ارتباط مستقیم با 30549 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
beikmohammadlou
تدریس آیلتس بهرامی
ایران مدرس مقاله موفقیت تحصیلی چگونه در امتحانات این ترم بهتر عمل کنیم و معدل بالاتری داشته باشیم؟

چگونه در امتحانات این ترم بهتر عمل کنیم و معدل بالاتری داشته باشیم؟

به اشتراک گذاری

اگر می خواهید در امتحانات این ترم نسبت به ترمهای قبلی عملکرد بهتری داشته باشید ..... اگر قصد دارید در دروس ریاضی، فیزیک، شیمی، زیست، عربی، زبان و .... به نسبت ترمهای قبل نمرات بهتری بگیرید .... اگر قصد دارید معدل خودتان را افزایش دهید و یا حتی در کلاس خودتان شاگرد اول شوید ....

اگر می خواهید دروس مختلف را به صورت پایه ای و مفهومی یاد بگیرید و در نتیجه با نمره بسیار خوب در امتحانات قبول شوید .... در هر صورت، برای داشتن عملکرد بهتر در امتحانات این ترم و داشتن معدل بالاتر موارد زیر را در نظر داشته باشید:

1- برای داشتن عملکرد بهتر در امتحان و موفقیت در امتحانات با نمره خوب و حتی نمره عالی سعی کنید در طول ترم برای خواندن و مطالعه دروس خودتان وقت بذارید. هر چه در طول ترم بیشتر درس بخوانید قاعدتا در ایام امتحانات کار شما راحت تر خواهد بود. درس خواندن در طول ترم بهترین و مطمئن ترین روشی است که می توانید برای نتیجه گرفتن در امتحانات از آن استفاده کنید. برای موفقیت در هر کاری باید بهار آن پرداخته شود. برای موفقیت در امتحانات بهایی که باید بپردازید این است که برای یادگیری دروس خودتان وقت بگذارید.



پیشنهاد می شود مقاله 10 راهکار برای داشتن معدل بالا و ارتقای معدل را هم بخوانید.

2- برای داشتن عملکرد بهتر در امتحانات تنها راه حلی که وجود دارد این است که درسها را بهتر بلد باشید. برای یادگیری بهتر دروس باید به صورت کامل در کلاسهای مدرسه یا دانشگاه و در صورت لزوم کلاسهای تدریس خصوص شرکت کنید. برای مشاهده لیست مدرسین و اساتیدی که در زمینه آموزش و تدریس خصوصی فعالیت دارند بر روی عبارت تدریس خصوصی کلیک کنید. شرکت در کلاسهای گروهی و خصوصی در یادگیری بهتر دروس کاملا موثر است. وقتی در کلاسهای مدرسه و دانشگاه شرکت می کنید درسها را بهتر آموزش خواهید دید.

3- میزان موفقیت شما در امتحانات به نحوه عملکرد شما در طول ترم در کلاسها و درسهای مختلف بستگی دارد. این تفکر که اگر می خواهید در امتحانات نمرات خوبی بگیرید باید در ایام امتحانات عملکرد خوبی داشته باشید و بسیار زیاد درس بخوانید درست نیست. برای گرفتن نمرات خوب البته در ایام امتحانات هم باید تلاش کنید ولی نتیجه ای که می گیرید بیشتر به این بستگی دارد که در طول ترم چقدر درس خوانده اید. پس به خودتان نظم بدهید و تلاش کنید در طول ترم با برنامه ریزی و پشتکار درس بخوانید.


4- میزان موفقیت شما در درس و تحصیل به میزان زیادی به این بستگی دارد که کلاسهای مدرسه یا دانشگاه چقدر برای شما مفید است. میزان مفید بودن این کلاسها تا حدی به نحوه تدریس معلم و استاد شما بر می گردد ولی به میزان خیلی بیشتر هم به این بستگی دارد که خودتان در کلاسها چقدر با تمرکز و حواس جمع به مطالب گوش می دهید. حتما دقت کرده اید که دانش آموزان و دانشجویان زرنگ و موفق همیشه در ردیف های جلو می نشینند و افراد تنبل و بازیگوش کلاس به ردیف های آخر کلاس پناه می برند. برای موفقیت در امتحان در کلاس در ردیف جلو بشینید.





مطالعه این مقاله هم مفید است: چگونه معدل بیست بگیریم و درس بخوانیم تا 20 بگیریم

5- تا جایی که می توانید سعی کنید بیشترین استفاده را از کلاسهای مدرسه و دانشگاه داشته باشید. همانطور که گفته شد میزان مفید بودن این کلاسها به نحوه تدریس مدرس و معلم شما هم بستگی دارد ولی به میزان خیلی بیشتری به این بستگی دارد که چقدر خودتان انگیزه و اشتیاق دارید که درس را یاد بگیرید. در کلاسهای مدرسه یا دانشگاه فعال باشید و با تمرکز بالا به مطالب گوش دهید. اگر می خواهید در کلاسهای خودتان تمرکز بیشتری داشته باشید جزوه بنویسید. نوشتن همیشه مفید و موثر است. با نوشتن جزوه درس را هم بهتر می فهمید.

6- اگر می خواهید مانند افراد موفق در تحصیل خیلی راحت از پس امتحانات بربیایید و به راحتی تمرینات و مثالها را حل کنید، باید تلاش کنید  زحمت بکشید. موفقیت در هیچ کاری بدون تلاش ممکن نیست. فکر نکنید که افرادی که در امتحانات عملکرد خوبی دارند و نمرات بهتری می گیرند از شما باهوش تر هستند. پشت این نمرات خوب و این تسلط بالا بر درسها تلاش و کوشش و پشتکار وجود دارد. بنابراین فکر اینکه بدون تلاش موفق شوید را از سرتان بدر کنید. می توانید روشهای مطالعه و یادگیری با بازدهی بالا را امتحان کنید ولی به هر حال تلاش و کوشش همواره لازم است.

7- استفاده از کلاسها و جلسات تدریس خصوصی برای یادگیری بهتر دروس می تواند مفید باشد. اگر در درسهای مختلف اشکالات پایه ای دارید و ترمهای قبل عملکرد شما خوب نبوده است، استفاده از کلاسهای تدریس خصوصی را به عنوان یک امکان خوب در نظر داشته باشید. استفاده از کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی، تدریس خصوصی فیزیک، تدریس خصوصی شیمی، تدریس خصوصی عربی، تدریس خصوصی زبان، تدریس خصوصی زیست، تدریس خصوصی هندسه، تدریس خصوصی آمار و .... برای گرفتن نمره خوب در امتحان می تواند کاملا موثر باشد.



مطالعه نمائید: ارتقا و افزایش معدل با استفاده از کلاسهای تدریس خصوصی

با توجه به مطالب ارائه شده، برای موفقیت در امتحانات و گرفتن نمره خوب در امتحان باید در مرحله اول تصمیم بگیرید که در طول ترم با برنامه ریزی و نظم درس بخوانید. در ادامه شرکت فعال و منظم در کلاسهای خصوصی را در نظر داشته باشید و با تلاش و پشتکار درسها را مطالعه نمائید. استفاده از کلاسهای تدریس خصوصی برای نتیجه گرفتن بهتر در امتحانات و یادگیری بهتر دروس هم می تواند کاملا موثر باشد. اگر درسها را خوب بلد نیستید از همان اوایل یا اواسط ترم در کلاسهای خصوصی شرکت کنید. در ایام امتحانات هم برای رفع اشکال می توان از این کلاسها استفاده کرد. برای مشاهده لیست مدرسین خصوصی بر روی عبارت مقابل کلیک کنید: مدرسین تدریس خصوصی.

عبارتهای کلیدی: موفقیت در امتحانات، عملکرد بهتر در امتحانات، قبولی در امتحان، معدل بالا، ارتقای معدل

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 2336 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image