ارتباط مستقیم با 30456 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی ایران مدرس
ایران مدرس مقاله موفقیت تحصیلی چگونه معدل بالایی داشته باشیم و شاگرد اول شویم؟

چگونه معدل بالایی داشته باشیم و شاگرد اول شویم؟

به اشتراک گذاری

اگر می خواهید معدل خودتان را ارتقا دهید و به نسبت ترمهای قبل تغییرات مثبت زیادی در خودتان ایجاد کنید ... اگر تصمیم گرفته اید در درس و تحصیل موفق شوید و معدل بالایی داشته باشید .... اگر می خواهید به تدریج معدل خودتان را بیشتر و بیشتر کنید به گونه ای که حتی در کلاس نفر اول باشید و شاگرد اول شوید .... در هر صورت، ادامه این مطلب را بخوانید.



پیشنهاد ویژه ایران مدرس: چگونه در امتحانات این ترم بهتر عمل کنیم و معدل بالاتری داشته باشیم؟

همانطور که می دانید، هر تغییر با یک تصمیم شروع می شود. برای ایجاد تغییرات مثبت در خودتان و همچنین ایجاد عادتهای مثبت در خودتان که شما را به سمت موفقیت در درس و تحصیل هدایت کند در مرحله اول باید یک تصمیم قاطع بگیرید. باید خودتان به صورت درونی بخواهید که تغییر ایجاد کنید. اگر واقعا خودتان به این نتیجه نرسیده باشید که وقت آن است که در خودتان تغییرات مثبتی ایجاد کنید، در ادامه در سایر مراحل کار هم موفق نخواهید بود. اگر تغییری که می خواهید ایجاد کنید خواسته خود شما نباشد و تحت فشارهای بیرونی مانند فشار والدین و .... بخواهید این کار را انجام دهید درنهایت موفقیت آمیز نخواهد بود. خود شما باید بخواهید و تصمیم بگیرید که مثلا در ریاضی 20 بگیرید، معدل خودتان را ارتقا دهید، در درس و تحصیل موفق باشید و یا هر تغییر مثبت دیگری را ایجاد کنید. به عنوان مثال در بحث افزایش معدل و داشتن معدل بالا، برای خودتان روی کاغذ بنویسید که اگر معدل بالایی داشته باشید چه فوایدی برای شما دارد و در نهایت با توجه به آنها خودتان تصمیم بگیرید که آیا می خواهید این اتفاق برای شما بیافتد یا نه. آیا می خواهید معدلتان را افزایش دهید یا نه؟ چون همانطور که می دانید افزایش معدل شما فورا و بدون زحمت اتفاق نخواهد افتاد. اگر در مرحله تصمیم گیری خوب عمل نکرده باشید و تصمیم شما برای ایجاد تغییرات مثبت و افزایش معدل تصمیم قاطعی نبوده باشد، در برابر زحمتها و مشکلاتی که پیش می آید تسلیم خواهید شد. هر تصمیمی برای ایجاد تغییرات مثبت با تلاش و زحمت همراه است و به پشتکار نیاز دارد. تنها افرادی پیروز خواهند شد که با توجه به دلایلی که دارند در خودشان به اندازه کافی انگیزه ایجاد کرده باشند و در نتیجه تصمیم قاطعی هم گرفته باشند.



مطالعه نمائید: ارتقا و افزایش معدل با استفاده از کلاسهای تدریس خصوصی





می توان در این بخش به تفصیل در رابطه با روشها و راهکارهایی که می تواند منجر به افزایش معدل شما و حتی شاگرد اول شدن شما شود حرف زد کما اینکه در مقاله اهمیت برنامه ریزی در موفقیت در تحصیل، افزایش معدل و کسب رتبه برتر کنکور و چگونه خوب امتحان بدهیم؟ در این زمینه توضیحات زیادی ارائه شده است. دانستن این روشها و استفاده از آنها مهم و مفید است ولی به هر حال قبل از اینکه سراغ چنین روشهایی بروید باید در خودتان به صورت درونی و ذهنی تغییراتی ایجاد کنید. اگر با همان ذهنیتی که تا به امروز داشته اید پیش بروید به همان نتایجی می رسید که همیشه رسیده اید. باید به صورت واقعی بخواهید که مثلا معدل بالایی داشته باشید یا شاگرد اول شوید و یا هر تغییر مثبت دیگری ایجاد کنید. برای رسیدن به چنین نتیجه ای می توانید در رابطه با مزایای داشتن معدل بالا تحقیق کنید. به عنوان مثال اگر معدل بالایی داشته باشید در کنکور هم این معدل بالا روی رتبه شما تاثیر گذار است و می تواند به موفقیت شما کمک کند. در آینده در مصاحبه های شغلی و تحصیلی و در تمامی مواردی که برای سرنوشت شما تعیین کننده است افراد مختلف نیم نگاهی به معدل شما می اندازند و بر اساس آن شما را قضاوت خواهند کرد. مسلما می توان گفت شخصی که معدل 19 و بالاتر دارد (به عنوان مثال) درسهای خودش را به صورت کلی خوب یاد گرفته است و فرد دقیق و منضبطی می باشد و یا شخصی که معدل ایشان حدود 15 است درسها را به صورت متوسط بلد است و در حد متوسط هم می توان برای حساب کتاب و محاسبات می توان روی ایشان حساب باز کرد. پس داشتن معدل بالا همواره خوب است و روی دید کارفرمایان تاثیر مثبتی دارد و یا در آینده برای ادامه تحصیل می تواند موثر باشد. برای ادامه تحصیلی در خارج از کشور و یا حتی در داخل کشور و در مقاطع تحصیلات تکمیلی هم داشتن معدل بالا یکی از ملاکهایی است که به آن اهمیت داده می شود.





با توجه به موارد بالا اگر تصمیم قاطع گرفته اید که معدل بالایی داشته باشید بسیار عالی است و می توان گفت قدم اول را خوب برداشته اید. در ادامه باید تصمیم خودتان را تبدیل به هدف واضح و روشنی بکنید. بسیاری از افراد تصمیم هم می گیرند ولی در ادامه چون بر مبنای آن برای خودشان هدف واضحی در نظر نمی گیرند موفق نخواهند بود. اگر در ترمهای قبل به صورت متوسط معدل شما حول و حوش 15 بوده است می توانید این ترم برای خودتان هدف واضحی در نظر بگیرید و تصمیم بگیرید معدل شما مثلا بیشتر از 17 باشد. بر روی کاغذ بنویسید "من مطمئن هستم این ترم معدل من 17 یا بالای 17 است". این هدف واضح و روشن انرژی های شما را آزاد می کند. در طول ترم هر جا که وقت شد 10 بار یا 20 بار این هدف را تکرار کنید. عبارت "من مطمئن هستم" که در ابتدای جمله ارائه شده خیلی مهم است و نشان می دهد که شما مصمم هستید و در این امر هیچ شکی ندراید. در ضمن، اگر به جمله دقت کنید به زمان حال ساده نوشته شده است و انگار که همین الان اتفاق افتاده است. جملات تاکیدی باید مثبت، کوتاه و به زمان حال ساده باشند. این جمله را روی کاغذی بنویسید و جایی قرار دهید که همواره در معرض دید شما باشد. شبها قبل از خواب و صبح بعد از بیدار شدن 30 تا 50 بار این جمله را تکرار کنید تا برای شما قابل باور شود و ضمیر ناخودآگاه شما روی آن کار کند. چنین هدف واضح و مشخصی به کارهای روزانه شما جهت می دهد و باعث می شود به سرعت به سمت هدفتان حرکت کنید. حال که هدف واضحی برای خودتان در نظر گرفتید، در ادامه باید در جستجوی راهکارهای مختلف برای رسیدن به هدفتان باشید. انجام دادن مراحل قبل برای داشتن معدل بالا و رسیدن به هدف و خواسته شما لازم و ضروری است ولی به هر حال راهکارها هم مهم هستند. برای موفقیت در تحصیل و داشتن معدل بالا راهکارهای زیر می تواند مفید باشد:





مطالعه مقاله چگونه در کلاس بهترین باشیم ( راز شاگرد اول ها ) هم پیشنهاد می گردد.

- در طول ترم به صورت مرتب در کلاسهای خودتان در مدرسه و دانشگاه حاضر باشید. در کلاسها غیبت نکنید و در ضمن حضور شما در کلاس هم فقط حضور فیزیکی نباشد بلکه حضور فعالی داشته باشید و جزوه بنویسید و سوال بپرسید.

- جزوه نوشتن در کلاس درس به افزایش تمرکز شما کمک شایانی می کند. وقتی جزوه می نویسید به مطالبی که تدریس می شود بیشتر دقت خواهید کرد و بهتر درس را یاد خواهید گرفت. در ضمن، جزوه خودتان به نسبت جزوه های کپی شده قابل اعتماد تر است.

- برای رسیدن به معدل بالا و داشتن معدل بالا با افرادی نشست و برخاست کنید که در درس و تحصیل موفق هستند. برای موفقیت در هر کاری بهتر است با افرادی هم صحبت شوید که قبلا در آن کار به موفقیت رسیده اند.

- برای دروسی مانند ریاضی و فیزیک اگر اشکالات پایه ای و اساسی دارید از کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی و تدریس خصوصی فیزیک استفاده نمائید. کلاسهای خصوصی برای یادگیری و آموزش بهتر دروس می تواند مفید و موثر باشد.

- در همین سایت (ایران مدرس) مدرسین زیادی ثبت نام کرده اند و در زمینه آموزش خصوصی دروس مختلف فعالیت دارند. برای مشاهده لیست مدرسین تدریس خصوصی بر روی عبارت لیست اساتید و معلمان تدریس خصوصی کلیک کنید.

- رمز موفقیت در درس و تحصیل این است که برنامه ریزی داشته باشید. به خودتان نظم بدهید و با اراده ی قوی ادامه دهید. در عادتهای خودتان تغییرات مثبت ایجاد کنید تا در نتایجی که بدست می آورید تغییرات مثبتی ایجاد گردد.

- کتاب درسی را خوب بخوانید. خیلی از این کتاب به آن کتاب نپرید. انواع کتابهای کمک آموزشی را دور خودتان جمع نکنید. داشتن معدل بالا و موفقیت در درس و تحصیل به داشتن کتابهای متعدد نیست بلکه به این بستگی دارد که کتاب اصلی خودتان را چقدر خوب مطالعه کرده باشید.

- اگر ترمهای قبل معدل شما خیلی بالا نبوده است به احتمال زیاد یکی از دلایل اصلی ان این بوده است که در طول ترم درس نمی خوانده اید. هر چه زودتر شروع کنید بهتر است. درس جدیدی که نخوانده باشید را برای ایام امتحانات باقی نگذارید.

- از مطالب دانلودی ارائه شده در همین سایت (ایران مدرس) به صورت رایگان استفاده کنید. بر روی عبارت دانلود جزوه و سوال کلیک کنید و در صفحه ای که باز می شود در بخش جستجو اسم درس خودتان را تایپ کنید تا جزوات و سوالات آن درس را مشاهده نمائید.



پیشنهاد می شود مطالعه نمائید: کلاس های تدریس خصوصی و بهبود نمرات و معدل





- برای دروسی مانند ریاضی، فیزیک و شیمی که برای یادگیری به حل تمرین و مسئله نیاز دارند در طول ترم برنامه ویژه داشته باشید و خواندن چنین درسهایی را به هیچ وجه به ایام امتحانات موکول ننمائید. این درسها برای یادگیری به زمان نیاز دارند.

- اگر می خواهید شاگرد اول شوید ولی به هر حال تا به حال در حد متوسط عمل کرده اید به تدریج به سمت هدف خودتان حرکت کنید. این ترم معدل خودتان را با توجه به هدفی که تعریف می کنید افزایش دهید و ترم بعد هم به همین ترتیب تا کم کم به هدف خودتان نزدیکتر و نزدیکتر شوید.

- در ایام امتحانات برای یادگیری بهتر و تسلط بیشتر بر دروس مختلف از نمونه سوالات امتحانی استفاده نمائید. با حل کردن سوالات امتحانی با شیوه مطرح شدن سوالات در امتحان بیشتر آشنا خواهید شد و نمره بالاتری خواهید گرفت.

با توجه به مطالب ارائه شده می توان گفت برای داشتن معدل بالا، موفقیت در تحصیل و شاگرد اول شدن در ابتدا باید تصمیم قاطعی بگیرید و برای خودتان هدف واضحی تعریف نمائید. در ادامه برای رسیدن به هدف خودتان راهکارهای مختلف را امتحان کنید. مطالعه مقاله
با استفاده از این 10 نکته معدل خودتان را افزایش دهید! هم در این زمینه مفید و موثر است.

منبع: ایران مدرس (استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به ایران مدرس مجاز است)


آمار بازدید: 14980 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image
نظرات کاربران
زهره حاجی کرمانی سه شنبه ۱۴ دي ۱۴۰۰ - ۰۲:۱۷

چه ریاضیتون خوبه من مهر رو شدم ۱۸ مستمر ابان ۱۴ و نیم اذر ۱۵????معلم گفتم اگر بالای ۱۷ بشم نوبت اولو همرو تعقیر میدی گفت اره حالا دعا کنید برام نمیدونم تو این چند روز چجوری بخونم درضمن کلاس هفتمیم ابتدایی عالی بود ریاضیم مجازی که شد????

نازگل يکشنبه ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۴

سلام ببخشید من کلاس نهم هستم ترم قبل که امتحاناتم مجازی بود معدلم۱۸/۹۶بود اگر بخواهم معدلم این ترم بالای !۱۹باشد چیکارکنم؟

N دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۰

سلام من کلاس هفتم هستم امروز کارنامه نوبت اول را گرفتم معدل نوبت اول ۱۹/۸۶ معدل پایانی ۱۹/۶۸ معدل تکوینی ۱۹/۸۶ نمره ریاضی تکوینی،پایانی و نوبت اول ۲۰ نمره علوم تکوینی،پایانی و نوبت اول ۲۰ میتونم تجربی قبول بشم؟؟

سید سجاد حسینی صالح چهارشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۳

من میخوام معدلم 19 به بالا باشه باید چیکار کنم پایه هفتم هستم

هفتمی يکشنبه ۰۷ دي ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۴

سلام منم هفتمی هستم و الانم امتحان هامون به صورت مجاز یه باید چی کار کنم که معدلم بالای 19 بیاد اگه دو تا 18 داشته باشم که تا حالا ندارم ولی اگه داشته باشم معدلم میاد پایین از 19؟،!اگه میشه بگید که نمره چند به بالا بگیریم معدل 19 میاریم ممنون

ABC پنج شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۱

سلام.من پایه هفتم هستم.برای اینکه معدلم ۱۹ و یا بالاتر شود باید چکار کنم؟؟ در ضمن بنده نمراتم خیلی بالا است