ارتباط مستقیم با 30565 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
آموزشگاه
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
beikmohammadlou
ایران مدرس مقاله موفقیت تحصیلی چگونه در امتحان موفق تر عمل کنیم و نمره خوبی بگیریم؟

چگونه در امتحان موفق تر عمل کنیم و نمره خوبی بگیریم؟

به اشتراک گذاری

اگر می خواهید در امتحانات موفق تر عمل کنید، با نمره خوب قبول شوید و حتی نمره 20 بگیرید، ادامه این مقاله را بخوانید. در این مقاله در رابطه با نحوه مطالعه درست برای امتحان و قبولی در امتحانات با نمره خوب توضیح داده شده است.



پیشنهاد ویژه ایران مدرس: راهکارهایی برای عملکرد بهتر در امتحانات و قبولی و موفقیت با نمرات بهتر

برای موفقیت در امتحانات و گرفتن نمره خوب در امتحان از امکانات مختلفی که در اختیار دارید به درستی استفاده کنید. در کلاسهای مدرسه و دانشگاه به صورت کامل شرکت کنید و با حضور فعال در این کلاسها سعی کنید در همان کلاس درس مطالب را یاد بگیرید. تا جایی که ممکن است در کلاسهای مدرسه و دانشگاه غیبت نکنید. فقط به خاطر حضور غیاب در کلاس حاضر نباشید بلکه به مطالبی که ارائه می شود گوش دهید. در فاصله زمانی بین کلاسها درس را مرور کنید. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که یکی دو جلسه اول تدریس در مدرسه و دانشگاه مطالب را خوب متوجه می شوید ولی بعد از آن چون درس را نخوانده اید و مطالب به هم مرتبط هستند فقط می توانید در نهایت جزوه را بنویسید و سر رشته مطالب از دستتان در می رود. نباید بگذارید این اتفاق برای شما بیافتد. برای گرفتن نمره خوب در امتحان باید در طول ترم درسها را بخوانید. اگر در فاصله زمانی بین کلاسها درس را مرور کنید، جلسات بعدی هم درس را متوجه خواهید شد. اگر در طول ترم درسها را نخوانید از یک جلسه به بعد دیگر فقط مانند یک ربات باید جزوه بنویسید و در حقیقت کلاسها دیگر برای شما مفید نخواهد بود. سعی کنید پا به پای کلاسهای خودتان پیش بروید و درس بخوانید. مثالهایی که در کلاس حل می شود را بررسی کنید و خودتان دوباره آنها را حل کنید. مهمترین عامل برای موفقیت در درس و تحصیل و موفقیت در امتحانات همین است که با تلاش و پشتکار در طول ترم درس بخوانید و مطالعه آنها را به ایام امتحانات موکول نکنید.



مطالعه کنید: توصیه هایی برای امتحانات، توصیه های قبولی در امتحان

برای گرفتن نمره خوب در امتحانات در کنار شرکت در کلاسهای مدرسه یا دانشگاه، در صورتیکه اشکالات زیادی دارید و یا از نحوه تدریس تعدادی از مدرسین و اساتید خودتان رضایت ندارید می توانید از کلاسهای تدریس خصوصی استفاده کنید (برای مشاهده لیست مدرسینی که در زمینه آموزش و تدریس خصوصی دروس مختلف در کل ایران فعالیت دارند بر روی عبارت تدریس خصوصی کلیک کنید). شرکت در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی، تدریس خصوصی فیزیک، تدریس خصوصی شیمی، کلاسهای خصوصی تدریس زبان انگلیسی، تدریس خصوصی عربی و .... برای یادگیری و آموزش بهتر دروس و در نتیجه موفقیت در امتحان می تواند کاملا مفید و موثر باشد. در کلاسهای تدریس خصوصی مدرس یا معلم خصوصی شما می تواند با پرسیدن سوالات و دادن تمرینات به شما اشکالاتی را که دارید تشخیص داده و آنها را برطرف نماید. در این کلاسها درس را به صورت پایه ای و مفهومی می توانید یاد بگیرید و در نتیجه در امتحان نمره خوبی بگیرید. البته نکته مهم دیگری که باید در نظر بگیرید این است که حتی وقتی در کلاسهای تدریس خصوصی شرکت می کنید باز هم مطالعه و درس خواندن خودتان لازم است. شرکت در کلاسهای مدرسه و دانشگاه و کلاسهای تدریس خصوصی وقتی مفید و موثر است که خودتان هم درس بخوانید و تمرین و مسئله حل کنید.



مطالعه این مقاله هم مفید است: کلاسهای تدریس خصوصی؛ موفقیت در امتحانات میان ترم و نمره خوب امتحانات پایان ترم





Image result for ‫موفقیت در امتحان‬‎

برای داشتن عملکرد موفق در امتحانات و قبلوی با نمره خوب سعی کنید درسها را به صورت مفهومی بخوانید. از کنار اشکالاتی که دارید به سادگی عبور نکنید. هر اشکالی که دارید در جستجوی برطرف کردن آن باشید. از مدرس خودتان در مدرسه و یا استاد خودتان در دانشگاه یا مدرس خصوصی و یا استاد خصوصی خودتان سوال هایی که برای شما پیش می آید را بپرسید. در جستجوی یادگیری باشید و در طول ترم درسها را بخوانید. به هر میزان بتوانید نظم بیشتری به خودتان بدهید و با برنامه ریزی پیش بروید در امتحانات موفق تر خواهید بود. تصمیم بگیرید مثلا این ترم معدل شما بالاتر از 17 باشد و برای رسیدن به آن تلاش کنید. در بسیاری از اوقات ممکن است شما حوصله درس خواندن نداشته باشید. دقیقا در همین زمانها باید سعی کنید به برنامه خودتان عمل کنید و تنبلی را کنار بگذارید. برای دروسی مانند ریاضی و فیزیک حل تمرین و مسئله بسیار مهم است. تا جایی که می توانید برای این درسها تمرین حل کنید. برای دروس دیگر مانند ادبیات و عربی، دینی و زیست و .... مرور مهم است. این درسها را باید در طول ترم مرور کنید و در صورت امکان جزوات خلاصه ای برای خودتان تهیه کنید تا در ایام امتحانات مرور نمائید. اگر از نمرات خودتان در ترمهای قبل راضی نیستید، این ترم باید در نحوه درس خواندن خودتان در تعداد ساعت مطالعه و برنامه ریزی خودتان تغییرات مثبتی ایجاد کنید.

منبع: ایران مدرس


آمار بازدید: 1898 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image