ارتباط مستقیم با 30460 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی ایران مدرس
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
beikmohammadlou
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
ایران مدرس مقاله مطالب عمومی تدریس دو طرفه و موفقیت در تدریس خصوصی و گروهی

تدریس دو طرفه و موفقیت در تدریس خصوصی و گروهی

به اشتراک گذاری

در این بخش در رابطه با فواید تدریس دوطرفه و مشارکت دادن شاگردها در بحث تدریس و تاثیر آن بر موفقیت در تدریس خصوصی و گروهی مطالبی ارائه شده است.

در کلاسهای تدریس و تدریس خصوصی متکلم وحده نباشید: در نظر گرفتن این نکته برای موفقیت در تدریس بسیار مهم است. هر چه بیشتر کلاسهای شما دو طرفه باشد و از حالتی که فقط خودتان حرف بزنید و همه گوش بدهند بیشتر فاصله بگیرد، کلاس فعال تر و پویاتر بوده و برای شاگردهایتان مفیدتر و پربارتر خواهد بود. در حالتی که فقط خودتان حرف بزنید و بخواهید مطالب را به صورت یک طرفه ارائه نمائید، بعد از مدتی کلاس خسته کننده خواهد شد. اما در صورتیکه شاگرد یا شاگردهایتان را در ارائه مطالب مشارکت دهید کلاس جذابتر و مفید تر خواهد بود. می توانید از شاگردهایتان حین تدریس سوال بپرسید و یا بعضا از انها بخواهید بخشی از درس را ارائه کنند. برای حل تعدادی از تمرینات و مثالها از شاگردهایتان بخواهید که پای تخته بیایند و خودشان این کار را انجام دهند. می توانید هر جلسه موضوعی را انتخاب کنید و یک ربع روی آن به صورت گروهی بحث کنید. خلاصه اینکه به هر روش ممکن سعی کنید شاگردهای خودتان را در ارائه درس مشارکت دهید. مطالعه کنید: بهترین راهکارها برای موفقیت در تدریس و تدریس خصوصی

راهکار دیگری که وجود دارد این است که کلاس را به گروههای 5 نفره تقسیم بندی کنید و هر جلسه در حد 10 دقیقه از یکی از گروهها بخواهید که مطالب جلسه قبل را برای کلاس ارائه کند تا درس مرور شود. بحثهایی را که ارائه می کنید تا جایی که وقت به شما اجازه می دهد باز کنید. اگر بحثهای فشرده ای دارید که باید ارائه شود بخش از کلاس را کامل تدریس کنید و هر وقت دیدید کلاس حالت خسته کننده پیدا کرده است ان را به حالت سوال و جواب تبدیل کنید. از شاگردهایتان توضیح بخواهید و سوال بپرسید. وقتی از یکی از شاگردهایتان سوال می پرسید بقیه افراد حاضر در کلاس هم حواسشان را جمع تر خواهند کرد. خود همین سوال پرسیدن و توضیح خواستن باعث می شود کلاس متنوع تری داشته باشید و در نهایت تعداد بیشتری از شاگردهای شما درس را یاد بگیرند و خوب متوجه شوند. در ضمن، وقتی بخش از اداره کلاس را به عهده خود شاگردهایتان می اندازید، خودتان کمتر خسته می شوید و برای ارائه مطالب انرژی بالاتری خواهید داشت. مطالعه کنید: چگونه خوب تدریس کنیم؟

با توجه به مطالب ارائه شده، به عنوان جمع بندی می توان گفت، هر چه میزان مشارکت شاگردهای شما در کلاسهای تدریس خصوصی و گروهی بیشتر باشد و هر چه کلاسهای شما بیشتر حالت دو طرفه به خودش بگیرد بازدهی آن هم بیشتر خواهد شد. به هر حال، هدف از برگزاری کلاسهای تدریس خصوصی و گروهی در نهایت یادگیری شاگردهای شما است. اگر بخواهید خودتان به صورت مداوم فقط حرف بزنید مشخص نیست که شاگردهای شما چه میزان از مطالب را یاد می گیرند. ولی وقتی در کلاسهای شما از شاگردانتان سوال پرسیده می شود و پاسخ ها و توضیحات آنها را می شنوید بازخورد مناسبی می گیرید و متوجه خواهید شد که آیا مطالب ارائه شده برای آنها مفید بوده است یا نه. از طرفی وقتی شاگردهای شما خودشان در برگزاری کلاس مشارکت می کنند کلاش جذابتر شده و درصد یادگیری بسیار افزایش خواهد یافت. در کلاسهای تدریس خصوصی هم به عنوان یک معلم خصوصی موفق همین روند را در پیش بگیرید. اتفاقا در کلاسهای تدریس خصوصی این کار فایده بیشتری هم خواهد داشت. در کلاسهای خصوصی شما کنترل بیشتری بر کلاس دارید و فقط با یک نفر شاگرد سر و کار دارید. می توانید هر جلسه برای جلسه بعد مبحثی را تعیین کنید که شاگرد شما توضیح دهد و در ضمن حین تدریس به صورت مداوم سوال بپرسید و توضیح بخواهید. در این کلاسها هم سعی کنید تا جایی که ممکن است کلاس دو طرفه باشد و شاگرد شما در مباحث شرکت داده شود.

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 1109 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image