ارتباط مستقیم با 30456 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
beikmohammadlou
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
تدریس خصوصی ایران مدرس
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
ایران مدرس مقاله مطالب عمومی تعداد جلسات لازم تدریس خصوصی ریاضی برای قبولی و موفقیت در امتحان

تعداد جلسات لازم تدریس خصوصی ریاضی برای قبولی و موفقیت در امتحان

به اشتراک گذاری

در این بخش در رابطه با تعداد جلسات لازم تدریس خصوصی ریاضی برای قبولی و موفقیت در امتحان ریاضی توضیحاتی ارائه می گردد. تعداد جلسات تدریس خصوصی لازم برای قبولی در امتحان ریاضی به سطح تحصیلی خودتان و میزان بلد بودن خودتان بستگی دارد. موارد زیر ممکن است مفید باشد:

1- اگر درس ریاضی را اصلا بلد نیستید، در کلاسهای ریاضی خیلی کم حاضر بوده اید و اشکالات پایه ای دارید: در این حالت کار کمی سخت خواهد بود و برای موفق شدن در امتحان ریاضی و درس ریاضی تعداد جلسات زیادی لازم دارید. اگر درس ریاضی را خیلی کم بلد هستید و اشکالاتی دارید که پایه ای هستند و از ترمهای قبل باقی مانده اند، باید هر چه سریعتر شروع کنید. در این حالت موکول کردن کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی به ایام امتحانات اصلا کار خوبی نیست. وقتی اشکالات زیاد است اگر بخواهید در ایام امتحانات و ایام فرجه ها در مدت زمان کمی کل این مطالب را بخوانید، سخت خواهد بود که در ذهن و مغز شما به صورت دسته بندی شده و منسجم جای بگیرد و بتوانید در امتحان به درستی از آن استفاده کنید. همانطور که می دانید، درس ریاضی فقط این نیست که متن کتاب درسی را بخوانید و بتوانید در امتحان موفق هم باشید. برای یادگیری بهتر درس ریاضی باید برای هر مبحثی که آموزش می بینید تمرین و مسئله هم حل کنید. در ایام امتحانات برای حل تمرین و مسئله فرصت کافی وجود ندارد. در این حالت که در کلاسهای مدرسه یا دانشگاه هم حاضر نبوده اید و ترمهای قبل هم ریاضی را خیلی خوب نخوانده اید تعداد جلسات بالایی لازم است (شاید حدود 15 یا 16 جلسه). بنابراین بهتر است هر چه زودتر با یک مدرس ریاضی خوب هماهنگ کنید (برای مشاهده لیست مدرسینی که در زمینه آموزش و تدریس خصوصی ریاضی از ابتدایی تا دانشگاه فعالیت دارند و در همین سایت (ایران مدرس) ثبت نام کرده اند، بر روی عبارت تدریس خصوصی ریاضی کلیک کنید) و کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی را برگزار نمائید. ریاضی بهتر است در طول زمان یاد گرفته شود و در کنار اینکه در کلاسها شرکت می کنید تمرین و مسئله هم حل نمائید.



پیشنهاد می شود مقاله نحوه استفاده موثر و پربازده از کلاس های تدریس خصوصی ریاضی را هم بخوانید.

2- اگر درس ریاضی را در حد متوسط بلد هستید و بعضا در کلاسها غایب بوده اید و بعضی از قسمتها اشکال دارید: در این حالت، به نسبت حالت قبلی، وضعیت بهتر است. البته باز هم تعداد جلساتی که لازم است کم نیست. اگر در بعضی از کلاسها غایب بوده اید باید در کلاسهای تدریس خصوصی این مباحث برای شما تشریح شود و مباحث دیگر هم رفع اشکال گردد. در این حالت ممکن است 8 تا 10 جلسه کلاس تدریس خصوصی ریاضی کافی باشد. بنابراین باز هم چون تعداد جلسات خیلی کم نیست بهتر است از اواسط ترم شرکت در این کلاسها را شروع کنید. البته تعداد جلسات تدریس خصوصی ریاضی برای یادگیری بهتر آن به میزان گیرایی خودتان، نحوه تدریس مدرس خصوصی و تعداد تمرینات و مسائلی که می خواهید حل کنید هم بستگی دارد. به این معنی که در هر حالت اگر بخواهید تمرینات و مسائل بیشتر و یا نمونه سوالات امتحانی و .... حل کنید، تعداد جلسات بیشتری لازم است. کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی را جدی بگیرید. هر تمرین و مسئله ای که مدرس و معلم خصوصی به شما داد آن را حل کنید. در این کلاسها ممکن است چون حل تمرینات و مسائل نمره ندارد، حل تمرینات را پشت گوش بیندازید. ولی اگر می خواهید در درس ریاضی نتیجه خوبی بگیرید و در امتحان با موفقیت قبول شوید، کلاسهای تدریس خصوصی را مانند کلاسهای مدرسه و دانشگاه و حتی بیشتر از آن جدی بگیرید.



قبولی و موفقیت در امتحان ریاضی

3- اگر در کلاسهای ریاضی حاضر بوده اید و خودتان درس را خوانده اید و اشکالات محدودی دارید: در این حالت مسلما تعداد جلسات و کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی که لازم دارید خیلی زیاد نخواهد بود. اگر به صورت کامل در کلاسهای ریاضی حاضر بوده اید و درس خوانده اید و اشکالات محدودی دارید، ایرادی ندارد که برگزاری کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی را به ایام امتحانات و یا یکی دو هفته مانده به امتحانات موکول کنید. البته نکته ای را در نظر داشته باشید که در این حالت هم برگزاری کلاسها در طول ترم بهتر جواب خواهد داد. البته ایام امتحانات برای رفع اشکال و جمع بندی بسیار خوب است ولی به هر حال در طول ترم زمان بیشتری برای یادگیری وجود دارد. در کلاسهای تدریس خصوصی سوالاتی که در کلاسهای اصلی خودتان برایتان پیش آمده است را می توانید بپرسید. بسیاری از سوالات را در کلاسهای مدرسه و دانشگاه نمی توان پرسید. نکته دیگری که وجود دارد، موکول کردن کلاسهای خصوصی ریاضی به ایام امتحانات باعث می شود مدرس خوب ریاضی را سخت تر بتوانید پیدا کنید. مدرسین خوب و با سابقه در ایام امتحانات معمولا وقتشان پر است و هماهنگ کردن کلاس با آنها سخت تر می شود. در ضمن، قیمت تدریس خصوصی ریاضی و سایر دروس در ایام امتحانات بالاتر خواهد بود. بنابراین در این حالت هم که ممکن است 3 تا 5 جلسه کلاس خصوصی لازم داشته باشید، باز هم بهتر است برگزاری این کلاسها را به ایام امتحانات موکول نکنید.





برای مشاهده لیست مدرسین خصوصی ریاضی بر روی لینک مقابل کلیک کنید: معلم خصوصی ریاضی

4- اگر درس را به صورت کامل مطالعه کرده اید و خوب فهمیده اید و فقط در چند مبحث جزئی اشکالاتی دارید: اگر خودتان درس ریاضی را خوب فهمیده اید و در حل تمرینات و مسائل، حل نمونه سوالات امتحانی، تفهیم درس و .... اشکالی ندارید و فقط در چند مبحث به صورت جزئی اشکالاتی دارید، در این حالت ممکن است با یکی دو جلسه کلاس خصوصی ریاضی کارتان راه بیفتد. البته باز هم می توانید تعداد جلسات تدریس خصوصی بیشتری را برگزار کنید و در این جلسات سوالات امتحانی و تمرینات سطح بالا حل کنید به نحوی که برای 20 گرفتن در درس ریاضی و یا گرفتن نمره اول کلاس در درس ریاضی آماده شوید. این به خودتان بستگی دارد که چه هدفی داشته باشید. به هر حال، در حالتی که اشکالات محدودی دارید می توانید در ایام امتحانات 1 یا 2 جلسه کلاس تدریس خصوصی برگزار کنید و اشکالات را برطرف نمائید. در این حالت موکول کردن کلاسهای خصوصی به ایام امتحانات مشکل خاصی ندارد به جز همان مواردی که گفته شد پیدا کردن وقت آزاد مدرسین خوب و معلم خصوصی با تجربه و با سابقه و یا هماهنگ کردن کلاسهای تدریس ریاضی با قیمت پایین ممکن است سخت باشد. به هر حال، در این حالت که خودتان کامل درس را خوانده اید کلاسهای تدریس خصوصی می تواند برای گرفتن نمره بسیار خوب و حتی نمره 20 به شما کمک کند.



مطالعه کنید: 20 راهکار برای بیست شدن در درس ریاضی !

با توجه به موارد گفته شده، تعداد جلسات تدریس خصوصی لازم برای آموزش و یادگیری درس ریاضی به وضعیت تحصیلی خودتان و میزان بلد بودن خودتان بستگی دارد. اگر درس را اصلا بلد نیستید حدود 15 جلسه، اگر در حد متوسط هستید 8 تا 10 جلسه، اگر اشکالات محدودی دارید حدود 4 جلسه و اگر اشکالات جزئی در درس ریاضی دارید 1 یا 2 جلسه کلاس تدریس خصوصی ریاضی کفایت می کند. البته موارد گفته شده به صورت حدودی است و اگر شما گیرایی خوبی داشته باشید یا مدرس شما سریع تدریس کند در هر حالت ممکن است تعداد جلسات کمتری لازم باشد و اگر بخواهید تمرینات بیشتر، نمونه سوالات امتحانی و .... حل کنید ممکن است تعداد جلسات بیشتری لازم باشد. نکته ای که باید مد نظر داشته باشید این است که در هر حالت بهتر است کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی در طول ترم برگزار شده و به ایام امتحانات موکول نگردد. چون همانطور که گفته شد، در ایام امتحانات مدرسین خوب و با سابقه تدریس خصوصی ریاضی وقت ازاد ندارند و قیمت کلاسهای تدریس خصوصی در این ایام بالا خواهد بود. برای گرفتن نتیجه بهتر، حین شرکت در کلاسهای تدریس خصوصی خودتان هم درس بخوانید و تمرین و مسئله حل کنید. اتفاقا فایده مهم موکول نکردن کلاسهای تدریس خصوصی به ایام امتحانات این است که در طول ترم شما وقت بیشتری برای درس خواندن و حل تمرین و مسئله دارید و مطالب که به تدریج یاد گرفته می شود در ذهن شما باقی می ماند و در جلسه امتحان به خوبی می توانید از آن استفاده کنید. برای یادگیری بهتر درس ریاضی، حل تمرین و مسئله و درس خواندن خودتان کاملا لازم است.



مطالعه کنید: چرا کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی برای آموزش بهتر این درس مفید است؟

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 1926 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image