ارتباط مستقیم با 30460 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی ایران مدرس
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه راه ذکریا
ایران مدرس مقاله موفقیت تحصیلی بهترین و مهمترین نکات برای آموزش و یادگیری بهتر درس فیزیک (50 راهکار مفید و موثر)

بهترین و مهمترین نکات برای آموزش و یادگیری بهتر درس فیزیک (50 راهکار مفید و موثر)

به اشتراک گذاری

بهترین و مهمترین نکات برای آموزش و یادگیری بهتر درس فیزیک در این بخش ارائه شده است. اگر می خواهید درس فیزیک را خوب یاد بگیرید و در این درس نمره عالی بگیرید موارد زیر را در نظر داشته باشید.



پیشنهاد ویژه ایران مدرس: دانلود رایگان جزوه و سوال فیزیک

1- در کلاسهای تدریس فیزیک در مدرسه و دانشگاه به صورت کامل شرکت کنید. تا جایی که ممکن است در این کلاسها حاضر باشید و غیبت نکنید.

2- قبل از شرکت در کلاسهای تدریس فیزیک درس را مطالعه کنید. پیش مطالعه درس در شما آمادگی ایجاد می کند و باعث می شود درس را خوب متوجه شوید.

3- در کلاسهای فیزیک فقط حضور فیزیک نداشته باشید. وقتی در کلاس حاضر هستید با تمرکز کامل گوش دهید و از مطالب ارائه شده استفاده نمائید.

4- در کلاس فیزیک جزوه بنویسید. نوشتن جزوه باعث می شود با تمرکز بالاتری به مطالب گوش دهید و بعدا یک منبع خوب برای مطالعه داشته باشید.

5- در جزوه نوشتن در کلاس فیزیک خیلی حساسیت به خرج ندهید. لازم نیست همه ی مطالب را بنویسید. مهمترین مطالب را بنویسید و همزمان گوش دهید.

6- در کلاس فیزیک هر سوالی که برای شما پیش آمد را بپرسید یا یادداشت کنید تا بعدا  بپرسید. اشکالات و سوالات را بدون جواب باقی نگذارید.

7- به سوالاتی که دوستان شما می پرسند گوش دهید. ممکن است در همین سوالاتی که پرسیده می شود یا در جواب معلم فیزیک نکات مهمی وجود داشته باشد.



مطالعه کنید: چگونه درس فیزیک را مفهومی و پایه ای یاد بگیریم؟

8- در کلاسهای فیزیک در ردیف جلو بنشینید. هم درس را بهتر متوجه می شوید و هم سوال پرسیدن راحت تر خواهد بود.

9- سر وقت در کلاس فیزیک حاضر شوید. اگر همان اول کلاس تاخیر داشته باشید ممکن است ادامه ی مباحث را هم متوجه نشوید.

10- شب خیلی دیر نخوابید تا در کلاسهای تدریس فیزیک، تدریس ریاضی و سایر دروس هم سرحال باشید و درس را خوب متوجه شوید.





11- به امید جزوه کسی نباشید. خودتان در کلاس جزوه بنویسید. نکاتی که از نظر شما مهم است را ممکن است همکلاسی شما در جزوه اش ننویسد.

12- اگر در طول کلاس نتوانسیتد سوال خودتان را بپرسید، آخر کلاس در حد 5 دقیقه می توانید سوالات را بپرسید و رفع اشکال کنید.

13- شرکت در کلاسهای فیزیک را مانند فرصتی برای یادگیری ببینید. تا جایی که می توانید از این کلاسها بهترین استفاده را داشته باشید.

14- به راه حلها دقت کنید. به مثالهایی که در کلاس بررسی می شود و نحوه برخورد استاد فیزیک خودتان با آنها دقت نمائید.

15- بعد از کلاس فیزیک همان روز حتما درس را مرور نمائید. خودتان را ملزم کنید این کار را انجام دهید. در حد یک ربع هم باشد کفایت می کند.

16- در کلاس فیزیک هم جزوه بنویسید و هم گوش دهید. خیلی غرق نوشتن جزوه نشوید به نحوی که توضیحات مدرس را اصلا متوجه نشوید.

17- در کلاسهای فیزیک برای حل تمرین و مثال داوطلب شوید. اگر قبلا در خودتان آمادگی ایجاد کرده باشید انجام این کار برای شما راحت خواهد بود.



حتما مشاهده کنید: تدریس، آموزش، جزوه، سوال امتحانی و تست کنکور فیزیک

18- تند نویسی را تمرین کنید. به این ترتیب جزوه نوشتن در کلاس برای شما راحت تر خواهد بود. همه ی جزئیات را ننویسید بلکه مهمترین نکات را یادداشت کنید.

19- در فاصله بین کلاسهای فیزیک درس را مرور کنید. هر چه بیشتر درس را مرور کنید و تمرین و مسئله بیشتری حل کنید موفق تر خواهید بود.

20- سعی کنید در کلاسهای فیزیک راه حل تمرینات و مثالها و فرمولهایی که استفاده می شود را به صورت مفهومی و پایه ای یاد بگیرید.





21- استفاده از کلاسهای تدریس خصوصی فیزیک برای یادگیری بهتر می تواند مفید باشد. برای مشاهده لیست مدرسین فیزیک بر روی عبارت معلم خصوصی فیزیک کلیک کنید.



تدریس خصوصی فیزیک دانشگاه – آموزش خصوصی فیزیک 1 و 2 عمومی دانشگاه

22- در طول ترم درس فیزیک را بخوانید. فیزیک برای یادگیری و آموزش بهتر به زمان نیاز دارد. هر چه وقت بیشتری به ان اختصاص دهید بهتر درس را یاد می گیرید.

23- خود شما بهتر می دانید که درس فیزیک را بدون حل تمرین و مسئله به خوبی نمی توان یاد گرفت. تا جایی که می توانید تمرین و مسئله حل کنید و روی مسائل فکر کنید.

24- روی تمرینات و مسائل فیزیک تفکر و تعمق کنید. تمرینات فیزیک را باید بفهمید. تمرینات فیزیک حفظ کردنی نیستند. تمرینات فیزیک را باید بفهمید.

25- فرمولهای فیزیک را فقط حفظ نکنید. این فرمولها را هم به خاظر بسپارید و هم بفهمید. این فرمولها پدیده های فیزیکی را توصیف می کنند.

26- در کلاس درس، حین مطالعه و تمرین حل کردن، حین مرور و در تمامی مراحل سعی کنید درس فیزیک را بفهمید و از یادگیری سطحی پرهیز نمائید.

27- کتاب درسی را در اولویت قرار دهید. از کتابهای کمک اموزشی معتبر استفاده کنید ولی به هر حال کتاب درسی در اولویت اول قرار دارد. امتحان از کتاب درسی است.



مطالعه کنید: راهکارهای کسب نمره بالا در درس فیزیک

28- مثالهای متن کتاب درسی و مثالهایی که مدرس و معلم فیزیک شما در کلاس حل کرده است را دوباره حل کنید و جواب خودتان را با حل درست مقایسه نموده و رفع اشکال نمائید.

29- تمرین مادر یادگیری است. برای حل تمرینات زیاد به زمان زیادی نیاز دارید. بنابراین لازم است در طول ترم برای یادگیری فیزیک وقت بگذارید و مطالعه آن را به ایام امتحانات موکول نکنید.

30- در ایام امتحانات از کلاسهای تدریس خصوصی فیزیک برای رفع اشکال و جمع بندی استفاده کنید. در طول ترم برای یادگیری عمقی و مفهومی از کلاسهای خصوصی استفاده نمائید.

31- درس فیزیک با درس ریاضی و شیمی و سایر دروس متفاوت است. بعضی از درسها فقط فرمولی هستند. درس فیزیک درک کردنی و فهمیدنی است. درس را خوب بفهمید.

32-حین حل تمرینات و مسائل، آنها را برای خودتان تشریح و تجزیه و تحلیل کنید. راه حلهای مختلف حل مسائل را یاد بگیرید و خوب بفهمید. درس را عمقی بخوانید.

33- در ایام امتحانات نمونه سوالات امتحانی برای یادگیری بهتر درس و آشنایی با نحوه مطرح شدن سوالات حل کنید. نمونه سوالات امتحانی حل کنید تا اعتماد به نفس بالاتری پیدا کنید.

34- با دوستانتان که در درس فیزیک قوی هستند به صورت گروهی روی مسائل کار کنید. ببینید که آنها چگونه با مسائل برخورد می کنند و از چه روابط استفاده می نمایند.

35- از ابتدای ترم مطالعه درس فیزیک و دروس مهم دیگر مانند ریاضی را شروع کنید. این نوع درسها در ایام امتحانات اگر قبلا خوانده نشده باشند دردسر ساز خواهند بود.

36- هر مسئله یا تمرینی را که حل می کنید سعی کنید به صورت واقعی هم آن را درک نمائید. روی مسائل فکر کنید و فقط فرمولی و سطحی با قضیه برخورد نکنید.

37- حین حل تمرین و مسئله و یا حین مطالعه و مرور در دفترچه کوچکی نکات مهم را یادداشت کنید. این دفترچه کوچک در ایام امتحانات بسیار مفید خواهد بود.



مطالعه کنید: راهکارهای رفع اشکال درس فیزیک

38- با برنامه ریزی پیش بروید. تمام انسانهای موفق در زندگی برنامه ریزی دارند. برای خواندن فیزیک و سایر دروس برنامه روزانه و هفتگی داشته باشید.

39- به جای اینکه تعداد زیادی کتاب کمک آموزشی داشته باشید و فیلم آموزشی نگاه کنید و .... در کلاسهای اصلی خودتان حاضر باشید و کتاب درسی را عالی بخوانید.

40- اگر ترمهای قبل در درس فیزیک عملکرد خوبی نداشته اید باید روند مطالعه و درس خواندن خودتان را تغییر دهید. از افراد موفق در این زمینه مشاوره بگیرید.

41- ابتدا از تمرینات ساده تر و ابتدایی تر شروع کنید و به تدریج به سمت مسائل سخت تر حرکت کنید. حل مثالهای حل شده کتاب درسی در ابتدای کار بسیار مناسب است.

42- وقتی تمرین جدیدی را می خواهید حل کنید و به نظر سخت می رسد سریع سراغ حل المسائل نروید. کمی روی آن فکر کنید و راه حلی بنویسید و سپس آن را اصلاح نمائید.

43- تعداد تمریناتی که برای درس فیزیک حل می کنید مهم است ولی مهمتر از ان نحوه برخورد شما با تمرینات است. روی تمرینات فیزیک فکر کنید و راه حل بنویسید.

44- حین حل تمرینات و مسائل فیزیک هر سوال و اشکالی که پیش آمد یادداشت کنید و بعدا از معلم و استاد فیزیک و یا از معلم خصوصی فیزیک خودتان بپرسید.

45- بعضی از تمرینات فیزیک را از چند راه حل می توان حل کرد. راه حلهای مختلف را برای این مسائل یاد بگیرید و سعی کنید ارتباط آنها با هم را هم اموزش ببینید.

46- مثل تمامی درسهای دیگر، برای درس فیزیک هم مرور لازم و ضروری است. بعد از کلاسهای فیزیک و در بازه های زمانی مشخص درس فیزیک را مرور نمائید.

47- اگر در کلاسهای تدریس خصوصی فیزیک شرکت می کنید این کلاسها را هم مثل کلاسهای اصلی خودتان جدی بگیرید و تمرینات و تکالیف آن را انجام دهید.

48- اگر در درس فیزیک اشکالات پایه ای و اساسی دارید استفاده از کلاسهای تدریس خصوصی را از همان اوایل و یا اواسط ترم شروع کنید. ایام امتحانات برای یادگیری مناسب نیست.

49- پایه خودتان را در درس فیزیک قوی کنید. در کلاسها حاضر باشید. در طول ترم درس بخوانید. تمرین و مسئله حل کنید و درس را مرور نمائید. برای یادگیری فیزیک وقت بگذارید.



مطالعه کنید: 10 عامل موفقیت در کسب درصد بالای فیزیک کنکور

50- برای گرفتن نتیجه متفاوت نسبت به ترمهای قبل و برای ایجاد تغییر مثبت و اساسی در نمره امتحان فیزیک و گرفتن نمره عالی باید در خودتان تغییرات پایه ای ایجاد کنید و خوب درس بخوانید.

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 2383 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image