کنار اینکه روابط را یاد می گیرید باید روی مفاهیم هم کار کنید و معنی فیزیکی فرمولها و تفسیر فیزیکی نتایجی که بدست می آید را هم یاد بگیرید.





نکته مهم دیگری که باید در نظر داشته باشید این است که یادگیری بهتر درس ریاضی برای خود درس ریاضی هم مهم است و برای درست حل کردن تمرینات فیزیک هم دارای اهمیت می باشد. وقتی می خواهید یکی از مسائل فیزیک را حل کنید تسلط بر مفاهیم و داشتن درک صحیح و درست از انها لازم است ولی به هر حال برای نوشتن راه حل همیشه معمولا لازم است انتگرالی بگیرید، مشتقی را بدست اورید و یا کارهایی از این دست که به مهارتهای ریاضی شما بستگی دارد انجام دهید. در نتیجه برای گرفتن نمره خوب در درس فیزیک، خوب بلد بودن درس ریاضی مهم است. البته همانطور که گفته شد در درس فیزیک باید مفهومی تر کار کنید و سعی کنید بیشتر روی تفسیر و توضیح دادن نتایج بدست آمده برای خودتان و درک روابط و مسائل و .... کار کنید.





حتما مطالعه کنید: چگونه در درس فیزیک نمره 20 بگیریم؟

برای موفقیت در درسهای ریاضی و فیزیک باید سعی کنید به صورت منظم در طول ترم در کلاسها حاضر باشید. تمرین و مسئله حل کنید و برای یادگیری این دو درس مهم وقت بگذارید. بدترین آفتی که برای یادگیری دروس وجود دارد موکول کردن مطالعه آنها به ایام امتحانات است. در این حالت کار شما سخت خواهد شد. اگر اشکالات زیادی دارید از مدرسین و اساتید تدریس خصوصی کمک بگیرید. برای مشاهده لیست مدرسینی که در زمینه آموزش خصوصی ریاضی و فیزیک فعالیت دارند و در همین سایت (ایران مدرس) ثبت نام کرده اند بر روی عبارت های تدریس خصوصی ریاضی و تدریس خصوصی فیزیک کلیک کنید. شرکت در کلاسهای خصوصی برای یادگیری بهتر دروس ریاضی و فیزیک می تواند کاملا مفید باشد البته اگر به اندازه کافی زود شروع کرده باشید. اگر این درسها را خوب بلد نیستید استفاده از کلاسهای خصوصی را زودتر شروع کنید و خودتان هم بیشتر درس بخوانید و در طول ترم درس بخوانید. اگر خودتان از پس این درسها بر می آئید و اشکالات جزئی دارید برای رفع اشکال در ایام امتحانات و یا فرجه ها می توانید یک دو جلسه کلاس خصوصی داشته باشید. به هر حال در کنار سایر موارد، استفاده از کلاسهای تدریس خصوصی هم می تواند به عنوان یک امکان اضافه و مفید و موثر در نظر گرفته شود. البته بعضی از دانش آموزان و دانشجویان به امید شرکت در چنین کلاسهایی در طول ترم درس نمی خوانند که اصلا کار درستی نیست. موارد بسیاری بوده است که چون خود دانش آموز یا دانشجو درس نخوانده است و به امید کلاسهای خصوصی خواندن درسها را به تعویق انداخته است، در نهایت با شرکت در این کلاسها در ایام امتحانات هم نتوانسته است نتیجه خوبی بگیرد و قبول نشده است. بنابراین سعی کنید از تمام امکانات موجود استفاده کنید ولی به هر حال تلاش و کوشش خودتان، درس خواندن و حل تمرین و مسئله خودتان و وقت گذاشتن برای یادگیری دروس در طول ترم در اولویت اول قرار دارد.





برای یادگیری بهتر دروس ریاضی و فیزیک حل تمرین و مسئله بسیار مهم است. درس خواندن در طول ترم و حضور مرتب در کلاسهای مدرسه یا دانشگاه هم بسیار مهم است. این دو درس به تناسب اینکه چقدر برای یادگیری آنها وقت می گذراید می توانند خوب آموزش دیده شوند. در امتحان ریاضی و فیزیک و یا در کنکور اینکه در پاسخ به سوالها چقدر موفق باشید به این بستگی دارد که چقدر بر این دروس مسلط باشید. دقت کنید که بلد بودن یک چیز است و مسلط بودن بر درس چیز دیگری. خصوصا برای موفقیت در کنکور تسلط بر درس کاملا مهم است. چون فقط به تستهایی می توانید در زمان کم در نظر گرفته شده پاسخ دهید که بر مبحث مربوط به آن مسلط باشید. در امتحان ریاضی و فیزیک هم خوب بلد بودن درس برای گرفتن نمره خوب کاملا مهم است. تسلط بر این دو درس به این ترتیب بدست می آید که در کلاس به مباحث ارائه شده خوب گوش داده باشید، متن کتاب درسی را خوب خوانده باشید و در نهایت برای یادگیری بهتر تمرینات و مسائلی زیادی را حل کرده و مورد بررسی قرار داده باشید. فرمول موفقیت تحصیلی و پیشرفت در درس و تحصی کاملا مشخص است و آن هم مداومت و پشتکار و وقت گذاشتن برای یادگیری دروس است.



مطالعه این مقاله را هم پیشنهاد می کنیم: چگونه در درس ریاضی پیشرفت کنیم

با توجه به موارد ذکر شده، برای پیشرفت در ریاضی و فیزیک و قبولی در امتحان با نمره خوب موارد زیر مهم است:

1- در طول ترم درس بخوانید و مطالعه دروس را به ایام امتحانات موکول نکنید.

2- در کلاسهای ریاضی و فیزیک غیبت نکنید و حضور فعال داشته باشید و سوال بپرسید.

3- هر اشکالی که حین تدریس معلم یا مطالعه درس و حل تمرین برای شما ایجاد شد را یادداشت کنید و بپرسید.

4- برای یادگیری دروس ریاضی و فیزیک وقت بگذارید و مطالعه انها را عقب نیندازید.

5- حل تمرین و مسئله برای یادگیری بهتر این دروس را فراموش نکنید.

6- در صورت لزوم از کلاسهای خصوصی برای یادگیری بهتر و یا رفع اشکال استفاده کنید.

7- با برنامه ریزی و نظم پیش بروید و دوام و پشتکار را سر لوحه کارهای خودتان قرار دهید.

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 999 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image