ارتباط مستقیم با 30586 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
ایران مدرس مقاله موفقیت تحصیلی چگونه ریاضی را بهتر یاد بگیریم و در امتحان ریاضی موفق باشیم؟

چگونه ریاضی را بهتر یاد بگیریم و در امتحان ریاضی موفق باشیم؟

به اشتراک گذاری

در این مقاله در رابطه با نحوه یادگیری بهتر درس ریاضی، چگونگی مطالعه درست و صحیح این درس و راهکارهای موفقیت در امتحان ریاضی توضیحاتی ارائه شده است. برای یادگیری بهتر و موفقیت در امتحان ریاضی موارد زیر را مد نظر داشته باشید:



پیشنهاد ویژه ایران مدرس: راهکارها و ابزارهای موجود برای یادگیری بهتر درس ریاضی



1- در طول ترم درس ریاضی را بخوانید: ریاضی یکی از دروسی است که برای آموزش و یادگیری به زمان نیاز دارد. اگر می خواهید در درس ریاضی موفق باشید در حقیقت مطالعه این درس را نباید به ایام امتحانات موکول کنید. خصوصا اگر ترمهای قبل در امتحان این درس عملکرد خوبی نداشته اید و اشکالات پایه ای زیادی دارید، موکول کردن مطالعه درس به ایام امتحانات فقط ریسک کار را افزایش می دهد. حتی اگر در درس ریاضی قوی هستید و در ترمهای قبل هم در این درس نمره خوبی گرفته اید، به هر حال درس ریاضی در این ترم مطالب جدید خاص خودش را دارد و برای یادگیری آن باید وقت بگذارید. در نتیجه، در هر صورت بهتر است درس ریاضی در طول ترم خوانده شود. همانطور که می دانید ریاضی را فقط با مطالعه سطحی و خواندن متن کتاب درسی و یا فقط با شرکت در کلاسهای مدرسه و دانشگاه نمی توان یاد گرفت. درس ریاضی برای یادگیری نیاز به حل تمرین و مسئله دارد. اگر این درس را در طول ترم بخوانید زمان کافی برای حل تمرین و مسئله خواهید داشت. در ایام امتحانات هم دروس دیگر باید خوانده شوند هم تا حدودی استرس امتحانات وجود دارد. در نتیجه، در این ایام نمی توانید با خیال راحت تمرین و مسئله حل کنید و ریاضی را پایه ای و مفهومی آموزش ببینید. بنابراین سعی کنید حتما با یک برنامه ریزی منظم در طول ترم ریاضی را مطالعه کنید.



2- در کلاسهای آموزش ریاضی به صورت کامل حاضر باشید: اگر می خواهید در درس ریاضی موفق باشید و در امتحان ریاضی هم نه تنها قبول شوید بلکه نمره خوبی هم بگیرید، در کلاسهای آموزش ریاضی به صورت کامل حاضر باشید و غیبت نکنید. مطالبی که در کلاسهای ریاضی ارائه می شود برای یادگیری کاملا مفید است و اگر در کلاس حاضر نباشید شاید همان مطلب را در زمان بسیار بیشتری بتوانید خودتان بخوانید و جبران آن سخت باشد. نکته دیگر اینکه وقتی خودتان بعدا می خواهید درس را بخوانید و غیبت را جبران کنید ممکن است بعضی از قسمتهای درس را متوجه نشوید و اشکالات زیادی داشته باشید. بنابراین نه تنها به نسبت کلاس زمان بیشتری برای شما طول می کشد تا همان مبحث را آموزش ببینید، بلکه یادگیری شما کیفیت بالایی هم نخواهد داشت. معمولا وقتی در کلاس ریاضی یا هر درس دیگری غیبت می کنید در زمانی که در کلاس حاضر نبوده اید کار خیلی مفیدی انجام نمی شود. بنابراین هم در آن زمان وقت را از دست می دهید و هم بعدا برای جبران مطالب ارائه شده در کلاس باید وقت بیشتری بگذارید. نکته دیگری که باید مد نظر داشته باشید این است که در کلاسهای ریاضی فقط حضور فیزیکی نداشته باشید بلکه جزوه بنویسید، به مطالب ارائه شده با دقت گوش دهید و اگر سوالی برایتان پیش آمد حتما بپرسید. سعی کنید بیشترین و بهترین استفاده را از کلاسهای ریاضی داشته باشید و در این کلاسها فعال باشید.





3- حل تمرین و مسئله برای درس ریاضی ضروری است: ممکن است بتوانید درسهایی مانند زیست، شیمی، عربی و .... را فقط با خواندن متن کتاب درسی یاد بگیرید ولی درس ریاضی را بدون حل تمرین و مسئله نمی توانید آموزش ببینید. برای یادگیری درس ریاضی حل تمرین و مسئله کاملا ضروری است. افرادی که ریاضی را خیلی خوب بلد هستند تمرینات خیلی زیادی حل کرده اند. بعد از حضور در کلاسهای ریاضی سعی کنید مثالهایی که توسط معلم ریاضی و یا استاد ریاضی شما حل شده است را یک بار مرور کنید و خودتان تلاش کنید بدون نگاه کردن به راه حل ارائه شده یک بار دیگر همان مثالها را حل کنید تا راه حلها را آموزش ببینید. البته اگر در کلاس ریاضی حاضر بوده باشید و سر کلاس به مطالبی که ارائه می شود خوب دقت کرده باشید احتمالا در این بخش از کار مشکلی نخواهید داشت. در کلاسهای ریاضی هم سعی کنید به راه حل تمرینات و مسائل دقت کنید. چرا مدرس و معلم ریاضی شما فلان فرمول و رابطه را انتخاب کرد؟ آیا راه حل دیگری هم برای این سوال وجود دارد؟ از خودتان این سوالات را بپرسید و اگر جایی سوالی برایتان پیش آمد که جواب آن را بلد نبودید از معلم ریاضی پرسش کنید. برای درس ریاضی تمرین و مسئله در طول ترم باید حل شود و اگر در طول ترم درس بخوانید زمان کافی برای این کار خواهید داشت. بعد از حل تمرینات و مثالهای حل شده سراغ تمرینات جدید بروید و آنها را حل کنید. به هر میزان تعداد تمرینات بیشتری حل کنید بر درس ریاضی مسلط تر خواهید شد.



حتما مطالعه کنید: 20 راهکار برای بیست شدن در درس ریاضی !





4- کتاب درسی ریاضی را در اولویت اول قرار دهید: بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان از همان اوایل ترم به سمت خرید کتابهای کمک آموزشی مختلف هجوم می برند و سعی می کنند برای درس ریاضی و یا دروس مختلف خودشان انواع کتابهای کمک آموزشی تهیه نمایند و فکر می کنند چون برای این کار هزینه می کنند و بقیه این کتابها را ندارند برای یادگیری ریاضی آنها بسیار موثر واقع خواهد شد. کتابهای کمک آموزشی در مواردی برای یادگیری بهتر می تواند مفید باشد ولی به هر حال کتاب اصلی درسی شما در اولویت اول قرار دارد. همه ی این کتابهای کمک آموزشی با توجه به مطالب ارائه شده در کتاب درسی اصلی خودتان نوشته شده است. بنابراین سعی کنید در مرحله اول هر کتابی که دیدید را نخرید. شما درسهای زیادی دارید و در طول ترم فرصت مطالعه این همه کتاب کمک آموزشی را نخواهید داشت. اگر می خواهید کتاب کمک آموزشی خریداری کنید از انتشارات معتبر یک کتاب خریداری کنید کفایت می کند. در ضمن، باز هم در ابتدای کار باید کتاب درسی خودتان را بخوانید. متن کتاب درسی را خوب بخوانید و مثالهای ارائه شده در متن کتاب را حل کنید. اگر شما به صورت کامل بر کتاب ریاضی مسلط باشید و به اندازه کافی تمرین و مسئله حل کرده باشید در امتحان ریاضی مطمئنا موفق خواهید بود.



5- از حل المسائل به درستی استفاده کنید: در طول ترم وقتی می خواهید تمرین و مسئله های جدید ریاضی را حل کنید، مطمئنا جواب همه ی این تمرینات را به صورت کاملا درست نمی توانید بنویسید. تمرینات سخت و سطح بالا هم در کتاب وجود دارد که ممکن است نکاتی داشته باشد و شما با توجه به مطالبی که قبلا یاد گرفته اید شاید نتوانید این تمرینات را حل کنید. بنابریان ممکن است به نظرتان برسد برای درس ریاضی کتاب حل تمرین و حل المسائل خریداری کنید. داشتن چنین کتابی بد نیست به شرطی که به درستی از آن استفاده نمائید. نحوه برخورد صحیح با تمرینات و مسائل جدید به این ترتیب است: تمرین جدید که قبلا ندیده اید را بر روی صفحه کاغذ سفیدی بنویسید. یک ربع به خودتان وقت بدهید و هر راه حلی که به نظرتان می رسد را بنویسید. در طول آن یک ربع به هیچ عنوان به حل المسائل و یا کتاب حل تمرین نگاه نکنید. روی سوال فکر کنید و سعی کنید راه حلی بنویسید. همین فکر کردن شما به سوال و همین که روی سوال تمرکز می کنید و سعی می کنید راه حلی ارائه نمائید در یادگیری بهتر و پیشرفت شما بسیار موثر خواهد بود و باعث می شود ذهن ریاضی شما قوی تر شود. روی تمرین فکر کنید و هر ره حلی که به نظرتان می رسد را بنویسید. بعد از تمام شدن یک ربع راه حل خودتان را با راه حل ارائه شده در حل المسائل مقایسه کنید و آن را اصلاح نمائید. به این ترتیب تمرین حل کردن باعث می شود فکر کردن روی تمرینات و ارائه راه حل را یاد بگیرید که بسیار مهم است.



مطالعه مقاله روش مطالعه ریاضی برای امتحان هم مفید است.



6- از کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی استفاده کنید: راهکار دیگری که برای یادگیری بهتر درس ریاضی و موفقیت و قبولی در امتحان ریاضی وجود دارد استفاده از کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی است. اگر در درس ریاضی اشکالات زیادی دارید .... اگر می خواهید به نسبت ترمهای قبل در درس ریاضی نمره بسیار خوبی بگیرید .... اگر قصد دارید در ریاضی کنکور درصد بالایی کسب کنید ... و در نهایت اگر قصد دارید ریاضی را به صورت مفهومی و پایه ای آموزش ببینید .... در هر صورت، استفاده از کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی کاملا مفید و موثر است. در کلاسهای خصوصی ریاضی می توانید اشکالاتی که از سالهای قبل برایتان باقی مانده است را بپرسید و رفع اشکال نمائید. در کلاسهای گروهی ریاضی در مدرسه و دانشگاه نمی توان هر سوالی را پرسید. نه وقت کافی برای پرسیدن سوالهای زیاد در این کلاسها وجود ندارد و نه جو کلاس ها معمولا به گونه ای است که بتوان هر سوالی را پرسید. بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان ممکن است از ترس تمسخر دیگران سوالهای خودشان را در کلاسهای ریاضی مدرسه و دانشگاه نپرسند. در کلاسهای خصوصی ریاضی هم می توان درس ریاضی این ترم را خوب آموزش دید و هم اشکالات پایه ای که از سالهای قبل باقی مانده است را برطرف نمود. برای مشاهده لیست مدرسین، اساتید و معلمانی که در زمینه آموزش و تدریس خصوصی ریاضی فعالیت دارند بر روی عبارت مدرسین تدریس خصوصی ریاضی کلیک کنید. اگر در طول ترم در کلاسهای اصلی خودتان غیبت داشته اید و به هر دلیل نتوانسته اید در کلاسهای اصلی خودتان حاضر باشید، از کلاسهای تدریس خصوصی برای جبران این غیبتها هم می توانید استفاده کنید.



7- با برنامه ریزی پیش بروید و تمام موارد را با هم رعایت کنید: برای موفقیت در هر کاری و از جمله برای موفقیت در یادگیری ریاضی و قبولی در امتحان ریاضی با نمره خوب، داشتن یک برنامه ریزی خوب و منسجم لازم است. داشتن هر برنامه ای از بی برنامگی بهتر است. برای یادگیری ریاضی در طول ترم و برای مطالعه آن در ایام امتحانات و حل تمرین و مسئله و مرور این درس در کنار درسهای دیگر برنامه داشته باشید. تمام مواردی که در بالا به آن اشاره شد را سعی کنید در برنامه خودتان در نظر بگیرید. در کلاسهای ریاضی به صورت کامل حاضر باشید و تا جایی که ممکن است غیبت نکنید. در کلاسهای ریاضی حضور فعال داشته باشید و سعی کنید از مطالب ارائه شده بهترین استفاده را داشته باشید. برای یادگیری بهتر ریاضی در طول ترم درس بخوانید و مطالعه این درس را به ایام امتحانات و شب امتحان موکول نکنید. ریاضی درس شب امتحانی نیست و برای یادگیری به زمان نیاز دارد. برای درس ریاضی تمرین و مسئله حل کنید و به درستی از حل المسائل استفاده نمائید. تعداد تمرینات بیشتری که حل می کنید مساوی با یادگیری بهتر درس ریاضی است. کتاب درسی خودتان را در اولویت قرار دهید و ان را خوب بخوانید. در صورت لزوم، برای یادگیری بهتر درس ریاضی از کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی استفاده کنید.



کلاسهای خصوصی ریاضی، رفع اشکال و یادگیری پایه ای ریاضی



منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 866 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image