ارتباط مستقیم با 30455 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی ایران مدرس
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی رجبی
beikmohammadlou
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
ایران مدرس مقاله موفقیت تحصیلی چگونه در آموزش و یادگیری دروس دانشگاهی موفق تر عمل کنیم؟

چگونه در آموزش و یادگیری دروس دانشگاهی موفق تر عمل کنیم؟

به اشتراک گذاری

اگر دانشجو هستید و قصد دارید در ترم حاضر و ترمهای بعد در زمینه یادگیری دروس خودتان در دانشگاه عملکرد بهتری داشته باشید مواردی که در ادامه ارائه می شود را مد نظر قرار دهید:

مطالعه دروس در طول ترم: سعی کنید در طول ترم درسهای خودتان را بخوانید. همانطور که می دانید مقطع دانشگاه با دوران دبیرستان و متوسطه متفاوت است. در این مقطع درسهایی که ارائه می شود حجم بالاتری دارد و مراجعی که معرفی می شود هم بیشتر از یک کتاب است (به صورت معمول). بنابراین مانند دوران متوسطه نیست که یک کتاب مشخص به شما تدریس شود و کل کتاب را هم درس بدهند.در دوران دانشگاه و در مقطع دانشگاهی بعضا برای یکی درس چند مرجع معرفی می شود و مطالب به صورت ترکیبی از انها ارائه می گردد و یا ممکن است درس از یکی از مراجع ارائه شود و تمرینات و سوالات امتحانی از مرجع دیگری ارائه گردد. بنابراین در این حالت کار دانشجویان برای یادگیری بهتر درس و آمادگی برای امتحان سخت تر خواهد شد. در ضمن، بسیاری از مراجعی که معرفی می شود به زبان لاتین است و دانشجویانی که زبان انگلیسی شان خوب و قوی نیست از این لحاظ هم به مشکل خواهند خورد. با توجه به مطالب ارائه شده واضح است که نحوه درس خواندن و مطالعه در مقطع دانشگاه متفاوت از دوره دبیرستان و متوسطه است و دانشجویان باید سعی کنند در زودترین زمان ممکن خودشان را با این شرایط جدید وفق دهند و راهکارهایی برای مطالعه درست دروس و خوب از پس امتحانات برآمدن را پیدا کنند. بسیاری از دانشجویان در همان یکی دو ترم اول مشروط می شوند و حتی تعدادی دیگر چون نمی توانند در نهایت خودشان را جمع کنند و به درس و تحصیل باز گردند ترک تحصیل کرده و انصراف می دهند. تحصیل در مقطع دانشگاه به نسبت دوران متوسطه خصوصا برای رشته های علوم پایه (ریاضی، فیزیک و ...) و رشته های فنی مهندسی (مکانیک، برق، عمران، کامپیوتر و ....) سخت تر است و برای موفقیت در تحصیل در این زمینه باید عملکرد درستی داشته باشید.



مطالعه کنید: 3 مهارت ساده برای موفقیت در دانشگاه

لزوم موفقیت در امتحانات دانشگاه: برای موفق شدن در دروس در مقطع دانشگاه راهکارهای زیادی وجود دارد که به آن پرداخته می شود ولی به هر حال، قبل از آن خودتان بهتر می دانید که برای اینکه بتوانید با موفقیت دروس را پشت سر بگذارید و در نهایت در مقطع دانشگاه معدل خوبی داشته باشید استفاده از راهکارهای موثر برای درس خواندن و موفقیت در امتحانات در این مقطع لازم و ضروری است. در بسیاری از مصاحبه های شغلی معدل شما در مقطع دانشگاه برای کارفرمایان بسیار مهم است. به هر حال معدل شما به صورت متوسط می تواند نشان دهد که در دانشگاه شما چه عملکردی داشته اید و دروسی را که انتظار می رود بلد باشید در چه حدی خوب یاد گرفته اید. بنابراین اگر قصد دارید بعد از فارغ التحصیلی وارد بازارکار شوید خوب درس خواندن در مقطع دانشگاه و داشتن نمرات بالا لازم و ضروروی است. البته برای ورود به بازارکار در کنار این که خوب درس می خوانید و سعی می کنید معدل بالایی داشته باشید باید تلاش کنید مهارتهایی که برای رشته شم لازم است و یا نرم افزارهایی که مورد نیاز کارتان است را هم خوب یاد بگیرید. به هر حال برای بدست آوردن یک شغل خوب داشتن معدل بالا و نمرات خوب لازم است. در ضمن، اگر بخواهید ادامه تحصیل دهید و در داخل یا خارج از کشور در س خواندن را ادامه دهید باز هم معدل شما در بسیاری از موارد مورد ارزیابی قرار می گیرد و برای بورس شدن و قبولی در بعضی از دانشگاهها و .... شرط معدل وجود دارد. بنابراین اگر می خواهید در ادامه و بعد از فارغ التحصیلی در بحث پیدا کردن یک شغل خوب و یا در بحث ادامه تحصیل موفق باشید، گرفتن نمرات خوب و بالا و داشتن معدل بالا کاملا لازم است.



برای مشاهده لیست مدرسین دانشگاهی کلیک کنید: تدریس خصوصی دروس دانشگاهی





حضور کامل در کلاسهای دانشگاه: با توجه به موارد ذکر شده واضح است که در مقطع دانشگاه لازم است بر روی دروس خودتان متمرکز شوید و تلاش کنید درسهای خودتان را خوب یاد بگیرید تا در نهایت هم فرد با سوادی باشید و در زمینه کاری خودتان حرفی برای گفتن داشته باشید و هم با داشتن نمرات و معدل خوب هم در بازار کار و هم در سایر مقاطع بالاتر و در بحث ادامه تحصیل موفق باشید. برای موفقیت در امتحانات دانشگاه، همانطور که گفته شد، چون برای دروس معمولا مرجعهای مختلفی معرفی می گردد و ممکن است از مراجع مختلف بحثهای متعددی ارائه شود، به همین دلیل حضور در کلاسها بسیار ضروری خواهد بود. در دوران متوسطه و راهنمایی و .... هم حضور در کلاسهای مدرسه مهم است. ولی به هر حال در آن مقطع کتاب و سرفصلهای کاملا مشخصی وجود دارد و اگر دانش آموزی غیبت کند به صورت کامل مشخص است که کدام بحث را باید از روی کتاب درسی بخواند. در مقطع دانشگاه، با توجه به اینکه مباحث پراکنده تر است و از مراجع مختلفی ممکن است ارائه گردد و در ضمن هیچ کدام از مرجعها ممکن است به صورت کامل تدریس نشود، در نتیجه اهمیت حضور در کلاس و نوشتن جزوه دو چندان خواهد شد.  وقتی خودتان در کلاس حضور دارید علاوه بر اینکه درس را بهتر متوجه می شوید و اگر سوالی یا مشکلی برایتان پیش آمد می توانید از مدرس و استاد خودتان بپرسید، با نوشتن جزوه و سرفصلها به خوبی در جریان مباحث ارائه شده قرار خواهید گرفت. بسیاری از دانشجویان در کلاسها غیبت می کنند و یا وقتی در کلاس حضور دارند جزوه نمی نویسند و قصد دارند بعدا جزوه های دیگران را کپی کنند. ولی به هر حال این روش، روش خوبی نیست چرا که ممکن است در جزواتی که کپی می گیرید اشکالات و اشتباهاتی وجود داشته باشد و یا نکات مهم درس ثبت نشده باشد. در ضمن در بسیاری از اوقات همکلاسی شما برداشت خودش از مطالب را می نویسد که ممکن است درست نباشد. نکته دیگر اینکه وقتی خودتان در کلاس حاضر هستید و جزوه می نویسید با تمرکز بالاتری به مطالب گوش خواهید داد و در نتیجه درس را بهتر یاد خواهید گرفت.





مطالعه نمائید: چگونه ریاضی دانشگاه را بخوانیم؟

برای یادگیری بهتر دروس دانشگاه، موفقیت در امتحانات دانشگاه و داشتن معدل بالا موارد زیر می تواند مفید و موثر باشد:

- در طول ترم درس بخوانید. خصوصا در مقطع دانشگاه موکول کردن دروس به ایام امتحانات به دلیل حجم بالایی که دارند اصلا ایده خوبی نیست و شما را به دردسر خواهد انداخت. با مطالعه دروس در طول ترم، درسها را بهتر یاد خواهید گرفت و ضریب اطمینان موفقیت در امتحانات با نمره بالا را افزایش خواهید داد.

- با برنامه ریزی پیش بروید. از همان ابتدای ترم برای خودتان هدفی در نظر بگیرید. مثلا اینکه قصد دارید این ترم معدل شما بالا 16 باشد و برای رسیدن به هدفتان تلاش کنید. تعداد واحدهای بالایی اخذ نکنید و به صورت متعارف پیش بروید تا بتوانید نمرات بهتری کسب کنید.

- از دانشجویان ترم بالایی برای راهنمایی در زمینه مطالعه دروس مختلف کمک بگیرید. البته توصیه دانشجویانی که خودشان در امتحانات موفق بوده اند و نمرات بهتری گرفته اند بیشتر اهمیت دارد. بپرسید که هر استاد چه مواردی برایش مهم است و در امتحان بیشتر چه مباحثی مورد سوال قرار می گیرد.

- اگر در بعضی ار دروس اشکالات پایه ای دارید و یا پیش نیازهای بعضی از دروس را خوب یاد نگرفته اید از اساتید خصوصی کمک بگیرید. برای مشاهده لیست مدرسین دانشگاهی بر روی عبارت تدریس خصوصی دروس دانشگاهی و برای مشاهده لیست کامل اساتید بر روی عبارت اساتید تدریس خصوصی کلیک کنید.



مطالعه کنید: نرخ و هزینه تدریس خصوصی دروس دانشگاهی

- در کلاسهای دانشگاه جزوه خوبی بنویسید و به صورت کامل در این کلاسها حضور داشته باشید. هر چه حضور شما در کلاسها پررنگتر باشد و فعال تر باشید در ادامه کارتان راحت تر خواهد بود و نتیجه بهتری هم خواهید گرفت. در ایام امتحانات و در کلاسهای تدریس خصوصی بهترین منبع برای یادگیری همان جزوه ای است که خودتان نوشته اید.

- اگر در ترمهای قبل در پاس کردن دروس عملکرد خوبی نداشته اید و معدل شما پایین و حتی در حد مشروطی بوده است باز هم ایرادی ندارد. با برنامه ریزی و پشتکار و در کنار داشتن یک استاد خصوصی خوب که بهتر است ترجیحا هم رشته خودتان باشد، می توانید به درس و تحصیل برگردید و شرایط را به نفع خودتان تغییر دهید.

- اگر در درس ریاضی دانشگاه اشکال دارید می توانید از مدرسین ریاضی کمک بگیرید (مشاهده کنید: لیست مدرسین خصوصی ریاضی). در ضمن، در همین سایت (ایران مدرس) جزوات خوبی برای یادگیری ریاضی دانشگاه ارائه شده است.



به صورت رایگان دانلود کنید: دانلود رایگان نمونه سوال امتحانی و جزوات آموزشی ریاضی دانشگاه

جمع بندی مطالب ارائه شده: با توجه به مطالب ارائه شده، برای موفقتیت در تحصیل در مقطع دانشگاه و برای یادگیری بهتر دروس دانشگاهی باید سعی کنید در طول ترم درس بخوانید و وقت را از دست ندهید. باید در کلاسهای دانشگاه حضور کامل و فعال داشته باشید و جزوه بنویسید. در کلاسها هر سوالی که پیش امد را بپرسید و مشتاق یاد گیری باشید. مثل بسیاری از دانشجویان فقط برای بحث حضور غیاب در کلاس نباشید بلکه در کلاس حاضر باشید که درس را یاد بگیرید. بالاخره شما برای حضور در کلاس وقت می گذارید و همانطور که گفته شده است وقت طلاست. حیف است فقط برای اینکه در لیست حضور غیاب غیبت نخورید در کلاس باشید. هر چه در کلاسهای درس فعالتر باشید و به درس اهمیت بیشتری بدهید سریعتر درس را یاد خواهید گرفت و بعدا  حین مطالعه و مرور درس کار خودتان راحت تر خواهد بود. در صورت لزوم از کلاسهای تدریس خصوصی استفاده کنید. مداومت داشته باشید و در طول ترم با برنامه ریزی و پشتکار به پیش بروید. سعی کنید درس خواندن خودتان را در اولویت اول قرار دهید و با نظم و اراده به نسبت ترمهای قبل عملکرد بهتری داشته باشید. همانطور که گفته شد در آینده هم برای موفقیت در بازارکار و برای موفقیت در پیدا کردن یک شغل خوب متناسب با رشته تحصیلی خودتان و یا حتی برای ادامه تحصیل داشتن معدل بالا مهم است. پس سعی کنید با در نظر گرفتن موارد گفته شده هم درسها را خوب آموزش بینید و هم معدل بالایی داشته باشید.



راه های افزایش معدل در دانشگاه

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 13225 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image