ارتباط مستقیم با 30594 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی رجبی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
ایران مدرس مقاله مطالب عمومی راهکارهایی برای افزایش بازدهی کلاسهای تدریس خصوصی و حصول بهترین نتیجه

راهکارهایی برای افزایش بازدهی کلاسهای تدریس خصوصی و حصول بهترین نتیجه

به اشتراک گذاری

در این بخش راهکارهایی برای افزایش بازدهی کلاسهای تدریس خصوصی و حصول بهترین نتیجه در امتحانات، کنکور و یا هر آزمون دیگری ارائه شده است. اگر می خواهید برای موفقیت و قبولی در امتحان و کنکور از خدمات تدریس خصوصی استفاده کنید و در عین حال شرکت در این کلاسها بازدهی خوبی برای شما داشته باشد، موارد زیر را در نظر بگیرید.

1- کلاسهای تدریس خصوصی را جدی بگیرید. برای نتیجه گرفتن از هر کاری باید ان کار را جدی بگیرید و به ان وقت اختصاص دهید و روی آن متمرکز شوید. اگر می خواهید با استفاده از کلاسهای تدریس خصوصی در امتحان و کنکور و یا هر آزمون دیگری موفق شوید باید کلاسهای خصوصی را جدی بگیرید. درست است که نمره شما را معلم خصوصی شما قرار نیست بدهد ولی برای موفقیت خودتان هم که شده، تمرینات و مسائلی که به شما می دهید را حل کنید و به توصیه هایی که می کند عمل نمائید.

2- مدرس خصوصی خودتان را با دقت انتخاب نمائید. در همین سایت (ایران مدرس) کاملترین لیست مدرسین و اساتید تدریس خصوصی را می توانید مشاهده نمائید. برای مشاهده لیست مدرسین بر روی عبارت معلم خصوصی کلیک کنید. سعی کنید از بین مدرسین ثبت نامی در همین سایت مدرس و معلمی را انتخاب کنید که سابقه کاری خوبی داشته باشد و با توجه به رزومه کاری ای که ارائه کرده است بتواند شما را به نتیجه خوبی در امتحان یا کنکور برساند. در انتخاب مدرس خصوصی خودتان دقت کنید و اگر یکی دو جلسه اول از نحوه تدریس راضی نبودید می توانید کلاسها را با مدرس دیگری ادامه دهید.



مطالعه نمائید: مزایای استفاده از خدمات تدریس خصوصی در سایت ایران مدرس

3- در کلاسهای اصلی خودتان هم حاضر باشید. شرکت در کلاسهای تدریس خصوصی شما را از شرکت در کلاسهای مدرسه و دانشگاه بی نیاز نمی کند. در کلاسهای اصلی خودتان شرکت کنید و در این کلاسها جزوه یادداشت نمائید و حضور فعال داشته باشید. با شرکت در کلاسهای اصلی خودتان هم درس را بهتر یاد می گیرید و هم در نهایت اگر بخواهید از کلاسهای تدریس خصوصی هم استفاده کنید تعداد جلسات کمتری لازم خواهید داشت و در نتیجه هزینه کلاسهای تدریس خصوصی شما پایین تر خواهد شد. کلاسهای تدریس خصوصی در کنار کلاسهای اصلی شما مفید خواهد بود نه به جای آنها. البته اگر در بعضی از موارد نتوانستید در کلاسهای اصلی خودتان شرکت کنید برای جبران غیبت ها هم کلاسهای تدریس خصوصی مفید است.

4- در طول ترم کلاسهای خصوصی را برگزار نمائید. برگزاری کلاسهای تدریس خصوصی در طول ترم به نسبت حالتی که بخواهید از این کلاسها فقط در ایام امتحانات استفاده کنید بسیار مفیدتر خواهد بود. خصوصا برای دروسی مانند ریاضی و فیزیک استفاده از کلاسهای خصوصی ریاضی و جلسات تدریس خصوصی فیزیک در طول ترم بسیار مفید است. این دروس برای یادگیری به حل تمرین و مسئله نیاز دارند و بنابراین آموزش آنها در طول ترم بیشترین بازدهی را خواهد داشت. برای سایر دروس هم اگر تعداد جلسات تدریس بالایی لازم دارید از موکول کردن کلاسها به ایام امتحانات حذر کنید. اگر برای بعضی از دروس دو سه جلسه بیشتر کلاس خصوصی لازم ندارید، برای این دروس می توانید در ایام امتحانات از کلاسهای خصوصی استفاده کنید. نکته مهم دیگر این است که در ایام امتحانات هماهنگ کردن کلاسهای تدریس خصوصی با مدرسین با سابقه، خوب و با تجربه سخت خواهد شد. چون وقت این مدرسین در ایام امتحانات معمولا پر است. پس در هر حالت بهتر است از کلاسهای تدریس خصوصی در طول ترم استفاده کنید تا هم کلاسهای خصوصی را با قیمت مناسبتری هماهنگ نمائید، هم بتوانید با مدرسین خوب کلاس بگیرید و هم از نتیجه گرفتن خودتان مطمئن باشید.



مطالعه کنید: چگونه ریاضی را بهتر یاد بگیریم و در امتحان ریاضی موفق باشیم؟

5- در ایام فرجه ها و امتحانات هم کلاسها را ادامه دهید. اگر در طول ترم از کلاسهای تدریس خصوصی استفاده کرده اید و با کمک مدرس خصوصی خودتان درس را خوب خوانده اید، باز هم در ایام امتحانات شرکت در کلاسهای تدریس خصوصی را ادامه دهید. اگر درس به صورت کامل تمام شده است، در ایام امتحانات می توانید نمونه سوال امتحانی و تمرین و مسئله حل کنید. استفاده از کلاسهای تدریس خصوصی در این ایام بسیار موثر و مفید خواهد بود. در ایام امتحانات معمولا چون دانش آموزان و دانشجویان با جدیت درس خواندن را شروع می کنند اشکالاتی که وجود دارد خودش را نشان می دهید. در این ایام به مدرس و استاد اصلی خودتان دسترسی ندارید و در نتیجه در کنار داشتن یک معلم خصوصی خوب می تواند کاملا موثر باشد.





6- روز قبل از امتحان یک جلسه جمع بندی برگزار کنید. حتی اگر درس را به صورت کامل مطالعه کرده اید و در طول ترم و در ایام فرجه ها هم از کلاسهای تدریس خصوصی استفاده کرده اید، روز قبل از امتحان سعی کنید یک جلسه کلاس با مدرس خودتان هماهنگ کنید. در این یک جلسه می توانید تمامی مباحث را جمع بندی کنید و اگر در بعضی از مباحث اشکالات جزئی ای باقی مانده است آنها را برطرف نمائید. تا روز قبل از امتحان باید درس را خوب بخوانید و مطالب را کامل بررسی کرده باشد. اگر اینطور باشد جلسه قبل از امتحان برای جمع بندی کاملا مفید خواهد بود.



مطالعه مقاله 20 راهکار برای استفاده بهتر از کلاس های تدریس خصوصی هم مفید است.

7- در زمانهایی که سر حال تر هستید در کلاس شرکت نمائید. ممکن است در یک روز شما در مدرسه یا دانشگاه کلاسهای زیادی داشته باشید. برگزاری کلاس تدریس خصوصی در همان روز نمی تواند برای شما مفید باشد. با مدرس خصوصی خودتان کلاسهای خصوصی را به گونه ای هماهنگ کنید که برای شما بیشترین تاثیر را داشته باشد. روزهای آخر هفته و روزهای تعطیل اگر برنامه تفریحی خاصی نداشته باشید بهترین فرصت برای استفاده از این کلاسها و یادگیری بهتر دروس است.

8- در کنار کلاسهای خصوصی درس بخوانید و تمرین و مسئله حل کنید. یکی از مهمترین نکات که می تواند بیشترین تاثیر را در نتیجه گرفتن شما داشته باشد و شاید از همه ی موارد ذکر شده مهمتر است این است که در کنار شرکت در کلاسهای تدریس خصوصی خودتان درس بخوانید و تمرین و مسئله حل کنید و در طول ترم با برنامه ریزی درسها را مطالعه نموده و مرور نمائید. نه تنها کلاسهای تدریس خصوصی بلکه هیچ کلاس دیگری نمی تواند جای درس خواندن خود شما را بگیرد. بنابراین این را به عنوان یک اصل مهم در نظر داشته باشید که شرکت در کلاسهای تدریس خصوصی وقتی مفید و موثر است که خودتان هم در طول ترم درس بخوانید و تمرین و مسئله حل کنید و درس را مرور نمائید.

9- از جزوه کلاسی خودتان در کلاسهای خصوصی استفاده کنید. در کلاسهای تدریس خصوصی برای حصول بازدهی بیشتر، مطالعه درس در حداقل زمان و مطالعه مواردی که دقیقا مد نظر مدرس و استاد اصلی خودتان است، بهتر است از جزوه کلاسی استفاده نمائید. به همین دلیل است که شرکت در کلاسهای اصلی خودتان و نوشتن جزوه در این کلاسها توصیه می گردد. جزوه ای که خودتان در کلاسهای مدرسه و دانشگاه یادداشت کرده باشید به نسبت جزوات کپی شده قابل اعتمادتر است. در کلاسهای تدریس خصوصی یک منبع خوب برای تدریس همان جزوه کلاسی مدرسه یا دانشگاه است و در کنار ان می توانید از کتاب درسی برای مطالعه عمیق تر و حل تمرین و مسئله استفاده نمائید.



مطالعه کنید: چگونه در امتحانات این ترم بهتر عمل کنیم و معدل بالاتری داشته باشیم؟

10- در کلاسهای تدریس خصوصی مانند کلاسهای مدرسه و دانشگاه فعال باشید. کلاسهای تدریس خصوصی را مانند یک فرصت عالی برای یادگیری و یک امکان اضافی برای موفقیت در تحصیل ببینید. در کلاسهای تدریس خصوصی با دقت به مطالبی که ارائه می شود گوش دهید و سوال بپرسید. اگر در کنار شرکت در این کلاسها خودتان هم درس بخوانید، حین مطالعه می توانید سوالات و اشکالاتی که دارید را یادداشت کنید و از مدرس خصوصی خودتان بپرسید. در این صورت، بازدهی کلاسهای خصوصی برای شما چند برابر خواهد شد. سوالاتی که در کلاسهای مدرسه یا دانشگاه نتوانسته اید بپرسید را در این کلاسها می توانید مطرح کنید. کلاسهای تدریس خصوصی بهترین فرصت برای رفع اشکال و یادگیری و آموزش پایه ای و عمقی دروس است. اگر می خواهید در درس و تحصیل خودتان تحول مثبت عظیمی ایجاد کنید استفاده از این کلاسها می تواند گزینه بسیار خوبی باشد.

با توجه به مطالب ارائه شده، به عنوان جمع بندی می توان گفت، با جدی گرفتن کلاسهای تدریس خصوصی، شرکت در کلاسهای مدرسه و دانشگاه در کنار این کلاسها و درس خواندن در طول ترم، برگزاری کلاسهای خصوصی در طول ترم و ادامه دادن آن در ایام امتحانات، استفاده از جزوه کلاسهای در کلاسهای تدریس خصوصی و .... می توان بازدهی این کلاسها را به مقدار زیادی افزایش داد و در امتحان نمره خوب و در کنکور هم رتبه خوبی بدست آورد.

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 698 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image