ارتباط مستقیم با 30580 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی رجبی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
ایران مدرس مقاله مطالب عمومی چگونه در زمینه تدریس خصوصی ریاضی و فیزیک قوی عمل کنیم و درآمد بالایی کسب نمائیم؟

چگونه در زمینه تدریس خصوصی ریاضی و فیزیک قوی عمل کنیم و درآمد بالایی کسب نمائیم؟

به اشتراک گذاری

اگر می خواهید در زمینه تدریس خصوصی دروس ریاضی و فیزیک قوی عمل کنید و درآمد بسیار خوبی بدست آورید .... اگر با وجود اینکه در ترمهای گذشته تلاش زیادی کرده اید و شاگردهای زیادی هم جذب نموده اید درامد شما خوب نبوده است .... چنانچه قصد دارید در زمینه آموزش ریاضی و فیزیک خوب و بلکه عالی عمل کنید و به نسبت ترمهای قبل جهش بزرگی در کسب درآمد داشته باشید .... در هر صورت، ادامه این مطلب را بخوانید.

برای داشتن عملکرد قوی در زمینه تدریس خصوصی ریاضی، تدریس خصوصی فیزیک و یا هر درس دیگری موارد زیر را در نظر داشته باشید:

- در صورتیکه به این دروس علاقه دارید در این زمینه فعالیت داشته باشید: برای موفقیت در هر کاری و از جمله در کار تدریس خصوصی داشتن عشق و علاقه به کار کاملا مهم است. اگر با علاقه به کار تدریس ریاضی و فیزیک روی آورده باشید و خودتان این دو درس را خوب بلد باشید و در دوران تحصیل هم نمرات خوبی گرفته باشید، مطمئنا با در نظر گرفتن سایر عوامل در این کار موفق خواهید بود. وقت با علاقه تدریس می کنید و خودتان از آموزش دادن این دو درس لذت می برید، این حس به شاگردهای شما هم منتقل می شود و آنها هم از درس لذت خواهند برد و در کل بهتر درس را یاد می گیرند. وقتی از آموزش و یادگیری و همچنین تدریس دروس ریاضی و فیزیک لذت می برید، تسلط پیدا کردن بر ان و مطالعه آن هم برای شما لذت بخش خواهد بود و در کل کار شما راحت تر خواهد شد. اگر بخواهید از تدریس ریاضی، تدریس فیزیک و یا هر درس دیگری درآمد بالایی بدست آورید ممکن است لازم باشد در روز تعداد کلاسهای زیادی رابرگزار نمائید. باز هم اگر به تدریس علاقه داشته باشید، کمتر خسته خواهید شد و در طول روز هم درآمد کسب می کنید و هم خودتان به کاری مشغول هستید که آن را دوست دارید و این شرایط بسیار خوب و ایده آلی است. در نظر داشته باشید که لزومی ندارد حتما تدریس کنید. اگر به کار دیگری علاقه دارید دنبال علاقه خودتان بروید.



پیشنهاد می شود مقاله کسب درآمد بالا از تدریس خصوصی: تدریس خصوصی فیزیک را هم بخوانید.

- هر ترم برای خودتان یک هدف مالی در نظر بگیرید: همانطور که می دانید تعیین هدفهای مشخص و واضح برای موفقیت در هر کاری و رسیدن به نتایج عالی کاملا مفید و موثر است. وقتی برای خودتان هدفی تعیین می کنید کارهای روزانه شما هم جهت پیدا می کند. صبح که از خواب بیدار می شوید تکلیف خودتان را می دانید و چون به هدف خودتان فکر می کنید کارهای روزانه خودتان را در جهت آن شکل می دهید. اگر می خواهید از تدریس ریاضی و فیزیک و یا کار تدریس خصوصی به صورت کلی درآمد خوبی بدست آورید، هر ترم در شروع ترم برای خودتان هدفی در نظر بگیرید. البته این هدف می تواند سالانه هم باشد. وقتی هدف برای خودتان تعیین می کنید شرایط به کنترل شما در خواهد آمد به شرطی که مصمم باشید و خودتان را محکوم به رسیدن به هدفتان بدانید. سعی کنید هر ترم به نسبت ترمهای قبل 10 تا 15 درصد درامد خودتان را از کار تدریس افزایش دهید. مثلا اگر ترم قبل کلا 10 میلیون تومان از کار تدریس خصوصی درآمد داشته اید، تصمیم بگیرید این ترم 12 میلیون تومان درامد کسب کنید و بر روی کاغذی بنویسید: من مطمئن هستم درامد این ترم من از تدریس خصوصی 12 میلیون یا بیشتر است. همانطور که گفته شد این نوع نوشتن هدف باعث می شود کارهای شما جهت پیدا کند. بر روی کاغذی 20 راه حل یا حتی 50 راه حل ممکن برای رسیدن به هدف خودتان را بنویسید و روی آن کار کنید. دقت کنید که جمله تاکیدی با "من مطمئن هستم" شروع شده است. این خیلی مهم است یعنی راه دیگری وجود ندارد. جمله تاکیدی را به صورت مداوم با خودتان تکرار کنید و جایی آن را قرار دهید که در معرض دید باشد تا ضمیر ناخودآگاه شما هم که بخش بسیار قوی تر ذهن شما است روی آن کار کند. توجه کنید که خود شما و ذهنیتی که دارید تعیین کننده است و در هر شرایطی تعدادی از افراد درآمدهای بسیار بالا کسب می کنند و شما می توانید جزو آن افراد باشید.



مطالعه این مقاله هم مفید است: چگونه با ثبت تبلیغات تدریس از تدریس خصوصی ریاضی و فیزیک درآمد خوبی کسب کنیم؟


- به صورت کامل و 100 درصدی بر دروس ریاضی و فیزیک مسلط باشید: یکی از موارد و نکات کلیدی برای موفقیت در تدریس ریاضی و فیزیک و یا هر درس دیگری این است که به صورت کامل بر دروس تدریسی خودتان مسلط باشیذ. این تسلط شما در تدریس خودش را نشان خواهد داد. دانش اموزان و دانشجویان به راحتی تشخیص می دهند که چه معلم و استادی بر درس مسلط است و چه معلمی مسلط نیست. در کلاسهای تدریس خصوصی به نسبت کلاسهای مدرسه و دانشگاه این مورد مهم تر هم می باشد. چرا که در کلاسهای خصوصی اگر بر درس مسلط نباشید کلاسها ممکن است کنسل گردد و در نتیجه شاگرد را از دست بدهید. خصوصا در جلسه اول باید عملکرد شما بسیار بسیار عالی باشد. یک اشتباه کوچک و تاخیر در پاسخ به یک سوال و یا هر نشانه ای که حاکی از عدم تسلط شما بر درس باشد ممکن است باعث کنسل شدن کلاس و از دست رفتن شاگردی باشد که برای جذب آن شاید زحمت و هزینه زیادی را متقبل شده اید. در ضمن تسلط شما بر دروس تدریسی باعث می شود در کل کلاسها برای شاگردهایتان مفیدتر باشد و در نهایت آنها نیز در امتحان و کنکور و ... نتیجه بهتری بگیرند و در نهایت برای درسهای دیگرشان دوباره با شما هماهنگ خواهند کرد و مشتری دائمی شما خواهند شد.





- انواع راهکارهای مختلف جذب شاگرد را امتحان کنید و شاگردهای فعلی خودتان را حفظ کنید: برای اینکه در زمینه تدریس خصوصی ریاضی و فیزیک قوی عمل کنید و درآمد خوبی بدست آورید باید سعی کنید به صورت مداوم به اندازه کافی شاگرد داشته باشید. مسلما با افزایش تعداد شاگردهای شما درآمد شما هم افزایش پیدا خواهد کرد. البته اگر کار به جایی رسید که تقاضا برای کلاسهای خصوصی شما خیلی زیاد شد و نتوانستید همه را پوشش دهید وقت آن رسیده است کمی قیمتها را افزایش دهید و باید مواردی را قبول کنید که برای شما پربازده تر است و به لحاظ مکانی به شما نزدیکتر هستند. ولی به هر حال، در کار تدریس خصوصی یکی از عوامل و پارامترهای مهم و تاثیر گذار بر درامد شما این است که چه تعداد شاگرد دارید. می توانید با آموزشگاهها برای جذب شاگرد تماس بگیرید و یا در روزنامه و اینترنت (و در همین سایت: ایران مدرس) آگهی تدریس خودتان را درج نمائید و شاگرد خصوصی پیدا کند. می توانید روشهای خلاقانه ای برای خودتان داشته باشید. خلاصه جزوه هایی با اسم و شماره تماس خودتان تهیه کنید و به شاگردهایتان بدهید و یا در اینترنت و در همین سایت منتشر کنید. به شاگردهایتان کارت بدهید که به دوستانشان بدهند. برای خودتان سایت و وبلاگ داشته باشید و یا هر روس دیگری که می تواند مفید باشد را استفاده کنید. مطالعه مقاله 25 راهکار عملی و کاربردی برای جذب شاگرد خصوصی و کسب درامد بالاتر از تدریس خصوصی در این زمینه کاملا مفید است. نکته بعدی اینکه حفظ شاگردهایتان هم بسیار مهم است. رضایت آنها را جلب کنید و از هر روشی برای نتیجه گرفتنشان استفاده نمائید. برای جذب شاگرد می توانید آگهی تدریس خودتان را در همین سایت (ایران مدرس) به عنوان بزرگترین و پربازدیدترین سایت تدریس خصوصی ایران ثبت کنید. در بالای همین صفحه بر روی عضویت در سایت کلیک نمائید.

- با تعهد تدریس کنید و پشتیبان و حامی شاگردهایتان باشید: خیلی مهم است که به نسبت کار تدریس خصوصی چه دیدی دارید. آیا فقط می خواهید ساعت مشخصی را تدریس کنید و پول خودتان را بگیرید و نتیجه گرفتن یا نگرفتن شاگردهایتان برای شما مهم نیست؟ یا شاید هم تا جایی که می توانید سعی می کنید خوب تدریس کنید ولی در نهایت باز هم نظر شما این است که شما کار خودتان را خوب انجام داده اید و اینکه شاگردهای شما یا تعدادی از آنها نتیجه نگیرند تقصیر شما نیست. البته در مواردی که بعضی از افراد در ایام امتحانات یکی دو جلسه کلاس برگزار می کنند و انتظار دارند با این یکی دو جلسه در امتحان نمره خوبی هم بگیرند و در طول ترم هم خودشان اصلا درس نخوانده اند ممکن است این نظر درست باشد و مدرس واقعا نتواند برای این نوع شاگردها کار خیلی زیادی انجام دهد. ولی برای شاگردهایی که از اوایل یا اواسط ترم با شما کلاسهای خصوصی ریاضی، فیزیک و ... دارند باید مسئولیت صد در صد نتیجه گرفتن آنها را به عهده بگیرید. اگر می خواهید موفق باشید و درامد بالایی داشته باشید داشتن این دید لازم است. البته لازم نیست به شاگردهای خودتان بگوئید من صد در صد مسئولیت نتیجه گرفتن شما را به عهده می گیرم ولی پیش خودتان و در ذهن خودتان اینطور در نظر بگیرید که مسئولیت صد در صدی نتیجه کار با شما است. اگر اینطور فکر کنید دیگر فقط تدریس نمی کنید و هر کاری لازم باشد انجام می دهید تا شاگردهایتان نتیجه بگیرند. به انها مشاوره بدهید و راهنمائیشان کنید. تمرین بدهید و پیشرفت آنها را ارزیابی کنید. جدیت به خرج دهید و درس نخواندن را قبول نکنید. به کار خودتان متعهد باشید تا پله های ترقی را به سرعت طی کنید.



مطالعه مقاله چگونه در زمینه تدریس خصوصی فیزیک فعالیت کنیم و خوب درآمد کسب کنیم؟ را هم پیشنهاد می کنیم.

- به تدریج قیمت کلاسهای خصوصی را افزایش دهید و فقط مواردی را قبول کنید که پربازده تر است: همانطور که گفته شد، در مراحل اولیه کار ممکن است تعداد شاگردهای شما خیلی زیاد نباشد. در این حالت باید انواع روشهای مختلف برای جذب شاگرد را امتحان کنید. اما به تدریج با رعایت کردن مواردی که در بالا گفته شد و با پشتکار و مداومت و حمایت از شاگردهایتان و به نتیجه رساندن انها، تعداد شاگردهای شما بیشتر و بیشتر خواهد شد و ممکن است از جایی به بعد وقت شما کامل پر شود و ظرفیت قبول کردن شاگردهای بیشتری را نداشته باشید. در این حالت می توانید قیمت کلاسهای خودتان را کمی افزایش دهید تا هم درامد بالاتری کسب کنید و هم شاگردهایی را قبول کنید که واقعا داشتن کلاس با شما برایشان مهم است. شاگردهایی را قبول کنید که به لحاظ مکانی و محل سکونت هم به شما نزدیک باشند و در نتیجه هم وقت شما در مسیر رسیدن به کلاسها خیلی تلف نشود و هم بتوانید در طول روز تعداد کلاسهای بیشتری داشته باشید. وقتی در زمینه جذب شاگرد و حفظ شاگردهایتان خوب عمل کنید و متعهدانه به کار تدریس بپردازید مطمئن باشید حتی اگر در حال حاضر تعداد شاگرد کافی ندارید، از زمانی به بعد تعداد شاگردهای شما آنقدر زیاد می شود که می توانید قیمت کلاسها را خودتان پیشنهاد دهید و بهترین گزینه ها را انتخاب کنید.

- منحصر به فرد و برند شوید: شاید مرحله آخر در موفقیت در کار تدریس خصوصی و تدریس و آموزش به صورت کلی همین مرحله است. اگر بتوانید منحصر به فرد و برند شوید به قول معروف نان شما توی روغن است. البته این اتفاق معمولا برای مدرسینی می افتد که در زمینه تدریس خصوصی کنکور و دروس کنکوری فعالیت دارند. اگر عملکرد شما به گونه ای باشد که با فعالیت زیاد در اینترنت و یا با انتشار جزوه های مختص خودتان در سایتهای اینترنتی و یا سایت خودتان و با تبلیغات متعدد به تدریج شناخته شوید و به عنوان مثال برای حل تست های کنکور ریاضی و فیزیک روشهای مخصوص خودتان را پیشنهاد دهید که زود بازده و هوشمندانه باشد و .... در این حالت از خیل عظیم مدرسین متوسط جدا خواهید شد و به عنوان یک برند شاگردها و والدین انها روی شما حساب جداگانه ای باز خواهند کرد و برای کلاسهای شما حاضر خواهند بود هزینه های بالایی را پرداخت کنند. می توانید از همین امروز تصمیم بگیرید در کنار فعالیت های معمولی خودتان به عنوان یک هدف میان مدت و یا بلند مدت در زمینه خاصی شناخته شوید و در آن زمینه حرفی برای گفتن داشته باشید. به عنوان مثال می توانید به عنوان یک مدرس تدریس خصوصی فیزیک کنکور که روشهای خودش را برای حل تست های کنکوری دارد شناخته شوید و معروف گردید.



مطالعه نمائید: تبلیغ تدریس خصوصی ریاضی و کسب درآمد بالا از تدریس ریاضیات





با توجه به مطالب ارائه شده، برای داشتن عملکر عالی در زمینه تدریس خصوصی ریاضی و فیزیک و کسب درامد بالا باید در زمینه های مختلفی خوب عمل کنید. خوب شاگرد جذب کنید، متعهدانه تدریس کنید، هوای شاگردهایتان را داشته باشید و آنها را به نتیجه برسانید. بر دروس تدریسی خودتان مسلط باشید و با افزایش تعداد شاگردهایتان به تدریج قیمت کلاسهای خصوصی خودتان را افزایش دهید و شاگردهای با بازدهی بالاتر را قبول کنید. برای خودتان هر ترم هدف مالی تعیین کنید و سعی کنید به یک برند تبدیل شوید.

منبع: ایران مدرس (استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به ایران مدرس مجاز است)


آمار بازدید: 924 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image