ارتباط مستقیم با 30562 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه
تدریس ریاضی رجبی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
beikmohammadlou
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
ایران مدرس مقاله موفقیت تحصیلی چگونه برای امتحان ریاضی درس بخوانیم، روش درست خواندن ریاضی

چگونه برای امتحان ریاضی درس بخوانیم، روش درست خواندن ریاضی

به اشتراک گذاری

در این بخش در رابطه با نحوه مطالعه درس ریاضی برای موفقیت در امتحان، چگونگی درست خواندن ریاضی و ... مطالبی ارائه شده است. ریاضی یکی از دروس مهم از ابتدایی تا دانشگاه است و در صورتیکه درست خوانده شود و به آن به اندازه کافی توجه کنید، می توانید هم به صورت مفهومی درس را یاد بگیرید و هم در امتحان ریاضی نمره بسیار خوبی بگیرید.



پیشنهاد ویژه ایران مدرس: 20 نکته کلیدی برای موفق شدن در امتحان ریاضی و کنکور ریاضیات

در همین سایت (ایران مدرس) در مقالات متعددی در رابطه با نحوه مطالعه صحیح درس ریاضی برای موفقیت و قبولی با نمره خوب در امتحان و همچنین در رابطه با درست خواندن این درس ارائه شده است. به عنوان مثال مقاله روش درست خواندن ریاضی یا 20 راهکار برای بیست شدن در درس ریاضی ! را در این زمینه مطالعه کنید. ریاضی درس بسیار مهمی است و نکته اساسی ای که در رابطه با مطالعه آن وجود دارد این است که ریاضی برای آموزش و یادگرفتن به زمان نیاز دارد و در عین حال برای آموزش بهتر آن باید تمرین و مسئله هم حل شود. امکانات مختلف و یا راهکارهای مختلفی وجود دارد که با استفاده از آنها می توانید در یادگیری درس ریاضی پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته باشید. موارد زیر در این زمینه قابل ملاحظه است.

- در کلاسهای ریاضی به صورت کامل شرکت داشته باشید و حضور شما در کلاسها حضور فعالی باشد. شب قبل از کلاسها خوب بخوابید تا در کلاس چرت نزنیذ. صبحانه کامل بخورید تا حین تدریس معلم و استاد ریاضی حواستان فقط به این نباشد که کلاس کی تمام می شود و شما بروید چیزی بخورید.

- در کلاسهای ریاضی کاملا فعال باشید. در کلاس در ردیف های جلو بنشینید. در ردیف جلو هم به معلم نزدیک تر هستید و مطالب را بهتر می فهمید و خودتان هم بهتر می دانید که معمولا دانش آموزان و دانشجویان زرنگ و درس خوان در دریف جلوی کلاس هستند. به این ترتیب با آنها طرح دوستی می ریزید و مطالب خوبی از آنها یاد خواهید گرفت.

- در کلاس درس از هر عاملی که باعث حواس پرتی شما می شود پرهیز کنید. با دوستانتان کمتر حرف بزنید و شوخی ها را بگذارید برای بعد از کلاس. غرق در افکار فیلم دیشب و یا بازی فوتبال دیروز و .... نشوید. به درس توجه کنید و سعی کنید خوب درس را یاد بگیرید.


- بهترین راهکار برای اینکه در کلاس ریاضی و یا هر کلاس دیگری تمرکز خودتان را افزایش دهید این است که جزوه بنویسید. با نوشتن جزوه چاره ای ندارید جز اینکه گوش دهید. وقتی جزوه می نویسید باید درس را متوجه شوید تا بتوانید بنویسید. در نتیجه تمرکز شما بیشتر خواهد شد.





- نوشتن جزوه در کلاس ریاضی فایده دیگری هم دارد. وقتی در کلاس جزوه می نویسید هم به علت افزایش تمرکز درس را بهتر یاد می گیرید و هم منبع بسیار خوبی برای مطالعه بعد از کلاس، مطالعه در ایام امتحانات و رفع اشکال دارید. هیچ چیزی به اندازه جزوه یادداشت شده خودتان در کلاس در ایام امتحانات برای مطالعه ریاضی مفید نخواهد بود.

- در کلاسهای ریاضی سوال بپرسید. سعی کنید هر جلسه یکی دو سوال بپرسید. اگر در ردیف های جلوتر کلاس بشینید سوال پرسیدن هم راحت تر می شود. هر سوالی که پیش آمد را بپرسید و یا یادداشت کنید تا بعدا بپرسید. اشکالات را به صورت حل نشده باقی نگذارید. همین اشکالات ممکن است بعدا دردسر ساز شود و در امتحان از انها سوال مطرح گردد.

- اگر بتوانید قبل از حضور در کلاسهای ریاضی به مباحث جدیدی که قرار است تدریس شود نگاهی بیندازید عالی خواهد شد. وقتی مبحث جدید را در حد 5 یا 10 دقیقه بررسی می کنید از همکلاسی های خودتان یک قدم جلوتر خواهید بود و چون ذهن شما آمادگی اولیه ای پیدا کرده است در کلاس درس هم مطالب را بهتر متوجه خواهید شد.



پیشنهاد می شود این مقاله را هم بخوانید: راهکارهایی برای کسب نمره بالا و موفقیت در درس ریاضی

- یک راهکار عالی برای موفقیت در امتحان ریاضی این است که بعد از کلاسهای ریاضی همان روز درس را مرور کنید. به ظاهر این کار، کار راحتی است چون حدود 10 دقیقه یا یک ربع از شما وقت می گیرد ولی انجام آن به اراده قوی ای نیاز دارد چون باید در طول ترم آن را انجام دهید.

- کلاسهای ریاضی در مدرسه و دانشگاه را جدی بگیرید. در ابن کلاسها غیبت نکنید. ولی آیا فقط حضور در کلاس کافی است؟ خیر! همانطور که گفته شد علاوه بر اینکه در کلاس حاضر هستید حضور فعالی هم باید داشته باشید. جزوه بنویسید، سوال بپرسید و اشکالات خودتان را برطرف کنید. به درس توجه کنید.

- افرادی که درس ریاضی یا هر درس دیگری را خوب یاد می گیرند و در درس و تحصیل موفق هستند، برای یادگیری آن وقت می گذارند و لزوما از شما باهوش تر نیستند. شما هم برای موفقیت در این درس و یا هر درس دیگری در طول ترم درس بخوانید. ریاضی درس شب امتحانی نیست و برای یادگیری به زمان و حل تمرین و مسئله و .... نیاز دارد.

- مانند ورزشکاری که هر چه بیشتر تمرین می کند و وزنه می زند عضلات قوی تری پیدا کرده و بر حرکات ورزشی رشته خودش مسلط تر خواهد شد شما نیز هر چه بیشتر برای درس ریاضی تمرین و مسئله حل کنید، ذهن ریاضی شما قوی تر خواهد شد و از پس مسائل و تمرینات سخت تر و سطح بالاتری بر خواهید آمد. پس تمرین کنید و تمرین کنید.

- اگر در بخش هایی از درس ریاضی اشکالات زیادی دارید و یا پایه شما در این درس خیلی قوی نیست و یا به صورت ناخواسته غیبت های زیادی در کلاسهای اصلی خودتان داشته اید، برای یادگیری بهتر درس و جبران غیبت ها از کلاسهای خصوصی ریاضی استفاده کنید. شرکت در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی مزایای زیادی دارد.

برای مشاهده لیست مدرسینی که در زمینه آموزش و تدریس خصوصی ریاضی از ابتدایی تا دانشگاه فعالیت دارند و برای شرکت در کلاسهای خصوصی می توانید با آنها هماهنگ کنید بر روی عبارت تدریس خصوصی ریاضی کلیک نمائید.

- اگر قصد دارید از کلاسهای خصوصی ریاضی برای آموزش بهتر این درس استفاده کنید و در صورتیکه اشکالات زیادی دارید و یا تعداد غیبت های شما در کلاسهای اصلی خودتان زیاد بوده است، بهتر است این کلاسها را هم به ایام امتحانات موکول نکنید و در طول ترم از این کلاسها استفاده کنید. همانطور که گفته شد یادگیری ریاضی به زمان نیاز دارد.

- از کلاسهای خصوصی ریاضی به نوع دیگر و برای رفع اشکال و جمع بندی درس در ایام امتحانات هم می توانید استفاده کنید. اگر خودتان درس را خوانده اید و متن درس را بلد هستید ولی به صورت محدود اشکالاتی دارید، در ایام فرجه ها و یا نزدیک به امتحان ریاضی می توانید از کلاسهای خصوصی استفاده کنید و اشکالات خودتان را برطرف نمائید.

- کلاسهای خصوصی نمی تواند جایگزین کلاسهای اصلی خودتان باشد. اگر به صورت ناخواسته و به دلیل مشکلاتی در کلاسهای اصلی خودتان غیبت کردید استفاده از جلسات تدریس خصوصی ریاضی بهترین گزینه برای جبران است ولی به هر حال عمدا و به امید شرکت در کلاسهای خصوصی ریاضی در کلاسهای اصلی خودتان غیبت نکنید.



مطالعه مقاله نحوه استفاده موثر و پربازده از کلاس های تدریس خصوصی ریاضی هم مفید است.





- شرکت در کلاسهای خصوصی همچنین نمی تواند جایگزین درس خواندن و مطالعه و حل تمرین شما باشد. برخی از افراد فکر می کنند شرکت در کلاسهای خصوصی چون برای ان هزینه پرداخت می کنند باعث می شود دیگر اصلا درس خواندن لازم نباشد. در هر حالت حل تمرین و مسئله و مطالعه درس ریاضی لازم است و هیچ جایگزینی ندارد.

- روش درست خواندن ریاضی این است: در طول ترم درس بخوانید. برای یادگیری درس وقت بگذارید و در کلاسهای ریاضی تا جایی که می توانید به صورت کامل شرکت کنید. تمرین و مسئله حل کنید و اشکالاتی که دارید را برطرف نمائید. در کلاس درس خوب گوش دهید و جزوه بنویسید و به یادگیری درس علاقه نشان دهید.

- در ایام امتحانات هم مطالعه درس ریاضی، حل تمرین و مسئله و ... را با شدت بیشتری ادامه دهید. در این ایام چون به مدرس و معلم اصلی خودتان دسترسی ندارید، در کنار داشتن یک معلم خصوصی خوب برای رفع اشکال و جمع بندی بسیار مفید است. حتی اگر درس را کامل خوانده اید در ایام امتحانات تمرینات اضافه و یا نمونه سوال امتحانی حل کنید و مطالعه را کنار نگذارید.

- کتاب درسی ریاضی را خوب بخوانید. تعدادی از دانشجویان و دانش آموزان علاقه زیادی به کتابهای کمک آموزشی دارند و فکر می کنند این کتابها به نسبت کتاب اصلی مزیتهای زیادی دارد. در حالی که خود این کتابها از روی کتاب اصلی و با استفاده از مطالب آن تالیف شده است. پس در ابتدای کار کتاب درسی را بخوانید و بعدا اگر وقت شد سراغ چنین کتابهایی بروید.

- اگر سوال چگونه برای امتحان ریاضی درس بخوانیم برای شما مطرح است باید بگوئیم که درس خواندن برای امتحان ریاضی فقط محدود به ایام امتحانات نمی شود. اگر طبق موارد گفته شده در بالا عمل کنید و در طول ترم درس بخوانید در ایام امتحانات هم کار شما راحت تر خواهد بود. البته در ایام امتحانات هم باید مطالعه را ادامه دهید.



حتما بخوانید: چگونه ریاضی را از پایه یاد بگیریم (25 نکته مهم آموزش موفق ریاضی)

- بعضا با دوستان و همکلاسی های خودتان (البته با افرادی که از خودتان در درس ریاضی قوی تر هستند) به صورت گروهی درس ریاضی را بخوانید و تمرین و مسئله حل نمائید. وقتی به صورت گروهی درس می خوانید افکارتان را به اشتراک می گذراید و می توانید با راه حل های دوستان خودتان هم آشنا شوید و نحوه حل مسائل توسط آنها را هم ببینید.

- از همان اوایل ترم برای موفقیت در درس ریاضی و امتحان ریاضی و به صورت کلی برای موفقیت در تحصیل تصمیم بگیرید و هدف مشخص و واضحی برای خودتان در نظر بگیرید. مثلا تصمیم بگیرید این ترم معدل شما بالای 18 باشد و در درس ریاضی هم حداقل نمره 19 را بگیرید (یا هر نمره ای که فکر می کنید مناسب است).

- برای خودتان برنامه ریزی خوبی داشته باشید. برنامه ریزی شما باید متناسب با عادتهای شما و اینکه در چه زمانهایی برای درس خواندن بازدهی بهتری دارید باشد. هر برنامه ای از بی برنامگی بهتر است. اگر برنامه شما به صورت کامل اجرا نشد نا امید نشوید و آن را کنار نگذارید. برنامه خودتان را اصلاح کنید و ادامه دهید.

- رمز موفقیت در هر کاری و از جمله رمز موفقیت در امتحان ریاضی این است که هدف واضحی داشته باشید، برای رسیدن به ان برنامه ریزی کنید و به صورت هوشمندانه و با پشتکار ادامه دهید. از افراد موفق در این زمینه نظر خواهی کنید و اگر روش های شما مناسب نبود آن را اصلاح نمائید.



مطالعه مقاله توصیه هایی برای موفقیت و قبولی در امتحان ریاضی با نمره عالی هم می تواند مفید باشد.

منبع: ایران مدرس (استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به ایران مدرس مجاز است)


آمار بازدید: 6235 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image