ارتباط مستقیم با 30603 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
ایران مدرس مقاله موفقیت تحصیلی چگونه در امتحان فیزیک نمره بهتری بگیریم و موفق تر باشیم؟

چگونه در امتحان فیزیک نمره بهتری بگیریم و موفق تر باشیم؟

به اشتراک گذاری

اگر می خواهید در امتحان فیزیک نمره بهتری بگیرید و به راحتی و با نمره بالا قبول شوید .... اگر می خواهید فیزیک را مفهومی تر یاد بگیرید و در امتحان فیزیک یکی از نمره های بالای کلاس را بگیرید .... در هر صورت ادامه این مطلب را بخوانید.

برای موفقیت در امتحان فیزیک و گرفتن نمره خوب در این درس راهکارهای مختلفی وجود دارد. از جمله راهکارهایی که برای موفقیت در امتحان فیزیک و یا حتی هر درس دیگری می توانید روی آن حساب کنید موارد زیر است.



مطالعه نمائید: تدریس خصوصی فیزیک دانشگاه – آموزش خصوصی فیزیک 1 و 2 عمومی دانشگاه

- شرکت به صورت منظم در کلاسهای فیزیک و در کنار آن حضور فعال در کلاس به گونه ای که از مطالب ارائه شده بیشترین استفاده را ببرید.

- نوشتن جزوه در کلاس فیزیک چرا که حین نوشتن جزوه حواس شما جمع تر خواهد بود و بهتر می توانید درس را یاد بگیرید.

- پرسیدن هر سوالی که در کلاس برای شما پیش می آید و یا یادداشت کردن سوالات خودتان برای اینکه بعدا بپرسید و باقی نگاشتن هر اشکالی.


- نشستن در ردیف های جلوی کلاس که هم درس را بهتر متوجه شوید، هم سوالهایتان را راحت تر بتوانید بپرسید و هم با افراد موفق تر در درس همنشین باشید.

- داشتن سرعت مناسب در نوشتن جزوه فیزیک به گونه ای که هم مهمترین نکات را بنویسید و هم در عین حال به مطالب ارائه شده توسط معلم فیزیک گوش دهید.

- حضور به موقع در کلاس درس چرا که با تاخیر 10 یا 15  دقیقه ای حضور در کلاس ممکن است مطالب پایه ای هر جلسه را از دست بدهید.

- پیش مطالعه درس فیزیک قبل از حضور در کلاس که باعث می شود در ذهن شما نسبت به مبحث جدید سوالهایی ایجاد شود و اشتیاق بیشتری برای یادگیری داشته باشید.

مطالعه کنید: چگونگی کسب نمره عالی در درس فیزیک

- مرور مباحث ارائه شده در کلاس در همان روزی که تدریس شده است تا هم مطالب خوب در ذهن شما باقی بماند و هم اشکالاتی که دارید را یادداشت نمائید.

- دیدن کلاسهای تدریس فیزیک به عنوان یک فرصت خوب و عالی برای یادگیری و استفاده بهینه از آن و از دست ندادن کلاسها.

- داشتن تصمیم قاطع و برنامه ریزی منظم برای موفقیت در امتحان فیزیک و مطالعه درس در طول ترم که باعث می شود مطالب بهتر برای شما جا بیفتد.

- موکول نکردن مطالعه درس فیزیک به ایام امتحانات چرا که درس فیزیک درس شب امتحانی نیست و برای یادگیری عمقی و مفهومی به زمان نیاز دارد.

- مطالعه مفهومی این درس و سعی در فهمیدن معنا و مفهوم فرمولها و ورابط و پرهیز از اینکه بخواهید فقط فرمولها را حفظ کنید.

- استفاده از کلاسهای تدریس خصوصی فیزیک در صورت لزوم. برای مشاهده لیست مدرسین و اساتید فیزیک بر روی عبارت تدریس خصوصی فیزیک کلیک کنید.

- حل تمرین و مسئله به اندازه کافی و سعی در درک و فهمیدن مسائل فیزیک و تفکر و تعمق روی آنها به گونه ای که روند حل مسائل را درک کنید و نه اینکه فقط حفظ کنید.





مطالعه کنید: چگونه فیزیک را عمقی یاد بگیریم و در امتحان فیزیک عملکرد عالی داشته باشیم؟

- نظم دادن به خودتان در طول ترم برای مطالعه درس فیزیک در کنار سایر دروس به گونه ای که هم برای یادگیری فیزیک و هم درسهای دیگر زمان کافی داشته باشید.

- در اولویت قرار دادن کتاب درسی چرا که سوالهای امتحان از کتاب درسی مطرح می گردد و در ضمن کتابهای کمک آموزشی هم با توجه به کتاب درسی اصلی خودتان تالیف می شوند.

- سعی در فهمیدن روابط فیزیک و درک معنای فیزیکی آنها چرا که اگر روابط را خوب فهمیده باشید و درک کرده باشید در مسائل جدید هم کاربرد آنها برای شما راحت تر خواهد بود.

اگر در طول ترم درس فیزیک را خوانده باشید و در کلاسهای فیزیک حاضر بوده باشید در ایام امتحانات هم کار شما راحت تر خواهد بود و احتمال نتیجه گرفتن شما با نتیجه خوب و عالی بسیار بیشتر خواهد شد.  بنابراین از همان ابتدای ترم و یا از همین الان که در حال مطالعه این مقاله هستید برای موفقیت در امتحان فیزیک درس خواندن را شروع کنید تا زمان کافی برای درک مفاهیم و حل تمرین و مسئله داشته باشید. در ایام امتحانات هم برای موفقیت در امتحان فیزیک موارد زیر را در نظر بگیرید.

1- در ایام امتحانات هم مطالعه درس فیزیک را ادامه دهید. حتی اگر در طول ترم به صورت کامل درس را مطالعه کرده اید در ایام امتحانات هم مطالعه و حل تمرین و ... را ادامه دهید.

2- از کلاسهای خصوصی فیزیک برای جمع بندی و رفع اشکال در ایام امتحانات و فرجه ها می توانید استفاده کنید. در این ایام چون به معلم و استاد اصلی خودتان دسترسی ندارید در کنار داشتن یک مدرس تدریس خصوصی خوب می تواند کاملا مفید باشد.

3- استفاده از نمونه سوالات امتحانی و حل سوالات امتحانات ترمهای قبل برای موفقیت در امتحان فیزیک می تواند کاملا مفید باشد. البته ابتدا درس را تمام کنید و سپس حل تمرین و مسئله و بعد از آن سوالات امتحانی. - دانلود رایگان: جزوه و سوال فیزیک

با توجه به مطالب ارائه شده، برای موفقیت در امتحان فیزیک و یا هر درس دیگری باید درس خواندن در طول ترم را مد نظر داشته باشید. درس خواندن در طول ترم رمز موفقیت در تحصیل است. خیلی واضح است، افرادی که در طول ترم درس می خوانند زمان بیشتری برای مطالعه درس و حل تمرین و مسئله دارند. فیزیک هم مانند درس ریاضی برای آموزش و یادگیری به زمان نیاز دارد. بنابراین با هر سطح هوشی ای که دارید اگر در طول ترم درس بخوانید و مداومت داشته باشید و با برنامه ریزی پیش بروید به احتمال زیاد در امتحان فیزیک موفق خواهید بود. استفاده از کلاسهای فیزیک و جلسات تدریس خصوصی برای آموزش پایه ای درس و رفع اشکال و .... بسیار مفید است و باید سعی کنید از این کلاسها هم بیشترین استفاده را داشته باشید. شرکت در کلاسهای فیزیک کاملا مهم است ولی به هر حال حرف اول را در موفقیت شما در امتحان تلاش و کوشش خودتان می زند. با انگیزه شروع کنید و با پشتکار ادامه دهید. همان ابتدای ترم نمره ی خودتان در درس فیزیک را مشخص کنید. مثلا در برگه ای بنویسید: نمره این ترم من در درس فیزیک 19 یا بیشتر است. به این ترتیب هدف واضحی برای خودتان تعیین کرده اید و راحتتر می توانید در امتحان موفق شوید. همین که بدانید چه هدفی دارید و می خواهید چه نمره ای بگیرید باعث می شود کارهایی که در طول ترم انجام می دهید جهت دار شود. برای سایر دروس خودتان هم می توانید هدفی مشخص کنید و یا در کل مشخص کنید که قصد دارید چه معدلی داشته باشید. برای خودتان برنامه ریزی داشته باشید و با برنامه پیش بروید. نظم و برنامه ریزی برای موفقیت در هر کاری بسیار مهم است.



نحوه درک بهتر مسائل فیزیک و خوب فهمیدن درس فیزیک

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 2478 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image