ارتباط مستقیم با 30456 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی ایران مدرس
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
ایران مدرس مقاله موفقیت تحصیلی چگونه در امتحان فیزیک با نمره خوب قبول شویم و موفق باشیم؟

چگونه در امتحان فیزیک با نمره خوب قبول شویم و موفق باشیم؟

به اشتراک گذاری

در این بخش در رابطه با نحوه مطالعه درس فیزیک برای قبولی و موفقیت در امتحانات نکاتی ارائه شده است. اگر می خواهید در امتحان فیزیک نمره خوبی بگیرید مواردی که در ادامه می آید را مد نظر داشته باشید.


پیشنهاد ویژه ایران مدرس: چگونه فیزیک بخوانیم تا آن را خوب یاد بگیریم
1- از همان اوایل ترم برای خواندن درس فیزیک برنامه داشته باشید. هر چه زودتر شروع کنید بهتر است. وقتی مطالعه درس فیزیک را زودتر شروع می کنید برای تفهیم بهتر مطالب، حل تمرین و مسئله، رفع اشکال و جمع بندی و .... فرصت کافی خواهید داشت. اگر در کلاس شما تعدادی از افراد همیشه در درس فیزیک نمرات خوبی می گیرند تنها دلیل آن این است که در طول ترم برای یادگیری فیزیک وقت می گذارند.
2- فیزیک را به صورت پایه ای و مفهومی بخوانید. وقتی درس فیزیک را مطالعه می کنید همواره به یاد داشته باشید که فیزیک یک درس مفهومی است. در واقع باید نحوه برخورد شما با مسائل فیزیک به این گونه باشد. سعی نکنید فقط فرمول حفظ کنید. فرمولها را خوب است که حفظ باشید ولی در کنار آن باید معنی فرمولها و مفهوم آنها را هم درک کرده باشید. هر چه فیزیک را عمقی تر بخوانید در امتحان موفق تر خواهید بود.
3- در طول ترم تا جایی که ممکن است تمرین ومسئله حل کنید. برای موفقیت در یادگیری درس فیزیک حل تمرین و مسئله بسیار مهم است. وقتی درس می خوانید در واقع در حال یادگیری هستید اما وقتی تمرین و مسئله حل می کنید از مطالبی که یاد گرفته اید استفاده می کنید. تا وقتی که از آموخته های خودتان برای حل مسائل و تمرینات استفاده نکنید معلوم نخواهد شد که آیا واقعا درس فیزیک را یاد گرفته اید یا نه. بنابراین تمرین و مسئله حل کنید و از مطالبی که یاد گرفته اید به صورت عملی استفاده نمائید.


مطالعه کنید: مهمترین عوامل برای کسب درصد بالای فیزیک کنکور و موفقیت در فیزیک کنکور
4- در کلاسهای فیزیک غیبت نکنید. در طول ترم سعی کنید در هیچ کدام از کلاسهای خودتان در مدرسه یا دانشگاه غیبت نکنید. هر بار که در کلاس غیبت می کنید مطالب مهمی را از دست خواهید داد. در ضمن، خودتان بهتر می دانید که جبران این غیبتها کار آسانی نیست. اولا در زمانی که در کلاس حاضر نیستید معمولا درس نمی خوانید و وقت را از دست می دهید. ثانیا برای یادگیری همان مبحث بعدا باید وقت بیشتری هم بگذارید.
5- کتاب درسی را خوب بخوانید. کتاب درسی فیزیک منبع بسیار خوبی برای یادگیری است. اگر بر کتاب درسی، مطالب ارائه شده در آن و تمریناتی که در کتاب درسی ارائه شده است مسلط باشید با خیال راحت می توانید در امتحان شرکت کنید و نمره خوبی هم بگیرید. از این کتاب به آن کتاب نپرید و کتابهای زیادی دور خودتان جمع نکنید. کتاب درسی را در اولویت اول قرار دهید و متن آن را خوب بخوانید و تمرینات و مثالهایش را حل کنید.



6- در کلاسهای درس حضور فعال داشته باشید. فقط حضور فیزیک در کلاس فیزیک مهم نیست. مهم این است چقدر این کلاسها برای شما مفید است و چقدر از این کلاسها استفاده می کنید. ایا در کلاس فیزیک سوال می پرسید؟ آیا تلاش می کنید در ردیف اول بنشینید؟ آیا جزوه خوبی یادداشت می کنید و با تمرکز کامل به مطالب ارائه شده گوش می دهید؟ موفقیت در امتحان فیزیک به مقدار زیادی به این بستگی دارد که در کلاس به چه میزانی درس را یاد می گیرید. پیشنهاد می شود مطالعه نمائید: تدریس خصوصی فیزیک توسط خانم و لیست 10 معلم فیزیک خوب خانم


7- از کلاسهای خصوصی فیزیک استفاده کنید. یک امکان بسیار خوبی برای یادگیری برای یادگیری بهتر درس فیزیک وجود دارد و آن هم استفاده از کلاسها و جلسات تدریس خصوصی است. اگر در کلاس فیزیک به هر دلیل غیبت کرده اید، اگر می خواهید در درس فیزیک 20 بگیرید، اگر اشکالات زیادی دارید .... در هر صورت کلاسهای خصوصی می تواند برای شما بسیار مفید باشد. برای مشاهده لیست مدرسین فیزیک بر روی عبارت تدریس خصوصی فیزیک کلیک کنید. برگزاری کلاس خصوصی با یکی از بهترین معلم های فیزیک می تواند در پیشرفت شما بسیار موثر باشد.
8- کتابهای کمک آموزشی معتبر بخوانید. همانطور که گفته شد کتاب درسی فیزیک از هر کتاب کمک آموزشی دیگری بهتر است ولی به هر حال ممکن است لازم باشد بعضا از کتابهای کمک آموزشی استفاده کنید. اگر اینطور است سعی کنید از کتابهای کمک آموزشی معتبر استفاده نمائید. اگر هم از حل المسائل استفاده می کنید اول خودتان تمرینات را حل کنید و روی ان فکر کنید و بعد سراغ حل المسائل بروید و حل درست را بررسی نمائید.


حتما بخوانید: چگونگی کسب نمره عالی در درس فیزیک
9- قبل از کلاس مبحث جدید را کمی بخوانید. این مورد را معمولا درصد بسیار کمی از دانشجویان و دانش اموزان اناجم می دهند. در نظر بگیرید که می خواهید در یک کلاس آموزشی در هر زمینه ای شرکت کنید و قبل از کلاس سوالاتی برای شما مطرح بوده است. اگر با داشتن تعدادی سوال در کلاس حاضر شوید حواستان برای یادگیری خیلی جمع تر خواهد بود. اگر قبل از کلاس فیزیک به مبحث جدید نگاهی بیندازید سوالاتی در ذهن شما ایجاد می شود و در نتیجه در کلاس درس برای رسیدن به پاسخ آن سوالات حواستان بیشتر جمع درس خواهد شد.
10- در کلاس فیزیک جزوه بنویسید. جزوه نوشتن در کلاس درس بسیار روش خوبی برای افزایش تمرکز است. امکان ندارد شما بخواهید جزوه بنویسید و حواستان به کلاس و درس نباشد. چون می خواهید جزوه شما بعدا قابل استفاده باشد به خوبی به مطالب گوش خواهید داد. بنابراین هم برای افزایش تمرکز خودتان در کلاس فیزیک و هم برای اینکه بعدا یک منبع خوب برای مطالعه داشته باشید حتما در کلاس درس جزوه بنویسید.
با توجه به مطالب ارائه شده، برای موفقیت در امتحان فیزیک و قبولی در این درس با نمره خوب سعی کنید در کلاسهای فیزیک حاضر باشید و حضور فعال داشته باشید و جزوه هم بنویسید. فیزیک را به صورت پایه ای و مفهومی بخوانید و تمرین و مسئله حل کنید. کتاب درسی را خوب بخوانید و در صورت لزوم از کلاسهای کمک آموزشی و کلاسهای تدریس خصوصی استفاده نمائید. با مطالعه درس قبل از کلاس و مرور آن بعد از کلاس به صورت بهتر و عمقی تری درس را یاد خواهید گرفت.



تدریس خصوصی فیزیک دانشگاه – آموزش خصوصی فیزیک 1 و 2 عمومی دانشگاه
منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 5302 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image