ارتباط مستقیم با 30424 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی ایران مدرس
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس آیلتس بهرامی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
beikmohammadlou
آموزشگاه راه ذکریا
ایران مدرس مقاله موفقیت تحصیلی چگونه با شرکت در کلاسهای تدریس خصوصی در درس و تحصیل موفق تر باشیم؟

چگونه با شرکت در کلاسهای تدریس خصوصی در درس و تحصیل موفق تر باشیم؟

به اشتراک گذاری

در این بخش در رابطه با چگونگی استفاده بهینه از کلاسهای تدریس خصوصی برای موفقیت در درس و تحصیل، گرفتن نمرات بهتر در امتحان، قبولی با نمرات بالاتر در امتحانات، افزایش و ارتقای معدل، موفقیت در کنکور و ...توضیحاتی ارائه می گردد.



پیشنهاد ویژه ایران مدرس: مزایای استفاده از خدمات تدریس خصوصی در سایت ایران مدرس

با شرکت در کلاسهای تدریس خصوصی می توان در درس و تحصیل موفق تر بود. کلاسهای تدریس خصوصی برای دانش آموزان و دانشجویانی که قصد دارند در نحوه درس خواندن خودشان و نمراتی که می گیرند تحول مثبت عظیمی ایجاد نمایند می تواند کاملا مثبت باشد. بسیاری از دانشجویان و دانش آموزان که در درسهای خودشان عملکرد خوبی نداشته اند، با شرکت در کلاسهای تدریس خصوصی به درس و تحصیل برگشته اند و با معدل خوب فارغ التحصیل شده اند. البته اینطور نیست که بگوئیم فقط با شرکت در کلاسهای تدریس خصوصی هر مشکلی را می توان حل کرد و اگر در این کلاسها شرکت کنید درس خواندن هم لازم نیست و خود به خود نمرات عالی خواهید گرفت. در مرحله اول یک تصمیم جدی لازم است. خودتان باید بخواهید که تغییر کنید و تصمیم بگیرید که به نسبت قبل عملکرد بسیار بهتری داشته باشید. وقتی چنین تصمیمی گرفت شد و برای گرفتن نمرات خوب و عالی و موفقیت در امتحانات و تحصیل مصمم شدید، در این حالت استفاده از کلاسهای تدریس خصوصی هم می تواند بسیار مفید باشد. پس در مرحله اول اراده و انگیزه خودتان مهم است. بعد از آنکه تصمیم گرفتید که در ترم حاضر بسیار به نسبت قبل بهتر عمل کنید برای عملی کردن این تصمیم راه حلهای زیادی در پیش روی شما قرار دارد. ممکن است بخواهید از کتابهای کمک آموزشی استفاده کنید، فیلم های آموزشی خریداری نمائید، در کلاسهای اصلی خودتان مرتب تر حضور داشته باشید، برنامه ریزی داشته باشید، از کلاسهای خصوصی استفاده کنید و ... . همه ی این موارد خوب است هر چند در بسیاری از موارد بازدهی کلاسهای تدریس خصوصی بسیار بیشتر می باشد.



فواید تدریس خصوصی

شرکت در کلاسهای تدریس خصوصی برای زودتر نتیجه گرفتن و بهتر نتیجه گرفتن بسیار مفید است. در بسیاری از موارد این کلاسها برای گرفتن نتیجه بهتر به نسبت فیلم آموزشی، کتابهای کمک آموزشی و ... مزیتهای بسیاری دارد. (برای مشاهده لیست مدرسین فعال در زمینه آموزش و تدریس خصوصی ریاضی، فیزیک، شیمی، زبان، زیست، عربی، دروس دانشگاهی، دروس دبستان و ابتدایی، دروس کنکوری و .... در تهران، کرج، اصفهان، مشهد، تبریز و یا هر جای دیگر ایران بر روی عبارت اساتید و معلمان تدریس خصوصی کلیک کنید). استفاده از کتابهای کمک آموزشی هم خوب است. ولی باید در نظر داشته باشید که کتاب درسی در اولویت قرار دارد. در ضمن، دانش آموز یا دانشجویی که قبلا کمتر درس خوانده است و در امتحانات عملکرد خوبی نداشته است خیلی با کتاب خواندن (چه کتاب اصلی خودش و چه کتاب کمک آموزشی) زیاد میانه خوبی ندارد. بنابراین استفاده از کتاب کمک آموزشی برای چنین شخصی برای ایجاد تحول مثبت در درسهایش خیلی نمی تواند موثر باشد. نکته دیگر اینکه در کلاسهای تدریس خصوصی مدرس و معلم علاوه بر ارائه درس مشاوره می دهد و در برنامه ریزی و نحوه مطالعه دروس هم به شاگرد خودش کمک می کند. در واقع نقش حمایتی و پشتیبانی مدرس تدریس خصوصی به میزان درسی که ارائه می کند و یا حتی بیشتر اهمیت دارد. مدرسین و معلمان در کلاسهای تدریس خصوصی تنها به ارائه درس اکتفا نمی کنند بلکه شاگردهای خودشان را با ارائه تمرینات و تکالیف و مشاوره و ... به سمت موفقیت در تحصیل هدایت می کنند. استفاده از کتاب کمک آموزشی و یا فیلم آموزشی نمی تواند چنین تاثیری داشته باشد.



مطالعه این مقاله هم مفید است: نحوه هماهنگ کردن کلاس های تدریس خصوصی با قیمت مناسب


چگونه از کلاسهای خصوصی استفاده بهینه داشته باشیم؟ برای استفاده بهینه از کلاسهای تدریس خصوصی باید سعی کنید به تناسب اشکالاتی که دارید و تعداد جلساتی که لازم است زمان مناسبی را برای شروع کلاسها انتخاب کنید. اگر به عنوان مثال، در درس زبان انگلیسی اشکالات زیادی ندارید و فقط در حد رفع اشکال به کلاس خصوصی نیاز دارید، می توانید از کلاسهای خصوصی تدریس زبان انگلیسی در ایام امتحانات و فرجه ها به صورت محدود و در قالب دو یا سه جلسه استفاده کنید. اما اگر به عنوان مثال در درس ریاضی، هندسه، فیزیک، جبر و احتمال، حسابان، حساب دیفرانسیل و .... اشکالات اساسی و پایه دارید، با توجه به اینکه برای یادگیری بهتر این دروس تمرین و مسئله هم باید حل شود و زمان کافی برای مرور هم باید داشته باشید، بهتر است شرکت در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی و .... را زودتر شروع کنید. ممکن است برای تمام دروس خودتان هم کلاس خصوصی لازم نداشته باشید ولی به هر حال باید به تناسب تعداد جلساتی که لازم دارید استفاده از کلاسهای خصوصی را به اندازه کافی زود شروع کرده باشید. به صورت کلی قاعده ای که وجود دارد این است که استفاده از کلاسهای تدریس خصوصی در طول ترم مفیدتر است و بازدهی بالاتری دارد هر چند که در ایام امتحانات هم استفاده از جلسات تدریس خصوصی برای رفع اشکال و جمع بندی دروس می تواند کاملا مفید باشد. برای یادگیری پایه ای و عمقی دروس به زمان نیاز دارید و بهتر است در طول ترم درس بخوانید و در کلاسها شرکت کنید تا زمان کافی برای یادگیری داشته باشید. برای استفاده بهتر و بهینه تر از کلاسهای تدریس خصوصی موارد زیر را در نظر داشته باشید.

- از کلاسهای تدریس خصوصی در طول ترم استفاده کنید. به این ترتیب هم با مدرسین با تجربه می توانید کلاس داشته باشید، هم قیمت کلاسها مناسب تر خواهد بود و هم احتمال نتیجه گرفتن خودتان بیشتر خواهد شد.

- شرکت در 1000 جلسه کلاس تدریس خصوصی بدون درس خواندن و مرور و حل تمرین و مسئله فایده ندارد. در کنار شرکت در کلاسهای تدریس خصوصی خودتان هم درس بخوانید و تمرین حل کنید.

- کلاسهای تدریس خصوصی را جدی بگیرید. اینکه نمره درس دست معلم خصوصی شما نیست نباید باعث شود تمریناتی که ایشان به شما می دهد را حل نکنید. برای نتیجه گرفتن از کلاسها باید این کلاسها را جدی بگیرید.

- در کلاسهای تدریس خصوصی مانند کلاسهای مدرسه و دانشگاه با جدیت و تمرکز بالا به مطالب گوش دهید. کلاسهای تدریس خصوصی را مانند یک فرصت عالی برای یادگیری ببینید و سوالاتتان را بپرسید.



پیشنهاد می کنیم مقاله چگونه تدریس خصوصی به گرفتن نمرات بالاتر کمک می کند؟ را هم بخوانید.

- به بهانه و یا امید شرکت در کلاسهای تدریس خصوصی در کلاسهای اصلی خودتان غیبت نکنید. در کلاسهای مدرسه و دانشگاه کامل حاضر باشید و از جزوه کلاسی در کلاسهای خصوصی استفاده نمائید.

- در ایام امتحانات هم شرکت در کلاسهای تدریس خصوصی را ادامه دهید. اگر در طول ترم درس را تمام کرده اید، در این ایام برای رفع اشکال، جمع بندی و حل سوال امتحانی کلاسهای خصوصی مفید است.

- برای گرفتن بهترین نتیجه از این کلاسها سعی کنید جلسات تدریس خصوصی را با مدرسین با تجربه و با سابقه برگزار نمائید. اگر از عملکرد مدرس خودتان راضی نبودید کلاسها را با مدرس دیگری بگیرید.

- در طول ترم برنامه ریزی داشته باشید و شرکت در کلاسهای خصوصی باید بخش از آن باشد. درس بخوانید، مرور کنید، تمرین و مسئله حل نمائید، در کلاسهای اصلی شرکت کنید و هر کاری که لازم است انجام دهید.

با توجه به مطالب ارائه شده، شرکت در کلاسهای تدریس خصوصی برای موفقیت در درس و تحصیل می تواند کاملا موثر باشد به شرط آنکه به اندازه کافی شرکت در این کلاسها را زود شروع کرده باشید و در کنار آن خودتان هم درس بخوانید و با برنامه ریزی برای موفقیت در تحصیل تلاش کنید.

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 470 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image