ارتباط مستقیم با 30564 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه راه ذکریا
آموزشگاه
ایران مدرس مقاله موفقیت تحصیلی آیا تدریس خصوصی برای قبولی در امتحانات مفید است؟

آیا تدریس خصوصی برای قبولی در امتحانات مفید است؟

به اشتراک گذاری

شرکت در کلاسهای تدریس خصوصی برای قبولی در امتحان و گرفتن نمره خوب در امتحانات می تواند کاملا مفید باشد. کلاسهای تدریس خصوصی برای یادگیری بهتر درس بهترین بازدهی را دارد و حتی از کلاسهای مدرسه و دانشگاه هم می تواند برای یادگیری بهتر دروس و نتیجه گرفتن در امتحانات موثر تر باشد.

اگر می خواهید در امتحانات با نمره خوب قبول شوید .... اگر قصد دارید در امتحانات به نسبت ترمهای قبل موفق تر عمل کنید و معدل بالاتری داشته باشید ... اگر می خواهید در کنکور شرکت کنید و داشتن معدل بالا و گرفتن نمرات خوب برای شما مهم است و برای رسیدن به این هدف می خواهید این ترم سنگ تمام بذارید ... در هر صورت، کلاسهای تدریس خصوصی را به عنوان یک گزینه خوب مد نظر داشته باشید. البته فکر نکنید که کلاسهای خصوصی معجزه می کند و به امید کلاسهای خصوصی درس خواندن را عقب نیندازید و در کلاسهای مدرسه یا دانشگاه غیبت نکنید. کلاسهای تدریس خصوصی برای اموزش و یادگیری بهتر دروس کاملا موثر است اما شرط هایی هم دارد. اول اینکه به اندازه کافی زود شروع کنید. فرض کنید در درس ریاضی یا فیزیک اشکالاتی زیادی دارید. اگر مطالعه این دروس را به ایام امتحانات موکول کنید و بخواهید با سه چهار جلسه کلاس خصوصی ریاضی و یا کلاس تدریس خصوصی فیزیک در ایام امتحانات سر و ته قضیه را هم بیاورید، در این حالت متاسفانه بهترین مدرس هم کاری از دستش بر نخواهد آمد. در کلاسهای تدریس خصوصی مدرس می تواند درس را خیلی خوب ارائه کند و به شما مشاوره بدهد و راهنمایی کند. ولی به هر حال برای دروسی مانند ریاضی و فیزیک و یا هر درس دیگری باید به اندازه کافی وقت داشته باشید تا تمرین و مسئله حل کنید، درس را مرور نمائید و مطالعه کنید. اگر بخواهید در ایام امتحانات در بازه زمانی کوتاه با برگزاری چند جلسه کلاس تدریس خصوصی درس را یاد بگیرید، اولا بعد از امتحان همه ی مواردی که یاد گرفته اید را فراموش خواهید کرد. چون مطلبی که در بازه زمانی کوتاه آموزش دیده شود و خوب جا نیافتد زود هم فراموش خواهد شد. برای درسی مانند ریاضی در مقاطع بعدی هم مباحث این ترم را لازم خواهید داشت. بنابراین تلاش کنید یادگیری دروس و شرکت در کلاسهای خصوصی را به ایام امتحانات موکول نکنید. در ضمن، با موکول کردن برگزاری کلاسهای خصوصی به ایام امتحانات برای دروسی که قبلا مطالعه نکرده اید و اشکالات زیادی در آنها دارید ریسک قبول نشدن شما را افزایش می دهد. برای مشاهده لیست مدرسین تدریس خصوصی ثبت نامی در ایران مدرس بر روی عبارت معلم خصوصی کلیک کنید.

پس همانطور که گفته شد، شرکت در کلاسهای تدریس خصوصی برای قبولی و موفقیت در امتحانات مفید و موثر است ولی معجزه نمی کند. باید خودتان هم فعال باشید و نکاتی را در نظر بگیرید. نکته بعدی که برای استفاده بهینه از کلاسهای تدریس خصوصی برای موفقیت و قبولی در امتحانات مد نظر داشته باشید این است که به امید و یا به بهانه شرکت در کلاسهای تدریس خصوصی کلاسهای اصلی خودتان را از دست ندهید و غیبت نکنید. کلاسهای خصوصی به عنوان یک امکان اضافی برای یادگیری بهتر دروس و رفع اشکال و پرسیدن سوالاتی که در کلاسهای خودتان وقت نمی شود بپرسید می تواند کاملا مفید باشد ولی این کلاسها نباید جایگزین کلاسهای اصلی خودتان شود. در کلاسهای اصلی خودتان در مدرسه و دانشگاه می توانید پایه درس را آموزش بیینید و جزوه خوبی بنویسید. در کلاسهای اصلی خودتان 50 درصد مطلب را هم یاد بگیرید باز هم بسیار خوب است. در کلاسهای گروهی ممکن است روی مباحث ارائه شده بحث شود و همکلاسی های شما سوالاتی بپرسند که باعث شود درس بسیار بهتر برایتان جا بیافتد. بنابراین، در کلاسهای خودتان هم حاضر باشید و به تناسب نیاز هفته ای یکی دو جلسه کلاس تدریس خصوصی هم برگزار نمائید. لازم نیست برای تمام درسهای خودتان کلاس خصوصی برگزار نمائید. اگر در درسی خودتان قوی هستید می توانید در ایام امتحانات فقط یکی دو جلسه کلاس برای رفع اشکال ان برگزار نمائید. اگر مثلا برای درس زبان انگلیسی تعداد جلسات بیشتری لازم است هفته ای یک بار در طول ترم از کلاسهای خصوصی زبان استفاده نمائید. ممکن است برای بعضی از دروس هم هیچ کلاس خصوصی ای لازم نباشد.

برای حصول بهترین نتیجه در امتحان و قبولی با نمره خوب به خودتان در طول ترم نظم بدهید و با برنامه ریزی پیش بروید. کلاسهای تدریس خصوصی را در کنار مطالعه، حل تمرین، شرکت در کلاسهای اصلی خودتان، مرور منظم دروس و .... مانند یک امکان اضافه ببینید و استفاده کنید. در کلاسهای اصلی خودتان هم شرکت کنید و خوب درس بخوانید. در طول ترم از کلاسهای خصوصی استفاده کنید و همه ی دروس را برای ایام امتحانات و ایام فرجه ها باقی نگذارید. اگر این موارد را در نظر بگیرید و خودتان هم درس بخوانید و تلاش کنید، کلاسهای تدریس خصوصی برای موفقیت در امتحانات کاملا مفید است.

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 785 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image