ارتباط مستقیم با 30564 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
beikmohammadlou
آموزشگاه
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
ایران مدرس مقاله موفقیت تحصیلی تدریس خصوصی ریاضی و یادگیری بهتر درس ریاضی

تدریس خصوصی ریاضی و یادگیری بهتر درس ریاضی

به اشتراک گذاری

با استفاده از کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی می توان این درس را بهتر و پایه ای تر یاد گرفت و در امتحان موفق شد و حتی در کنکور هم درصد بالایی زد.



پیشنهاد ویژه ایران مدرس: چرا تدریس خصوصی ریاضی برای یادگیری بهتر ریاضی مفید است؟

برای یادگیری بهتر درس ریاضی در مقطع ابتدایی، متوسطه، دانشگاه و ... راهکارها و روش های مختلفی وجود دارد. از جمله این راهکارها استفاده از کلاسهای تدریس خصوصی و در کنار داشتن یک مدرس خصوصی مجرب و با سابقه درس ریاضی است. البته در همین سایت (ایران مدرس) برای موفقیت در درس ریاضی توصیه های زیادی ارائه شده است و مقالات زیادی در این زمینه وجود دارد که می توانید مطالعه کنید. به عنوان مثال مقاله چگونه ریاضی خود را قوی کنیم یا برای اینکه یک امتحان ریاضی را به خوبی بدهیم باید چه کار کنیم؟ در زمینه نحوه مطالعه درس ریاضی، یادگیری بهتر ان و کسب نتیجه خوب در امتحانات می تواند کاملا مفید باشد. علاوه بر کلاسهای تدریس خصوصی و شاید قبل از آنکه اصلا به فکر استفاده از این کلاسها بیافتید، موارد دیگری را باید رعایت کنید تا در درس ریاضی، امتحان ریاضی و ریاضیات کنکور موفق باشید. کلاسهای تدریس ریاضی به صورت خصوصی در منزل یا آموزشگاه راه حل بسیار خوبی برای نتیجه گرفتن در این درس مهم است اما قبل از آن و یا در کنار استفاده از این کلاسها باید در زمینه هایی دیگری هم خوب عمل کنید. از جمله مواردی که به خوب نتیجه گرفتن شما در امتحان ریاضی کمک می کند مطالعه این درس در طول ترم و پرهیز از موکول کردن آن به ایام امتحانات، حضور کامل در کلاسهای مدرسه و دانشگاه و غیبت نکردن در این کلاسها، حضور فعال در کلاسهای ریاضی و پرسیدن سوال و نوشتن جزوه در کلاس، حل تمرین و مسئله در طول ترم، مرور درس در طول ترم، استفاده صحیح از حل المسائل و حل تمرین، در اولویت قرار دادن کتاب درسی و مطالعه اصولی آن و ..... است. بنابراین روی کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی به عنوان یک امکان خوب می توانید حساب کنید ولی به هر حال رعایت کردن موارد ذکر شده و اهمیت دادن به آنها هم مهم است. برای مشاهده لیست مدرسین فعال در زمینه آموزش و تدریس خصوصی ریاضی در این وب سایت (ایران مدرس) که در زمینه آموزش خصوصی ریاضی ابتدایی، متوسطه، ریاضی کنکور و دانشگاهی و ... در کل ایران فعالیت دارند بر روی عبارت تدریس خصوصی ریاضی کلیک کنید.



مطالعه کنید: بهترین زمان برای استفاده از کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی چه زمانی است؟

مزایای کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی چیست؟ شرکت در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی مزایای فراوانی دارد. البته اصلا توصیه نمی شود که به امید شرکت در کلاسهای خصوصی در کلاسهای اصلی خودتان غیبت کنید و هر کدام از این کلاسها به نوعی مفید است. ولی به هر حال از مزایای کلاسهای خصوصی ریاضی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- تعداد جلسات کلاسهای خصوصی ریاضی را خودتان تعیین می کنید. اگر اشکالات زیادی داشته باشید تعداد جلسات بیشتری برگزار می کنید و از بابت کمبود وقت در کلاس نگرانی ندارید (البته اگر به اندازه کافی کلاسها را زود شروع کرده باشید و مطالعه و کلاس و .... را به ایام امتحانات موکول نکرده باشید).


2- سطح کلاسهای خصوصی را خودتان تعیین می کنید. اگر در درس ریاضی متوسط هستید سطح کلاس به گونه ای تنظیم می شود که برای شما مفید باشد و مطالب تکراری ارائه نمی گردد. اگر ضعیف هستید مطالب پایه ای تر آموزش داده می شود. اگر قوی هستید سوالات سطح بالا و نمونه سوالات امتحانی را می توانید در این کلاسها حل کنید.

3- مدرس و معلم خصوصی ریاضی را هم خودتان تعیین می کنید. در کلاسهای مدرسه و دانشگاه شما هیچ کنترلی روی اینکه استاد یا معلم شما چه کسی باشد ندارید. حتی اگر اکثریت قریب به اتفاق دانش آموزان و دانشجویان از نحوه تدریس معلم یا استاد رضایت نداشته باشند تغییر مدرس سخت یا غیر ممکن است. در کلاسهای خصوصی خودتان مدرس را تعیین می کنید و اگر از نحوه تدریس ایشان راضی نباشید به راحتی معلم دیگری را جایگزین می کنید.



مشاهده کنید: لیست کامل اساتید تدریس خصوصی

4- در کلاسهای خصوصی ریاضی محل برگزاری کلاسها و حتی زمان برگزاری کلاس و اینکه کلاسها چند ساعته باشد را هم خودتان با هماهنگی مدرس ریاضی تعیین می کنید و این خیلی خوب است. این کلاسها کاملا انعطاف دارد. در ضمن برگزاری کلاسهای خصوصی در منزل باعث می شود جو کلاس راحت تر باشد و اینکه مدرس به منزل شما می آید باعث می شود وقت شما در مسیر کلاس تلف نگردد.

5- در کلاسهای خصوصی می توانید هر سوال یا اشکالی را بپرسید حتی اگر به پایه های قبل برگردد. این مزیت خیلی مهم است و خصوصا برای دانش آموزان و دانشجویان ضعیف و متوسط در درس بسیار مهم است. بسیاری از اشکالات شما در درس ریاضی ممکن است مربوط به پایه های قبل باشد. در کلاسهای اصلی خودتان از پایه های قبلی نمی توان سوال پرسید ولی در کلاسهای خصوصی این امکان فراهم است.

6- در ایام امتحانات که به مدرس ریاضی خودتان در مدرسه و یا استاد ریاضی در دانشگاه دسترسی ندارید می توانید سوالات و اشکالات را از معلم خصوصی ریاضی بپرسید. دانش آموزان و دانشجویان در ایام فرجه ها و ایام امتحانات معمولا با جدیت بیشتری درس می خوانند. در این ایام وقتی درسها خوانده می شود اشکالاتی که وجود دارد و سوالاتی که ممکن است مطرح گردد خودشان را نشان می دهد. در کنار داشتن یک مدرس خوب و مجرب در این ایام می تواند بسیار کمک کننده باشد و اشکالات خودتان را می توانید از ایشان بپرسید.

7- در این کلاسها در کمترین زمان بیشترین حجم مطالب را می توانید یاد بگیرید و بازدهی آن از فیلم های آموزشی و کتاب های کمک آموزشی بسیار بالاتر است. فرض کنید شما در چند مبحث اشکال دارید و بقیه مباحث را خوب بلد هستید. پیدا کردن این اشکالات و رفع کردن انها از طریق فیل های آموزشی و کتاب های کمک آموزشی کاملا وقت گیر است. خصوصا در ایام امتحانات که وقت مهمتر هم می شود این نکته بسیار مهم است. در ایام امتحانات اشکالات خودتان را در قالب دو یا سه جلسه کلاس خصوصی می توانید برطرف نمائید و در وقت و زمان خودتان صرفه جویی کنید.





آیا فقط با شرکت در کلاسهای خصوصی ریاضی می توان در امتحان موفق شد؟ شرکت در کلاسهای خصوصی ریاضی همانطور که گفته شد کاملا مفید و موثر است. البته نباید به امید این کلاسها در کلاسهای اصلی خودتان غیبت کنید و یا درس نخوانید. نکته دیگر اینکه استفاده از کلاسهای خصوصی و یا هر کلاس دیگری به تنهایی نمی تواند شما را به موفقیت برساند. در مرحله اول باید تصمیم بگیرید ریاضی را خوب بخوانید و این ترم یا ترم آینده در نمره خودتان تحول مثبتی ایجاد نمائید. در قالب این تصمیم گیری کلاسهای خصوصی ریاضی را هم می توانید به عنوان یکی از راهکارها مد نظر داشته باشید. پس شرکت در کلاس خصوصی فقط بخشی از کار است و به تنهایی کافی نیست. در کلاسهای ریاضی اصلی خودتان در مدرسه و دانشگاه هم حاضر باشید و حضور فعالی داشته باشید. جزوه بنویسید. همین جزوه ای که در کلاسهای خودتان یادداشت می کنید برای مرور و جمع بندی در ایام امتحانات و یا برای ارائه درس توسط معلم خصوصی ریاضی بهترین منبع است. اگر در کلاسهای اصلی خودتان 50 تا 60 درصد مطلب را هم یاد بگیرید بعدا در کلاسهای خصوصی هم کارتان راحت تر خواهد بود و تعداد جلسات کمتر و در نتیجه هزینه کمتری هم لازم خواهد بود. تمرین حل کردن برای درس ریاضی خیلی مهم است. وقتی تمرین حل می کنید به نوعی در حال محک زدن میزان یادگیری خودتان هستید. به عبارت دیگر قبل از این که در امتحان ریاضی شرکت کنید از خودتان امتحان می گیرید. این مهم است. در نهایت هدف این است که شما توانایی حل مسائل و تمرینات ریاضی را بدست آورید. شرکت در کلاسهای مدرسه و دانشگاه و کلاسهای تدریس خصوصی باعث می شود شما درس را یاد بگیرید ولی به هر حال برای جا افتادن مطلب و استفاده عملی از مطالبی که یاد گرفته اید حل تمرین و مسئله و مرور و درس خواندن خودتان هم لازم و ضروری است.



مطالعه مقاله تدریس خصوصی ریاضی و یادگیری بهتر و عمقی تر ریاضی هم پیشنهاد می شود.

چند جلسه کلاس خصوصی ریاضی برای قبولی در امتحان ریاضی کافی است؟ تعداد جلسات کلاس خصوصی ریاضی برای آموزش و یادگیری بهتر این درس به عوامل مختلفی بستگی دارد. از جمله این عوامل می توان به تعداد جلسات تشکیل شده کلاسهای اصلی خودتان در مدرسه و دانشگاه و حجم مطالب تدریس شده، هدف خودتان (اینکه فقط می خواهید در درس ریاضی قبول شوید و یا گرفتن نمره بالا را در نظر دارید)، پایه درسی خودتان و اینکه چقدر ریاضی را بلد هستید و چه اشکالاتی دارید و .... اشاره کرد. در مقطع دانشگاه معمولا حجم مطالب تدریس شده بیشتر ایت و در نتیجه تعداد جلسات بیشتری برای یادگیری درس لازم است. ممکن است شما درس ریاضی را بلد باشید و فقط اشکالات جزئی ای داشته باشید در این حالت شاید در حد همان دو یا سه جلسه کلاس کفایت کند ( برای مطالعه در زمینه قیمت و نرخ کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی مقاله
قیمت تدریس خصوصی ریاضی و عوامل و پارامترهای موثر بر آن را مطالعه کنید). در حالت دیگر اگر درس ریاضی را خوب بلد نیستید و اشکالات زیادی دارید، تعداد جلسات لازم بیشتر خواهد بود و در این حالت بهتر است کلاسها در طول ترم برگزار شده و زودتر شروع شود. همانطور که گفته شد، تعداد جلسات لازم برای اموزش ریاضی به هدف شما هم بستگی دارد. اگر می خواهید در درس ریاضی نمره خوب و حتی 20 بگیرید، مسلما در این حالت جلسات بیشتری لازم خواهد بود و علاوه بر ارائه درس در کلاس ممکن است بخواهید تمرینات اضافه تر و نمونه سوالات امتحانی هم حل کنید.

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 773 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image