ارتباط مستقیم با 30561 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
beikmohammadlou
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
ایران مدرس مقاله موفقیت تحصیلی راهکارهای آمادگی برای امتحانات میان ترم و پایانی

راهکارهای آمادگی برای امتحانات میان ترم و پایانی

به اشتراک گذاری

در این بخش راهکارهای آمادگی برای امتحانات میان ترم و پایانی ارائه شده است. اگر می خواهید در امتحانات موفق باشید و با نمره خوب قبول شوید موارد زیر را مد نظر داشته باشید.

1- در طول ترم

برای موفقیت در امتحانات کافی نیست که فقط در ایام امتحانات بخواهید درس بخوانید بلکه باید در طول ترم هم به فکر مطالعه دروس خودتان باشید. برای موفقیت در امتحانات در طول ترم موارد زیر را مد نظر داشته باشید.

- در کلاسهای خودتان به صورت کامل شرکت کنید. وقتی در کلاس غیبت می کنید معمولا در زمانی که در کلاس حاضر نیستید کار مفیدی انجام نمی دهید. پس آن زمان را از دست داده اید و در ضمن بعدا باید برای جبران غیبت و خواندن درسی که ارائه شده است وقت بگذارید. در نتیجه باز هم زمان بیشتری را از دست خواهید داد.



مطالعه این مقاله هم مفید است: 10 راهکار عملی برای موفقیت در امتحانات میان ترم و پایان ترم

- ممکن است برای همه پیش بیاید که به دلیل مشکلاتی مانند مریضی و یا هر دلیل دیگری به صورت ناخواسته در کلاس حاضر نباشند. در این حالت سعی کنید در زودترین زمان ممکن جزوه را از دوستانتان بگیرید و آن را مطالعه نمائید. چون اگر مطالب آن جلسه را بلد نباشید ممکن است جلسات بعد را هم از دست بدهید و در جلسات بعدی درس را متوجه نشوید.


- اگر در درسی اشکال پایه ای و اساسی دارید و در ترمها و سالهای قبل در آن درس عملکرد خوبی نداشته اید و یا در ترم حاضر به هر دلیل نتوانسته اید در کلاسها به صورت کامل شرکت کنید می توانید از جلسات تدریس خصوصی برای تسلط بر درس مزبور و یادگیری بهتر آن استفاده کنید. برای مشاهده لیست مدرسین خصوصی در تمامی مقاطع و در کل ایران بر روی عبارت تدریس خصوصی کلیک کنید.

- در طول ترم خوب درس بخوانید. مطالعه کتاب درسی را در اولویت اول قرار دهید. در طول ترم برای درسهایی مانند ریاضی و فیزیک تمرین و مسئله حل کنید. از زمان خودتان استفاده مفیدی داشته باشید و با برنامه ریزی و نظم پیش بروید. اگر می خواهید در امتحانات موفق باشید درس خواندن در طول ترم کاملا لازم است. برنامه ریزی خوبی برای خودتان داشته باشید.

- کتاب درسی را خوب بخوانید. بعضی از دانش آموزان و دانشجویان تمایل زیادی به کتابهای کمک آموزشی دارند. استفاده از کتابهای کمک آموزشی در مواردی می تواند خوب و مفید باشد ولی به هر حال کتاب درسی در اولویت اول قرار دارد. اگر بر کتاب درسی خودتان مسلط باشید، و تمرینات و مثالها را بررسی کنید از هر کتاب کمک آموزشی بی نیاز خواهید بود.

- اگر می خواهید برای یادگیری عمقی تر و مفهومی تر تعدادی از دروس خودتان از کلاسهای تدریس خصوصی استفاده کنید، این کلاسها را هم در طول ترم برگزار کنید. البته ممکن است برای بعضی از دروس در حد رفع اشکال استفاده از این کلاسها کفایت کند و در این حالت موکول کردن چنین کلاسهایی به ایام امتحانات اشکالی ندارد.



مطالعه کنید: تاثیرات دعا و مناسک مذهبی در ایام امتحانات

- اکثر افراد وقتی در جستجوی راهکارهای موفقیت در امتحانات هستند انتظار دارند مطالبی را بخوانند که به آنها بگوید در ایام امتحانات چه کارهایی باید انجام دهند ولی در اصل مهمترین کارها در طول ترم انجام می گیرد. اگر می خواهید در امتحانات نمره خوبی بگیرید و فقط قبول شدن برایتان ملاک نیست درس خواندن را در طول ترم شروع کنید و دروس را پایه ای یاد بگیرید.

2- در ایام امتحانات

- اگر در طول ترم درس ها را خوب خوانده باشید در ایام امتحانات کار شما راحت تر خواهد بود. در این ایام باید با تمرکز کامل بر روی دروس خودتان متمرکز شوید و مطالبی را که قبلا خوانده اید جمع بندی کنید و اشکالات را برطرف نمائید. در کنار داشتن یک مدرس خصوصی خوب در ایام امتحانات می تواند کاملا موثر و مفید باشد.

- در ایام امتحانات بسیاری از برنامه های جنبی خودتان را حذف کنید. برنامه ریزی دقیق تری داشته باشید و سعی کنید در طول روز بیشتر درس بخوانید. مرور کامل جزوه کلاسی در این ایام کاملا مفید است. چون به هر حال سوالات از همین جزوه و کتاب مطرح خواهد شد و در ضمن جزوه چون حجم کمتری دارد مطالعه آن راحت تر است.

- حل کردن و بررسی نمونه سوالات امتحانی در ایام امتحانات بسیار مفید است. برای هر درس یکی دو سری سوال امتحانی پیدا کنید و حل کنید. حل کردن نمونه سوالات امتحانی در ایام امتحانات به شما دید خوبی می دهد. به هر حال سوالاتی که قرار است شما هم در امتحان پاسخ دهید مشابه همین سوالات امتحانی ترمهای قبل خواهد بود.

- برای مطالعه بیشتر در زمینه نحوه مطالعه برای امتحانات پایان ترم و میان ترم، چگونگی گرفتن نمره خوب در امتحانات، راهکارهای قبول شدن در امتحانات با نمره خوب و ... مقاله
چگونه در امتحانات نهایی 20 بگیریم یا بایدها و نبایدهای شب امتحان را هم مطالعه کنید.

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 6510 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image